Μετά και το θρίαμβο του στις Χρυσές Σφαίρες, το «Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι οδεύει ολοταχώς για τα Οσκαρ, απειλώντας στα ίσα ακόμη και τα μεγαλύτερα φαβορί.
Είναι παράλογο όσο και λογικό, καθώς η ταινία αφηγείται - με τον πιο καλοπαιγμένο τρόπο από τους Βίγκο Μόρτενσεν και Μαχερσάλα Αλι αλλά και πιο συμβατικό τρόπο που θα μπορούσε - την (αληθινή) φιλία ενός λευκού Ιταλοαμερικάνου και ενός μαύρου εστέτ μουσικού πίσω στα 60s σε μια περιοδεία στον Αμερικάνικο Νότο που θα φέρει στην επιφάνεια τα (ακόμη) ανοιχτά τραύματα μιας ολόκληρης χώρας.
Μπορεί η ταινία να μοιάζει με ένα Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας που θα ταίριαζε στα 90s, αλλά το σημαντικό είναι ότι η ιλιγγιώδης πορεία της σε μια (τελικά) αμφίρροπη οσκαρική κούρσα την έχει βάλει στο κέντρο ενός κυκλώνα που γεννά εμπόδια στην ολοκληρωτική επικρατησή της και δημιουργεί ένα δυνατό θόρυβο γύρω από το όνομά της - πράγμα που θα φανεί αν θα λειτουργήσει θετικά ή αρνητικά στα τελευταία μέτρα του αγώνα.
Αρχικά υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από την οικογένεια του Ντον Σίρλεϊ (τον υποδύεται στην ταινία ο Μαχερσάλα Αλι). Στην ταινία λέγεται πως ο Σίρλεϊ είχε μόνο έναν αδελφό με τον οποίο δεν είχαν καλές σχέσεις. Συγγενείς όμως του Σίρλεϊ καταδίκασαν την ταινία γιατί η παραγωγή δεν επικοινώνησε με την οικογένεια του Σίρλεϊ παρά μόνο μετά την ολοκλήρωση του φιλμ. Ο αδερφός του Ντον Σίρλεϊ, ο Μορίς δήλωσε πως ο αδερφός δεν θεώρησε ποτέ τον Τόνι (τον χαρακτήρα του Βίγκο Μόρτενσεν) φίλο του και πως ήταν μόνο μια σχέση αφεντικού και υπαλλήλου. Ο Μαχερσάλα Αλι ζήτησε συγγνώμη από τον ανηψιό του Ντον Σίρλεϊ λέγοντας πως «Εκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα με το υλικό που είχα», αποκαλύπτοντας πως δεν είχε ιδέα ότι υπήρχαν συγγενείς του Σίρλεϊ με τους οποίους θα μπορούσε να συναντηθεί και να μάθει λεπτομέρειες για τον ήρωά του. Το ίδιο δήλωσε και ο σκηνοθέτης Πίτερ Φαρέλι, ενώ αντίθετα ο Βίγκο Μόρτενσεν θεώρησε άδικη την επίθεση της οικογένειας του Σίρλεϊ και δείγμα που επιβεβαιώνει την όχι και τόσο ζεστή σχέση τους με τον διάσημο πιανίστα.
Στη συνέχεια ο Βίγκο Μόρτενσεν είπε τη λέξη "nigger" σε μια εμφάνισή του για την προώθηση της ταινίας. Οι αντιδράσεις ήταν μαζικές. Απολογήθηκε την επόμενη μέρα λέγοντας πως η πρόθεσή του ήταν να μιλήσει γλαφυρά εναντίον του ρατσισμού. Ζήτησε συγγνώμη για τη χρήση της λέξης και υποσχέθηκε ότι δεν θα την ξεστομίσει ξανά ποτέ.
Λίγες μέρες μετά τις τρεις Χρυσές Σφαίρες (Καλύτερης Κωμωδίας ή Μιούζικαλ, Σεναρίου και Β' Ανδρικού Ρόλου στον Μαχερσάλα Αλι), ένα tweet του σεναριογράφου της ταινίας δημιουργεί πανικό. Ανήκει στον Νικ Βαλελόνγκα, γιο του χαρακτήρα που υποδύεται στην ταινία ο Βίγκο Μόρτενσεν και χρονολογείται από το 2015, όταν ο Βαλελόνγκα απαντάει στον Ντόναλντ Τραμπ και το ρατιστικό του μένος εναντίον των Μουσουλμάνων πως «Εχεις δίκιο. Οι Μουσουλμάνοι στο Τζέρσεϊ χειροκροτούσαν όταν έπεσαν οι πύργοι». Οργή ξεσηκώθηκε στα κοινωνικά δίκτυα, κυρίως για την υποκρισία ενός ανθρώπου που σε κάθε του λόγο μιλάει για τον τρόπο με τον οποίο η ταινία καταδικάζει τον ρατσισμό. Τo tweet σβήστηκε άρον άρον και επίσης λίγο μετά διαγράφηκε και ολόκληρος ο λογαριασμός του Βαλελόνγκα στο Twitter.
Την ίδια μέρα με το παραπάνω tweet, τα κοινωνικά δίκτυα και μέρος του Τύπου, θυμούνται την «κακή» συνήθεια του Πίτερ Φαρέλι που πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 90 έβγαζε το πέος του στο σετ για να σπάσει πλάκα. Ο Πίτερ Φαρέλι ζήτησε συγγνώμη, λέγοντας πως ήταν βλάκας και πίστευε πως ήταν κάτι αστείο.
Ελπίζοντας ο Πίτερ Φαρέλι να θεωρεί το ίδιο και για τις ταινίες του γενικά, αναρωτιόμαστε αν όλος αυτός ο θόρυβος γύρω από το «Πράσινο Βιβλίο» είναι ένα σημάδι της νέας εποχής στο Χόλιγουντ (παρόμοιος θόρυβος υπάρχει και γύρω από το «Bohemian Rhapsody», τον άλλο θριαμβευτή των Χρυσών Σφαιρών), όπου όλα περνάνε από κόσκινο ή υπάρχει μια οργανωμένη κίνηση που θέλει να εμποδίσει την ταινία να φτάσει αλώβητη στις υποψηφιότητες των Οσκαρ.