Ο νεαρός βασιλιάς Μπέντζαμιν ταξιδεύει, μεταμφιεσμένος σε κηπουρός, στο Βασίλειο του Μεσονυχτίου, αποφασισμένος να κερδίσει την καρδιά της περήφανης πριγκίπισσας Καρολίνας. Εκεί θα ανακαλύψει ότι η πριγκίπισσα ζει υπό την επιρροή ύπουλων συμβούλων, παγιδευμένη σε έναν κόσμο ψευδαισθήσεων και εξουσίας. Η πριγκίπισσα Καρολίνα θα αντιληφθεί την πραγματικότητα, θα πιστέψει στον νεαρό βασιλιά και μαζί θα δραπετεύσουν προς εκεί όπου τα τραγούδια όσων δεν είναι εγωιστές κάνουν τα λουλούδια να ανθίζουν.

Ο δρόμος φυσικά δεν θα είναι εύκολος, αφού μιλάμε πρωτίστως για μια περιπέτεια που όσο κι αν μοιάζει και είναι ένα love story, απευθύνεται σε προεφηβικό κοινό και επιμένει να τρέχει ακόμη κι όταν όλα ζητάνε να σταματήσει να κινείται και να αφηγηθεί την ιστορία του βασισμένο σε προαιώνιους μύθους και αιώνιες αγάπες.

Βασισμένο σε ένα από τα πιο διάσημα τσέχικα παραμύθια, γραμμένο το 1845 από τη θρυλική Μποζένα Νέμτσοβα και με ηθελημένες αναφορές στην ταινία του Μπόριβοζ Ζέμαν που εν έτει 1952 έγινε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ιστορίας του σινεμά της χώρας, το φιλμ των Ράντεκ Μπέραν και Ντέιβιντ Λίσι πατάει με το ένα πόδι στην παράδοση και με το άλλο στην Disney. Που λέει ο λόγος, φυσικά, αφού οι προσπάθειες αντιγραφής των μοτίβων της αμερικανικής εταιρίας (από τον πλαστικό φωτισμό μέχρι τα - ευτυχώς όχι ομιλούντα - ζώα και τα pop love songs), πέφτουν στο κενό, αφήνοντας το animation να «ανθίζει» μόνο όταν η ατμόσφαιρα επικεντρώνεται στο αυθεντικό παραμύθι.

Μπορεί η αλλαγή της ηρωίδας να φέρνει κάτι από καλό αίσθημα σε έναν κόσμο ολούθε κυνικό, ο ρομαντισμός να κρατάει γερά μέχρι τέλους, ωστόσο η παλιομοδίτικη γραφή και το όχι και τόσο εμπνευσμένο σχέδιο (που δεν εξαντλεί και το εθνικό χρώμα, εμφανές μόνο σε κάποιες από τις φορεσιές των ηρώων) όχι μόνο δεν φέρουν την ιστορία στο σήμερα, αλλά την κρατούν πεισματικά σε μια διδακτική παραβολή για τη ζωή, τις τάξεις και τον έρωτα. Οχι με αυτή τη σειρά και σίγουρα όχι με την ένταση που θα τους άξιζε...