Προσφέροντας ένα μείγμα στωικών, εσωτερικής δύναμης ρόλων αλλά και έντονων σωματικών ερμηνειών, η κατηγορία του Β’ Ανδρικού Ρόλου μοιάζει ήδη να έχει σίγουρο νικητή, αν και ανέκαθεν οι κατηγορίες των υποστηρικτικών ερμηνειών ήταν ανοιχτές σε εκπλήξεις. Πάντως τόσο όσο το «Ρόμα», όσο και η «Ευνοούμενη» δεν εκπροσωπούνται σε αυτήν την πεντάδα, ενώ οι υπόλοιποι υποψήφιοι αποτελούν έτσι κι αλλιώς τους αναμενόμενους πρωταγωνιστές μιας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας και ετερόκλιτης κούρσας. Εχει ενδιαφέρον δε ότι από τους πέντε υποψήφιους, οι τρεις είναι πρωτάρηδες στα Οσκαρ ενώ οι «βετεράνοι» της κατηγορίας βρίσκονται απλά στη δεύτερη υποψηφιότητά τους. Μια κρίσιμη λεπτομέρεια όμως: και οι δύο έχουν κερδίσει ήδη το Οσκαρ με την πρώτη τους υποψηφιότητα.
Μαχερσάλα Αλι για το «Πράσινο Βιβλίο»
Δύο μόλις χρόνια μετά το Οσκαρ του για το «Moonlight» στην ίδια κατηγορία, ο Μαχερσάλα Αλι αποτελεί και πάλι το φαβορί για το χρυσό αγαλματίδιο, έχοντας κερδίσει στις Χρυσές Σφαίρες, τα SAG, τα BAFTA και τα βραβεία αρκετών κριτικών ενώσεων, ξεπερνώντας με την δύναμη της ερμηνείας αλλά και την στάση του ως ηθοποιός όλο το σκάνδαλο που σταδιακά δημιούργησε γύρω της η ταινία του Πίτερ Φαρέλι. Ενδεχομένως μάλιστα, όλη αυτή η συζήτηση να ενδυνάμωσε την υποψηφιότητα του τάχιστα ανερχόμενου ηθοποιού, ο οποίος με την δεύτερη νίκη στη δεύτερη υποψηφιότητά του θα δει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καριέρα στην τηλεόραση να μετουσιώνεται επιτέλους και στην μεγάλη οθόνη, χωρίς να χάνει ούτε ένα από τα στοιχεία που εξαρχής μαρτυρούσαν μια μεγάλης κλάσης ηθοποιό: μέτρο, εσωτερικότητα και ένα απόλυτα αποτελεσματικός τρόπος να «διαβάζει» το συναίσθημα χωρίς να φλερτάρει στιγμή με το μελό.
Ανταμ Ντράιβερ για την «Παρείσφρηση»
Ισορροπώντας ανάμεσα στα μεγάλα franchise (λέγε με και «Star Wars») και τις προσωπικές, καλλιτεχνικές ταινίες μεγάλων δημιουργών (από τον Μάρτιν Σκορσέζε μέχρι τον Τζιμ Τζάρμους), ο Ανταμ Ντράιβερ καταφθάνει στα Οσκαρ με την πρώτη του υποψηφιότητα, υποδυόμενος την «λευκή βιτρίνα» ενός μαύρου αστυνομικού στην προσπάθειά του να διεισδύσει στην οργάνωση της Κου Κλουξ Κλαν. Και, ναι, ο Ντράιβερ αξίζει σαφώς την υποψηφιότητα (ειδικά μετά από ένα σερί ιδιοσυγκρασιακών, πολύπλευρων ρόλων) καθώς ο Φλιπ Τσίμερμαν είναι μάλλον όντως ο καλύτερος ρόλος της καριέρας του, όμως η υποψηφιότητά του λειτουργεί περισσότερο ως μια ακόμα υποστήριξη στην εγκληματικά παραμελημένη από τα Οσκαρ καριέρα του Σπάικ Λι παρά ως το ουσιαστικό όχημα για ένα προσωπικό βραβείο. Ο δρόμος της αναγνώρισης ωστόσο, είναι ήδη ανοιχτός.
Σαμ Ελιοτ για το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»
Είναι σχεδόν αστείο το γεγονός ότι ύστερα από μια πενηντάχρονη καριέρα σε τηλεόραση και κινηματογράφο, ο Σαμ Ελιοτ κατάφερε να κερδίσει την πρώτη του υποψηφιότητα για Οσκαρ Ερμηνείας σε μία ταινία που μιλάει για την ανακάλυψη μιας νέας pop star, όσο ο παλιός καλλιτεχνικός κόσμος καταρρέει γύρω της. Ταυτόχρονα όμως, η αναγνώριση ενός ηθοποιού που μετρούσε εδώ και δεκαετίες μικρούς και μεγάλους ρόλους σε ταινίες και σειρές που αποτέλεσαν φαινόμενα στην εποχή τους (από τον «Μεγάλο Λεμπόφσκι» μέχρι τις πρωτότυπες τηλεοπτικές «Επικίνδυνες Αποστολές») αποτελεί και ένα ταιριαστό χοιλιγουντιανό παραμύθι, το οποίο ιδανικά θα έκλεινε με την απονομή του χρυσού αγαλματιδίου την βραδιά της απονομής, αν η ταινία για την οποία κέρδισε την υποψηφιότητα ο Ελιοτ δεν έχανε (αδίκως) τελικά τη φόρα της κατά τη διάρκεια της οσκαρικής κούρσας. Τα παραμύθια όμως είναι και γεμάτα θαύματα, οπότε…
Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ για το «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»
Μαζί με τον Ελιοτ, ο Γκραντ είναι ο δεύτερος βετεράνος «πρωτάρης» της κατηγορίας, σε έναν έντονα σωματικό ρόλο, γεμάτο αντιφάσεις, δράμα αλλά και υπόγειο χιούμορ, από εκείνους που αγαπά η Ακαδημία και που σχεδόν αυτόματα θέτει ως υποψήφιους για βραβείο ερμηνείας. Ο Γκραντ βέβαια δεν έχει πολλές ελπίδες για νίκες (όχι επειδή δεν είναι καλός, αλλά επειδή η ταινία του δεν κατάφερε να έχει την ώθηση που θα ήθελε), όμως και μόνο η υποψηφιότητά του αποτελεί ήδη, έστω και καθυστερημένα, την δίκαιη και σαφή αναγνώριση ενός ικανότατου ηθοποιού.
Σαμ Ρόκγουελ για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Ο περσινός νικητής του Β’ Ανδρικού Ρόλου επιστρέφει και φέτος στην ίδια κατηγορία σε έναν έντονα αβανταδόρικα ρόλο (εκείνον του Τζορτζ Μπους Τζούνιορ), κάτι που όμως δε μοιάζει ικανό να μετατρέψει την δεύτερη υποψηφιότητα του Σαμ Ρόκγουελ και σε δεύτερη νίκη. Και δεν είναι μόνο το γεγονός ότι ο Ρόκγουελ δεν ήταν καν υποψήφιος στα SAG ή το ότι ηθοποιός έχει να κερδίσει δύο συνεχόμενες χρονιές Οσκαρ ερμηνείας από τον Τομ Χανκς του 1993/1994. Το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία» απλά δεν απογειώθηκε ποτέ, μετατρέποντας την υποψηφιότητα του Ρόκγουελ σε μια ευτυχή συγκυρία που μάλλον εξαργυρώνει με τον καλύτερο τρόπο την περσινή του νίκη και όχι τις καλλιτεχνικές βλέψεις της ταινίας του Ανταμ ΜακΚέι.
Oscars 2019: Οι προβλέψεις του Flix
- Πρωτότυπο Σενάριο
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Φωτογραφία
- Μοντάζ
- Ντοκιμαντέρ
- Σκηνικά
- Μουσική
- Τραγούδι
- Κουστούμια
- Μακιγιάζ και Κομμώσεις
- Οπτικά Εφέ
- Ηχος και Ηχητικά Εφέ
- Μικρού Μήκους Ταινίες (Μυθοπλασίας, Ντοκιμαντέρ, Animation)
Η 91η Απονομή των Βραβείων OSCAR® μεταδίδεται ζωντανά και αποκλειστικά στις 24 Φεβρουαρίου (προς ξημερώματα 25) από το COSMOTE CINEMA OSCARS HD με τον πρωτότυπο ήχο και από το COSMOTE CINEMA 1HD, με ελληνικό σχολιασμό από τους Γιώργο Σατσίδη και Χριστίνα Μπίθα, απευθείας από το Λος Aντζελες. Για πρώτη φορά ελληνικό κανάλι θα βρεθεί στο κόκκινο χάλι των βραβείων OSCAR® και οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις προσελεύσεις των διασήμων και τις αποκλειστικές τους δηλώσεις στο μικρόφωνο του Γιώργου Σατσίδη. Πριν τη «μεταφορά» τους στο κόκκινο χαλί και την έναρξη της τελετής, οι συνδρομητές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ειδική εκπομπή «OSCARS’ NIGHT» αφιερωμένη στα OSCAR, με συντονιστή τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και καλεσμένους ηθοποιούς και ανθρώπους του κινηματογράφου, που θα σχολιάζουν τις υποψηφιότητες και θα κάνουν τις δικές τους προβλέψεις. Η εκπομπή και η αποστολή στο κόκκινο χαλί θα προβληθεί live και στο επίσημο κανάλι της COSMOTE TV στο YouΤube, στις 23:00 το βράδυ της Κυριακής! Η τηλεοπτική κάλυψη θα κορυφωθεί στις 03.00, με την έναρξη της απονομής. Ως τότε, μη χάσεις τα περισσότερα από 80 οσκαρικά αριστουργήματα που σε περιμένουν στο pop-up κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD, με ταινίες οι οποίες έχουν βραβευτεί ή ήταν υποψήφιες για OSCAR®.