Industry

Κοινή ανακοίνωση της ΕΣΠΕΚ και της ΣΑΠΟΕ για τα τεκταινόμενα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

στα 10

Με κοινό δελτίο Τύπου η ΕΣΠΕΚ (Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου) και ο ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων) εκφράζουν την ανησυχία τους για τις πρόσφατες (θλιβερές) εξελίξεις στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Κοινή ανακοίνωση της ΕΣΠΕΚ και της ΣΑΠΟΕ για τα τεκταινόμενα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Η κατάσταση στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου είναι πια εκτός ελέγχου. Μετά την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για τις χρηματοδοτήσεις των ελληνικών ταινιών που έρχονται σε αντίθεση με την εισήγησή του Γενικού Διευθυντή Γρηγόρη Καραντινάκη, ο «πόλεμος» ανάμεσα στα δύο όργανα του οργανισμού, αλλά και η κραυγαλέα σιωπή του Υπουργείου Πολιτισμού που αφήνει το ελληνικό σινεμά να διασύρεται διεθνώς, κινητοποιεί εκ νέου τα μέλη της ενεργής κινηματογραφικής κοινότητας που ζητούν άμεση επιβολή της νομιμότητας και μια λειτουργεία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ευθυγραμμισμένη με την ευτυχώς - παρά τις επίμονες προσπάθειες - μη ανακοπτόμενη άνθισή του.

Διαβάστε εδώ αναλυτικά: Μετωπική σύγκρουση στο Κέντρο Κινηματογράφου: Επιστολή του Γενικού Διευθυντή Γρηγόρη Καραντινάκη

Ακολουθεί αυτούσια η από κοινού ανακοίνωση της ΕΣΠΕΚ (Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου) και ο ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων) γύρω από τις πρόσφατες εξελίξεις στο Ελληνικό Κέντρου Κινηματογράφου:


Με μεγάλη ανησυχία η ΕΣΠΕΚ (Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου) και ο ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων), που εκπροσωπούμε το 90% των κινηματογραφικών παραγωγών, παρακολουθούμε διαδικασίες και αποφάσεις του νεοδιορισμένου Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ (Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου).

Η πρώτη έκπληξη ήρθε με την προκήρυξη για την πλήρωση της Θέσης του Γενικού Δ/ντη του ΕΚΚ. Πριν ζητηθεί απολογισμός του απερχόμενου Γ.Δ/ντη, πριν ανακοινωθεί οποιαδήποτε πολιτική θέση του ΔΣ για την πορεία και τις δυνατότητες υποστήριξης του ελληνικού κινηματογράφου, επιχειρήθηκε ο εκβιασμός της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΤ και της κινηματογραφικής κοινότητας για αντικατάσταση του νυν Γ. Δ/ντη κ. Γ. Καραντινάκη.

Σε συνέχεια της στάσης αυτής και ενώ εκκρεμούσε η ανακοίνωση των νέων χρηματοδοτήσεων, που είχαν εντωμεταξύ καθυστερήσει, το ΔΣ απορρίπτει την εισήγηση και τις εγκρίσεις του Γ/ντη για χρηματοδοτήσεις ύψους 800. 000 περίπου ευρώ και προτείνει την εκταμίευση ποσού 351.000 ευρώ, καταργώντας ουσιαστικά την ανακοινωμένη και εγκεκριμένη πολιτική του προηγούμενου ΔΣ για το 2014.

Και ενώ ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Πέτρος Μάρκαρης απουσιάζει στο εξωτερικό συγκαλείται από τον Αντιπρόεδρο κ. Ν. Σέκερη νέα συνεδρίαση, την Παρασκευή 1/8/2014, στην οποία αποφασίζονται και ανακοινώνονται χρηματοδοτήσεις 474.000 ευρώ. Το εκπληκτικό είναι ότι για τη δημιουργία εντυπώσεων το ποσό που ανακοινώνεται είναι 1.222.500 ευρώ, μια και στις 474.000 ευρώ προσθέτονται και τα ποσά των ανακοινωμένων ήδη εγκρίσεων (είχαν ανακοινωθεί στις 16/4/2014) από το προηγούμενο ΔΣ. Η δε απόφαση, παρουσιάζεται ως «ομόφωνη» παρόλο που ένα μέλος δεν την ψηφίζει.

Η όλη συμπεριφορά πέρα από ανήθικη και αήθης είναι και ΠΑΡΑΝΟΜΗ, καταργώντας με βάναυσο τρόπο το Νόμο. Με βάση τον ισχύοντα νόμο το ΔΣ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ στην αρμοδιότητα του την έγκριση των προς χρηματοδότηση προτάσεων. Το ΔΣ καθορίζει την πολιτική ενίσχυσης και στήριξης του ελληνικού κινηματογράφου, εγκρίνοντας τον κανονισμό χρηματοδοτήσεων (το πλαίσιο) και το ετήσιο ύψος χρηματοδοτήσεων που θα διαχειριστεί η Δ/νση Ανάπτυξης και Παραγωγής, αρμόδια σύμφωνα με το νόμο για την διαδικασία αυτή (αρθ16 του Ν 3905/2010).

Χαρακτηριστικό των διαδικασιών η ταινία το «Park» σε σκηνοθεσία Σοφίας Εξάρχου και παραγωγή Αμάντας Λιβανού, που ήταν έτοιμη να προχωρήσει σε γυρίσματα. Το σενάριο της ταινίας έχει κερδίσει βραβεία σε μια σειρά από ευρωπαϊκά «εργαστήρια ανάπτυξης του σεναρίου» και είχε φτάσει μέχρι το Director's Lab του φεστιβάλ του Sundance. Αντί να χρηματοδοτηθεί σύμφωνα με την ένταξή της από τον Γ. Δ/ντή, στα προς χρηματοδότηση σχέδια, κρίθηκε η ανάγκη επανεγγραφής του σεναρίου. Το ερώτημα είναι από ποιον, ή από πιο όργανο που προβλέπεται στο νόμο έγινε αυτή η εκτίμηση; Γιατί οι καταστάσεις αυτές παραπέμπουν σε διαδικασίες «παρακράτους».

Σε μία εποχή που ο ελληνικός κινηματογράφος γνωρίζει μια άνθηση και διεθνή αναγνώριση το ΔΣ του ΕΚΚ φροντίζει να επαναφέρει με κάθε τρόπο τις λογικές του παρελθόντος. Δυστυχώς κ. Μάρκαρη και κ. Υπουργέ μόνο ένα ερώτημα πλανιέται: Ποιος κυβερνάει (σ)το ΕΚΚ;


Διαβάστε ακόμη: