4. «To Δέρμα Που Κατοικώ» του Πέδρο Αλμοδόβαρ
Ολος ο Αλμοδόβαρ σε δύο ώρες ή πώς ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή δημιουργούς ελευθερώνει τις αισθήσεις του και μαζί το σινεμά (του) για να παραδώσει μια συγκλονιστική ιστορία εκδίκησης ή αγάπης, ανάλογα πάντοτε από ποια πλευρά επιλέγεις να δεις τα σημαντικότερα πράγματα σε αυτή τη ζωή.
Power Points
Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ, ο Ζορζ Φρανζί, η Λουίζ Μπουρζουά, ο μύθος του Δόκτορος Φρανκενστάιν και σύσσωμη η Ιστορία της Τέχνης και του Κινηματογράφου ενσωματώνονται με σπαρακτική ειλικρίνεια, αξεπέραστο στιλ και μαύρο χιούμορ σε μια ταινία φτιαγμένη για να «αποκαλύψει» ό,τι κρύβεται επιμελώς κάτω από την επιφάνεια των πραγματών. Τόσο όμορφη όσο η Ελενα Ανάγια, τόσο μελαγχολική όσο ο Αντόνιο Μπαντέρας, τόσο λυρική όσο η μουσική του Αλμπέρτο Ιγκλέσιας, τόσο τρομακτική όσο το μεγάλο μυστικό που κρύβει στα σπλάχνα της ήδη ανθολογημένης εξτραβαγκάντζας της.
Θα μείνει κλασική...
Ως η επιτομή του έργου του Αλμοδόβαρ μέχρι και σήμερα.
Γράψαμε στο Flix...
Στο πρόσωπο της Βέρας (το μόνο που μένει ακάλυπτο από τον χειρουργικό μανδύα), βρίσκει για πρώτη φορά στο έργο του ένα καθαρό alter-ego. Και στην ίσως πιο προσωπική του ταινία, ταυτίζεται μαζί της ανάγοντας την αγωνία της να αποδράσει από όλα όσα την κρατούν φυλακισμένη – με κορυφαίο το κορμί της - σε μια μεγαλειώδη πράξη συμφιλίωσης με όλα αυτά που είμαστε και αυτά που δεν θα τολμήσουμε ποτέ να αποδεχτούμε ότι μπορούμε – έστω και με τη βία - να γίνουμε. (Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix)
Η σκηνή που δε θα ξεχάσουμε
Και κάτι ακόμη
«Για πολλούς μήνες είχα σκεφτεί σοβαρά να κάνω μια βωβή ταινία, σε ασπρόμαυρο, με κάρτες που θα έδειχναν τις περιγραφές και τους διαλόγους. Και με αυτόν τον τρόπο να αποτίσω φόρο τιμής στον Φριτζ Λανγκ και στον Μουρνάου. Μετά από πολλές αμφιβολίες, αποφάσισα να πάω με τον δικό μου τρόπο και να αφήσω το ένστικτο να με οδηγήσει. Ετσι κι αλλιώς, αυτό έκανα πάντα, χωρίς να επηρεάζομαι από τις σκιές των "μεγάλων" του είδους - ανάμεσα σε άλλους λόγους επειδή δεν ξέρω σε τι κινηματογραφικό είδος ανήκει αυτή η ταινία. Το μόνο που ήξερα είναι ότι ήθελα μια αυστηρή αφήγηση, ελεύθερη από ρητορική και χωρίς αίμα, αν και τελικά χύνεται πολύ στις ελλείψεις που δεν βλέπουμε. Δεν είναι η πρώτη φορά που ξεκίνησα από αυτήν την αφετηρία το γύρισμα μιας ταινίας, αλλά νομίζω πως "Το Δέρμα που Κατοικώ» είναι το φιλμ στο οποίο πλησιάσα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο». Πέδρο Αλμοδόβαρ
Δείτε ποια ταινία βρίσκεται στο νούμερο 5 του Top Flix 2011
Δείτε ποια ταινία βρίσκεται στο νούμερο 6 του Top Flix 2011
Δείτε ποια ταινία βρίσκεται στο νούμερο 7 του Top Flix 2011
Δείτε ποια ταινία βρίσκεται στο νούμερο 8 του Top Flix 2011
Δείτε ποια ταινία βρίσκεται στο νούμερο 9 του Top Flix 2011
Δείτε ποια ταινία βρίσκεται στο νούμερο 10 του Top Flix 2011