Φεστιβάλ / Βραβεία

H Berlinale του 2021 ξεκινάει. Το Flix την παρακολουθεί - από το σπίτι!

στα 10

Το πρώτο μέρος του φετινού 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου διεξάγεται 1η με 5 Μαρτίου. Online και μόνο για δημοσιογράφους και επαγγελματίες, όπως επιτάσσει η πανδημία. Το Flix αναμεταδίδει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Flix Team
H Berlinale του 2021 ξεκινάει. Το Flix την παρακολουθεί - από το σπίτι!

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου του 2020 ήταν το τελευταίο κινηματογραφικό φεστιβάλ που πρόλαβε να γίνει κανονικά τον περασμένο Φεβρουάριου, λίγο πριν ο πλανήτης μπει σε mode πανδημίας. Ενα χρόνο μετά, η πανδημία συνεχίζει να δείχνει τα δόντια της πρωτίστως σε ανθρώπινες απώλειες, να κρατά τους ανθρώπους και την οικονομία σε διακεκομμένο lockdown, τα σινεμά κλειστά, τα φεστιβάλ σε αναγκαστική online διεξαγωγή - με μικρές εξαιρέσεις τη Βενετία που «πρόλαβε» να γίνει τον περασμένο Σεπτέμβριο και άλλα μικρότερα φεστιβάλ που εκμεταλλεύτηκαν μικρές τρύπες στα γενικευμένα lockdown για να διεξαχθούν με «φυσική παρουσία», όπως πια είναι ο αντίθετος όρος του «διαδικτυακά».

Η φετινή Berlinale - που φυσικά δεν μπορούσε καν να προβλέψει πριν ένα χρόνο, ότι ένα χρόνο μετά η κατάσταση στη Γερμανία, αλλά και τον υπόλοιπο πλανήτη θα ήταν η ίδια αν όχι και χειρότερη, προσαρμόστηκε στη συνεχιζόμενη πανδημία και χωρίστηκε στα δύο.

Το πρώτο της μέρος λαμβάνει χώρα online από την 1η μέχρι και τις 5 Μαρτίου - μόνο για δημοσιογράφους και επαγγελματίες και το δεύτερο μέρος θα γίνει - καλώς εχόντων των πραγμάτων - στο Βερολίνο για το κοινό της πόλης από τις 9 έως τις 20 του Ιουνίου.

**Το Flix παρακολουθεί από το σπίτι του τις ταινίες που διαγωνίζονται στο επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα, στο διαγωνιστικό τμήμα Encounters, στο Panorama, το Forum και το πρόγραμμα Generation


Bad Luck Banging or Loony Porn 607 Bad Luck Banging or Loony Porn

Διεθνές Διαγωνιστικό

15 ταινίες διεκδικούν τη φετινή Χρυσή Αρκτο, οι περισσότερες από την Γερμανία (το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ντάνιελ Μπρουλλ, η νέα ταινία του Ντομινίκ Γκραφ) αλλά και τη Γαλλία (η νέα ταινία της Σελίν Σιαμά και του Ξαβιέ Μποβουά), τη Ρουμανία (ο Ράντου Ζούντε επιστρέφει με μια ταινία που θα συζητηθεί) και επιλογές από την Ιαπωνία (η νέα ταινία του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι), την Κορέα (ο Χονγκ Σανγκ-σου back to back με νέα ταινία, ενώ η προηγούμενή του ήταν στην προηγούμενη Berlinale).

Τα βραβεία στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα θα αποφασίσει κριτική επιτροπή που αποτελείεται από έξι μέλη - πρώην νικητές της Χρυσής Αρκτου. Τα μέλη αυτά είναι ο Μοχάμαντ Ρασούλοφ (Χρυσή Αρκτος το 2020 για το «There is no Evil»), ο Ναντάβ Λαπίντ (Χρυσή Αρκτος για το «Synonyms» το 2019), η Αντίνα Πιντιλιέ (Χρυσή Αρκτος το 2018 για το «Touch me Not»), η Ιλντικο Ενιέντι (Χρυσή Αρκτος το 2017 για το «On Body And Soul»), ο Τζιανφράνκο Ρόσι (Χρυσή Αρκτος για το «Fuocoamare» του 2016) και η Τζασμίλα Ζμπάνικ από τη Βοζνία και Ερεζεγοβίνη (Χρυσή Αρκτος για το «Grbavica» το 2006).

