Buzz

«Αγωνιούμε μέχρι να εξασφαλιστούν τα επιλεκτικά προγράμματα.» Το Flix στη συνέντευξη Τύπου τής ΕΑΚ για τον ενιαίο φορέα

στα 10

Διαβάστε όσα ειπώθηκαν, λίγο πριν ο νόμος ψηφιστεί στη Βουλή.

«Αγωνιούμε μέχρι να εξασφαλιστούν τα επιλεκτικά προγράμματα.» Το Flix στη συνέντευξη Τύπου τής ΕΑΚ για τον ενιαίο φορέα

Σε δυο μέρες ψηφίζεται το νομοσχέδιο για τη συγχώνευση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΕΚΟΜΕ σε μια νέα Α.Ε. με τον διακριτικό τίτλο όχι, πια, Creative Greece, μια και το προτεινόμενο όνομα δικαίως προκάλεσε αντιδράσεις, αλλά Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων. Στο finish line, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ), έδωσε συνέντευξη Τύπου, θέλοντας, μετά από ένα μεγάλο διάστημα διαβούλευσης στο οποίο ο κινηματογραφικός κόσμος ακούστηκε (και, μερικώς, εισακούστηκε), για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια τόσο ηχηρά, να υπογραμμίσει ελλείψεις και δυνατές βελτιώσεις.

Στη συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκαν, εκτός από τους δημοσιογράφους, και πολλοί κινηματογραφικοί δημιουργοί, παραγωγοί, ηθοποιοί, αλλά και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), Μάρκος Χολέβας και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), Λεωνίδας Χριστόπουλος ο οποίος, το τελευταίο διάστημα, μοιάζει συχνά να ερωτάται και να απαντά για ζητήματα που ανήκουν αξιωματικά στον Υφυπουργό Πολιτισμού, Χρίστο Δήμα, ο οποίος, ωστόσο, δεν ήταν στη συνέντευξη Τύπου.

Ενιαίος φορέας, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ΕΚΟΜΕ: Λύση ή πρόβλημα για το ελληνικό σινεμά; Λίγο πριν την ψήφισή του, ο νέος νόμος μπαίνει στο μικροσκόπιο του Flix. Μιλούν: Υφυπουργός Πολιτισμού, ΕΚΚ, ΕΚΟΜΕ, ΣΑΠΟΕ, ΕΕΝ.

εακφωτό Studio Kominis

Τη συζήτηση ξεκίνησε ο Πρόεδρος της ΕΑΚ, σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος, σε κλίμα φιλόξενο. Διατύπωσε την αίσθηση ότι η συγχώνευση των δύο φορέων είναι ένα θετικό βήμα προς μια ενιαία εγχώρια κινηματογραφική πολιτική κι ότι ο ΕΚΟΜΕ θα λειτουργήσει καλύτερα απ' ό,τι ως σήμερα. Επισήμανε, όμως, ότι στο προς ψήφιση νομοσχέδιο υπάρχει ασάφεια, κυρίως γύρω από τον διαμερισμό των χρημάτων μεταξύ επιλεκτικών (ΕΚΚ) και αυτόματων (ΕΚΟΜΕ) προγραμμάτων χρηματοδότησης κι ότι χρειάζονται, όσο υπάρχει ακόμα περιθώριο, αλλαγές και βελτιώσεις.

