Παταγονία, 1960. Ενας Γερμανός γιατρός γνωρίζει μια οικογένεια από την Αργεντινή και την ακολουθεί στο νέο της ξεκίνημα: η Εβα, ο Ενζο και τα τρία παιδιά τους ανοίγουν ένα παραλίμνιο ξενώνα. Αυτή η στερεοτυπική οικογένεια θα ξυπνήσει τις εμμονές του γιατρού με την αγνότητα και την τελειότητα, ειδικά η Λίλιθ, το 12χρονο κοριτσάκι που είναι ακόμα πολύ μικροκαμωμένο για την ηλικία του. Ολα τα μέλη της οικογένειας θα γοητευτούν από τον κομψό, χαρισματικό φιλοξενούμενο, μέχρι να συνειδητοποιήσουν την πραγματική του ταυτότητα: ζουν μαζί μ’ έναν από τους μεγαλύτερους εγκληματίες στην ιστορία της ανθρωπότητας, τον Γιόζεφ Μένγκελε.
Η Λουσία Πουένζο κόρη του Αργεντινού σκηνοθέτη Λουίς Πουένζο, έχει γράψει μέχρι σήμερα πέντε βιβλία και σκηνοθετήσει τρεις ταινίες, η πρώτη από τις οποίες το εξαιρετικό « ΧΧΥ» κέρδισε το 2007 το βραβείο της εβδομάδας κριτικής στις Κάννες.
Στο «Wakolda», βασισμένη σε ένα δικό της βιβλίο, αφηγείται ένα εν δυνάμει αληθινό στιγμιότυπο από την ζωή του Γιόσεφ Μένγκελε, όταν στην δεκαετία του 60, κυνηγημένος για τα εγκλήματα που διέπραξε ως μέλος των ναζί, κρύβεται στην επαρχία της Αργεντινής.
Τον συναντάμε για πρώτη φορά σε ένα βενζινάδικο, στην αρχή ενός δρόμου που διασχίζει την έρημο της Αργεντινής, όταν ζητά από μια οικογένεια να ακολουθήσει το αυτοκίνητό τους, για να μην οδηγήσει μόνος, σε μια διαδρομή που δεν είναι ακριβώς πολυσύχναστη. Στην πορεία θα γοητευτεί από την μικρή κόρη της οικογένειας που έχει αναπτυξιακά προβλήματα και θα δείξει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εγκυμοσύνη της μητέρας της.
Οταν όλοι θα φτάσουν στον προορισμό τους, εκείνοι στο οικογενειακό πανδοχείο που σκοπεύουν να επαναλειτουργήσουν κι ο Μένγκελε που φυσικά δεν χρησιμοποιεί το αληθινό του όνομα, στην γειτονική πόλη, οι δρόμοι τους θα συναντηθούν ξανά, και ο γιατρός θα εμπλακεί με επικίνδυνο τρόπο στην ζωή της οικογένειας.
Η Λουσία Πουένζο θα κινηματογραφήσει την ιστορία της με το ύφος ενός χαμηλότονου, υπόγειου θρίλερ που κινείται σε ψυχολογικούς κυρίως τόνους, μα που αποκτά και μια πιο πραγματική υπόσταση όταν μετά την σύλληψη του Αδόλφου Αϊχμαν από τις Ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες, ο κύκλος γύρω από τον Μένγκελε στενεύει.
Ομως εδώ, η σχέση του γιατρού με την μικρή κόρη της οικογένειας και την μητέρα της, είναι το στοιχείο που ενδιαφέρει κυρίως την ταινία, ο τρόπος που κάποιος αληθινά σατανικός, ένας άνθρωπος τυφλωμένος από την δύναμη που αποκτά, μπορεί από κόντά, να μην μοιάζει με το τέρας που έχει κανείς στο μυαλό του.
Το ψυχολογικό υπόβαθρο της σχέσης του με τις δύο γυναίκες είναι αυτό που δίνει στο φιλμ της Πουένζο το πραγματικό ενδιαφέρον του, σε συνδυασμό με μια μια ήρεμη μα τεταμένη αίσθηση απειλής που χτίζεται σιγά σιγά και τα υπέροχα τοπία της Παταγονίας όπου διαδραματίζεται το φιλμ.
Και φυσικά, η ερμηνεία του Αλεξ Μπρέντεμουλ που υποδύεται τον Μένγκελε δίνοντάς του μια νοσηρά γοητευτική υπόσταση και μαζί το προσωπείο ενός καλοκάγαθου, ειλικρινή επιστήμονα, δίχως όμως να αποκρύπτει το σκοτάδι και τα αληθινά κίνητρα ενός ανθρώπου που το άκουσμα του ονόματος του και μόνο, είναι ικανό να σε κάνει να ανατριχιάσεις.