Δείτε εδώ τέσσερα από τα έξι μέλη της επιτροπής που βρίσκονται στο Βερολίνο για να παρακολουθήσουν τις ταινίες σε αίθουσα:


Αυτές είναι οι 15 ταινίες που διαγωνίζονται στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα. Το Flix τις παρακολουθεί όλες και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του καθημερινά.

Albatros του Ξαβιέ Μποβουά (Γαλλία)
Bad Luck Banging or Loony Porn του Ράντου Ζούντε (Ρουμανία, Λουξεμβούργο, Κροατία, Τσεχία)
Fabian – Going to the Dogs της Ντόμινικ Γκραφ (Γερμανία)
Ballad of a White Cow των Μπεχτάς Σαναίχα, Αλιρεζά Σανιφάρ (Ιράν, Γαλλία)
Wheel of Fortune and Fantasy του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι (Ιαπωνία)
Mr Bachmann and His Class της Μαρία Σπετ (Γερμανία)
I’m Your Man της Μαρία Σράντερ (Γερμανία)
Introduction του Χόνγκ Σανγκσού (Κορέα)
Memory Box των Τζοάνα Χατζηθωμά, Καλίλ Τζοράιτζε (Γαλλία, Λίβανος, Καναδάς, Κατάρ)
Next Door του Ντάνιελ Μπρουλ (Γερμανία)
Petite Maman της Σελίν Σιαμά (Γαλλία)
What Do We See When We Look at the Sky? του Αλεξάντρ Κομπερίτζε (Γερμανία, Γεωργία)
Forest – I See You Everywhere του Μπενς Φλιγκάουφ (Ουγγαρία)
Natural Light του Ντένες Νάγκι (Ουγγαρία, Λετονία, Γαλλία, Γερμανία)
A Cop Movie του Αλόνσο Ρουιθπαλάσιος (Μεξικό)


Tina 607 Tina

Berlinale Special

Το φεστιβαλ ανακοίνωσε ακόμη 11 Berlinale Special Titles, που περιλαμβάνουν ανάμεσα σε άλλα το «French Exit» με την Μισέλ Φάιφερ στο κινηματογραφικό comeback της, το πολυαναμενόμενο «The Mauritanian» του Κέβιν ΜακΝτόναλντ, με τον Ταχάρ Ραχίμ σε έναν Οσκαρικό ρόλο, καθώς και το «Tina», ένα ντοκιμαντέρ του οποίου η Τίνα του τίτλου δεν είναι άλλη από την Τίνα -Simply the Best -Τέρνερ.

Best Sellers της Λίνα Ρέσλερ (Καναδάς, Μεγάλη Βρετανία)
Courage του Αλιαξέι Παλουγιάν (Γερμανία)
French Exit του Αζαζελ Τζέικομπς (Καναδάς Ιρλανδία)
Je suis Karl του Κρίστιαν Σβόχοου (Γερμανία / Τσεχία)
Language Lessons της Νάταλι Μοράλες (Η.Π.Α.)
Limbo του Τσεάνγκ Σόι (Χονγκ Κονγκ, Κίνα)
The Mauritanian του Κέβιν ΜακΝτόναλντ (Μεγάλη Βρετανία)
For Lucio του Πιέτρο Μαρτσέλο (Ιταλία)
Tides του Τιμ Φελμπάουμ (Γερμανία, Ελβετία)
Tina των Νταν Λίντσεϊ. Τ. Τζ. Μαρτιν (Η.Π.Α.)
Who We Were του Μαρκ Μπάουντερ (Γερμανία)


σελήνη, 66 ερωτήσεις 607 Σελήνη, 66 Ερωτήσεις

Encounters

«Κάθε ταινία αυτής της δεύτερης έκδοσης του τμήματος "Encounters» είναι μια γραμμή που διασχίζει μια άγνωστη γη. Αν κάτι συνδέει αυτές τις πολύ διαφορετικές κινηματογραφικές περιπέτειες, είναι η αίσθηση της ανακάλυψης. Οπως οι αδελφοί Λιμιέρ πριν 125 χρόνια. Αυτές ιο ταινία θέλουν να μας οδηγήσουν σε μέρη όπου θα μάθουμε πράγματα για τον κόσμο, την ανθρωπότητα και ίσως και τους εαυτούς μας. Σε μια εποχή που τα ταξίδια είναι σχεδόν απαγορευμένα, το σινεμά κερδίζει ξανά την αρχική λειτουργία του», αναφέρει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Berlinale Κάρλο Τσατριάν για το δεύτερο διαγωνιστικό τμήμα «Encounters», μετά το περσινό λανσάρισμά του.