Το λόγο πήρε η σκηνοθέτης και παραγωγός Ελίνα Ψύκου, για να εξηγήσει τις ελλείψεις στο νομοσχέδιο σχετικά με τη συνέχιση του έργου του ΕΚΚ. Οπως χαρακτηριστικά είπε, «μας καίει και μας πονάει να λειτουργήσει σωστά το πλαίσιο, γιατί είναι η δουλειά μας και θα συνεχίσουμε να την κάνουμε και μετά απ’ αυτό το νόμο, ενώ σίγουρα κάποιοι που ίσως συνέταξαν το νομοσχέδιο θα προχωρήσουν στη ζωή τους και δεν θα είναι αυτό το αντικείμενό τους». Οπως παρατήρησε, τα τελευταία χρόνια το ΕΚΚ λειτούργησε αποτελεσματικά. Παραμένει υποχρηματοδοτούμενο. Στα 15 χρόνια εφαρμογής του νόμου 3905/2010 που ορίζει τη λειτουργία του, διαμορφώθηκαν τα τρέχοντα χρηματοδοτικά προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής. Αυτός ο οργανισμός παύει και γίνεται, μαζί με το ΕΚΟΜΕ, μέρος ενός νέου φορέα, μ' ένα νομοσχέδιο του οποίου τα 2/3 αφορούν τη λειτουργία του cash rebate. «Για άγωστο λόγο τηρείται σιγή ιχθύος για τα επιλεκτικά προγράμματα που ως τώρα διαχειρίζεται ΕΚΚ,» είπε η Ψύκου. Το νομοσχέδιο διευθετεί παθογένειες του ΕΚΟΜΕ αλλά δεν διατυπώνει την προστασία του ΕΚΚ. Για τους ανθρώπους που δημιουργούν το ελληνικό σινεμά, το πώς θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα επιλεκτικά προγράμματα είναι το πιο σημαντικό. Τόσο ο κύριος Δήμας, όσο και ο κύριος Χριστόπουλος, έχουν δηλώσει προφορικά σε πολλές περιπτώσεις ότι το ΕΚΚ θα συνεχίσει να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, όμως αυτές οι δηλώσεις δεν έχουν αποτυπωθεί στο νομοσχέδιο. «Οπως ξέρουν όσοι έχουν φοιτήσει σε κινηματογραφική σχολή, οι χαρακτήρες δεν είναι αυτό που λένε, είναι αυτό που κάνουν,» είπε η Ψύκου. «Εφόσον υπάρχει η δηλωμένη πρόθεση, να αποσαφηνιστεί και να βεβαιωθούμε ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν επιλεκτικά προγράμματα, με αυτοτέλεια και αποτελεσματική λειτουργία, που να ορίζεται γραπτά στο νομοσχέδιο. Αγωνιούμε και θα αγωνιούμε μέχρι αυτό να εξασφαλιστεί. Να μην προσανατολίζεται ο νέος φορέας μόνο στην παροχή υπηρεσιών για ξένες παραγωγές, αλλά ν αδίνεται βαρύτητα εξίσου μεγάλη και μεγαλύτερη στην εθνική μας κινηματογραφία.»

Στη συνέχεια μίλησε ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, σκηνοθέτης, παραγωγός και προηγούμενος Πρόεδρος της ΕΑΚ, για να εξηγήσει ότι ποτέ ως τώρα το Υπουργείο Οικονομικών δεν έχει πειστεί να ενισχύσει σωστά τον ελληνικό κινηματογράφο. «Σίγουρα υποχρηματοδοτείται το ΕΚΚ που, όμως, λειτουργεί τα τελευταία χρόνια πολύ καλά μ’ αυτά τα λίγα λεφτουδάκια. Το αίτημα όλων των γενεών του χώρου είναι να ενισχύεται το φυτώριο του κινηματογράφου, δεν γίνεται οι νέοι δημιουργοί να μαθαίνουν σινεμά από την τηλεόραση, αλλά από το σινεμά ώστε ν’ ανανεώνεται και η τηλεόραση. Περιμέναμε ότι από τη συνένωση θα κερδίσει το ΕΚΚ επιπλέον πόρους. Δεν είναι εμφανές. Ενώ είναι τόσο πολύ καθορισμένες οι λεπτομέρειες οικονομικών του Διοικητικού Συμβουλίου του νέου φορέα. Βεβαίως, είναι ευπρόσδεκτο το ΔΣ να είναι έμμισθο, αλλά το παρακάναμε, θα παίρνει 453.000 ευρώ το χρόνο. Το ΔΣ του ΕΚΚ παίρνει κάθε χρόνο 12500. Πηγαίνουμε στο άλλο άκρο. Δεν διαφωνώ να είναι καλά αμοιβόμενοι, αλλά το ενδιαφέρον είναι πόσο θα κοστίσει το κράτος στο κράτος, ενώ τα χρήματα της χρηματοδότησης του ελληνικού κινηματογράφου δεν υπάρχουν στο νομοσχέδιο. Θέλουμε πριν πάει στη βουλή να το δούμε, να ξέρουμε όλοι για τι πράγμα μιλούν. Τα επιλεκτικά προγράμματα μας καίνε, εκεί ασκείται κινηματογραφική πολιτική. Τρέμουμε ότι δεν υπάρχει η πρόθεση. Μόνη πρόβλεψη για έσοδα, τα τέλη των συνδρομητικών ελληνικών τηλεοράσεων. Κανείς δεν γνωρίζει το ύψος, ο νόμος δίνει τη δυνατότητα από αυτό το ποσό να είναι η χρηματοδότηση του νέου φορέα έως 50%. Από μια κυβέρνηση σαν αυτήν, θα περίμενε κανείς ότι θα έκανε ένα αναπτυξιακό νομοσχέδιο, αυτό δείχνει ότι δεν είναι.»

Ο παραγωγός Γιώργος Καρναβάς (Heretic), έφερε τη συζήτηση στα άμεσα πρακτικά προβλήματα. Οπως είπε, οι ξένες παραγωγές δεν έρχονται στην Ελλάδα για τα locations, αλλά για τους filmmakers, τα ικανά συνεργεία που γίνονται ικανά επειδή έχουν δουλέψει σε ταινίες από Ελληνες κινηματογραφιστές. Εφερε ως παράδειγμα τη Θεσσαλονίκη, όπου τα τελευταία χρόνια γυρίστηκαν πολλές ξένες παραγωγές, όμως από αυτές δεν έμεινε κάτι στην πόλη, ούτε ποτέ έγινε το μεγάλο στούντιο που τόσες φορές εξαγγέλθηκε. Η βάση του ελληνικού σινεμά εξαρτάται απ' όσα γίνονταν ως τώρα μέσω του ΕΚΚ και της επιλεκτικής χρηματοδότησης, αυτή στήριξη την ελληνική κινηματογραφική δημιουργία. «Στο πρακτικό κομμάτι,» εξήγησε καίρια ο Καρναβάς, «εμείς αυτό που βιώνουμε είναι ότι από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ότι ο ΕΚΟΜΕ θα σταματήσει στις 5 Μαΐου για να γίνει η μετάβαση, χωρίς να ξέρουμε πόσο θα είναι το μεσοδιάστημα και τι θα συμβεί στη διάρκειά του, αντιμετωπίζουμε σοβαρότατο ζήτημα με τις χρηματοδοτήσεις των ήδη εγκεκριμένων ταινιών μας. Η μετάβαση αυτή είναι αχαρτογράφητη και στο Φεστιβάλ Καννών τον Μάιο όλοι οι παραγωγοί θα χρειαστεί να δίνουμε εξηγήσεις και να καθησυχάζουμε τους ξένους συνεργάτες μας για να μη διαλυθούν τα προσεχή πρότζεκτ. Το κράτος μας, ιστορικά, δεν ξέρει να σχεδιάζει προσεκτικά και στις μεταβάσεις εύκολα γκρεμίζουμε ό,τι έχει χτιστεί. Τα πρότζεκτ που έχουν πάρει υπαγωγή, τι θα γίνουν; Χρειάζεται να ξέρουμε ποιος είναι ο οδικός χάρτης του επόμενου διαστήματος.»

εακ φωτό Studio Kominis

Η ηθοποιός Κόρα Καρβούνη λειτούργησε μ' έναν ειλικρινή και ζεστό τρόπο ως... μάρτυρας αξιολόγησης του ελληνικού κινηματογράφου και των επαγγελματιών του. «Εργάζομαι στον ελληνικό κινηματογράφο από το 2008, έχω παίξει δεκάδες ταινίες μεγάλου, μικρού, μεσαίου μήκους. Γνωρίζω κι έχω διαπιστώσει τον κόπο, τον μόχθο, τον πόνο αλλά και το πάθος των Ελλήνων δημιουργών. Αμέτρητες θυσίες απαιτεί το σινεμά στην Ελλάδα. Η Πολιτεία συνηθίζει να κάνει ένα βήμα μπροστά και δύο πίσω. Χαρακτηρίζεται από μικροπολιτικές, παθογένειες στη σύνταξη και την εφαρμογή των νόμων και συνδικαλιστικές αγκυλώσεις. Ομως το ελληνικό σινεμά επιβιώνει, κάνει εισιτήρια, ταξιδεύει στο εξωτερικό και διαπρέπει και εκφράζει την ελληνική κοινωνία. Ερχεται ο νόμος να ανατρέψει τη μόνη σταθερά του ελληνικού κινηματογράφου, το ΕΚΚ. Εύχομαι η πολιτεία να αναγνωρίσει ότι έχει μάθει από τα αμέτρητα λάθη του παρελθόντος και να μεριμνήσει, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στη σχέση του ελληνικού κράτους με το σινεμά μας.»

Σε ερώτηση της δημοσιογράφου Χρυσούλας Παπαϊωάννου κλήθηκε να απαντήσει ο Πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ, Λεωνίδας Χριστόπουλος. Η δημοσιογράφος ζήτησε ν' απαντηθεί πόση, συγκεκριμένα, είναι η «μαύρη τρύπα» του χρέους του ΕΚΟΜΕ, πόσα εκατομμύρια εκκρεμούν για τις υπαγωγές, πόσες θα είναι οι καθυστερήσεις κι αν οι οφειλές και οι καθυστερήσεις θα λυθούν ή θα είναι «προίκα» για τον νέο φορέα, ζητώντας και διευκρίνηση για τις αμοιβές του ΔΣ του νέου φορέα που, όπως ανέφερε στην αρχή ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, είναι 453.000 ευρώ ετησίως, για πέντε μέλη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο.

Δευτερολογώντας, και η Ελίνα Ψύκου απευθύνθηκε στον Πρόεδρο του ΕΚΟΜΕ, Λεωνίδα Χριστόπουλο, με κάποιες επιπλέον απορίες-εκκλήσεις. «Ολο αυτό το διάστημα που συζητιέται το νομοσχέδιο, έχει αλλάξει πολλές μορφές, και προς το καλύτερο. Ολοι εμείς που ασχολούμαστε με τον κινηματογράφο είχαμε θέσει κόκκινες γραμμές και πολλά άλλαξαν, όπως η ονομασία, ή το να είναι διαφορετικά άτομα ο Πρόεδρος κι ο Διευθύνων Σύμβουλος, γίνανε βήματα. Το μόνο που δεν έγινε είναι αυστηρή αναφορά στα επιλεκτικά προγράμματα που ως τώρα υπηρετεί το ΕΚΚ, ποσόστωση υπέρ αυτών έναντι των αυτόματων του ΕΚΟΜΕ. Αλλα έγιναν, αυτό γιατί δεν γίνεται; Γιατί δεν καταγράφεται;

Επίσης, έχουμε ένα αποτελεσματικό υποχρηματοδοτούμενο ΕΚΚ κι ένα μη αποτελεσματικό αλλά προικισμένο ΕΚΟΜΕ, θα ενωθούν, ποιο θα παρασύρει το άλλο; Ποιοι θα στελεχώσουν το καλά αμοιβόμενο ΔΣ; Ή θα προκύψει από το πελατειακό κράτος; Σε σχέση με τις υπαγωγές στον ΕΚΟΜΕ που εδώ και πάρα πολύ καιρό δεν υπογράφονται, είναι ένα τεράστιο αγκάθι γιατί στη Βουλή έχει ειπωθεί ότι τα χρήματα που δεν έχουν υπαχθεί δεν αποτελούν χρέος. Είναι ένα παιχνίδι με τις λέξεις του ως τώρα ΕΚΟΜΕ, φυσικά και μας ανησυχεί και οι άνθρωποι που έχουν προχωρήσει τις παραγωγές τους και έχουν πάρει δάνεια βάσει των επιστολών πρόθεσης του ΕΚΟΜΕ, βρίσκονται εντελώς εκτεθειμένοι. Δεν είναι εξασφλασιμένα τα χρήματα; Το χρέος ποιος θα το κληρονομήσει και τι θα γίνει με τις ταινίες που περιμένουν την υπαγωγή τους;»

εακ φωτό Studio Kominis

Ο Λεωνίδας Χριστόπουλος ξεκίνησε με τον κοινό τόπο, «όλοι συμφωνούμε στη διοικητική παθογένεια, είχαμε δύο φορείς με το ίδιο βασικό αντικείμενο σε διαφορετικά Υπουργεία και δημιουργούνταν ζητήματα στην πράξη. Αυτό αποφασίστηκε ότι πρέπει να εξορθολογιστεί, να ενοποιηθούν και να πάνε κάτω από το Υπουργείο Πολιτισμού, το φυσικό τους τόπο. Και συγκεκριμένα ο ΕΚΟΜΕ να έρθει κάτω από το ΕΚΚ και κάτω από το ΥπΠο και να υπηρετεί την ευρύτερη πολιτική για τον κινηματογράφο. Αυτό που υπάρχει στο σχέδιο νόμου, όπως σε όλα τα σχέδια νόμου, είναι οι βασικές οργανωτικές διατάξεις. Για την αμοιβή του ΔΣ, αμοίβεται όπως ορίζει η νομθεσία για όλες τις Α.Ε.

Ως προς τη διοικητική διάρθρωση, ενσωματώθηκαν πολλά από τα σχόλια από την επίσημη διαβούλευση αλλά και από πολλές άλλες συζητήσεις που προηγήθηκαν. Στο νομοσχέδιο δίνονται δύο γενικές διευθύνσεις. Μία, ότι στην υφιστάμενη Γενική Διεύθυνση του ΕΚΚ, δεν αλλάζει κάτι. Δεν αποτυπώνονται οι διευθύνσεις, αλλά ο στόχος της έχει εμπλουτιστεί για να ενσωματωθούν προβλέψεις για τα επιλεκτικά προγράμματα. Η άλλη είναι η αλλαγή στη ΓΔ του ΕΚΟΜΕ, τα επενδυτικά εργαλεία και τα ζητήματα της τεχνολογίας. Βλέπουμε πόσο απειλούνται οι δημιουργοί, έχουν γίνει απεργίες για το θέμα της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης στο εξωτερικό, πρέπει να τα βάζουμε στην ατζέντα μας γιατί θα τα βρούμε μπροστά μας. Στο νόμο υπάρχει το καινούριο cash rebate. Επρεπε ν’ αλλάξει η νομοθεσία του 2017 που προέβλεπε το σχεδιασμό του, γιατί από τότε έγιναν πολλές τροποποιήσεις, ήθελε εξορθολογισμό. Τα επιλεκτικά προγράμματα βασίζονται στον νόμο 3905/2010 που δεν καταργείται, ισχύει. Απαγορεύεται ρητώς πόροι του επιλεκτικού να χρησιμοποιηθούν για το cash rebate. Επιπλέον, βάσει του δημόσιου λογιστικού του κράτους, τα επιλεκτικά προγράμματα χρηματοδοτούνται από τον τακτικό προϋπολογισμό, ενώ του cash rebate από τον προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ. Αρα απαγορεύεται έτσι κι αλλιώς να μπλέξουν.

Για την εκκρεμότητα του χρέους που αναφέρατε. Η την έννοια χρέος δημιουργείτα όταν έχει υπογραφεί μία απόφαση υπαγωγής, τότε δεσμεύεται το κράτος. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν αιτήσεις οι οποίες είναι στην "ουρά", σε διάφορες φάσεις αξιολόγησης, και από το παρελθόν. Θα εξυπηρετηθούν όλες, υπάρχει καθυστέρηση αλλά εφόσον μία παραγωγή έχει περάσει την αξιολόγηση, το μόνο πρόβλημα είναι η καθυστέρηση. Καταλαβαίνετε όμως ότι πρέπει να μας έχουν δοθεί οι πιστώσεις για να υπογραφεί η υπαγωγή. Τώρα έχουν μπει πιστώσεις μέσα στο ΕΚΟΜΕ οπότε θα ξεκινήσουν να υπογράφονται πάλι υπαγωγές.

Ως προς τα χρήματα. Ο ΕΚΟΜΕ έχει πληρώσει από το 2019 ως σήμερα 110 εκ στον χώρο των οπτικοακουστικών, στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, δισυνοριακές, ελληνικές, ξένες παραγωγές. Τα 60 εκ έχουν πληρωθεί το 2023. Αλλα 20 περίπου το πρώτο 3μηνο του 2024. Από τις 404 αιτήσεις που έχουν γίνει στο ΕΚΟΜΕ, το 50% είναι αποπληρωμένες. Από τον Οκτώβρη και μετά, έχουν δοθεί 50 εκ σε υπαγωγές και θα συνεχίσουν οι υπαγωγές. Καταλαβαίνω ότι υπάρχει ένας τεράστιος όγκος αιτήσεων και προσπαθούμε να τρέξουμε πάρα πολύ γρήγορα κι ένας λόγος που το cash rebate δεν θα δέχεται νέες αιτήσεις είναι αυτός. Θ’ αποπληρώνει μόνο, δεν θα είναι ανοιχτό για νέες αιτήσεις για κάποιους μήνες, προκειμένου να βγάλουμε το πλάνο των αποπληρωμών. Στόχος είναι το ποσό για τα επιλεκτικά προγράμματα να ανέβει, είναι όντως υποχρηματοδοτούμενο το ΕΚΚ, το έχει πει δημόσια και ο Υφυπουργός. Γι’ αυτό το λόγο προβλέψαμε και συνεργαστήκαμε με το Υπουργείο Οικονομικών, ώστε το "έως 50%", όπως διατυπώνεται στο νόμο, των τελών της συνδρομητικής τηλεόρασης να πηγαίνει στα επιλεκτικά προγράμματα. Αυτή τη στιγμή μπαίνει στα έσοδα του κράτους και μπορεί να πάει οπουδήποτε. Καταφέραμε ότι το έως 50% αυτού του πόρου θα πηγαίνει στον κινηματογράφο. Είναι μια θετική εξέλιξη, χτίζουμε, δεν γίνονται τα πάντα από την πρώτη μέρα.»

Το νομοσχέδιο για τον ενιαίο φορέα ψηφίζεται στη Βουλή την Τετάρτη, 24 Απριλίου. Για περισσότερη ενημέρωση, διαβάστε στο Flix:

Διαβάστε ακόμη: Πάνω από 300 επαγγελματίες του κινηματογράφου εναντιώνονται στο νομοσχέδιο «Δημιουργική Ελλάδα»


Την επομένη της συνέντευξης Τύπου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου τα ΔΣ της Ενωσης Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ), του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοκακουστικών Εργων (ΣΑΠΟΕ) και της Ενωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ) εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:

Με την παρούσα ανακοίνωση θέλουμε να επισημάνουμε την άμεση ανταπόκριση της κινηματογραφικής κοινότητας στη χθεσινή πρόσκληση της δημόσιας παρέμβασης που οργάνωσε η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου με θέμα τον νέο Φορέα “ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ - CREATIVE GREECE”, καθώς και την ισχυρή ενότητα που εκφράστηκε μέσα από την απόλυτη σύμπνοια όλων μας με τις τοποθετήσεις των ομιλητών του πάνελ, για το νομοσχέδιο που τέθηκε πρόσφατα σε διαβούλευση και στο οποίο διαπιστώνονται σημαντικές ελλείψεις που θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της Ελληνικής κινηματογραφίας με επίκεντρο την ασάφεια ως προς την ύπαρξη του επιλεκτικού προγράμματος έτσι όπως έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί με επιτυχία τα τελευταία χρόνια μέσω του ΕΚΚ.

Στον λίγο χρόνο που απομένει μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου, αναμένουμε από το αρμόδιο υπουργείο να μεριμνήσει, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες αποσαφηνίσεις και διορθώσεις που θα διασφαλίσουν την ομαλή, εύρυθμη και διακριτή λειτουργία των δύο φορέων οι οποίοι ενσωματώνονται στο νέο σχήμα, καθώς και οι απαραίτητες προσθήκες που αφορούν το επιλεκτικό πρόγραμμα.

Είμαστε αισιόδοξοι ότι το υπουργείο θα ανταποκριθεί θετικά στα δίκαια αιτήματά μας για τη δημιουργία ενός σχεδίου νόμου που θα οδηγήσει σε μια υγιή και πλούσια ελληνική κινηματογραφία.

Τα ΔΣ: ΕΣΠΕΚ , ΣΑΠΟΕ , ΕΕΝ


Διαβάστε το ρεπορτάζ του Flix: Ενιαίος φορέας, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ΕΚΟΜΕ: Λύση ή πρόβλημα για το ελληνικό σινεμά; Λίγο πριν την ψήφισή του, ο νέος νόμος μπαίνει στο μικροσκόπιο του Flix. Μιλούν: Υφυπουργός Πολιτισμού, ΕΚΚ, ΕΚΟΜΕ, ΣΑΠΟΕ, ΕΕΝ.