Buzz

80% των υπευθύνων για τα εφέ του «Oπενχαϊμερ» λείπουν από τους τίτλους τέλους του

στα 10

27 άτομα εμφανίζονται να έχουν δουλέψει στα ειδικά εφέ της νέας ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν. Ωστόσο, πηγές υποστηρίζουν πως πρόκειται για πολλούς περισσότερους, θύματα μιας άδικης χρόνιας πρακτικής του Χόλυγουντ.

80% των υπευθύνων για τα εφέ του «Oπενχαϊμερ» λείπουν από τους τίτλους τέλους του

Στο λαμπερό κόσμο του Χόλυγουντ, όπου οι τίτλοι τέλους των ταινιών φαίνεται να κυλούν για πάντα, υπάρχει μια ομάδα άγνωστων ήρωων - οι καλλιτέχνες των οπτικών εφέ (VFX). Αυτοί οι ταλαντούχοι άνθρωποι είναι οι μάγοι πίσω από τα συναρπαστικά θεάματα, που μας μεταφέρουν σε φανταστικούς κόσμους και μας χαρίζουν συγκλονιστικές κινηματογραφικές εμπειρίες. Ωστόσο, η συνεισφορά τους συχνά παραμένει απαρατήρητη, τόσο που συχνά παραλείπονται ολοσχερώς πολλές φορές στους τίτλους τέλους.

Μία ακόμα ταινία που έφερε αυτό το ζήτημα στο προσκήνιο ήταν το «Οπενχαϊμερ», η υψηλά αναμενόμενη νέα ταινία έργο του διάσημου σκηνοθέτη Κρίστοφερ Νόλαν. Κατά τη διάρκεια της προωθητικής εκστρατείας της ταινίας, ο Νόλαν τόνισε ότι το «Οπενχαϊμερ» δεν βάσισε τις δύσκολες στιγμές του στο CGI. Ωστόσο, αυτή η δήλωση κρύβει μια κρίσιμη αλήθεια - αν και δεν υπήρχαν παραδοσιακά CGI, τα ψηφιακά VFX ήταν πράγματι ένα ουσιώδες κομμάτι της ταινίας.

Ο Νόλαν χρησιμοποίησε ευφυώς τον όρο «αόρατα VFX» για να δώσει αυθεντικότητα στο «Οπενχαϊμερ». Αυτά τα διακριτά οπτικά εφέ χρησιμοποιούνται συχνά σε ιστορικά δράματα και «ενήλικα» κινηματογραφικά έργα, έντεχνα ενσωματώνοντας τα στα live-action στοιχεία της σκηνής για να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση μιας πραγματικότητας. Ο στόχος είναι να ενισχύσουν την οπτική ακεραιότητα της ταινίας, διατηρώντας τα ιστορικά στοιχεία της, αντίθετα με τα πιο φανταστικά VFX που συναντάμε συχνά σε υπερηρωικές ταινίες και ταινίες φαντασίας και δράσης.

Διαβάστε ακόμη: #Barbenheimer: Ποιος κέρδισε την μάχη του box office;

oppenheimer

Πίσω από το παρασκήνιο των συγκλονιστικών εικόνων του «Οπενχαϊμερ» βρισκόταν το κορυφαίο στούντιο VFX DNEG, γνωστό για το παραδειγματικό έργο του στη βιομηχανία. Συνεργαζόμενο για όγδοη φορά με τον Νόλαν, εμπιστεύτηκαν την οπτική μαγεία των VFX για να φέρουν στη ζωή το όραμά του. Ωστόσο, παρά τον κρίσιμο ρόλο που διαδραμάτισαν, η πλειονότητα του προσωπικού των VFX της DNEG έλαβε ελάχιστη αναγνώριση στους τίτλους τέλους της ταινίας.

Οι τίτλοι αναγνώρισαν μόνο 26 άτομα ως ομάδα VFX, συμπεριλαμβανομένου του επιβλέποντος VFX, Αντριου Τζάκσον. Αυτή η περίεργα υψηλή κλίμακα επιβλέποντων προς εργαζομένους υποδηλώνει ότι μια πολύ μεγαλύτερη ομάδα καλλιτεχνών συνέβαλε στα VFX της ταινίας. Περαιτέρω έρευνες αποκάλυψαν ότι πάνω από 160 άνθρωποι εργάστηκαν στο «Οπενχαϊμερ», δημιουργώντας κάθε πλάνο με απόλυτη τελειότητα.

