Με 3 μήνες τις κινηματογραφικές αίθουσες κλειστές και την πανδημία να έχει κοστίσει πολύ στην κινηματογραφική βιομηχανία (από την παραγωγή, μέχρι τη διανομή), το Χόλιγουντ ήταν λογικό να ψάχνει λύσεις για να συνεχίσει τη ροή εξόδου των ταινιών και να έχει, αν όχι κέρδος, έστω έσοδο.
Μέχρι εκεί καλώς. Να καταλάβουμε γιατί ο διευθυντής του στούντιο της Universal, Τζεφ Σελ, πήρε την απόφαση να κόψει δρόμο, να αγνοήσει τη διανομή σε αίθουσα (να μην περιμένει δηλαδή μέχρι την άρση της καραντίνας τον Ιούλιο) και να στείλει τις ταινίες κατευθείαν σε Video On Demand streaming πλατφόρμες. Γιατί αυτό έκανε: τα «Trolls: World Tour», «The King of Staten Island» και «You Should Have Left» κυκλοφόρησαν όλα απευθείας στις μικρές μας οθόνες.
Διαβάστε κι αυτό: Ετοιμοι; Ανοίγουν και τα κλειστά σινεμά από την 1η Ιουλίου με 65% πληρότητα
Kαι μετά μου είπαν "τη γύρισες σε 70mm αλλά να την βγάλουμε κατευθείαν streaming;"
Ομως, όπως διαβάζουμε στη Wall Street Journal, αυτή δεν είναι μία νέα άποψη και τακτική για τον Σελ. Αν ήταν στο χέρι του, μπροστά στο πώς υπολογίζει, ψυχρά/κοφτά, το κέρδος, θα έκανε τέτοιου είδους κινήσεις, σε πολλές ταινίες του στούντιό του, εδώ και χρόνια.
Διαβόητο παράδειγμα; Το 2016, πρότεινε κάτι τέτοιο στον Κουέντιν Ταραντίνο για την κυκλοφορία των... «Μισητών Οκτώ»
Ναι, για την ταινία που ο Ταραντίνο γύρισε σε 70mm φιλμ και θέλησε να την κυκλοφορήσει σε αίθουσες που θα προμήθευε ανάλογους προτζέκτορες, γιατί τόσο πίστευε στο θαύμα που ονομάζεται σινεμά. Και απέναντι σε αυτό τον σκηνοθέτη, κάθεται ένας τεχνοκράτης και του προτείνει: «μήπως να τη βγάλουμε κατευθείαν στα iPhones; Είναι πολύ καλό deal και θα φέρει μεγάλα κέρδη».
Σύμφωνα με την πηγή της Wall Street Journal, ο Ταραντίνο έμεινε για λίγο άναυδος, και πετώντας ένα ειρωνικό «ναι, τέλεια», σηκώθηκε απότομα κι έφυγε έξαλλος από το μίτινγκ.
Κοιτώντας πίσω, οι φόβοι του Σελ ότι η ταινία κόστισε πάρα πολύ (60 εκατομμύρια δολάρια, συν το κόστος για τους προτζέκτορες σε αίθουσες σε όλη την επικράτεια) και θα έφερνε πίσω ελάχιστο κέρδος (παγκοσμίως έκανε εισπράξεις 155 εκατομμυρίων δολαρίων), επιβεβαιώθηκαν.
Ομως, με όλο το σεβασμό στο εμπορικό κομμάτι αυτής της μπίζνας, είμαστε 100% με τον Κουέντιν και την αντίδρασή του. Το Χόλιγουντ πληρώνει αυτή την αλαζονική, αυτιστική μάχη για αισχροκέρδια με το να του φεύγουν τα ταλέντα, ειρωνικά, προς τις πλατφόρμες. Ας καταλάβουν κάποια στιγμή τα στούντιο τη μεγάλη ευθύνη τους για την κατάντια του σινεμά.
Διαβάστε ακόμα: