Industry

Η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών τοποθετείται δημόσια για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων

of 10

Η δημόσια τοποθέτηση της Εταιρείας ενόψει της ψήφισης του νέου νομοσχεδίου για τον ελληνικό κινηματογράφο.

Η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών τοποθετείται δημόσια για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων

Ενόψει της ψήφισης του νέου νομοσχεδίου για τον ενιαίο φορέα Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και ΕΚΟΜΕ, τοποθετήθηκε δημόσια και η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών μέσω του Προέδρου της Χάρη Παπαδόπουλου, τοποθετήθηκε δημόσια, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Διαβάστε αυτούσια την ανακοίνωσή της εδώ:

Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών μέσω του Προέδρου της Χάρη Παπαδόπουλου, τοποθετήθηκε δημόσια, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ενόψει της ψήφισης του νέου νομοσχεδίου.

Ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Σ. αναφέρθηκε αρχικά στους νόμους, πως όταν αυτοί ψηφίζονται, θα πρέπει να υπάρχει δημοκρατική ευαισθησία και σεβασμός στην τήρησή τους και όχι επιμέρους παράγοντες ή ομάδες να προβαίνουν σε ερμηνείες του εκάστοτε νόμου κατά το δοκούν, όπως συνέβη με τον Νόμο 3905/2010.

Ο νόμος εκείνος ανέδειξε πολλές παθογένειες, πάρα την υπόσχεση της τότε Κυβέρνησης για το εντελώς αντίθετο, όπως τη δραματική μείωση του προϋπολογισμού του Ε.Κ.Κ., τους αλληλοσυγκρουόμενους ρόλους του Συμβουλίου και των Διευθύνσεων του Ε.Κ.Κ., τη κατάργηση του τότε Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Κινηματογραφίας, διευκολύνοντας έτσι ανεξέλεγκτες ακροβασίες.

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος ζήτησε :

Διακομματική συναίνεση και διασφάλιση της ετήσιας χρηματοδότησής του Ε.Κ.Κ. με ποσό που, κατ’ ελάχιστον, θα είναι ανάλογο με εκείνο των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κέντρων κινηματογράφου, λαμβάνοντας υπόψη το ΑΕΠ της Ελλάδας και των κρατών της Ευρ. Ένωσης.

Κατέστησε σαφές: «…όχι πολλά χρήματα σε λίγους αλλά τα ίδια (πολλά) χρήματα σε πολλούς». Μέσω εύλογων ερωτημάτων για τη χρηματοδότηση της κινηματογραφικής παραγωγής τονίστηκε η αποφυγή της ανακύκλωσης του δημόσιου χρήματος στους ίδιους και τους ίδιους.

Εξασφάλιση και υλοποίηση, επιτέλους, της υποχρέωσης των τηλεοπτικών σταθμών για απόδοση του περίφημου 1,5 %, πρόβλεψη που υπήρχε, αλλά στην πράξη έχει ακυρωθεί όλες αυτές τις δεκαετίες. Οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί επιδοτούνται σταθερά και υπέρμετρα από το κράτος, χωρίς το παραμικρό κριτήριο επί των προγραμμάτων τους. Καταβολή λοιπόν, του 1,5 % ως προαπαιτούμενο για την οποιαδήποτε κρατική τους επιχορήγηση.

Επεσήμανε επίσης τον θετικό ρόλο της νέας γενιάς παραγωγών που, παρά τις οικονομικές δυσκολίες, υλοποίησαν με επιτυχία κινηματογραφικές προτάσεις που πατάνε πάνω στα οράματα των σκηνοθετών.

Είναι αναγκαίο ο νέος Νόμος να προβλέπει για την ανάδειξη μιας γενιάς καινούργιων παραγωγών ώστε να δοθεί έτσι η ευκαιρία στους νέους ανθρώπους, μέσω ειδικού προγράμματος νέων παραγωγών, να εργαστούν και να δημιουργήσουν στο χώρο του Οπτικοακουστικού.

Επίσης να προβλέπεται πρόγραμμα στήριξης των νέων σκηνοθετών για τη δημιουργία πρωτότυπου οπτικοακουστικού έργου, με κοινή συνεργασία όλων των χρηματοδοτικών πηγών όπως Ε.Κ.Κ, ΕΚΟΜΕ σε συνεργασία με τηλεοπτικούς σταθμούς ( κρατικοί και ιδιωτικοί) και άλλους.

Σύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Κινηματογραφίας, μια πρόταση υψηλής σπουδαιότητας στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς. Είναι ένα προτεινόμενο μόνιμο, πολυμελές συμβουλευτικό όργανο, ανάλογο προς τα δύο μόνιμα πολυμελή συμβουλευτικά όργανα του ΥΠΠΟ, δηλαδή το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.

Το Εθνικό Συμβούλιο Κινηματογραφίας, που οραματιζόμαστε και προτείνουμε, θα γνωμοδοτεί τακτικά και υπεύθυνα πάνω σε καινοτόμες προτάσεις και ιδέες, θα καταγράφει και θα συνθέτει τις τάσεις που αναπτύσσονται στον Οπτικοακουστικό χώρο, και θα συμβάλλει έμπρακτα στην περιοδική ώσμωση των φορέων με το ΥΠ.ΠΟ.

H Γενική Συνέλευση του νέου φορέα που θα δημιουργηθεί, περιλαμβάνει ορθώς τα δυο Υπουργεία, όμως πιστεύουμε πως θα είναι εποικοδομητικό και δημοκρατικά ορθό, εκτός από τα δύο Υπουργεία, να δοθεί η δυνατότητα και στους φορείς να συμμετέχουν, κατέχοντας έστω μια μετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της ανώνυμης εταιρείας. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα έκφρασης άποψης μέσα από ένα επιπλέον θεσμικό βήμα (τη Γενική Συνέλευση), περιορίζοντας δραστικά, με τον τρόπο αυτό, την όποια καχυποψία καλλιεργήθηκε στο παρελθόν τα προηγούμενα 10-15 χρόνια, στον Οπτικοακουστικό χώρο.

Ιδανικά θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει ένας “νόμος-ομπρέλα” για μια Εθνική Κινηματογραφία, με ανασυγκρότηση όλων των θεσμικών φορέων του Οπτικοακουστικού χώρου. Διότι σήμερα κάνουμε Κινηματογράφο, χωρίς να έχουμε Κινηματογραφία! Δεν υπάρχει δυστυχώς μια ολιστική πολιτική για τον Πολιτισμό, άρα ούτε και για τα θέματα του Κινηματογράφου, ένα φαινόμενο που αφορά όλα τα κόμματα εξουσίας εδώ και δεκαετίες.

Κλείνοντας, ο Χάρης Παπαδόπουλος, τόνισε πως η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών δεν είναι αρνητική σε αυτό που κατατίθεται ως σύμφωνο συμβίωσης Κέντρου Κινηματογράφου και ΕΚΟΜΕ, αρκεί ο νέος Νόμος να περιέχει ασφαλιστικές δικλείδες για την εύρυθμη λειτουργία του ενιαίου Οργανισμού και, ταυτόχρονα, να αποκλείσει παθογένειες, όπως αυτές που προηγήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν.

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ


Διαβάστε ακόμη: