Δε χρειάζεται κανείς να ξέρει ότι ο 7χρονος Μπρους Σπρίνγκστιν κατάλαβε τι ήθελε να γίνει στη ζωή του όταν είδε τον Ελβις Πρίσλεϊ στο «The Ed Sullivan Show» στις 9 Σεπτεμβρίου 1956. Ούτε ότι δεν άφησε κάτω του σκουπόξυλο με το οποίο έπαιζε αόρατα ακόρντα, μέχρι η μητέρα του Αντελ να πουλήσει κρυφά τη Singer ραπτομηχανή της για να του αγοράσει την πρώτη του κιθάρα. Μιλάμε για τον Βασιλιά του Ροκ 'ν' Ρολ - την ωστική δύναμη που επηρέασε τους πάντες που ακολούθησαν στα χνάρια του.
Διαβάστε κι αυτό: Τομ Χανκς και Μπρους Σπρίνγκστιν στο Φεστιβάλ της Tribeca
O Elvis στο The Ed Sullivan Show, 1956
Ο Σπρίνγκστιν όμως τώρα έχει την ευκαιρία να ανταποδώσει: με ένα τρίωρο ντοκιμαντέρ για τον Πρίσλεϊ που θα προβληθεί μέσα στο 2018 στο ΗΒΟ.
Το «Elvis Presley: The Searcher» σκηνοθετεί ο Τομ Ζίμνι, χρόνια φίλος και συνεργάτης του Σπρίνγκστιν, ενώ την παραγωγή υπογράφει ο Τζον Λαντάου, παραγωγός, δεξί χέρι, μάνατζερ και το επιχειρηματικό μυαλό πίσω από το Νιουτζερσιανό ρόκερ (ο Λαντάου ήταν αυτός που, ως μουσικός κριτικός στα 70ς, έγραψε «είδα το μέλλον του ροκ 'ν' ρολ και το όνομά του είναι Μπρους Σπρίνγκστιν»).
Στο εμβληματικό εξώφυλλο του Born to Run, ο Σπρίνγκστιν ποζάρει με την Ελβις κονκάρδα του
«Θέλαμε να γυρίσουμε ένα ντοκιμαντέρ που θα υμνεί τη μουσική κι όχι τα σκάνδαλα...» εξηγεί ο Λάνταου. «Θα εστιάζει στον μύθο, τον καλλιτέχνη, τον μουσικό. Δε θα έχει τίποτα κιτς. Εχουμε την άδεια της Graceland και πλήρη άδεια να χρησιμοποιήσουμε ακυκλοφόρητο Super-8 υλικό, σπάνια ντοκουμέντα και ανέκδοτες φωτογραφίες...»
Συμπαραγωγός θα είναι ο διαβόητος Τζέρι Σκίλινγκ, ένας από τους τελευταίους της αυλής του Βασιλιά, της «Memphis Mafia», o oποίος συμβούλευε τον Ελβις για δεκαετίες (όχι πάντα επιτυχημένα) και σήμερα είναι ο Πρόεδρος της δισκογραφικής εταιρίας Beach Boys' Brother Records. «Αν έχω κάτι να πω στους επικριτές μου είναι ότι εμένα δεν με απέλυσε ποτέ. Κι ο Ελβις δεν ανεχόταν κανέναν. Δεν του άρεσαν πάντα αυτά που τον συμβούλευα. Αλλά του έλεγα πάντα τη γνώμη μου, χωρίς περιστροφές...»
Θυμηθείτε κι αυτό: «Springsteen and I»: ακούνε οι Ελληνες bloodbrothers;
Εκτός από τον ίδιο τον Μπρους Σπρίνγκστιν, ο οποίος μιλά για την επιρροή του Ελβις Πρίσλεϊ, ακόμα περισσότεροι μουσικοί καταθέτουν την εμπειρία τους: ο Τομ Πέτι, ο Ρόμπι Ρόμπερτσον, ο Πιτ Τάουνσεντ, η Εμιλου Χάρις, ανάμεσά τους.
«Θέλουμε να καταθέσουμε μία κινηματογραφημένη μουσική διατριβή που θα ξεκινά από την παιδική ηλικία του Ελβις και θα ολοκληρώνεται στις τελευταίες «Jungle Room» ηχογραφήσεις του 1976» εξηγεί ο Σπρίνγκστιν.
«Στις 9 Σεπτεμβρίου του 1956, βλέποντάς τον στην μικρή ασπρόμαυρη τηλεόρασή μας, με χτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα. Εκείνο το βράδυ κατάλαβα ότι ένας άνθρωπος μπορεί να προκαλέσει... μαγεία. Οτι με μια κιθάρα στα χέρια μπορούσες να γίνεις ό,τι ονειρευόσουν. Καμία φτώχια, καμία κοινωνική κάστα, τίποτα από την παιδική σου ηλικία, τον τρόπο που μεγάλωσες, τη γειτονιά που σε καταπίεζε, τον πατέρα σου που σε υποβίβαζε, την εξωτερική σου εμφάνιση δεν μπορούσε να σε σταματήσει. Μπορούσες να επιστρατεύσεις τη φαντασία σου, να βουτήξεις στη μουσική και να μεταμορφωθείς. Κι ο Ελβις το ενέπνευσε αυτό σε μία κατάμαυρη και απαισιόδοξη περίοδο της αμερικανικής ιστορίας, που κάτι τέτοιο φάνταζε αδύνατο, τρελό....»
Διαβάστε περισσότερα: