Μουδιασμένοι οι αμερικανοί κινηματογραφικοί παραγωγοί, διανομείς και αιθουσάρχες. Το 3ήμερο του Thanksgiving είναι παραδοσιακά ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά εσόδων στο box office, με ρεκόρ εισπράξεων. Για αυτό και σηματοδοτεί, συνήθως, την έναρξη της χριστουγεννιάτικης εμπορικής και οσκαρικής περιόδου.
Φέτος όμως σημειώθηκε... καταστροφή. Οι εισπράξεις του αμερικανικού box office δεν ξεπέρασαν τα 94.4 εκ. δολάρια.
Και για να υπάρχει μία σύγκριση: το 2019 (την τελευταία χρονιά πριν ξεσπάσει η πανδημία) το Thanksgiving box office άγγιξε τα 181 εκ. δολάρια, δηλαδή σχεδόν τα διπλά (στο σύνολό της, η χρονιά του 2019 δεν είχε 3ημερο που έπεσε κάτω από 100 εκ. δολάρια). Το 2018 τα 316 εκ. δολάρια. Και πάει λέγοντας.
Η τελευταία φορά που το box office ήταν τόσο χαμηλό ήταν το 1994, που το 3ημερο των Ευχαριστιών έφερε στα ταμεία 95 εκ. δολάρια. Ομως υπάρχει μία εξήγηση: το εισιτήριο κόστιζε 4.8 δολάρια (ο μέσος όρος σημερινής τιμής είναι 13.5 δολάρια).
Διαβάστε κι αυτό: Τι χρειάζεται το «Avatar: The Way of Water» για να έχει κέρδη!
Τι συμπεράσματα βγαίνουν από την παγκόσμια εικόνα; Ο κόσμος δεν επιστρέφει στις αίθουσες και ένας κούκος (πχ το περσινό «Top Gun: Maverick» ή το πολυαναμενόμενο φετινό σίκουελ του «Avatar») δεν φέρνει την άνοιξη.
Σ' ένα ερωτηματολόγιο που μοιράστηκε πρόσφατα στο αμερικανικό κοινό, τούς ζητήθηκε να καταγράψουν τους λόγους που δεν πηγαίνουν πια σινεμά. Και θα σας κάνουμε ένα σπόιλερ; Η πανδημία δεν αναφερόταν καν.
Μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν οι τιμές (όχι μόνο του εισιτηρίου, αλλά και του πάρκινγκ και των σνακς στο μπαρ), ο θόρυβος στις αίθουσες από άλλους θεατές (μεγάλη συνήθεια να είσαι στο ελεγχόμενο περιβάλλον του σπιτιού σου), φυσικά οι διαθέσιμες πλατφόρμες ( ο νέος τρόπος θέασης) αλλά και «η έλλειψη καλών ταινιών στις αίθουσες».
Σε αυτό το τελευταίο έχει ενδιαφέρον να σταθούμε. Γιατί τα αμερικανικά στούντιο έχουν κλείσει την ψαλίδα παραγωγής «στα σίγουρα blockbusters» - για αυτό και η σύγκρουση μεγάλων σκηνοθετών με την Marvel. Δεν υπάρχει χώρος για την «μεσαία» ταινία, που θα ήταν, για παράδειγμα, κάτι σαν το «Σέρπικο», το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ», το «Τούτσι».
Για αυτό και οι αμερικανοί αιθουσάρχες παρακααλούν το Netflix να επιτρέψει μία μεγαλύτερη διανομή του «Glass Onion: A Knives Out Mystery» που κυκλοφορεί σε περιορισμένο αριθμών αιθουσών.
Κι αυτοί οι αιθουσάρχες παίζουν τώρα το «Wakanda Forever» (που έκανε επιτυχία), και το «Strange World» (την μεγαλύτερη αποτυχία της Disney).
Μήπως ήρθε η ώρα να επανεξετάσουμε το συστημικό σύστημα που έχει εδώ και 30 χρόνια γονατίσει την έμπνευση στο Χόλιγουντ;
Διαβάστε επίσης: