Στην σημερινή Κίνα, ένας εργάτης ορυχείων, εξοργισμένος από τη ν μαζική διαφθορά αποφασίζει να πάρει τον νόμο στα χέρια του. Ενας περιπλανώμενος άντρας ανακαλύπτει τις υπέροχες δυνατότητες που σου προσφέρει η κατοχή ενός όπλου. Μια νεαρή ρεσεψιονίστ σε ένα spa που έχει σχέση με έναν παντρεμένο άντρα, σπρώχνεται στα όριά της από έναν πιεστικό πελάτη. Ενας νεαρός εργάτης πηγαίνει από τη μια άσχημη δουλειά σε μια ακόμη χειρότερη, βλέποντας την κατάστασή του να χειροτερεύει μέρα με τη μέρα.
Το σενάριο του φιλμ είναι χτισμένο πάνω σε τέσσερις ιστορίες που καταλήγουν στον θάνατο. Σε φόνο, ή φόνους και σε μία αυτοκτονία. Περιστατικά που σύμφωνα με τον Ζανγκέ είναι γνωστά στους κατοίκους της Κίνας, δεν αποτελούν μεμονωμένα δείγματα ατομικών συμπεριφορών, μα σύμπτωμα μιας κοινωνίας που δείχνει να πληρώνει ένα ακριβό τίμημα για την ταχύτατη, εντυπωσιακή πρόοδό της.
Διασκορπισμένα στην αχανή έκταση της, τα περιστατικά αυτά την διατρέχουν γεωγραφικά και κοινωνικά. Αυτό που τα ενώνει, πέρα από την στιγμιαία, συμπτωματική συνάντηση των ηρώων των διαδοχικών ιστοριών, είναι μια βαθιά αίσθηση αγανάκτησης, απόλυτης δυσκολίας των ανθρώπων να αντεπεξέλθουν σε συνθήκες που έχουν αλλάξει ριζικά και οριστικά τον κοινωνικό ιστό της χώρας.
Το φιλμ διαδραματίζεται δίπλα σε τεράστια εργοτάξια, σε αχανή ορυχεία, σε λαβυρινθώδη εργοστάσια. Διασχίζει δρόμους που μοιάζουν σκαμμένοι μόλις χτες στους βράχους, σε ακτές που δεν ξέρεις αν ανήκουν σε ποτάμια ή θάλασσες, σε πόλεις που στεφανώνονται από νέον επιγραφές, που η κορυφές τους υψώνονται σε ουρανοξύστες μα τα πόδια τους πατούν σε τρώγλες.
Μέσα σε αυτό το σχεδόν κινούμενο τοπίο, οι ήρωές του μοιάζουν ακόμη πιο αποπροσανατολισμένοι. Το χρήμα είναι η μόνιμη επωδός της ζωής τους, η διαφθορά, η βία, η ταπεινωτική δουλειά, το έγκλημα, είναι ο τρόπος για να το αποκτήσουν. Δεν είναι απλά λογικό, μα είναι αναπόφευκτο πως κάποιοι από αυτούς θα οδηγηθούν στα άκρα μοιάζει να λέει το φιλμ του Ζανγκέ.
Το «A Touch of Sin» τους ακολουθεί στην καθοδική τους πορεία προς την πτώση, που με κάποιον τρόπο για τον καθένα τους, τον εργάτη στα ορυχεία που βλέπει το αφεντικό του να οδηγεί Maserati, τον εργάτη που ανακαλύπτει την δύναμη που έχει ένα όπλο, την ρεσεψιονίστ στη σάουνα που πέφτει θύμα επίθεσης από έναν πελάτη, του νεαρού αγοριού που αναζητά μια ικανοποιητική δουλειά, σηματοδοτεί την επανάκτηση του εαυτού τους, της ίδιας της αξιοπρέπειάς τους.
Οχι, το φιλμ δεν προπαγανδίζει την βία, όμως σε κάνει να κατανοήσεις τους λόγους που οι χαρακτήρες του οδηγούνται σε αυτή και την καταγράφει με τρόπο βαθιά πολιτικό: ωμό και σκληρό, αλλά σαν μέσο για να δομήσει μια αλληγορική, αλλά απόλυτα σαφή εικόνα για την κατάσταση της Κίνας, εδώ και τώρα.
Σκηνοθετημένο με σιγουριά και με μικρές δόσεις σουρεαλιστικού χιούμορ, με στιγμές και τεχνικές που μοιάζουν να βγήκαν από μια ταινία πολεμικών τεχνών, το «A Touch of Sin» έχει την ίδια στιγμή την αλήθεια και την ένταση ενός ντοκιμαντέρ, ένα κινηματογραφικό είδος στο οποίο άλλωστε βρίσκονται οι καταβολές του σκηνοθέτη του.
Απόλυτα κριτικό απέναντι στην «νέα Κίνα» κι ελάχιστα συγκεκαλυμμένο πολιτικά, σκιαγραφεί το πορτρέτο μιας χώρας που πίσω από τους μετεωρικά ανοδικούς δείκτες μιας οικονομικής προόδου, κρύβει το χάος μιας βαθιάς κρίσης που την σαρώνει ριζικά και απόλυτα.