Οι μεγάλες αγάπες και οι μεγάλες… αντιπάθειες δεν κρύβονται.
Και είναι μάλλον η δεύτερη περίπτωση που ισχύει στην περίπτωση του Ενιο Μορικόνε, ο οποίος μίλησε με κάθε άλλο παρά κολακευτικά σχόλια για τον Κουέντιν Ταραντίνο σε πρόσφατη συνέντευξή του στο τεύχος Δεκεμβρίου της γερμανικής έκδοσης του Playboy.
«Είναι απόλυτα χαοτικός. Μιλάει χωρίς να σκέφτεται, κάνει τα πάντα την τελευταία στιγμή. Δεν έχει ιδέα. Παίρνει ξαφνικά και ζητάει ένα πλήρες σάουντρακ μέσα σε λίγες μόλις μέρες. Αυτό δεν είναι εφικτό. Με κάνει τόσο έξαλλο. Δεν πρόκειται να το ανεχτώ. Και του το είπα την τελευταία φορά».
Ο σπουδαίος Ιταλός συνθέτης, ο οποίος γιόρτασε χτες τα 90ά του γενέθλια, αναφερόταν στην παραλίγο συνεργασία τους στους «Αδωξους Μπάσταρδους», για τους οποίους ο Ταραντίνο είχε ζητήσει από τον Μορικόνε να συνθέσει ολόκληρο το σάουντρακ. Το έκανε ωστόσο αρκετά αργά, με αποτέλεσμα ο Μορικόνε να αρνηθεί κι ο Ταραντίνο να χρησιμοποιήσει τελικά μερικά παλιότερα κομμάτια του συνθέτη (όπως είχε κάνει και σε προηγούμενες ταινίες του, όπως το «Kill Bill») για τη μουσική επένδυση του φιλμ.
Διαβάστε ακόμη: Πέθανε ο Φράνσις Λε, συνθέτης του «Love Story» και του «Ενας Αντρας και Μια Γυναίκα»
Ο Μορικόνε και ο Ταραντίνο σε παλιότερες... ευτυχισμένες στιγμές
Ο Μορικόνε θα παραχωρούσε αργότερα στον Ταραντίνο ένα τραγούδι για το σάουντρακ του «Django Unchained» και στη συνέχεια θα έγραφε ολόκληρο το σκορ για τους «Μισητούς Οκτώ», το πρώτο συνολικά πρωτότυπο σάουντρακ στη φιλμογραφία του Ταραντίνο, το οποίο θα χάριζε στον Μορικόνε και το πρώτο του Οσκαρ (πέραν του τιμητικού που είχε λάβει το 2007 για τη συνολική προσφορά του), μια μάλλον υπερβολικά καθυστερημένη βράβευση για έναν από τους σημαντικότερους και πιο παραγωγικούς μουσικοσυνθέτες στην ιστορία του κινηματογράφου.
Ομως η συνεργασία τους δεν σημαίνει απαραίτητα αμοιβαία εκτίμηση, τουλάχιστον από την πλευρά του Μορικόνε, ο οποίος καθόλου δεν μάσησε τα λόγια του τόσο σχετικά με τον τρόπο δουλειάς του Ταραντίνο όσο και για τα σκηνοθετικά του επιτεύγματα.
«Ο άνθρωπος είναι κρετίνος. Μονάχα κλέβει από άλλους και ενώνει πράγματα ξανά. Δεν υπάρχει τίποτα πρωτότυπο σ’ αυτό. Αυτό δεν τον κάνει σκηνοθέτη. Είναι ένα τίποτα σε σύγκριση με τους μεγάλους του Χόλιγουντ, όπως ο Τζον Χιούστον, ο Αλφρεντ Χίτσκοκ ή ο Μπίλι Γουάιλντερ. Εκείνοι είχαν επίπεδο. Ο Ταραντίνο απλά μαγειρεύει ξαναζεσταμένο φαγητό», συμπλήρωσε ο Μορικόνε, αποκαλώντας τις ταινίες του Ταραντίνο «σκουπίδια».
Αουτς!
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μορικόνε εκφράζει ανοιχτά τη δυσαρέσκειά του για τον Ταραντίνο και το έργο του, μολονότι όμως είχε και παλιότερα ορκιστεί πως δεν θα ξανασυνεργαστεί μαζί του, σύντομα άλλαξε γνώμη. Οπως και να ‘χει, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι αντίκτυπο θα έχουν αυτές οι (βαριές) κουβέντες για ενδεχόμενες μελλοντικές συνεργασίες, καθώς δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε τον Ταραντίνο να μην ξαναχρησιμοποιεί (έστω και παλιότερα) κομμάτια του Μορικόνε στις ταινίες του.
Διαβάστε ακόμη