Οταν η Warner πήρε την απόφαση να κυκλοφορήσει το «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν στους κινηματογράφους εν μέσω πανδημίας, πίστευε, μαζί σχεδόν με ολόκληρη την βιομηχανία, πως θα ήταν εκείνο το blockbuster που θα έφερνε και πάλι το κοινό πίσω στις σκοτεινές αίθουσες.
Δυο και κάτι μήνες μετά την κυκλοφορία του και η ταινία του Νόλαν κατάφερε να κερδίσει περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office, με κάποιους να αναρωτιούνται εάν τελικά αυτά τα έσοδα ήταν αρκετά ή τελείως απογοητευτικά για μια ταινία που βγήκε εν μέσω πανδημίας.
Διαβάστε ακόμα: Ο Κρίστοφερ Νόλαν δηλώνει ευχαριστημένος με την κυκλοφορία του «Tenet» στις αίθουσες
Ο Νόλαν, μιλώντας στο Los Angeles Times για να προωθήσει το βιβλίο του κριτικού κινηματογράφου Τομ Σόουν «The Nolan Variation», φαίνεται πως για άλλη μια φορά δείχνει να είναι πολύ χαρούμενος με την πορεία της ταινίας του, αλλά ταυτόχρονα εξέφρασε και τις ανησυχίες του πως τα υπόλοιπα στούντιο δεν δείχνουν τον ίδιο ενθουσιασμό με εκείνον, μιας και όλες σχεδόν οι μεγάλες κυκλοφορίες (με εξαίρεση το «Wonder Woman 1984») έχουν μεταφερθεί σχεδόν έναν χρόνο μετά για το 2021.
«Η Warner Bros. κυκλοφόρησε το ‘Tenet’ και είμαι ενθουσιασμένος με το ότι κατάφερε να κερδίσει περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια. Από την άλλη ανησυχώ ότι τα στούντιο αντλούν λανθασμένα συμπεράσματα από την κυκλοφορία μας - ότι αντί να κοιτούν που λειτούργησε καλά η ταινία και πως μπορεί να τους προσφέρει τα τόσο απαραίτητα έσοδα, κοιτάζουν το πως δεν έχει ανταπεξέλθει στις προ-COVID προσδοκίες και θα αρχίσουν να το χρησιμοποιούν ως δικαιολογία και να το δώσουν ως επιχείρημα για τις απώλειες τους από την πανδημία αντί να μπουν στο παιχνίδι και να προσαρμοστούν – με άλλα λόγια να ξαναχτίσουμε την επιχείρησή μας», δήλωσε ο Νόλαν.
Διαβάστε ακόμα: Απ' ό,τι φαίνεται η «Μουλάν» έβγαλε περισσότερα χρήματα από το «Tenet» μέσα σε λίγες μέρες
Ομως οι ανησυχίες των στούντιο δεν είναι τελείως αβάσιμες αν αναλογιστούμε πως το «Tenet» κόστισε πάνω από 200 εκατομμύρια για να γίνει, και αν προσθέσουμε και το πολλά εκατομμύρια της διαφημιστικής καμπάνιας για την προώθησή της οι αναλυτές πιστεύουν πως το στούντιο θα έχει χάσει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια, αν και κάποιοι μέσα από την Warner αναφέρουν πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 50 εκατομμύρια.
Παρόλα αυτά ο Νόλαν φαίνεται πως παραμένει ένας από τους μεγάλους υποστηρικτές των κινηματογραφικών αιθουσών και δείχνει να είναι αισιόδοξος για την βιωσιμότητά τους. Παραδέχεται όμως πως θα υπάρχει μια νέα πραγματικότητα μετά και το τέλος της πανδημίας. «Αν μιλάμε για την επιτάχυνση των υπαρχουσών τάσεων, αυτό είναι κάτι που άρχισα να διαβάζω ακριβώς στην αρχή της πανδημίας. Και αγνοούμε την πραγματικότητα ότι το 2019 ήταν η μεγαλύτερη χρονιά για τις κινηματογραφικές ταινίες στην ιστορία. Κέρδισαν τα περισσότερα χρήματα. Πήγε πολύς κόσμος στις αίθουσες. Για εμένα όμως είναι πολύ περισσότερα: Ποια είναι η νέα πραγματικότητα στην οποία ζούμε; Μακροπρόθεσμα ο κινηματογράφος είναι μέρος της ζωής μας, όπως τα εστιατόρια και οτιδήποτε άλλο. Αλλά τώρα όλοι πρέπει να προσαρμοστούν σε μια νέα πραγματικότητα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Νόλαν.
Διαβάστε ακόμα: Το «Wonder Woman 1984» είναι το νέο... «Tenet»