Φεστιβάλ / Βραβεία

Oscars 2025 | Οι Προβλέψεις του Flix: Φωτογραφία

of 10

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Oscars 2025 | Οι Προβλέψεις του Flix: Φωτογραφία

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.

Οι υποψηφιότητες για το Οσκαρ Φωτογραφίας φέτος είναι:

The Brutalist | Λολ Κρόλεϊ
Dune: Μερος Δεύτερο | Γκρεγκ Φρέιζερ
Emilia Pérez | Πολ Γκιγιόμ
Maria | Εντ Λάκμαν
Nosferatu | Τζάριν Μπλάσκι

Επιστροφή στα βασικά, στα καλλιτεχνικά. Οι τρεις από τις πέντε υποψήφιες ταινίες, τα «The Brutalist», «Maria» και «Nosferatu» γυρίστηκαν σε φιλμ. Οι υποψηφιότητες των κινηματογραφιστών έρχονται με δύναμη, καθώς, επίσης, τα «The Brutalist», «Emilia Pérez» και «Dune: Μέρος Δεύτερο» είναι υποψήφια και για, μεταξύ άλλων, το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Από την άλλη πλευρά, το «Maria» βρίσκεται στα Οσκαρ με αυτήν εδώ, μόνο, την υποψηφιότητα.

The Brutalist The Brutalist

Μπορεί αυτή να είναι η πρώτη υποψηφιότητα για τον Βρετανό Λολ Κρόλεϊ, όμως το «The Brutalist» είναι ξεκάθαρα το φαβορί στην κατηγορία Φωτογραφίας - κατ' αρχάς χάρη στην τολμηρή και τόσο αποδοτική (για όσους είδαν την ταινία στην αίθουσα, φυσικά), χρήση της μεθόδου VistaVision με φιλμ 35mm της Kodak, που είχε να εμφανιστεί στο σινεμά από το 1961 και το «One-Eyed Jacks», το γουέστερν που συν-σκηνοθέτησαν ο Μάρλον Μπράντο και ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Στο... μπρουταλιστικό σύμπαν της ταινίας, γεμάτο τραύματα, τσιμέντο και σίδερο, η μέγιστη πυκνότητα που φέρνει στην οθόνη η VistaVision, αλλά και οι φακοί του Κρόλεϊ, άλλοι παλαιοί, άλλοι φτιαγμένοι κατά παραγγελία για τον ίδιο μόνο, είναι καθοριστικά στο να δώσει στην ταινία θερμότητα, ζωή, ψυχή.

dune part 2 Dune: Μέρος Δεύτερο

Τρίτη φορά υποψήφιος για Οσκαρ ο Αυστραλός διευθυντής φωτογραφίας, με πρώτη υποψηφιότητα το 2017 για το «Lion» και επόμενη το 2022, για το πρώτο «Dune» του Ντενί Βιλνέβ, το οποίο και κέρδισε, έχει διανύσει μεγάλη γκάμα ταινιών στο σινεμά, από το λυρικό «Bright Star» ως τη saga του «Πολέμου των Αστρων». Στο σε όλα πιο μεγαλοπρεπές και σύνθετο δεύτερο μέρος του «Dune», ο Γκρεγκ Φρέιζερ γύρισε (και για IMAX, φυσικά), με Alexa mini LF και Alexa 65 digital, παίζοντας στη διάρκεια της ταινίας ανάμεσα στα καφέ της ερήμου, το ασπρόμαυρο της μονομαχίας και τα ζεστά χρώματα της ρομαντικής ιστορίας.

Emilia Pérez Emilia Pérez

Σταθερός συνεργάτης του Ζακ Οντιάρ, ο Γάλλος Πολ Γκιγιόμ είναι ακόμα πιο «ξένος» προς τα Οσκαρ απ' ό,τι ο σκηνοθέτης του. Σε μια ταινία που μεταφράζει σε πληθωρικό μιούζικαλ την ίδια τη διττή φύση των πραγμάτων, ο Γκιγιόμ μεγαλούργησε διατηρώντας μια ισορροπία ανάμεσα στον σκοτεινό κόσμο του εγκλήματος και τον εκκωφαντικά χρωματιστό κόσμο της πραγμάτωσης των επιθυμιών.

maria Maria

Πιθανότατα δεν θα είναι αυτή εδώ η φορά που ο Αμερικανός Εντ Λάκμαν θα κερδίσει επιτέλους το Οσκαρ του, μετά από τρεις ακόμα υποψηφιότητες, πέρσι για το «El Conde» του Πάμπλο Λαραΐν (αυτή εδώ είναι η τέταρτη ταινία που σχεδίασαν μαζί, μετά και τα «Jackie» και «Spencer» και νωρίτερα για τα «Far from Heaven» και «Carol». Επίμονος καλλιτέχνης, συνεργάτης σκηνοθετών που λατρεύουν την εικόνα, από τον Λάρι Κλαρκ ως τον Τοντ Χέινς, ο Λάκμαν γύρισε το «Maria» με φιλμ, 35mm, 16mm και Super 8, εναλλάσσοντας το μεστό έγχρωμο της ζωής της Μαρίας Κάλλας από τον πόλεμο ως το '70, με το νοσταλγικό ασπρόμαυρο των αναμνήσεών της. Ετσι κι αλλιώς, το art direction της ταινίας ήταν και η καλύτερη πτυχή της.

nosferatu Nosferatu

Ο Καλιφορνέζος Τζάριν Μπλάσκι έχει δώσει μορφή σε όλες τις ταινίες του Ρόμπερτ Εγκερς, ήδη από το «The Witch» και, ομολογουμένως, το «Nosferatu» είναι ίσως η πιο πληθωρική, μελετημένη, τολμηρή, υποβλητική δουλειά του. Σύγχρονη μετάφραση του γερμανικού εξπρεσιονισμού, σε φιλμ φυσικά, συμβιώνει με goth, με εξαϋλωμένες εικόνες βγαλμένες από το μυαλό της Μέρι Σέλεϊ, με σαπίλα της σάρκας και αποθέωση της επιθυμίας σε μια ταινία που, τουλάχιστον οπτικά, άγγιξε την τελειότητα.

Θα κερδίσει το Οσκαρ: To «The Brutalist», γιατί το αμερικανικό «ρεύμα» μοιάζει να λάτρεψε την επιστροφή του Κρόλεϊ στη μηχανική του σινεμά.
Θα έπρεπε να κερδίσει: Και οι πέντε υποψήφιοι θα ήταν δίκαιο να κερδίσουν, αλλά το «Nosferatu» ξεπέρασε τον (ιστορικό) εαυτό του.
Το Flix θα έδινε το Οσκαρ: Στo «The Brutalist» αν πιεζόταν να διαλέξει, επειδή, όπως και το «Maria», εξαρτάται λιγότερο από τα εφέ.

Δείτε παρακάτω τους 5 υποψήφιους Διευθυντές Φωτογραφίας να μιλούν για τις φετινές ταινίες τους.

Λολ Κρόλεϊ

Γκρεγκ Φρέιζερ

Πολ Γκιγιόμ

Εντ Λάκμαν

Τζάριν Μπλάσκι

Οι προβλέψεις του Flix

Οι Προβλέψεις του Flix: Μικρού Μήκους Ταινίες
Οι Προβλέψεις του Flix: Σκηνικά
Οι Προβλέψεις του Flix: Ηχος
Οι Προβλέψεις του Flix: Μοντάζ
Οι Προβλέψεις του Flix: Κοστούμια
Οι Προβλέψεις του Flix: Οπτικά Εφέ

Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.