Μπορεί η ταινία του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ να έχει ανοίξει σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο και να βρίσκεται στην τελική της ευθεία για τα Οσκαρ, αλλά η Γερμανία έμεινε πίσω με έναν και μοναδικό σκοπό: ο «Οδηγός Διαπλοκής» κάνει απόψε τη γερμανική πρεμιέρα του στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Ο σκηνοθέτης βρίσκεται εδώ, μαζί με τους Μπράντλεϊ Κούπερ και Κρίστιαν Μπέιλ (δυστυχώς οι Τζένιφερ Λόρενς και Εϊμι Ανταμς έμειναν πίσω) και το Flix σας μεταφέρει τι ειπώθηκε για την ταινία, το γύρισμα, τι ρόλο παίζει μία κόμμωση στην αυτοπεποίθηση ενός άντρα και το σινεμά που μπορεί να σου σώσει τη ζωή. Διαβάστε αναλυτικά και δείτε το βίντεο.
Για τη σχέση των ηρώων με τις κομμώσεις τους
Κρίστιαν Μπέιλ: Για μένα ήταν μεγάλη έκπληξη ο ήρωάς μου, ένας έξυπνος απατεώνας, να έχει μία τέτοια σχέση με την κόμμωσή του. Εγινε πολύ σημαντικό στοιχείο του ρόλου για μένα. Σου εξηγούσε πώς ανακτά την αυτοπεποίθησή του. Γιατί αυτοί οι άνθρωποι, οι παίκτες, χρειάζονται αυτοπεποίθηση, γοητεία. Μην ξεχνάτε ότι οι πρώτες εντυπώσεις είναι σημαντικές. Ακόμα και σε μία ταινία. Εχεις μόνο 2 ώρες να συστήσεις ένα χαρακτήρα.
Μπράντλεϊ Κούπερ: Ναι ο χαρακτήρας μου έχει μία ιεροτελεστία με τα μαλλιά του. Εδωσα την ιδέα στον Ντέιβιντ κι εκείνος το παρατράβηξε: μου έβαλε ρόλεϊ.
Κρίστιαν Μπέιλ: Ο Ντέιβιντ είχε την ιδέα από τον Nτοκ Ελις, τον παίκτη του μπέιζμπολ που είχε ρόλεϊ στα μαλλιά του - ακόμα και μέσα στο γήπεδο
Ντέιβιντ Ο. Ράσελ: Ηθελα να κάνω μία ταινία όπου όλοι μας είμαστε ηθοποιοί και επιλέγουμε το κοστούμι, τη μάσκα μας.
Πώς κάνει τους ηθοποιούς του να κερδίζουν Οσκαρ
Ντέιβιντ Ο. Ράσελ: Καταλαβαίνω πώς το εννοείτε και καταλαβαίνω ότι δεν μεταφράζεται στα αγγλικά ακριβώς αυτό που εννοείτε. Ομως ποτέ κανείς δε θα έλεγε ότι "εγώ κάνω τους ηθοποιούς μου να κερδίζουν Οσκαρ". Εγώ δεν κάνω τίποτα. Είναι τιμή μου να τους εμπνέω να ενσαρκώνουν τέτοιους χαρακτήρες με αυτές τις ερμηνείες. Επίσης, τρελαίνομαι με το γεγονός ότι όταν στρέφω την κάμερα πάνω σ' έναν ηθοποιό, το κοινό βλέπει κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτόν. Κανείς δεν αναγνώρισε τον Κρίστιαν στα πρώτα λεπτά του «Fighter». Οσοι ήρθαν από το «Hangover» να δουν «μία Μπράντλεϊ Κούπερ ταινία» και είδαν στην πρώτη σκηνή του «Οδηγού Αισιοδοξίας» έναν διαταραγμένο loser ήρθαν σε μεγάλη αμηχανία. Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο δε γνώρισε τον Κρίστιαν Μπέιλ όταν έφτασε στο σετ με την περούκα και τα κιλά. Το αγαπώ πολύ αυτό. Να αλλάζει ο ηθοποιός, να τον βλέπει ο κόσμος όπως δεν τους έχει ξαναδεί.
Κρίστιαν Μπέιλ: Ο σκηνοθέτης επιτρέπει σ' έναν ηθοποιό να δώσει μία καλή ερμηνεία. Αν δεν στο επιτρέψει ο σκηνοθέτης, δεν μπορείς να το κάνεις. Ο Ντέιβιντ επιτρέπει να είμαστε ωμοί. Γράφει υπέροχα σενάρια αλλά έχει την αυτοπεποίθηση να σε αφήσει ελεύθερο μαζί του. Αυτό λοιπόν δεν είναι τύχη είναι ο τρόπος, ο χειρισμός, η ατμόσφαιρα που δημιουργεί ένας σκηνοθέτης στο σετ.
Μπράντλεϊ Κούπερ: Νομίζω επίσης ότι δεν σε αφήνει μόνο σου. Είναι μαζί σου σε όλη τη διαδικασία. Νιώθεις ασφαλής δίπλα του. Κοιτάξτε μας εδώ - δύο άντρες με γελοία μαλλιά, αλλά εμείς δεν κοιτάξαμε ποτέ τους ήρωες με ειρωνία. Για αυτό ήθελα να γίνω ηθοποιός. Για να συνεργαστώ με τέτοιους σκηνοθέτες.
Γιατί αλλάζει πάντα το σενάριό του στο γύρισμα;
Ντέιβιντ Ο. Ράσελ: Γιατί κάτι πάντα συμβαίνει στο γύρισμα που σε εμπνέει να πας από έναν άλλο δρόμο. Η ηρωίδα της Τζένιφερ Λόρενς θα είχε άλλη τύχη. Θα αυτοκτονούσε. Θα κρεμιόταν. Δοκιμάσαμε με το σκοινί. Κάτι δεν μου πήγαινε καλά. Το αλλάξαμε κι έγινε η αγαπημένη μου σκηνή στην ταινία.
Γράφει πάντα χαρακτήρες που προσπαθούν να μεταμορφώσουν τους εαυτούς τους - γιατί;
Ντέιβιντ Ο. Ράσελ: Γιατί είναι ανθρώπινο να βρίσκεσαι στον πάτο και να θέλεις μία άλλη ευκαιρία. Γράφω για ανθρώπους που πέφτουν κάτω και προσπαθούν να σηκωθούν ξανά. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν την πολυτέλεια να κοιτάξουν τη ζωή με κυνισμό. Αν το κάνουν, θα πεθάνουν. Ο bipolar γιος μου, δεν έχει την πολυτέλεια να κοιτάξει τη ζωή με κυνισμό. Πρέπει να παλεύει. Τον βοηθάω δείχνοντάς του ταινίες. Γιατί το σινεμά μπορεί να σου σώσει τη ζωή. Να σταματήσεις την ταινία που παίζει στο μυαλό σου και να μπεις σ' έναν άλλον κόσμο που θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα...
Δείτε το βίντεο όπου ο Κρίστιαν Μπέιλ απαντάει γιατί παίζει πάντα «σχιζοφρενείς ρόλους» κι ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ εξηγεί πώς έκανε στροφή στην καριέρα του: βγάζοντας το κεφάλι του από τον κώλο του.
.
Tags: berlinale 2014