Γυρίσματα

Ντέμης Ρούσσος, Λάκης Λαζόπουλος, Νικόλ Γκαρσιά στη Μήλο: δείτε πρώτοι τις φωτογραφίες!

στα 10

Η Μπριζίτ Ρουάν γυρίζει το «Να Τιμάς τη Μητέρα σου και τη Μητέρα σου» στη Μήλο, γαλλοελληνική συμπαραγωγή, με υπέροχο καστ Γάλλων ηθοποιών και συμμετοχή του Ντέμη Ρούσσου και του Λάκη Λαζόπουλου. Πάντα τέτοια!

Ντέμης Ρούσσος, Λάκης Λαζόπουλος, Νικόλ Γκαρσιά στη Μήλο: δείτε πρώτοι τις φωτογραφίες!
Ντέμης Ρούσσος και Λάκης Λαζόπουλος, θρησκευτική και πολιτική εξουσία!

Η Μπριζίτ Ρουάν, Γαλλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτης του κινηματογράφου και του θεάτρου (έχει συμμετάσχει δύο φορές στο Φεστιβάλ Κανών, με τα «Overseas» και «Post Coitum, Animal Triste»), γυρίζει αυτόν τον καιρό τη νέα της ταινία, την κωμωδία «Να Τιμάς τη Μητέρα σου και τη Μητέρα σου», στη Μήλο.

Διευθύντρια φωτογραφίας είναι η Ανιές Γκοντάρ (με υπογραφή σε ταινίες όπως τα «Beau Travail», ή «Η Ονειρεμένη Ζωή των Αγγέλων» και σταθερή συνεργάτης των Κλερ Ντενί, Βιμ Βέντερς, Τζόζεφ Λόουζι, Πίτερ Γκρίναγουεϊ και Αλέν Ρενέ), και το καστ αποτελεί μια φωτεινή ομάδα Γάλλων ηθοποιών. Στο επίκεντρο γοητευτική, δημιουργική και λαμπερή η Νικόλ Γκαρσιά, ηθοποιός και σκηνοθέτης και η ίδια και γύρω της τέσσερα χρυσά αγόρια του νέου γαλλικού σινεμά, ο Γκασπάρ Ουλιέλ, ο Ερίκ Καραβακά, ο Μισέλ Αμπιτεμπούλ και ο Πατρίκ Μιλ.

Στους ρόλους των παραδοσιακών Ελλήνων «παραγόντων», δύο χαρακτηριστικές ελληνικές φιγούρες: ο Λάκης Λαζόπουλος ως τοπικός δήμαρχος και ο εμβληματικός Ντέμης Ρούσσος που υποδύεται με χιούμορ τον παππά του χωριού!

Το «Να Τιμάς τη Μητέρα σου και τη Μητέρα σου» παρακολουθεί την ιστορία της Ζο (ή Ιοκάστης, μητέρας του Οιδίποδα), μιας ευτυχισμένης πενηντάρας, που εδώ και χρόνια περνάει τις διακοπές της στην Ελλάδα μαζί με τους τέσσερις γιους της. Είναι η μόνο στιγμή του χρόνου που βρίσκονται όλοι μαζί. Χωρίς να είναι ιδιαίτερα εύπορη, έχει ιδρύσει ένα φεστιβάλ θεάτρου, σαν ένα είδος ελληνογαλλικής συμπαραγωγής. Ωστόσο, αυτό το καλοκαίρι η Ελλάδα βρίσκεται σε κρίση και το φεστιβάλ ακυρώνεται!

Η Ζο κάνει σα να μην έχει συμβεί τίποτα, λέει ψέματα στο μεγαλύτερο γιο της, τον Πιερ και καταφθάνει στο χωριό προς μεγάλη έκπληξη του δημάρχου. Χωρίς πλέον να έχει που να μείνει, κάνει κατάληψη σ’ ένα μεγάλο σπίτι ισχυριζόμενη ότι της το παραχώρησε ο δήμαρχος, ως αντάλλαγμα για το μικρό «θέαμα» που θα προσφέρει. Εχοντας πλήρη άγνοια, οι δυο άλλοι γιοι της, ο Φαμπιάν και ο Λούκας, οι γυναίκες τους, τα παιδιά τους και η γιαγιά, καταφθάνουν με τη σειρά τους τις επόμενες μέρες. Ακολουθεί ο Μπαλταζάρ, ο μικρότερος απ’ όλους. Φυσικά η απάτη αποκαλύπτεται και η Ζο καταλήγει στη φυλακή μαζί με τους τρεις εξοργισμένους γιους της. Η οικογένεια καταφέρνει να μείνει: σπίτι ως αντάλλαγμα για το θέαμα και κάποιες μικροκαταθέσεις σε μετρητά...

Και τώρα η Ζο πρέπει να κρατήσει το λόγο της και να στήσει μια παράσταση με το τίποτα. Αφραγκη, αλλά εργατική και με ταλέντο. Σύντομα η επιχείρηση θυμίζει τους άθλους του Ηρακλή και μετατρέπεται σε σκέτο εφιάλτη, ενώ μία επιτροπή αποτελούμενη από το δήμαρχο, τον παππά και μερικούς ντόπιους απαιτούν την αποχώρησή τους από το νησί.

Η Μπριζίτ Ρουάν εξηγεί τις προθέσεις και τους στόχους της:

Για το θέμα Εχω επίγνωση ότι το θέμα της ταινίας μου, ως παγκόσμιο, είναι αρκετά τετριμμένο: όλος ο κόσμος γνωρίζει τη «μοίρα» που κυβερνά τη σχέση μητέρας- γιου / γιου-μητέρας. Οταν αγαπάμε έναν άντρα, χρησιμοποιούμε κάθε μέσο, την ομορφιά, την εξυπνάδα, το χιούμορ για να τον κρατήσουμε. Οταν αγαπάμε ένα γιο, χρησιμοποιούμε πάλι κάθε μέσο... για να τον διώξουμε!!! Είνα μια αγάπη από τη φύση της βάρβαρη. Οι γιοι είναι ανέμελοι σαν τα πουλιά. Οι μητέρες υποφέρουν μέσα στην (εκκωφαντική) σιωπή, ενώ οι γιοι βγάζουν τις ενοχές τους με μια λίγο-πολύ καταπιεσμένη βία. Αυτή η αλληλεπρίδραση κρατά από τη γέννηση (πρώτη περιπέτεια του ζευγαριού), μέχρι το θάνατο της μητέρας: το συγκεκριμένο ζευγάρι δε χωρίζει ποτέ. Καυτό θέμα: καλύτερα να το γυρίσω ως κωμωδία. Εχω κι εγώ δυο γιους, δυο γιους που είναι, φυσικά, υπέροχοι!

Για την ιστορία Τοποθέτησα την ιστορία στην Ελλάδα, μητέρα όλων των μύθων που αφηγούνται τα πάθη μας και στο θέατρο (που είναι η χαρά της ζωής μου εδώ και 17 χρόνια). Χωρίς να το καταλαβαίνουν, οι πρωταγωνιστές ζουν αυτό που υποδύονται (το θέαμα). Η κόκκινη κλωστή του θεάτρου είναι κατά κάποιο τρόπο παράλληλη, χωρίς να αγγίζει ποτέ τη ζωή τους. Στο τέλος, το θέαμα θα είναι για όλους μια κάθαρση (εξαγνισμός από τα πάθη), οι γιοι θα απελευθερωθούν και η Ζο θα καταλάβει ότι το έργο της ως μητέρας έχει τελειώσει. Ενας ευσεβής πόθος, προφανώς.

Συμπέρασμα Αν, κατά τύχη, μετά την προβολή, μητέρες και γιοι, έχοντας γελάσει παρέα, έχουν φιλιώσει λίγο και πιουν ένα ποτήρι στην υγειά μου, θα έχω τηρήσει την υπόσχεσή μου.

Η ταινία «Να Τιμάς της Μητέρα σου και τη Μητέρα σου» είναι μια συμπαραγωγή της Agat Films, της Boo Productions (Ηρακλής Μαυροειδής, Αγγελος Βενέτης) και της Blonde S.A. (Φένια Κοσσοβίτσα).

Δείτε τις φωτογραφίες από το γύρισμα στο gallery κι ευχηθείτε μαζί μας ο Ντέμης Ρούσσος να γράψει το soundtrack!

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν: 1. Η Μπριζίτ Ρουάν με τον Γκασπάρ Ουλιέλ, 2-3. Η Ανιές Γκοντάρ με καστ και συνεργείο, 4. Ερίκ Καραβακά, Πατρίκ Μιλ, 5. Ντέμης Ρούσσος και Λάκης Λαζόπουλος, 6. Νικόλ Γκαρσιά και Λάκης Λαζόπουλος, 7-8 Ο Λάκης Λαζόπουλος και η πομπή του χωριού, 9. Λάκης Λαζόπουλος, Ντέμης Ρούσσος, 10. Λάκης Λαζόπουλος, Ντέμης Ρούσσος, Νικόλ Γκαρσιά