Με απογοήτευση, πάνω από 80% αυτών των εξαιρετικών ταλαντούχων ατόμων παραλείφθηκαν από τους τίτλους της ταινίας, με τις συνεισφορές τους να παραμένουν δίχως αναγνώριση και ανταμοιβή. Ενα αίσθημα απογοήτευσης έπληξε την κοινότητα των VFX, ιδιαίτερα για εκείνους που εργάστηκαν στις εγκαταστάσεις της DNEG στην Ινδία, όπου έγινε σημαντικό μέρος της δουλειάς.

Οι λόγοι που κρύβονται πίσω από αυτήν την σκόπιμη παραλείψη παραμένουν μυστήριοι, αφήνοντας τους πληγωμένους καλλιτέχνες απορημένους και απογοητευμένους. Η διάρκεια της ταινίας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει θέμα, καθώς η προσθήκη δέκα δευτερολέπτων επιπλέον ονομάτων δεν θα είχε σημαντικό αντίκτυπο στην ήδη τρίωρη εμπειρία του κοινού. Ωστόσο, θα σήμαινε πολλά για τους καλλιτέχνες των VFX, που η προσωπική τους εργασία και δημιουργικότητα παρέμειναν κρυφά.

Διαβάστε ακόμη: «Μίλα Μου»: H ταινία τρόμου που φιλοδοξεί να γίνει ένα classic για τη γενιά του Instagram

oppenheimer

Δυστυχώς, αυτό δεν είναι ένα απομονωμένο περιστατικό στην κινηματογραφική βιομηχανία. Το Χόλυγουντ έχει μακρά ιστορία να υποτιμά τους καλλιτέχνες των VFX, και χωρίς κατάλληλη συνδικαλιστική εκπροσώπηση, όπως οι ηθοποιοί και οι σεναριογράφοι, αυτοί οι ταλαντούχοι επαγγελματίες βρίσκονται συχνά χωρίς λύση ή πλατφόρμα για να εκφράσουν τις δυσαρέσκειές τους. Αυτή η έλλειψη αναγνώρισης είναι μια συγκινητική υπενθύμιση της ανάγκης για βασικές αλλαγές στον τρόπο που η βιομηχανία αντιμετωπίζει την εργασία των καλλιτεχνών των VFX.

Σε μια εποχή όπου σχεδόν κάθε συνεισφέροντας σε μια ταινία, ανεξάρτητα από το πόσο μικρός είναι ο ρόλος τους, λαμβάνει αναγνώριση στους τίτλους, είναι ανησυχητική η συνεχής παράλειψη των καλλιτεχνών VFX, οι οποίοι παίζουν κρίσιμο ρόλο στο διαμόρφωση της οπτικής αφήγησης. Είναι οι βιρτουόζοι πίσω από τα κινηματογραφικά θαύματα που κατακτούν το παγκόσμιο κοινό, και η καλλιτεχνική τους ιδιοφυΐα αξίζει αναγνώρισης.

Το «Οπενχαϊμερ» λειτουργεί ως ένα ακόμα παράδειγμα του πώς οι σκηνοθέτες ταινιών live-action συχνά υποτιμούν ή παραλείπουν την συνεισφορά των καλλιτεχνών των VFX στα μέσα ενημέρωσης, και απλά επιδεινώνουν το ζήτημα αφαιρώντας τους από τους τίτλους τέλους. Η παράλειψη πάνω από 125 ταλαντούχων ατόμων από τους τίτλους επισημαίνει περαιτέρω τα βαθιά ριζωμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία των VFX.

Είναι καιρός το Χόλυγουντ να αναγνωρίσει την αφοσίωση, τη δημιουργικότητα και την εμπειρογνωμοσύνη των καλλιτεχνών VFX, παρέχοντάς τους την αναγνώριση που τους αξίζει. Μια δίκαιη αναγνώριση θα τιμήσει την προσπάθειά τους και θα εμπνεύσει την επόμενη γενιά να ακολουθήσει τα όνειρά τους δίχως ενδοιασμό. Μόνο με τον απαραίτητο σεβασμό του εργατικού δυναμικού των VFX θα υπάρξει μια πιο ανοιχτή, σεβαστή και αρμονική βιομηχανία που θα εκτιμά όλους τους αγνοημένους ήρωες, τόσο μπροστά στην οθόνη όσο και πίσω από αυτή.