Ο Βενσάν θα γίνει πατέρας για πρώτη φορά. Η αδερφή του Ελιζαμπέτ και ο άντρας της Πιερ τον καλούν στο σπίτι τους για δείπνο μαζί με τη σύζυγό του Ανα και τον παλιό παιδικό τους φίλο Κλοντ. Κι ενώ περιμένει την ως συνήθως αργοπορημένη γυναίκα του να έρθει, ο Βενσάν παρασύρεται σε μια χαρούμενη φιλική κουβέντα για τις χαρές της πατρότητας. Οταν όμως τον ρωτάνε τι όνομα έχει διαλέξει να δώσει στο παιδί, η απάντηση του Βενσάν θα αναταράξει τις σχέσεις των φίλων προκαλώντας μια σειρά από ανεξέλεγκτες αλυσιδωτές αντιδράσεις, που θα φέρουν πραγματικό χάος στη ζωή όλων!

Συγγραφείς και σκηνοθέτες του πρωτότυπου θεατρικού έργου οι Αλεξάντρ ντε Λα Πατελιέρ και Ματιέ Ντελαπόρτ, είναι σαφώς εξοικειωμένοι με το υλικό τους, όπως και οι πρωταγωνιστές τους, που με την εξαίρεση του Σαρλ Μπερλίνγκ, κρατούσαν όλοι τους ρόλους τους και στην σκηνή, στην εξαιρετικά πετυχημένη θεατρική καριέρα του έργου.

Ξεκινώντας με δύναμη, χρησιμοποιώντας ένα πνευματώδες voice over κι ένα ενεργητικό μοντάζ, οι σκηνοθέτες μας συστήνουν τους ήρωες με τρόπο όχι καινούριο μα σίγουρα αποτελεσματικό, κατορθώνοντας να χωρέσουν τους χαρακτήρες, την ιδιοσυγκρασία τους, το ποιοι τελικά είναι, μέσα σε λίγα λεπτά.

Με τον ίδιο τρόπο φτάνουμε και στο διαμέρισμα του Πιερ και της Ελιζαμπέτ, του ζευγαριού των οικοδεσποτών, το σαλόνι των οποίων θα γίνει το σκηνικό για μια σειρά από εύφλεκτες συζητήσεις και εκρηκτικές αποκαλύψεις.

Οι συνδαιτυμόνες, φίλοι ή σύντροφοι, γνωστοί από παλιά μοιάζουν να έχουν σχέσεις σταθερά δομημένες, που όπως σε κάθε φιλία όμως, ακόμη και την πιο ισχυρή, κάθε άλλο παρά αποκλείουν τα κρυμμένα μυστικά, τις παράξενες δυναμικές, τις σκέψεις που κρύβονται κάτω από το χαλί της οικειότητας.

Η αποκάλυψη του ονόματος που σκοπεύει να δώσει στο παιδί του ο μέλλων πατέρας Πατρίκ Μπρουέλ, θα είναι μόνο η αφορμή για να ειπωθούν μια σειρά από αλήθειες που θα δοκιμάσουν τις αντοχές και την αγάπη της ομάδας των ηρώων. Η συζήτηση που θα ενσκήψει από την επιλογή του, θα δώσει με διαφορά το πιο ευφυές και αστείο κομμάτι στο φιλμ, μια ενδιαφέρουσα αιχμηρή και σκεπτόμενη εξερεύνηση της σημασίας που μπορεί να έχει ένα όνομα, των εντυπώσεων που δημιουργεί, των επιπτώσεων που επιφέρει.

Ομως ευτυχώς, ακόμη κι αν μοιάζει ως τέτοια, η ταινία δεν αφορά στην ονοματοδοσία του μωρού ενός μπουρζουά ζευγαριού και το γιατί κανείς επιλέγει ένα πομπώδες ή προκλητικό όνομα, αλλά πηγαίνει πιο βαθιά αγγίζοντας προφανώς πιο ενδιαφέρουσες περιοχές της κουβέντας για την επιφάνειά και την ουσία των πραγμάτων.

Με ένα κωμικό timing και με διαλόγους που είναι δύσκολο να μην βρεις χαριτωμένους, το «Για Ολα Φταίει το Ονομά σου», ξεκινά με τρόπο συναρπαστικά διασκεδαστικό, υποσχόμενο αιχμηρά γέλια και άβολη διασκέδαση. Δυστυχώς όταν το δείπνο σερβίρεται και μια αργοπορημένη καλεσμένη φτάνει κι αυτή στο τραπέζι, η παρεξήγηση του εμπρηστικού ονόματος θα λυθεί, και οι διαφωνίες και οι αποκαλύψεις θα προχωρήσουν σε πιο προβλέψιμες και κοινότοπες περιοχές.

Το χιούμορ θα παραμείνει, όπως και η κωμική άνεση των πρωταγωνιστών, όμως η ηλεκτρισμένη ένταση του πρώτου μέρους θα έχει χαθεί για πάντα, αφήνοντας στη θέση της, απλά μια ακόμη χαριτωμένη κομεντί, κάτι που εξηγεί την τεράστια επιτυχία που γνώρισε στις γαλλικές αίθουσες, αλλά που δεν παύει να μας αφήνει μια ιδέα ανικανοποιήτους