Τότε που ο Ορσον Γουέλς μόνταρε μια σκηνή λεσβιακού σεξ!

BUZZ 09 JUN 2015  /  Μανώλης Κρανάκης

Μια από τις πιο κρυφές πτυχές της καριέρας του Ορσον Γουέλς αποκαλύπτεται πάνω στα 100 χρόνια από τη γεννησή του, δίνοντας ανάγλυφα το στίγμα του τι χρειάστηκε να κάνει ο μεγαλύτερος σκηνοθέτης όλων των εποχών για να μπορέσει να συνεχίσει να κάνει σινεμά.

Στο βιβλίο του Τζος Καρπ «Orson Welles's Last Movie: The Making of The Other Side of the Wind» για την τελευταία ταινία του Ορσον Γουέλς (που αυτήν την εποχή ολοκληρώνεται με τη βοήθεια των συνεργατών του, κυρίως του Πίτερ Μπογκνάνοβιτς), αναφέρεται μια μικρή, άγνωστη μέχρι σήμερα ιστορία για την εμπλοκή του σκηνοθέτη σε ένα πορνό των 70s με τίτλο «3 A.M.».

Σκηνοθετημένο από τον Γκάρι Γκρέιβερ, διευθυντή φωτογραφίας στο «The Other Side of the Wind», το «3 A.M.» είναι η ιστορία μιας δυσλειτουργικής οικογένειας και των σεξουαλικών περιπετειών τους το οποίο ο Γκρέιβερ γύρισε κατά τη διάρκεια των προβληματικών γυρισμάτων του «The Other Side of the Wind» για χρήματα, αφού ο Γουέλς δεν είχε χρήματα για να πληρώσει το συνεργείο. Και σε μια κίνηση καλής θέλησης (ή μάλλον για να φροντίσει προσωπικά να τελειώσει γρήγορα το «διάλειμμα» του Γκρέιβερ), βρέθηκε και ο ίδιος στην καμπίνα του μοντάζ για να βοηθήσει τον Γκρέιβερ σε μερικές σκηνές της ταινίας...

3 A.M. 607 H επίμαχη σκηνή από το «3 A.M.»

Διαβάστε ακόμη: Ας βοηθήσουμε όλοι για να ολοκληρωθεί η τελευταία ταινία του Ορσον Γουέλς

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά στο βιβλίο του ο Καρπ: «Οργισμένος πως ο Γκρέιβερ ξόδευε χρόνο στο μοντάζ, αντί να δουλεύει στα δικά του πρότζεκτ, ο Γουέλς ανέλαβε εθελοντικά να κόψει μια σκηνή για να επιταχύνει την ολοκλήρωση του φιλμ. Η σταρ του "3 A.M.", Τζορτζίνα Σπέλβιν, μου είπε με περηφάνια πως ο Γουέλς ήταν υπεύθυνος για το δυναμικό μοντάζ της σκηνής αυνανισμού της στο ντους...»

Οσο αταίριαστη κι αν φαντάζει η συμβολή του Γουέλς σε μια ταινία που «will turn you on» (όπως περιγράφει η αφίσα του «3 Α.Μ.»), το αποτέλεσμα της σκηνής που δημοσιοποίησε το Vulture, χαρακτηρίζεται ήδη από ειδικούς ως μια τυπικά Γουέλς - σκηνή, με κοψίματα που θυμίζουν τον τρόπο που ο Ορσον Γουέλς δοκίμαζε πάντα στις δικές του ταινίες - εδώ χωρίς να αφαιρέσει τον αισθησιασμό ή τη hardcore παρατήρηση του Γκρέιβερ, ο οποίος δεν υπήρξε μια τυχαία περίπτωση στο underground αμερικανικό σινεμά και που τώρα μετά από χρόνια αναγνωρίζεται από τους σινεφίλ και τους ιστορικούς.

3 A.M. Poster 607

«Είναι απόλυτα ορθό ότι ο Ορσον Γουέλς θεωρούσε το μοντάζ την ουσία του κινηματογράφου. Ο Γουέλς ξαναέφτιαχνε τα πάντα στο μοντάζ και τοποθετούσε τις σκηνές με εντελώς νέους τρόπους. Δεν είχε σημασία τι ήταν αυτό που μόνταρε. Δεν μπορούσε να αντισταθεί να το αντιμετωπίσει καλλιτεχνικά», γράφει ο Καρπ για τον παθιασμένο τρόπο με τον οποίο ο Ορσον Γουέλς έμπαινε σε κάθε του πρότζεκτ - ακόμη και ένα πορνό που ξαφνικά γνωρίζει τη «δεύτερη ευκαιρία» που του αναλογεί.

Διαβάστε ακόμη: Οι καλύτερες ταινίες όλων των εποχών κατά τον Ορσον Γουέλς

Orson Welles 607

O Γκάρι Γκρέιβερ υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους και πιο πιστούς συνεργάτες του Ορσον Γουέλς. Ηταν ο ίδιος που ζήτησε από τον Γουέλς να συνεργαστούν και από τότε - όπως αναφέρει ο Τζος Καρπ σε άρθρο του, ο Γκρέιβερ του αφιέρωσε τη ζωή του, πολεμώντας μαζί με τον Γουέλς για να γίνουν πραγματικότητα τα κινηματογραφικά του όνειρα. Η ιστορία θέλει τον Γουέλς να χαρίζει στον Γκρέιβερ για την απλήρωτη εργασία του το Οσκαρ σεναρίου που είχε κερδίσει για τον «Πολίτη Κέιν» και το οποίο χρησιμοποιήθηκε στα γυρίσματα του «The Other Side of the Wind». Ο Γκρέιβερ το κράτησε για χρόνια και το 1994 το πούλησε για 50.000 δολάρια. Ο αγοραστής, μια εταιρία με το όνομα Bay Holdings, προσπάθησε να το δημοπρατήσει στον οίκο Sotheby's στο Λονδίνο, αλλά την αγοραπωλησία σταμάτησε με μηνύσεις η κόρη του Ορσον Γουέλς, Μπεατρίς που τελικά κράτησε την ιδιοκτησία του Οσκαρ. Μέχρι και το τέλος της ζωής του, ο Γκρέιβερ προσπάθησε όσο κανείς να ολοκληρώσει το «The Other Side of the Wind», αφήνοντας στην ιστορία τη συμμετοχή του Γουέλς στο «3 Α.Μ.», τη μία από τις 135 περίπου ταινίες πορνό που γύρισε και που σήμερα τον κατατάσσουν - κυρίως για την καλλιτεχνική του ματιά - ως έναν από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του είδους.

Δείτε εδώ τη σκηνή από το «3 Α.Μ.» που μόνταρε ο Ορσον Γουέλς (προσοχή - παρόλη την υπογραφή της παραμένει άκρως ακατάλληλη - τα σχόλια ανήκουν στον κριτικό του Vulture Μπιλτζ Εμπίρι):


Διαβάστε και δείτε ακόμη:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.