Ανάμεσα στις 12 ταινίες βρίσκουμε με μεγάλη χαρά και την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ζακλίν Λέντζου, «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις».

As I Want του Σαμαχέρ Αλγκαντί (Αίγυπτος, Γαλλία, Νορβηγία, Παλαιστίνη)
Azor του Αντρέας Φοντάνα (Ελβετία, Γαλλία, Αργεντινή)
The Beta Test των Τζιμ Κάμινγκς και Πι Τζέι ΜακΚέιμπ (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο)
Blutsauger (Bloodsuckers) του Τζούλιαν Ραντλμάγιερ (Γερμανία)
Hygiène sociale (Social Hygiene) του Ντενίς Κοτέ (Καναδάς)
Das Mädchen und die Spinne (The Girl and the Spider) των Ράμον Ζούρχερ και Σίλβαν Ζούρχερ (Ελβετία)
Mantagheye payani (District Terminal) των Μπάρντια Γιαντεγκάρι, Εχσαν Μιρχοσεϊνί (Ιράν, Γερμανία)
Σελήνη, 66 Ερωτήσεις της Ζακλίν Λέντζου (Ελλάδα, Γαλλία)
Nous (We) της Αλίς Ντιόπ (Γαλλία)
Rock Bottom Riser του Φερν Σίλβα (ΗΠΑ)
The Scary of Sixty-First της Ντάσα Νεκράσοβα (ΗΠΑ)
Vj (Taste) του Λε Μπάο (Βιετνάμ, Σινγκαπούρη, Γαλλία, Ταϊλάνδη, Γερμανία, Ταϊβάν)


Ted K 607 Ted K

Panorama

«To 2021 χαρακτηρίζεται από μαχητικό, πολιτικό σινεμά. Κινηματογραφικά βλέμματα δυνατών γυναικών, νέο σινεμά με κριτική άποψη από τη Μέση Ανατολή, queer και αφηγήσεις ιθαγενών βρίσκονται στο κέντρο του τμήματος Panorama. Οι κινηματογραφιστές παίρνουν θέση με την παρατήρησή τους, προβληματίζουν γύρω από τις ατομικές συγκρούσεις και τα συλλογικά τραύματα, ενώ θέτουν ερωτήσεις για τις πολιτικές και διαπροσωπικές σχέσεις εξουσίας, προκαλώντας όλους να απαντήσουν», παρατηρεί ο επικεφαλής του Πανοράματος Μάικλ Στουτζ.

Οι ταινίες του τμήματος Panorama είναι οι εξής:

Censor του Πράνο Μπέιλι-Μποντ (Ηνωμένο Βασίλειο)
Death of a Virgin, and the Sin of Not Living του Τζορτζ Πέτερ Μπαρμπάρι (Λίβανος)
Dirty Feathers του Κάρλος Αλφόνσο Κοράλ (ΗΠΑ, Μεξικό)
Genderation της Μόνικα Τρόιτ (Γερμανία)
Glück (Bliss) της Χενρίκα Κουλ (Γερμανία)
Kelti (Celts) της Μιλίτσα Τόμοβιτς (Σερβία)
Der menschliche Faktor (Human Factors) του Ρόνι Τρόκερ (Γερμανία, Ιταλία, Δανία)
Miguel's War της Ελιάν Ραχέμπ (Λίβανος, Γερμανία, Ισπανία)
Mishehu Yohav Mishehu (All Eyes Off Me) της Χαντάς Μπεν Αρόγια (Ισραήλ)
Le monde après nous (The World After Us) του Λόυντα Μπεν Σαλά-Καζανάς
Night Raiders του Ντάνις Γκούλετ (Καναδάς, Νέα Ζηλανδία)
North By Current του Αντζελο Μάντσεν Μινάξ (ΗΠΑ)
Okul Tıraşı (Brother's Keeper) του Φερίτ Καραχάν (Τουρκία, Ρουμανία)
Souad του Αιτέν Αμίν (Αίγυπτος, Τυνησία, Γερμανία)
Ted K του Τόνι Στόουν (ΗΠΑ)
Théo et les métamorphoses (Theo and the Metamorphosis) του Νταμιέν Οντούλ (Γαλλία)
A Última Floresta (The Last Forest) της Λυίζ Μπολονιέζι (Βραζιλία)
Die Welt wird eine andere sein (Copilot) της Αν Ζόχρα Μπεράτσεντ (Γερμανία, Γαλλία)
Yuko No Tenbin (A Balance) του Γιουζίρο Χαρουμότο (Ιαπωνία)


