Industry

Απάντηση Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών στην Παρέμβαση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

στα 10

Καθώς, μέσα στη σιγή του Υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τασούλα, το γαϊτανάκι γύρω από το διορισμό Γενικού Διευθυντή του Ε.Κ.Κ. συνεχίζεται, η ΕΕΣ απαντά στη χθεσινή επιστολή της ΕΑΚ.

Απάντηση Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών στην Παρέμβαση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Οσο το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κρατά συγκεντρωμένη την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα (και τη διεθνή φυσικά, αλλά εκείνοι κάθονται ήσυχοι και βλέπουν ταινίες), ο Υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας κρατά σιωπή ιχθύος και σκέφτεται ποιον να διορίσει ως Γενικό Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Στη χθεσινή επιστολή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου απαντά η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών με δική της, εκπροσωπώντας τον Πρόεδρό της, Χάρη Παπαδόπουλο, τον οποίο το ΕΚΚ προτείνει στον Υπουργό για τη θέση. Η επιστολή της ΕΕΣ κινείται στο ίδιο, προσωπικό κι ελαφρώς μικροπολιτικό ύφος που υιοθέτησε κι η χθεσινή επιστολή της ΕΑΚ. Το βέβαιο είναι ότι όσο ο Υπουργός καθυστερεί να αποφασίσει, τόσο το κλίμα θα εκτροχιάζεται. Μέχρι, ενδεχομένως, να έρθει στην τελετή λήξης του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης η Αντζελα Γκερέκου να μάς πει ότι όλα θα πάνε καλά. Διαβάστε παρακάτω αυτούσια την επιστολή της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, συμπεριλαμβανομένου του βιογραφικού σημειώματος του Χάρη Παπαδόπουλου, σε μια αλληλογραφία που αποτελεί διαγωνισμό για το ποιος το έχει μεγαλύτερο το βιογραφικό του, ο Χάρης Παπαδόπουλος ή ο Γρηγόρης Καραντινάκης.

Διαβάστε ακόμη:

Απάντηση Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών στην Παρέμβαση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών εκφράζει την λύπη της για το κείμενο παρέμβασης μιας μικρής ομάδας που αυτοαποκαλείται Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, μιας ένα κείμενο άκομψο, αντιδεοντολογικό και ύποπτο απέναντι σε έναν συνάδελφο που έχει υπηρετήσει εδώ και 30 και πλέον χρόνια ανιδιοτελώς, την Ελληνική Κινηματογραφία. Το έργο του για όσους το γνωρίζουν είναι και επώνυμο και δημιουργικό και κοσμείται και από μια θητεία 14 χρόνων Προεδρίας της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών και τον τιμούν με εμπιστοσύνη εκατοντάδες συνάδελφοί του.

Με αυτήν της την κίνηση η Ακαδημία θέλει να διατάξει τον Υπουργό, να καταργήσει τον Νόμο, την απόφαση δηλαδή της πλειοψηφίας του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και να διορίσει ως Γενικό Διευθυντή του Ε.Κ.Κ. τον αρεστό της, λες και είμαστε τριτοκοσμική χώρα. Τα ίδια έκανε και το καλοκαίρι όταν υπονόμευε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Κ.Κ. για να μην τηρήσει τον Νόμο και να εγκρίνει τις ταινίες της αρεσκείας της, θέλοντας να δημιουργήσει εικόνα διάσπασης σε όλη τη κινηματογραφία.

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών ξεκαθαρίζει μια για πάντα ότι ο Νόμος, που αφορά στην τοποθέτηση του Γενικού Διευθυντή στο Ε.Κ.Κ., είναι σαφής. Το ΔΣ του Ε.Κ.Κ προτείνει (προφανώς κατά πλειοψηφία, εφόσον μιλάμε για συλλογικό όργανο και ο νόμος δεν επιβάλλει ομοφωνία) στον υπουργό και ο υπουργός διορίζει. Ο σκοπός του νομοθέτη (όπως προκύπτει κι απ' την αιτιολογική έκθεση) ήταν να περιοριστούν τα φαινόμενα αυθαιρεσίας της πολιτικής εξουσίας, να δεσμεύεται δηλαδή ο υπουργός από την πρόταση του ΔΣ του Ε.Κ.Κ. Εξ ου και το ρήμα είναι σε οριστική ενεστώτα ("διορίζεται, ύστερα από πρόταση...")

