Δύο αδέλφια, ο Πέδρο και ο Τζίμι ανακαλύπτουν πως ένας «σάπιος» όπως αποκαλούν οι ντόπιοι τους δαιμονισμένους, έχει στοιχειώσει ένα κοντινό αγροτόσπιτο και μολύνει τα ζώα της περιοχής. Χωρίς να το σκεφτούν περισσότερο και κυρίως χωρίς να αναλογιστούν τις συνέπειες, αποφασίζουν να δράσουν μόνοι τους όταν ο εντεταλμένος για να τον σκοτώσει βρίσκεται νεκρός και κομματιασμένος λίγα μέτρα μακριά από το σπίτι. Τα δύο αδέλφια μεταφέρουν τον «σάπιο» με ένα αυτοκίνητο, με σκοπό να τον ξεφορτωθούν μια για πάντα, αλλά αυτός εξαφανίζεται μυστηριωδώς.

Ο,τι ακολουθεί στην ταινία του Ντεμιάν Ρούγκνα είναι προτιμότερο να μην το γνωρίζετε, καθώς η διαδοχή των γεγονότων για την ανεύρεση του «σάπιου» αλλά κυρίως για την αποφυγή της κατάρας που έχει πέσει πάνω στα δύο αδέλφια, χτίζεται μεθοδικά, ατρόμητα σε ένα roller coaster καθαρού τρόμου που κορυφώνεται τόσο σε επίπεδο μαζικής κινηματογραφικής απόλαυσης που ξέρει πότε να πάρει τον εαυτό της στα σοβαρά όσο και σε μια διακριτική θεώρηση πάνω στην έννοια του κακού.

Πάνω από το μέσο όρο των ταινιών τρόμου για δαιμονισμένους που φοβούνται την υπερβολή και το γκροτέσκο, απλά και μόνο επειδή δεν έχουν το ταλέντο να το ενσωματώσουν μέσα σε μια υποβλητική ιστορία, το «Εκεί που το Κακό Παραμονεύει» είναι γενναιόδωρο σε σκηνές gore (η πρώτη με την κατσίκα, την καραμπίνα και το τσεκούρι ανθολογείται εύκολα), στην κορυφούμενη αίσθηση ανησυχίας που ξεπερνάει ακόμη και την ακαριαία φρίκη των αποτρόπαιων σκηνών του και κυρίως στον τρόπο με τον οποίο επιστρατεύει τα κλισέ του υπερφυσικού τρόμου για να τα επεξεργαστεί και να τα διανείμει ξανά με κλασικότροπους αλλά και συνάμα αναπάντεχους τρόπους.

Με βοηθό το φυσικό τοπίο της Αργεντινής (υπέροχα φωτογραφημένο από τον Μαριάνα Σουάρεζ), τα στοιχεία της αγροτικής ρουτίνας, την παράδοση της Λατινικής Αμερικής πάνω στα υπερφυσικά φαινόμενα, μια αδιόρατη αλλά τελικά υπογραμμισμένη κριτική πάνω στο φόβο του «διαφορετικού», τις δοξασίες και το Θεό - που εδώ απουσιάζει σε μια μετά-αποκαλυπτική εκδοχή ενός κόσμου στο έλεος της… λογικής, ο Ρούγκνα έρχεται μετά το πολύ ενδιαφέρον «Atterados» του 2017 να βάλει διακριτά την υπογραφή του στο σινεμά του τρόμου.

Oπως και στην ταινία του, όσοι κανόνες κι αν υπάρχουν προκειμένου να αντιμετωπίσεις το κακό, αυτοί υπάρχουν μόνο για να καταρρίπτονται. Επιστρατεύστε λοιπόν οτιδήποτε εκτός από το φόβο. Και μάθετε να αναγνωρίζετε τα σημάδια… Αυτό χρησιμεύει ακόμη και όταν δεν υπάρχει κάποιος δαίμονας να σε κυνηγάει.