Amongst Men 607 Amongst Men

Berlinale Series

Στο τμήμα των τηλεοπτικών σειρών, στη φετινή Berlinale θα παρουσιαστούν διαφορετικές σειρές απ' όλον τον κόσμο. Το «Amongst Men» του Πάμπλο Φέντρικ από την Αργεντινή, το «Me and the Others» του Ντέιβιντ Σάλκο (Αυστρία, Γερμανία), το ήδη διάσημο «It's a Sin» του Πίτερ Χόαρ (Μεγάλη Βρετανία), το «The Last Days of Gilda» του Γκουστάβο Πίτσι (Βραζιλία), το «Phily D.A.» των Τεντ Πάσον και Γιόνι Μπρουκ (ΗΠΑ) που αποτελεί και την πρώτη σειρά ντοκιμαντέρ που παρουσιάζεται στο συγκεκριμένο τμήμα και το «Snow Angels» της Ανα Ζάρικσον (Σουηδία, Δανία).


Hired by Wife 607 Hired Wife του Γουίλιαμ Α. Σάιτερ

Retrospective

Η φετινή ρετροσπεκτίβα επιστρέφει στις μέρες του screwball comedy με 27 ταινίες υπό τον γενικό τίτλο «No Angels – Mae West, Rosalind Russell & Carole Lombard», αφιερωμένες σε τρεις υπέροχες κυρίες, τη Μέι Γουέστ, την Ρόζαλιντ Ράσελ και την Κάρολ Λομπάρντ. Οι ταινίες επιλέχθηκαν για την ανάδειξη της επιβολής του κώδικα Χέιζ που άλλαξε το σινεμά από το 1934, επιβάλλοντας αυστηρότερους όρους ηθικής στον τρόπο απεικόνισης της αμερικανικής κοινωνίας, των σχέσεων ανδρών γυναικών, της θέσης της γυναίκας μέσα σε ένα πατριαρχικό περιβάλλον.

Οι ταινίες που θα παιχτούν στο αφιέρωμα είναι είναι


Night After Night του Αρτσι Μάγιο (ΗΠΑ, 1932) USA 1932, by Archie Mayo
No Man of Her Own του Γουέσλι Ράγκλς (ΗΠΑ, 1932)
I’m No Angel του Γουέσλι Ράγκλς (ΗΠΑ, 1932)
She Done Him Wrong του Λόουελ Σέρμαν (ΗΠΑ, 1933)
Belle of the Nineties του Λίο ΜακΚάρε (ΗΠΑ, 1934)
Lady by Choice του Ντέιβιντ Μπάρτον (ΗΠΑ, 1934)
Twentieth Century του Χάουαρντ Χοκς (ΗΠΑ, 1934)
Goin’ to Town του Αλεξάντερ Χολ (ΗΠΑ, 1935)
Hands Across the Table του Μίτσελ Λάισεν (1935)
Go West Young Man του Χένρι Χάθαγουεϊ (ΗΠΑ, 1936)
Klondike Annie του Ραούλ Γουόλς (ΗΠΑ, 1936)
My Man Godfrey του Γκρέγκορι Λα Κάβα (ΗΠΑ, 1936)
Nothing Sacred του Γουίλιαμ Γουέλμαν (ΗΠΑ, 1937)
True Confession του Γουέσλι Ράγκλς (ΗΠΑ, 1937)
Every Day’s a Holiday του Εντουαρντ Σάδερλαντ (ΗΠΑ, 1938)
Four’s a Crowd του Μάικλ Κερτίζ (ΗΠΑ, 1938)
The Women του Τζορτζ Κιούκορ (ΗΠΑ, 1939)
Hired Wife του Γουίλιαμ Α. Σάιτερ (ΗΠΑ, 1940)
His Girl Friday του Χάουαρντ Χοκς (ΗΠΑ, 1940)
My Little Chickadee του Εντουαρντ Φ. Κλάιν ((ΗΠΑ, 1940)
Design for Scandal του Νόρμαν Τόρογκ (ΗΠΑ, 1941)
Mr. & Mrs. Smith του Αλφρεντ Χίτσκοκ (ΗΠΑ, 1941)
This Thing Called Love του Αλεξάντερ Χολ (ΗΠΑ, 1941)
My Sister Eileen του Αλεξάντερ Χολ (ΗΠΑ, 1942)
Take a Letter, Darling του Μίτσελ Λάιζεν (ΗΠΑ, 1942)
To Be or Not to Be του Ερνστ Λιούμπιτς (ΗΠΑ, 1942)
What a Woman! του Ιριβιν Κάμινγκς (ΗΠΑ, 1943)


Forum Expanded Berlinale 202113 Ways of Looking at a Blackbird

Forum και Forum Expanded

Το φετινό πρόγραμμα του - φετινού 51ου - Forum αποτελείται από 17 ταινίες που όπως αναφέρουν οι οργανωτές του «ασχολούνται με την αβεβαίοτητα του κόσμου εκεί έξω, με το να αναδεικνύουν το απρόβλεπτο στη δομή και τις ιστορίες που αφηγούνται... με περισσότερο χώρο σε κινηματογραφιστές που βρίσκονται στα πρώτα βήματά τους παρά σε καθιερωμένους συναδέλφους».

Το Forum Expanded αποτελείται από τέσσερις επιλογές ταινιών μικρού μήκους, μια ταινία μεσαίου μήκους και δύο μεγάλου μήκους ταινίες, συν οκτώ εγκαταστάσεις που θα κάνουν πρεμιέρα τον Ιούνιο.


Young Hearts 607 Si t'as un Coeur

Berlinale Shorts

«Η Τέχνη και το σινεμά ειδικά, μας επιτρέπει να βλέπουμε τον κόσμο με διαφορετικά μάτια. Μας βοηθάει να βιώσουμε την πραγματικότητα μέσα από την αντίληψη του άλλου, να ξανασκεφτούμε και να βρούμε τη θέση μας μέσα σε αυτή. Την ίδια στιγμή, απαιτείται ένα ακροατήριο, ένα κοινό, ώστε ότι λέγεται να μπορεί να βρει την ηχώ του και να συνεχίζει να δονείται.»

Ετσι περγράφει η Ανα Χένκελ-Ντόνερσμαρκ την εμπειρία των φετινών 20 ταινιών μικρού μήκους απ' όλον τον κόσμο δίνουν η κάθε μια τη δική της εικόνα στην πραγματικότητα και διαγωνίζονται για τη Χρυσή Αρκτο Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας.


Ninjababy 607

Generation 2021

«Οι 15 ταινίες που αποτελούν το πρόγραμμα του φετινού Generation είναι μια ανοιχτή πρόσκληση για να πάμε πέρα από το προφανές, το κυρίαρχο, το θορυβώδες και να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε αυτό που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια. Οι ταινίες προσφέρουν χώρο και χρόνο για να αναρωτηθούμε πάνω στο μεγαλείο που πηγάζει από τους διαφορετικούς κόσμους που βιώνουν οι έφηβοι, δρόμοι που συχνά σημαδεύονται από μικρά πράγματα που ορίζουν τη διαδρομή τους προς την ενηλικίωση», αναφέρει η επικεφαλής του προγράμματος Μαριάν Ρέντπαθ.

Επτα παγκόσμιες πρεμιέρες, έξι πρώτες ταινίες μεγάλου μήκους απότελούν τα δύο διαγωνιστικά προγράμματα (Kplus και 14plus) του τμήματος Generation, με ταινίες που κοιτάζουν αλλιώς την παιδική κι εφηβική ηλικία.

my soul startled 607 Απόκλονίστηκε η Ψυχή Μου

European Film Market

Online θα διεξαχθεί και η Αγορά του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, με τη συμμετοχή επαγγελματιών από όλον τον κόσμο. Στο Co-Production Market του European Film Market της Berlinale, τρία ελληνικά πρότζεκτ αναζητούν συμπαραγωγή: το «Maysoon» της Νάνσυς Μπινιαδάκη, δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της σκηνοθέτη, το «Glory B» του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου, πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη και το «Αποκλονίστηκε η Ψυχή Μου» του Σύλλα Τζουμέρκα, πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη.


Το 71ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου διεξάγεται σε δύο μέρη: από την 1η μέχρι και τις 5 Μαρτίου - μόνο για δημοσιογράφους και επαγγελματίες και από τις 9 έως τις 20 του Ιουνίου για το κοινό.