Το Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ., αξιολογώντας τα πραγματικά και αναγκαία προσόντα του, και με συγκεκριμένο σκεπτικό έχει νόμιμα αποφασίσει και ψηφίσει τον κ. Χάρη Παπαδόπουλο και στην συνέχεια ο Υπουργός οφείλει να διορίσει.

Σε εποχή κρίσης και δυσκολιών για την Ελληνική Κινηματογραφία, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών καλεί όλη την κινηματογραφική κοινότητα σε ενότητα.

Για όσους αμφισβητούν το επώνυμο δημιουργικό του έργο καθώς και τις διοικητικές του ικανότητες σε θέσεις ευθύνης που έχει αναλάβει ο κ. Παπαδόπουλος, σας παραθέτουμε παρακάτω το βιογραφικό του.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΧΑΡΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Από το 2000 έως και σήμερα 2014, εκλέγομαι Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών για έξι (6) συνεχείς θητείες, συνόλου 14 ετών.

Στη θητεία μου ως Πρόεδρος της Ε.Ε.Σ., πετύχαμε πολύ σημαντικές πνευματικές και εργασιακές κατακτήσεις πάνω στα χρόνια προβλήματα των Ελλήνων Σκηνοθετών όπως είναι η αναγνώριση ενσήμων με ευνοϊκούς όρους, σε μια στιγμή μεγάλης ανεργίας του κλάδου.

Με πρόταση των Φορέων του Οπτικοακουστικού χώρου, ανακηρύχθηκα Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Γ’ Κινηματογραφικού Συνεδρίου που διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία στις 11 και 12 Μαΐου 2007 στο Μέγαρο Μουσικής, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Καρόλου Παπούλια και πλήθους ξένων προσωπικοτήτων και του συνόλου των Ελλήνων δημιουργών του Οπτικοακουστικού χώρου.

Ενεργοποιήσαμε την Κινηματογραφική Κοινότητα για τη σύνταξη κοινής πρότασης για την αλλαγή του κινηματογραφικού νόμου προς το Υπουργείο Πολιτισμού, η οποία κατατέθηκε τον Οκτώβρη του 2008, συνοδευόμενη από 500 επώνυμες υπογραφές στήριξης.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και την Διεύθυνση Κινηματογραφίας του ΥΠ.ΠΟ. υλοποιήσαμε το Πανόραμα Ελληνικού Κινηματογράφου που πρόβαλε τον έλληνα δημιουργό και το έργο του, με τίτλο «Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ». Ένα πρόγραμμα που προβλήθηκε παντού σε όλη την Ελλάδα, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών (2002-2004)

Οργανώσαμε και θέσαμε σε άμεση λειτουργία την «ΓΡΑΜΜΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ», μια υπηρεσία που έχει ως σκοπό την ενίσχυση και επαγγελματική ενημέρωση των μελών της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, στον τομέα της προσφοράς και της ζήτησης εργασίας του Οπτικοακουστικού χώρου.

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΡΤ Α.Ε. (2012-2013)

Ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΤ, πρότεινα μια νέα πολιτική ανάπτυξης του κινηματογράφου από την Δημόσια Τηλεόραση και συγκεκριμένα:

Με πρότασή μου και ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (1061/2.11.12) διευρύνθηκε ο ρόλος της Επιτροπής της απόδοσης του 1,5% για τον Κινηματογράφο, μετονομαζόμενη σε ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ», πέραν του συγκεκριμένου ετήσιου πόρου που επιβάλλει ο Νόμος (ν. 3905, αρθ. 8/2010), για την πρόσκτηση πρόσθετων πόρων για την ελληνική κινηματογραφία, αξιοποιώντας:

α) πόρους από τα διάφορα εθνικά χορηγικά προγράμματα.

β) ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα που ενισχύουν συμπαραγωγές, προώθηση και διανομή.

