Δεν ξέρουμε αν το «Behind the Candelabra» θα είναι η τελευταία ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, ούτε αν θα μείνει στην ιστορία όπως η πρώτη φορά που ο σκηνοθέτης πάτησε το κόκκινο χαλί των Καννών με το «Σεξ, Ψέμματα και Βιντεοταινίες» 24 χρόνια πριν (κερδίζοντας το Χρυσό Φοίνικα, το βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον Τζέιμς Σπέιντερ και το βραβείο της FIPRESCI).
Καλογυαλισμένο, κραυγαλέο, φανταχτερό, αυτό το «κρυστάλλινο κηροπήγιο» στηρίζεται στη βιρτουοζιτέ και το κρεσέντο ερμηνειών των πρωταγωνιστών του: οι Μάικλ Ντάγκλας και Ματ Ντέιμον μοιάζουν με δύο καλοκουρδισμένα πιάνα σε ένα κινηματογραφικό κοντσέρτο. Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix.
Αυτό που μπορούμε να βεβαιώσουμε είναι ότι χθες η μέρα ανήκε στον Μάικλ Ντάγκλας. Αυτός έκανε τη θριαμβευτική επιστροφή του στο φεστιβάλ, που παραδόξως δεν τον έχει τιμήσει ποτέ (το μοναδικό βραβείο που έχει αποσπάσει ταινία που συνόδευε ο Ντάγκλας στις Κάννες ήταν το ανδρικής ερμηνείας στον Τζακ Λέμον για το «Σύνδρομο της Κίνας» το 1978). Από χθες όμως ψιθυρίζεται στα δημοσιογραφικά πηγαδάκια ότι μπορεί να ήρθε η σειρά του - κάτι που τον ρώτησαν και στη συνέντευξη Τύπου που παρακολούθησε το Flix. Διαβάστε αναλυτικά τι ειπώθηκε και παρακάτω δείτε φωτογραφίες από το photo call και το κόκκινο χαλί της πρεμιέρας.
Το μεσημεράκι την τιμητική της είχε η νέα ταινία της ηθοποιού, σεναριογράφου και σκηνοθέτιδας Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσκι (και αδελφής της Κάρλα Μπρούνι) «Un Château en Italie», την μοναδική ταινία που υπογράφει γυναίκα σκηνοθέτης στο φετινό Διαγωνιστικό Τμήμα. Με πρωταγωνιστές την ίδια, την πραγματική της μητέρα, τον σύντροφό της στη ζωή πιτσιρικά Λουί Γκαρέλ και τον σκηνοθέτη πατέρα του - δε θέλει πολύ για να καταλάβεις ότι η Τεντέσκι κάνει ταινίες προσωπικές, όπου εκτονώνει τις δικές της – και πολλών συνομήλικών της γυναικών – ανασφάλειες, αγωνίες, αδιέξοδα, λάθος επιλογές, άγχος με το χρόνο, συμπληρώστε τα κενά.
Δοκίμασε τις αντοχές όμως η νεύρωσή της και μας έκανε να αναρωτιόμαστε πόσο politically correct και αδύναμο είναι το διαγωνιστικό φέτος. Διαβάστε την κριτική του «Un Château en Italie».
Η αδυναμία του φετινού Διαγωνιστικού Τμήματος επιβεβαιώθηκε και λίγες ώρες αργότερα, όταν προβλήθηκε το «Grigris» του σκηνοθέτη από το Τσαντ Μαχάματ Σαλέχ - Χαρούν (δεύτερη στο ίδιο τμήμα μετά το «A Screaming Man»), το οποίο έχει τις σωστές δόσεις, δράματος και...couleur local, τις απαραίτητες δόσεις φολκλόρ και (όχι πολύ σκληρής) δυστυχίας, απαραίτητες για να δουλέψει τόσο πάνω στην εξωτική γοητεία που ασκεί η Αφρική στη Δύση όσο και στην έμφυτη ενοχή των δυτικών θεατών. Σχεδόν μόνιμος πλέον κάτοικος Γαλλίας, ο Σαλέχ - Χαρούν, χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από τη Γαλλία και έφτασε στις κάννες δίνοντας ακριβώς την αφρικανική ταινία που θα ήθελε να δει ο μέσος ευρωπαϊος θεατής. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix για το «Grigris».
Σκηνή από το «Grigris»
Την ίδια ώρα με την προβολή του «Grigris», στην τιμητική αίθουσα των 60 χρόνων του Φεστιβάλ προβλήθηκε όμως η «Κλεοπάτρα» του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς στο τμήμα «Cannes Classics» σε απαστράπτουσα αποκατεστημένη κόπια, με κανονικό κόκκινο χαλί και όλο το glamour που αξίζει σε μια ταινία που μπορεί στην εποχή της να υπήρξε μια από τις πιο ακριβές παραγωγές του Χόλιγουντ αλλά ταυτόχρονα και μια καταστροφική αποτυχία για την 20th Century Fox. Για να τη δουν έσπευσαν από την Τζέσικα Τσαστέιν (η οποία παρουσίασε τη βραδιά μαζί με τον Πρόεδρο της Fox, Τζιμ Γιαννόπουλος) μέχρι τον Αντριεν Μπρόντι και την Ινδή καλλονή ηθοποιό Αϊσουάρια Ρέι. Δείτε παρακάτω τις εμφανίσεις τους.
Οσο για το Φεστιβάλ, ζει μερικές από τις δυσφημιστικές χρονιές του, με τις συνεχιζόμενες αναφορές για κλοπές και επιθέσεις από τους διάσημους θαμώνες του (διαβάστε περισσότερα εδώ), έχοντας πια μπει στην τελική του ευθεία που θα ολοκληρωθεί το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται με τα βραβεία της κριτικής επιτροπής.
Μάθετε τα πάντα για το 66ο Φεστιβάλ Καννών, στο ειδικό τμήμα του Flix.gr που ανανεώνεται συνεχώς.
Tags: cannes 2013