Στις 16 Οκτωβρίου προβλήθηκαν οι «Αλπεις» στο Vue Cinema της πλατείας Λέστερ και όλοι μίλησαν για μία ενθουσιώδη υποδοχή από ένα κοινό που απαρτιζόταν στο μεγαλύτερο κομμάτι του από Αγγλους θεατές και λιγότερο Ελληνες.
Ολοι γνώριζαν τον «Κυνόδοντα», όλοι ανυπομονούσαν και δήλωναν τις «Αλπεις» σαν την ταινία που περισσότερο περίμεναν από το πρόγραμμα του φεστιβάλ, ενώ στο τέλος χειροκρότησαν τον Γιώργο Λάνθιμο με ενθουσιασμό.
Το πιο συγκινητικό σχόλιο, σύμφωνα με τους Ελληνες στην αίθουσα, προέκυψε από τον προγραμματιστή του φεστιβάλ, ο οποίος παρουσίασε τον Λάνθιμο λέγοντας ότι «είναι ο πιο ενδιαφέρων σκηνοθέτης της Ευρώπης αυτή τη στιγμή».
«Δεν ξέρεις πώς ακούγεται σ' έναν Ελληνα θεατή αυτό...» δήλωσε στο flix μία υποψήφια διδάκτορας στο LSE. «Βρίσκεσαι στο Λονδίνο, συμβαίνουν όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή, κι εσύ ακούς να λένε οι ξένοι κάτι τέτοιο για έναν Ελληνα σκηνοθέτη!»
Οι ερωτήσεις του κοινού ήταν πιο καυστικές και προσπαθούσαν να συνδέσουν φυσικά την κρίση στην ελληνική οικονομία με τις ταινίες του Λάνθιμου. «Εγιναν πολλές συζητήσεις για τον 'Κυνόδοντα' κι αν αποτελούσε μία παραβολή για την κατάσταση στην Ελλάδα» ρώτησε ένας Βρετανός τον Ελληνα σκηνοθέτη. «Τότε το είχατε αρνηθεί, αλλά μήπως αυτή η ταινία, με αυτή την μουντάδα τόσο στη θεματολογία όσο και στα χρώματα, αποτελεί σχόλιο για την κρίση;»
Ο Λάνθιμος το αρνήθηκε, καθώς «σε καμία από τις δύο ταινίες δεν ξεκίνησαν με την πρόθεση να αναπαραστήσουν κάτι τέτοιο», αλλά πρόσθεσε ένα πολύ ενδιαφέρον σχόλιο: «Η κρίση όμως σε επηρεάζει και έμμεσα και άμεσα, ακόμα κι αν δεν είναι στην πρόθεσή σου να την αναφέρεις. Η μουντάδα που λέτε, η low budget υφή, τα μέρη που ήταν τα μόνα που δόθηκαν δωρεάν για γύρισμα, όλα συντελούν στο αποτέλεσμα, κι όλα συνδέονται άμεσα με την έλλειψη χρημάτων, με την κρίση...»
Εκεί πήρε το λόγο η παραγωγός Αθηνά Τσαγγάρη και αφηγήθηκε την «παράλογη» περιπέτειά τους - να βρίσκονται ξανά μόνοι και αστήριχτοι οικονομικά για να γυρίσουν την επόμενη ταινία από τον «Κυνόδοντα» που είχε φτάσει στα Οσκαρ.
Αλλοι θεατές είχαν ερωτήσεις για τη διαδικασία των γυρισμάτων και την προετοιμασία των ηθοποιών. Κατά πόσο τους επιτρέπουν να αυτοσχεδιάσουν; Ο Λάνθιμος απάντησε ότι αρχικά όλοι σέβονται το σενάριο και κάνουν πάρα πολλές λήψεις ώστε οι ηθοποιοί να το οικειοποιηθούν (καθώς δεν υπήρχε περιθώριο για πολλές πρόβες). Μετά όμως τους αφήνει ελεύθερους να προσθέσουν δικά τους πράγματα «καθώς ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να προκύψει στη διαδικασία...» Οσο για την ιδιαίτερη εκφορά του λόγου που έχουν πάντα οι ηθοποιοί του, εξήγησε ότι αυτό προκύπτει από το σενάριο, πώς γράφεται και πώς έχουν στο μυαλό τους ότι πρέπει να αποδοθεί.
Μία από τις τελευταίες ερωτήσεις έγινε από Ελληνα θεατή, ο οποίος είπε στην αίθουσα ότι είχε δει την «Κινέττα» στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με τον κόσμο να αποχωρεί, καταλήγοντας ότι «οι Ελληνες θεατές δεν αγαπούν το έργο σας». Ο Λάνθιμος παρατήρησε ότι αυτό δεν είναι ερώτηση, μάλλον μοιάζει με σχόλιο, αλλά αν κάτι έχει να πει είναι ότι «καμιά φορά ένας σκηνοθέτης στη χώρα του κρίνεται πιο αυστηρά γιατί δεν αρέσει στον κόσμο να βλέπει πράγματα που τους αφορούν..»
Κι εκεί ο Βρετανός παρουσιαστής συμπλήρωσε: «Δεν πειράζει αν δεν σας αγαπούν στην Ελλάδα, εμείς στο Λονδίνο σας αγαπάμε».
Διαβάστε περισσότερα για τις «Αλπεις»:
- Η αποκλειστική συνέντευξη του Γιώργου Λάνθιμου στο flix
- Το trailer και όλα τα στοιχεία της ταινίας
- Το press kitt της ταινίας
- Η γνώμη του flix στην ανταπόκριση από το Φεστιβάλ Βενετίας
- Η Συνέντευξη Τύπου από το Φεστιβάλ της Βενετίας
- «Θα μείνει μεταξύ μας» - μία σκηνή από τις «Αλπεις»
- «Αν φορούσε και τα γυαλιά, θα ήταν τελείως διαφορετικός» - μία ακόμα σκηνή από τις «Αλπεις»
Tags: Αλπεις, ΛΑΝΘΙΜΟΣ, Γιώργος Λάνθιμος, Alps, Λονδίνο, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΛΟΝΔΙΝΟΥ, 55ο Διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ του Λονδίνου