Το Διοικητικό Συμβούλιο, με ομόφωνη απόφασή του, μου ανέθεσε το ρόλο του Προέδρου στην Επιτροπή Διαχείρισης Πόρων για τον Κινηματογράφο, η οποία μαζί με προσωπικότητες υψηλού κύρους της Κινηματογραφίας, είχε εισηγητικό ρόλο προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, ο οποίος έφερε προς έγκριση τις τελικές του προτάσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Έτσι, εισηγήθηκα, την χρηματοδότηση 37 ταινιών μεγάλου μήκους, ύψους 3.400.000 €. Οι ταινίες ήταν εισηγήσεις της προηγούμενης επιτροπής που είχαν παγώσει για 3 και πλέον χρόνια και απεγκλωβίστηκαν με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ.. Η πρότασή μου ήταν να δοθεί επιτέλους η ευκαιρία σε πολλούς δημιουργούς χωρίς αποκλεισμούς και να δημιουργηθεί ανάπτυξη γύρω από τον κινηματογραφικό τοπίο. Έτσι εγκρίθηκαν οι κατωτέρω ταινίες:

«Οχθες», σκηνοθέτης Παναγιώτης Καρκανεβάτος, σε παραγωγή του ιδίου, «Λούτον», σκηνοθέτης Μιχάλης Κωνσταντάτος παραγωγός Γ. Τσούργιαννης, «Τετάρτη 4,45», σκηνοθέτης Αλέξης Αλεξίου, παραγωγός Ελένη Μπερντέ, «ΧΕΝΙΑ», σκηνοθέτης Πάνος Χ. Κούτρας, σε παραγωγή του ιδίου και της Ελένης Κοσσυφίδου,«Lonsdale», σκηνοθέτης Χρήστος Δήμας, σε παραγωγή Κων/ου Μωριάτη, «Αgon Χάραμα», σκηνοθέτης Ρόμπερτ Μπουτίνια, παραγωγός Λιλέτ Μπόταση, «September», σκηνοθέτρια Πέννυ Παναγιωτοπούλου, παραγωγοί P.P. PRODUCTION, Θάνος Καραθάνος, «4 πορτοκάλια», σκηνοθέτης Δημήτρης Γιατζουζάκης, παραγωγός SOLID GROUND FILMS Δημήτρης Γιατζουζάκης, «Η ιστορία της Πράσινης Γραμμής», σκηνοθέτης Παννίκος Χρυσάνθου σε παραγωγή του ιδίου, «Ονειρα οι ζωές μας», σκηνοθέτης Νίκος Καβουκίδης σε παραγωγής του ιδίου, «Ο εξαδάκτυλος», σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης, παραγωγός Πάνος Παπαχατζής, «Virus», σκηνοθέτης Αγγελος Φρατζής, παραγωγός Μαρία Τσίγκα, «Ρεσάλτο», σκηνοθέτης Βασίλης Βαφέας σε παραγωγή του ιδίου, «Υψίπυλη», σκηνοθέτρια Λένα Βουδούρη σε παραγωγή της ιδίας, «Να κάθεσαι και να κοιτάς», σκηνοθέτης Γιώργος Σερβετάς, παραγωγός Φένια Κοσοβίτσα, «Το μοτέρ», σκηνοθέτης Τάσος Γερακίνης, παραγωγός Νίκος Σέκερης, «Ο πρώτος γελάει καλύτερα», σκηνοθέτρια Στέλλα Μανωλά, παραγωγός Νίκος Νικολέτος, «Η γαλλίδα δασκάλα», σκηνοθέτης Νίκος Σούλης, παραγωγός Ελένη Αφεντάκη, «Το νήμα», Αλέξανδρος Βούλγαρης (ή The Boy), παραγωγός Ελένη Μπερτέ, «Αδικος κόσμος», σκηνοθέτης Φίλιππος Τσίτος, παραγωγός Αλεξάνδρα Μπουσίου, «Wild Duck», σκηνοθέτης Γιάννης Σακαρίδης, σε παραγωγή του ιδίου, «Ο μαγικός πελτές», σκηνοθέτρια Φωτεινή Κοτρώτση, παραγωγός NIKS MOVIES, «Η κοιλάδα των ρόδων», σκηνοθέτης Νίκος Παναγιωτόπουλος σε παραγωγή του ιδίου, «Το κορίτσι που ήθελε να μεγαλώσει», σκηνοθέτης Μίνως Νικολακάκης σε παραγωγή του ιδίου, «Ολα για την καρέκλα», σκηνοθέτης Ιορδάνης Ανανιάδης σε παραγωγή του ιδίου, «Τέλος μετά», σκηνοθέτης Στράτος Τζίτζης σε παραγωγή του ιδίου, «Για να δει τη θάλασσα», σκηνοθέτρια Αγγελική Αντωνίου, παραγωγή N-ORASIS «Επιστροφή στις ρίζες», σκηνοθέτης Πάνος Κοκκινόπουλος, σε παραγωγή του ιδίου και της Μπέσης Βουδούρη, «Forget me not», σκηνοθέτης Γιάννης Φάγκρας, παραγωγός Αναστάσιος Βασιλείου, «Ενα πλοίο για την Παλαιστίνη», σκηνοθέτης Νίκος Κούνδουρος, σε παραγωγή Παντελή Καλατζή, SHOWTIME PRODUCTIONS, «Χαρά», σκηνοθέτης Ηλίας Γιαννακάκης σε παραγωγή του ιδίου, «Chess games» ή «Μαντζουράνα», σκηνοθέτρια Ολγα Μαλέα, σε παραγωγή MALEA PRODUCTIONS & STUDIO ATA ΝΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ, «10η μέρα», σκηνοθέτης Βασίλης Μαζωμένος, σε παραγωγή του ιδίου, του Τάκη Ζερβουλάκου και X-RATED FILMS SA, «Dogs, cats & rats», σκηνοθέτης Αδριανός Γεωργαντάς σε παραγωγή του ιδίου, «Η Πόλη των παιδιών», σκηνοθέτης Γιώργος Γκικαπέππας, σε παραγωγή του ιδίου.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ- 1,5%

Ως Πρόεδρος με πρότασή μου, μεταξύ άλλων, προστέθηκαν νέα μέτρα στήριξης της κινηματογραφικής παραγωγής ως εξής:

  • Επιπλέον συμπαραγωγές με Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.)
  • Αυτόνομες κινηματογραφικές παραγωγές της Δημόσιας Τηλεόρασης
  • Συμμετοχή σε ευρωπαϊκές ή άλλες διεθνείς συμπαραγωγές
  • Αναμορφώθηκε και επεκτάθηκε η ειδική ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ μεταξύ ΕΡΤ Α.Ε. και Ε.Κ.Κ. για την από κοινού στήριξη κινηματογραφικών συμπαραγωγών μυθοπλασίας νέων δημιουργών και δημιουργίας ταινιών ντοκιμαντέρ και ταινιών κινουμένων σχεδίων.
  • Ενισχύθηκαν παραγωγές νέων κινηματογραφιστών από την Δημόσια Τηλεόραση με την παροχή μηχανολογικών και εργαστηριακού εξοπλισμού (μηχανήματα, πρώτες ύλες, φωτιστικά, μακινίστικα, οχήματα, εργαστήρια εικόνας, μοντάζ, ήχου κ.α.)
  • Στηρίχθηκαν έτοιμες ταινίες του ανεξάρτητου κινηματογράφου, το μέλλον της Ευρώπης σήμερα.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ – ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ - ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Με πρότασή μου ως Προέδρου της Επιτροπής Πόρων για τον Κινηματογράφο, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ Α.Ε. ενέκρινε την κατωτέρω πολιτική ως προς την ελληνική κινηματογραφία:

  • Παροχή δωρεάν διαφημιστικού χρόνου για όλες τις ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες.
  • Συμμετοχή στο κόστος παρουσίασης και προβολής ελληνικών κινηματογραφικών ταινιών στα ελληνικά και διεθνή κινηματογραφικά Φεστιβάλ στα οποία πήραν μέρος.
  • Κοινή πολιτική με το Υπουργείο Τουρισμού, το Ε.Κ.Κ. και αντίστοιχους φορείς.
  • Πρόταση για τακτικές εκπομπές που θα ενημερώνουν το τηλεοπτικό κοινό για τα νέα και τις ειδήσεις από την ελληνική κινηματογραφία, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Με εισήγηση της Επιτροπής Διαχείρισης Πόρων για τον Κινηματογράφο, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ Α.Ε. αναβάθμισε τα χρηματοδοτικά προγράμματα γύρω από το 1,5%, ως εξής:

Πρόγραμμα Εγχώριων και Διεθνών Συμπαραγωγών:

  • «ΠΡΩΤΗ ΚΑΜΕΡΑ»: Ταινία αποκλειστικά πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών
  • Μικροφίλμ: Ταινίες μικρού μήκους νέων δημιουργών
  • Έτοιμες Κινηματογραφικές Ταινίες
  • Project Νέων Παραγωγών.

Δημιουργήθηκαν ειδικά προγράμματα για αυτόνομη κινηματογραφική παραγωγή της Δημόσιας Τηλεόρασης που θα αφορούν:

  • Σε νέους, πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες.
  • Στη τόνωση της ταινίας μικρού μήκους-ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ
  • Στη στήριξη της ταινίας για παιδιά και νέους
  • Στη δημιουργία εργαστηρίου κινούμενου σχεδίου της ΕΡΤ.Α.Ε.

Όσον αφορά το Project Νέων Παραγωγών, εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο ειδικό πρόγραμμα υποστήριξης και δημιουργίας νέων κινηματογραφικών παραγωγών, όπου με όρους και προϋποθέσεις, όπως ηλικία, σχετικοί τίτλοι σπουδών, εμπειρία κ.α., θα παρέχεται συγκεκριμένη βοήθεια για την παραγωγή ταινιών χαμηλού κόστους. Δηλαδή:

  • Παροχή μηχανολογικού και εργαστηριακού εξοπλισμού
  • Πρώτες ύλες
  • Εργαστήρια εικόνας, ήχου, μοντάζ
  • Χαμηλή χρηματοδότηση

Στο ίδιο πρόγραμμα προβλέφθηκε η στήριξη σε έτοιμες ή μισοέτοιμες κινηματογραφικές ταινίες ανεξάρτητων κινηματογραφικών παραγωγών, εφόσον πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις που θα προβλέπει το πρόγραμμα.

ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΑΥΞΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΑΙΝΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ»

Με πρότασή μου εγκρίθηκε για πρώτη φορά η αύξηση του αριθμού των ταινιών μικρού μήκους, στο πρόγραμμα «ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ», από 12 σε 40 ταινίες ανά έτος, ώστε να δοθούν ευκαιρίες σε περισσότερους νέους δημιουργούς, σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, όταν μάλιστα οι κατατεθειμένες ήδη προτάσεις έφτασαν στον αριθμό των 250.

Επίσης, εισηγήθηκα και εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο η δυνατότητα των ταινιών να γυρίζονται εκτός από φιλμ Super 16 και 35mm, σε ψηφιακή μορφή (High Definition), όπως είναι πλέον αποδεκτό από όλα τα Διεθνή Φεστιβάλ καθώς και από το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Τέλος, εγκρίθηκε η πρόταση για το Εργαστήριο Σεναρίου να λειτουργεί πλέον σαν σεμινάριο υποστηρικτικά στα ήδη εγκεκριμένα σενάρια και όχι επιλεκτικά, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ

Η Δημόσια Τηλεόραση από την ίδρυσή της προέβαλε ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες. Άλλωστε και η ίδια η άνδρωση της Δημόσιας Τηλεόρασης στηρίχτηκε σε δεκάδες στελέχη της ελληνικής κινηματογραφίας.

Μέσα στη νέα κατεύθυνση της Δημόσιας Τηλεόρασης για τον Κινηματογράφο προτείναμε μια νέα πολιτική διανομής των ελληνικών κινηματογραφικών έργων, ως εξής:

Σταθερές ζώνες τηλεοπτικής προβολής σύγχρονων ελληνικών ταινιών για ΝΕΤ, ΕΤ1, ΕΤ3, ΕΡΤ World:

1) Μεγάλου Μήκους, 2) Μικρού Μήκους, 3) Ντοκιμαντέρ 4) Κινουμένων σχεδίων

Εγκρίναμε προγράμματα προβολών:

α) Για θεματικές ταινίες, β) Για πρεμιέρες ταινιών νέας παραγωγής, γ) Αφιερώματα σε κινηματογραφικούς δημιουργούς, δ) Αφιερώματα σε κινηματογραφικά είδη, δ) Ανταλλαγή και με άλλους ευρωπαϊκούς τηλεοπτικούς σταθμούς πακέτων κινηματογραφικών ταινιών, μεγάλου και μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ.

Σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και φορείς του Οπτικοακουστικού χώρου (παραγωγούς, σκηνοθέτες και άλλους), εγκρίναμε την δημιουργία και στήριξη ενός ετήσιου κινηματογραφικού θεσμού με τίτλο «ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ - 100 ΤΑΙΝΙΕΣ, 100 ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ». Θα πρόκειται για μια μεγάλη δημόσια κινηματογραφική παρέμβαση με καθαρά κοινωνικό χαρακτήρα, σε κινηματογραφικές αίθουσες σε όλη την ελληνική επικράτεια.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ-ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ

Παράλληλα, με πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου και με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., διορίστηκα Πρόεδρος της Οικονομοτεχνικής Επιτροπής-Προμηθειών.

Στην διάρκεια της θητείας μου, απεγκλωβίστηκαν προηγούμενες παγωμένες εγκρίσεις πάνω από 1,5 χρόνο.

Εισηγήθηκα να πολλαπλασιαστούν και να επιταχυνθούν οι συνεδριάσεις της Επιτροπής και να υλοποιούνται πλέον έγκαιρα οι λήψεις των αποφάσεων μας, όπως και έγινε.

Με υπόμνημά μου προς τις Διευθύνσεις Προμηθειών και Διαχείρισης, επεσήμανα σημαντικά προβλήματα ως προς την αποτελεσματικότητα των εισηγήσεων τους και την διαφάνεια των εκάστοτε αναθέσεων. Όπως:

1) Τα θέματα προς συζήτηση της οικονομοτεχνικής επιτροπής ερχόντουσαν προς συζήτηση είτε με εισήγηση είτε με ενημερωτικό σημείωμα. Το καθένα χωριστά είχε το νόημά του. Πολλά αιτήματα γενικών διευθυντών είχαν ικανοποιηθεί και ερχόντουσαν εκ των υστέρων για γνωμοδότηση-έγκριση στην οικονομοτεχνική επιτροπή. Λάθος διαδικασία. Με λήψη προσφορών πρώτα και εν συνεχεία γνωμοδότηση και έγκριση διαγωνισμού με λήψη προσφορών.

2) Για κάθε θέμα, έπρεπε να συνταχθεί αίτηση παραγγελίας από την Γενική Διεύθυνση έγκαιρα, και στην συνέχεια να αποσταλεί πρωτίστως στην Διεύθυνση Προμηθειών για τις περαιτέρω νόμιμες διαδικασίες και στην συνέχεια η Διεύθυνση Προμηθειών να έστελνε έγκαιρα, την εισήγησή της στην οικονομοτεχνική επιτροπή. Ακολουθήθηκε πολλές φορές λάθος διαδικασία με την σειρά προτεραιότητας. Πολλές φορές δε, οι Γενικές Διευθύνσεις στέλνανε εισηγήσεις απευθείας στην οικονομοτεχνική επιτροπή αγνοώντας ή ξεχνώντας την Διεύθυνση Προμηθειών. Λάθος διαδικασία.

3) Στις ληφθείσες προσφορές που τις πρότειναν διάφοροι προμηθευτές και οι οποίες επισυνάπτονταν στην εισήγηση της Διεύθυνσης Προμηθειών, δεν ίσχυε η ημερομηνία λήξης προσφοράς. Έπρεπε να ανανεωθεί η λήξη προσφοράς.

4) Να επισυνάπτεται ΠΑΝΤΑ στα υποχρεωτικά συνημμένα έγγραφα της αίτησης παραγγελίας το αποδεικτικό καταχώρησης δέσμευσης. Βασικό αποδεικτικό στοιχείο για την δέσμευση στον προϋπολογισμό.

5) Σε κάθε συνεδρίαση της οικονομοτεχνικής επιτροπής, θα πρέπει να δίνονται προς υπογραφή τα πρακτικά της προηγούμενης συνεδρίασης και όχι τα πρακτικά όλων ή πολλών προηγουμένων συνεδριάσεων. Είναι φυσικό να μην γίνεται σωστή και πλήρης ενημέρωση για τις συνεδριάσεις με την συσσώρευση πολλών θεμάτων και έτσι να υπάρχει πρόβλημα και στην υπογραφή.

6) Στα πρακτικά συνεδριάσεων, να αναγράφονται υποχρεωτικά και όλες οι παρατηρήσεις-επισημάνσεις-ενστάσεις-προτάσεις που διετυπώθησαν από τα μέλη της οικονομοτεχνικής επιτροπής, γιατί είναι ουσιώδους σημασίας για αυτό το μέλος που κάνει τις παραπάνω παρατηρήσεις και έχει την δική του βαρύτητα.

7) Στα πρακτικά των συνεδριάσεων, όλα τα θέματα να έχουν την πλήρη ανάλυσή τους και όχι μερικά να είναι πλήρη και μερικά περιληπτικά και σύντομα, όπως ήταν ορισμένα θέματα προηγουμένων συνεδριάσεων που συντάχθηκαν και μας δόθηκαν προς υπογραφή.


ΕΡΓΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:

1979-1981: Σκηνοθεσία Ανωτέρας Σχολής Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου.

1980-1982: Σκηνοθεσία Θεάτρου στη Σχολή Βεάκη.

1983: Υποτροφία «Γιάννη Βελίδη» για μεταπτυχιακές σπουδές Σκηνοθεσίας στο Λονδίνο.

1986-1987: Συνεργάτης Διαφημιστικών Εταιρειών, όπως «ΦΙΛΜΙΚΗ» κ.α.

1988: Υπεύθυνος της Κίνησης νέων σκηνοθετών για την στήριξη και συμμετοχή των ταινιών μικρού μήκους στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης .

1988-1989: Συνεργάτης της βασικής ομάδας δημιουργίας του τηλεοπτικού σταθμού «MEGA CHANNEL» .

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ:

  • «Δημήτρης Πιερίδης», στα πλαίσια της εκπομπής Παρασκήνιο, ΕΡΤ-1 Τμήμα Τέχνη και Πολιτισμός
  • «Το Τέλος μιας Τριλογίας», βασισμένο στην ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Τοπίο στην Ομίχλη»
  • «Μικές Καραπιπέρης», πορτραίτο του επώνυμου σκηνογράφου
  • «Ο Ελευθέριος Βενιζέλος και η Θεσσαλονίκη», 45% στα πλαίσια της εκπομπής «Η ΕΡΤ στη Βόρεια Ελλάδα»
  • «Πλεούμενα της Σάμου»
  • «Η Τέχνη στη Ζωή», 12 επεισόδια στο Seven-X
  • «Η Ελλάδα μέσα από τις ταινίες του Θ. Αγγελόπουλου»
  • Ντοκιμαντέρ για την ημέρα κατά των ναρκωτικών, 2002, ΕΤ-1

Ταξίδια στη μνήμη: Πορτραίτα πρωταγωνιστών που άφησαν εποχή, ωριαία αφιερώματα στους: Λάκη Λαζόπουλο, Σταμάτη Φασουλή, Δέσπω Διαμαντίδου, Γιώργο Αρμένη, Λευτέρη Βογιατζή, Γιώργο Κιμούλη, Μπέττυ Αρβανίτη, Δημήτρη Καταλειφό, Εύα Κοταμανίδου, Ελένη Χατζηαργύρη, Ηλία Λογοθέτη, Θύμιο Καρακατσάνη, Κώστα Καζάκο, Μάγια Λυμπεροπούλου, Ξένια Καλογεροπούλου, Κατερίνα Χέλμη, Άννα Συνοδινού και Άννα Βαγενά.

Μια πόλη -Ένα βλέμμα: Ωριαία ντοκιμαντέρ με συγγραφείς που ζουν και εργάζονται στηνπεριφέρεια, όπως:

  • Αφιέρωμα στην πόλη της Καλαμάτας και στη συγγραφέα Σοφία Φίλντιση
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Πάτρας και στο συγγραφέα Κώστα Λογαρά
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Κομοτηνής και στο συγγραφέα Χρήστο Χαρτοματζίδη
  • Αφιέρωμα στην πόλη του Μεσολογγίου και στο συγγραφέα Άγγελο Κατσαρή
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Δράμας και στο συγγραφέα Βασίλη Τσιαμπούση
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Καβάλας και στο συγγραφέα Διαμαντή Αξιώτη
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Λάρισας και στο συγγραφέα Θωμά Ψύρρα
  • Αφιέρωμα στην πόλη του Βόλου και στο συγγραφέα Κώστα Ακρίβο
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Σπάρτης και στο συγγραφέα Δημήτρη Πετσετίδη
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Βέροιας και στο συγγραφέα Γιάννη Καισαρίδη
  • Αφιέρωμα στην πόλη του Ναυπλίου και στο συγγραφέα Θοδωρή Γκόνη
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Έδεσσας και στο συγγραφέα Σάκη Τότλη
  • Αφιέρωμα στην πόλη της Ορεινής Κορινθίας και στο συγγραφέα Αργύρη Χιώνη

«Ο Θ. Αγγελόπουλος παρουσιάζει», σειρά 23 επεισοδίων στο Seven-X

Τηλεοπτική σειρά 7 επεισοδίων για την ΕΤ-1, βασισμένη στην ταινία «ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» , 2000

Τηλεταινία «Αγαπώ τη μαμά σου» παραγωγής ΑΝΤ 1, πρωταγωνιστές:Χάρης Ρώμας, Μπέτυ Λιβανού, 2008

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ – ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ:

  • «ΠΕΣ ΠΑΙΣ», Α' Βραβείο Κινηματογραφικών Σχολών
  • «POST RESTAND - ΟΜΟΝΟΙΑ», Βραβείο «Γιάννη Βελίδη»
  • «ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΠΕΙΡΑΜΑ» - Α' Βραβείο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
  • «ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», πρωταγωνιστές: Μαίρη Χρονοπούλου, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Γιώργος Κιμούλης, Στράτος Τζώρτζογλου, Άλκης Κούρκουλος, Απόστολος Γκλέτσος, Δέσποια Μπεμπεδέλη κ.α., Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 1ο Κρατικό Βραβείο Ποιότητας
  • Επίσημη συμμετοχή σε Διεθνή Κινηματογραφικά Φεστιβάλ
  • «ΠΟΙΟΣ ΗΤΟ Ο ΦΟΝΕΥΣ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΜΟΥ», προεργασία για προσεχή ταινία μεγάλου μήκους.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ:

  • 1981 ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ, Τώνη Λυκουρέση
  • 1982 ΞΥΛΕΝΙΟ ΠΟΔΙ, Μαρίας Νικολακοπούλου
  • 1983 ΑΘΗΝΑ, Θόδωρου Αγγελόπουλου
  • 1984 TAΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ, Θόδωρου Αγγελόπουλου
  • 1985 ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΝΕΡΟ, Φρέντυ Βιανέλη
  • 1986 Ο ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΣ, Θόδωρου Αγγελόπουλου
  • 1987 ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ, Θόδωρου Αγγελόπουλου
  • 1987 ΤΟΠΟΣ, Αντουανέτας Αγγελίδη
  • 1988 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΧΕΛΙΔΟΝΑΣ, Κώστα Βρεττάκου
  • 1988 Μ' ΑΓΑΠΑΣ;, Γιώργου Πανουσόπουλου
  • 1989 Ο ΔΡΑΠΕΤΗΣ, Λευτέρη Ξανθόπουλου
  • 1989 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ, Γιώργου Κόρρα
  • 1990 ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ, Γιώργου Τσεμπερόπουλου
  • 1990 ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, Γιάννη Σμαραγδή
  • 1990 MEDITERRANEO, Giuseppe Tornatore, Oscar Ξενόγλωσσης ταινίας
  • 1991 ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ, Θόδωρου Αγγελόπουλου
  • 1991 ΜΑΧΗΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, Μίνωα Βολανάκη
  • 1993 ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ, Νίκου Ζερβού
  • 1993 ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΣ, Μάρκου Χολέβα
  • 1998 ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ, Θόδωρου Αγγελόπουλου
  • 2002 ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ - Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ, Πέννυς Παναγιωτοπούλου

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ – ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ :

  • 1980-1982: Οργάνωση ελληνικής κινηματογραφικής συμμετοχής ταινιών Biennale Βρυξελλών.
  • 2006-2009: Μέλος Γενικής Συνέλευσης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
  • 2007: Μέλος νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής του Υπουργείο Πολιτισμού για τις Φοροαπαλλαγές – Tax Shelter.
  • 2007-2009: Μέλος Γνωμοδοτικού Συμβουλίου του Υπουργείου Πολιτισμού.
  • 2011-έως σήμερα: Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
  • 2012-2013: Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
  • 2012-έως σήμερα: Μέλος της Επιτροπής Χορήγησης και Ανάκλησης Αδειών Άσκησης Επαγγέλματος του Τεχνικού Κινηματογράφου-Τηλεόρασης.
  • 2013: Εκλέγεται μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών Δικαιωμάτων των Παραγωγών Κινηματογραφικών Ταινιών «ΕΡΜΕΙΑΣ»
  • 2014: Επιτροπή επιλογής ελληνικής ταινίας για το ευρωπαϊκή συμμετοχή στα βραβεία ΟΣΚΑΡ

Χάρης Παπαδόπουλος, Σκηνοθέτης – Παραγωγός