Ο Μισέλ Οσελό είναι ένας σπουδαίος παραμυθάς της μαγικής εικόνας: και, προς Θεού, μην του πείτε ότι κάνει ταινίες για παιδιά!
Ο Γάλλος δημιουργός του «Kirikou», του «Azur et Azmar», ήρθε στην Αθήνα με τη νέα του ταινία, «Η Ντιλιλί στο Παρίσι», ως προσκεκλημένος - και με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου - του 1ου Παιδικού & Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, που έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου και διαρκεί ως και την Κυριακή, 9 Δεκεμβρίου.
Διαβάστε ακόμη: H ομάδα του 1ου Παιδικού και Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ της Αθήνας διαλέγει για το Flix
Η ταινία «Η Ντιλιλί στο Παρίσι»,που θα βγει στις ελληνικές αίθουσες στις 21 Ιανουαρίου από τη Rosebud.21 και τη Seven Films, είναι ένα μικρό αριστούργημα, αλλά για μικρούς και για μεγάλους! Εκτυλίσσεται στο Παρίσι του 19ου αιώνα, της Μπελ Επόκ κι έχει ως ηρωίδα την Ντιλιλί, ένα φιλοπερίεργο κοριτσάκι Κανάκ που έχει έρθει στην πόλη από τη Νέα Καληδονία και θέλει να δει και να γνωρίσει τα πάντα και τους πάντες. Κι αυτοί είναι πολλοί: κάποιες από τις σπουδαιότερες γυναίκες της εποχής (και όλων των εποχών), η επιστήμονας Μαρί Κιουρί, η ηθοποιός Σάρα Μπερνάρ, η αναρχική ακτιβίστρια Λουίζ Μισέλ, ζωγράφοι σαν τον Μονέ, τον Τουλούζ-Λοτρέκ, τον Ντεγκά, τον νεαρό και άσημο Πικάσο, συγγραφείς σαν τον Μαρσέλ Προυστ που, προς το παρόν, δεν κάνει τίποτα παρά παρατηρεί το χρόνο που περνά, κι άλλοι πολλοί που διαμόρφωσαν το σύγχρονο δυτικό πολιτισμό.
Ταυτόχρονα, στο Παρίσι καιροφυλακτούν οι «Κυρίαρχοι Ανδρες», μια μυστική, ρατσιστική και μισογυνική οργάνωση που απάγει κοριτσάκια. Η Ντιλιλί, μαζί με τον φίλο της τον Ορέλ και με τη βοήθεια όλων αυτών των ξεχωριστών ανθρώπων, είναι αποφασισμένη να λύσει το μυστήριο και να κατατροπώσει, μια για πάντα, τους «Κυρίαρχους Ανδρες».
Ο Μισέλ Οσελό, με μάτια που γυαλίζουν, γεμάτα έμπνευση και μπρίο, μίλησε στο Flix για την «Ντιλιλί» του και για τον τρόπο με τον οποίο επέλεξε κι απεικόνισε τις σημαντικές, ατρόμητες γυναίκες της ταινίας του:
«Τις αγαπώ όλες! Είναι τρεις σπουδαίες προσωπικότητες, του ίδιου ύψους. Στη Λουίζ Μισέλ, θαύμαζα ότι δεν υποκρίθηκε ποτέ, δεν χρειαζόταν κάμερες για να φερθεί σωστά. Οταν ήταν εξόριστη στη Νέα Καληδονία, επειδή συμμετείχε στην Παρισινή Κομμούνα, όχι απλώς δεν έδειξε δείγματα ρατσισμού απέναντι στους ντόπιους, αλλά, καθώς ήταν δασκάλα, έμαθε στα παιδιά να γράφουν και να διαβάζουν κι αυτό μου προκαλεί θαυμασμό. Αυτό ήταν το εύρημα της ταινίας: έφερα στο Παρίσι ένα από τα μικρά παιδάκια των γηγενών Κανάκ, που εκείνη είχε διδάξει. Η Μαρί Κιουρί είναι ένα υπόδειγμα ως γυναίκα. Εγκατέλειψε την πατρίδα της, την Πολωνία, επειδή δεν της επέτρεπαν να σπουδάσει, είχε αυτό το κουράγιο. Βρήκε τον έρωτα, παντρεύτηκε τον άντρα που αγάπησε, δούλεψε μαζί του, ισότιμα, έκανε οικογένεια, μεγάλωσε τις κόρες της, έφτιαχνε ταυτόχρονα ωραίες τάρτες που βελτίωνε κάθε φορά και, παράλληλα, ανακάλυψε το ράδιο και το πολώνιο, πήρε δύο Νόμπελ και τα έκανε όλα, χωρίς ν’ αποκηρύξει τίποτα, ένα από τα σπουδαιότερα επιστημονικά μυαλά στην ανθρώπινη ιστορία. Η Σάρα Μπερνάρ ήταν συναρπαστική. Η αστυνομία γνώριζε την ταρίφα της, ξεκίνησε ως πόρνη κι έγινε μια Θεά που προσέφερε ευχαρίστηση στον κόσμο με την τέχνη της, με τις παραστάσεις της και ταυτόχρονα παρουσίασε τον γαλλικό πολιτισμό στον κόσμο, βοήθησε πάρα πολλούς συγγραφείς, τεχνικούς, ήταν γενναιόδωρη στον Γερμανο-Γαλλικό πόλεμο του 1870, όταν η Γαλλία, όπως όλο γνώριζαν, ηττήθηκε οικτρά, μετέτρεψε το θέατρο Οντεόν σε νοσοκομείο, μόνη της, βρήκε κρεβάτια και τρόφιμα και φρόντισε τους στρατιώτες, όχι μόνο τους Γάλλους, αλλά και τους Πρώσους.»
Κι αυτές τις τρεις γυναίκες, ο Μισέλ Οσελό αποφάσισε να φέρει κοντά, σ' ένα «σαλόνι», προστάτιδες και υποστηρίκτριες της μικρής Ντιλιλί: «Αποφάσισα ότι στην ταινία μου, αυτές οι τρεις σπουδαίες γυναίκες έπρεπε να συναντηθούν: τις έφερα κοντά, απλώς επειδή το ήθελα. Εγώ κάνω ό,τι θέλω! Και σκέφτηκα, κρίμα που αυτές οι γυναίκες δεν συναντήθηκαν ποτέ. Αλλά η πραγματικότητα με διέψευσε κι είναι κάτι το καταπληκτικό αυτό. Επεσα πάνω σ’ ένα γράμμα που έγραφε η Λουίζ Μισέλ στη Σάρα Μπερνάρ, λέγοντάς της, «Αγαπητή μου Σάρα, δεν πρόλαβα να περάσω χτες να σου δώσω ένα φιλί, γιατί ήμουν στο Λονδίνο». Αρα γνωρίζονταν, ήταν φίλες, αυτή η υπερ-γυναίκα, η Σάρα Μπερνάρ, δεν φοβόταν ν’ ανοίξει την πόρτα της σε μια αναρχική, για την οποία οι πιο πολλές πόρτες ήταν κλειστές. Για την Μαρί Κιουρί, η Σάρα Μπερνάρ διοργάνωνε παραστάσεις, όπου έπαιζε η ίδια για να μαζέψει χρήματα για την έρευνά της. Κι η Μαρί Κιουρί την επισκεπτόταν στο σπίτι της, για να την ευχαριστήσει. Αρα, τελικά, οι τρεις αυτές γυναίκες γνωρίζονταν! Εκπληκτικό!»
Ολόκληρη τη συνέντευξη του Μισέλ Οσελό θα δημοσιευτεί στο Flix, όταν το «Η Ντιλιλί στο Παρίσι» βγει στις ελληνικές αίθουσες, στις 21 Ιανουαρίου, από τη Rosebud.21 και στη Seven Films. Δείτε παρακάτω το τρέιλερ.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το 1ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, που διεξάγεται στις 7, 8 και 9 Δεκεμβρίου, στο επίσημο site του, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook και στη σελίδα του στο Instagram.