Μόνο οι φωτογραφίες από τη συνέντευξη Τύπου του «Τhe Master» μπορούν να σας πείσουν πως στην αίθουσα, εκτός από τον Πολ Τόμας Αντερσον και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν ήταν και ο Χοακίν Φίνιξ.
Οσες φορές και αν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους, ο Φίνιξ παρέμεινε ατάραχος, σαν να βρισκόταν κάπου αλλού - σίγουρα καλύτερα από μια αίθουσα γεμάτη δημοσιογράφους, απλός παρατηρητής μιας συνέντευξης Τύπου που κανονικά θα περιστρεφόταν μόνο γύρω από αυτόν και την συγκλονιστική ερμηνεία του στην ταινία.
Εκτός όμως από ένα «I don’t know» σε μια από τις ερωτήσεις που αφορούσαν τον χαρακτήρα του στην ταινία, ο Φίνιξ προτίμησε να σχολιάζει ψυθιριστά όσα έλεγαν ο σκηνοθέτης και ο συμπρωταγωνιστής του, να καπνίζει, να γελάει κάθε φορά που κάτι του φαινόταν αστείο και να φύγει για λίγα λεπτά από την αίθουσα, ευτυχώς επιστρέφοντας...
Ακόμη κι αν η απόσταση ανάμεσα στο «δεν θέλω να μιλήσω» και «δεν μπορώ να μιλήσω» (για πολλούς λόγους και ο κυριότερος γιατί είμαι «φτιαγμένος»), είναι σαφώς πολύ μεγάλη, ο Φίνιξ ήταν ωστόσο η hardcore εκδοχή του Πολ Τόμας Αντερσον και του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, οι οποίοι και αυτοί με τη σειρά τους υπήρξαν σχεδόν μονολεκτικοί, λιτοί ως προς τα «καυτά» πολιτικά, θρησκευτικά και άλλα θέματα που γεννάει το «Τhe Master» και σαφώς ευδιάθετοι, ίσως παραπάνω απ’ όσο θα επέτρεπε το τυπικό ενός κινηματογραφικού Φεστιβάλ.
Χοακίν Φίνιξ
H συζήτηση, αφού όλοι οι δημοσιογράφοι εγκατέλειψαν από νωρίς την προσπάθεια να κάνουν τον Φίνιξ να ενδιαφερθεί, περιστράφηκε γύρω από τους χαρακτήρες της ταινίας, τις κινηματογραφικές και τεχνικές επιλογές του Αντερσον και φυσικά τη Σαϊεντολογία και τη σχέση της με την οργάνωση της ταινίας, πράγμα που εδώ και καιρό αποτελεί το μεγάλο μυστήριο του «Τhe Master» και που περισσότερο από αυτή τη συνέντευξη Τύπου το λύνει καλύτερα η ίδια η ταινία...
Ο Πολ Τόμας Αντερσον παραδέχτηκε πως «ο ήρωας του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν βασίστηκε πάνω στον Λ.Ρον Χάμπαρντ και οι απαρχές της Σαϊεντολογίας με ενέπνευσαν στο γράψιμο του σεναρίου, αλλά μέχρι εκεί. Αυτό που εγώ ήθελα ήταν να αφηγηθώ μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε αυτούς τους δύο άντρες και έτσι αυτό που με ενδιέφερε ήταν η αφήγηση να περιστρέφεται γύρω απ’ αυτούς.»
Ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, από την πλευρά του, υπήρξε ακόμη πιο αρνητικός στο να συνδέσει την ταινία όχι μόνο με τη Σαϊεντολογία αλλά και με οποιαδήποτε άλλη πολιτική η κοινωνική της προέκταση και κυρίως με την ίδια την Αμερική: «Για μένα το φιλμ είναι μια ιστορία που θα μπορούσε να συμβεί οπουδήποτε. Δεν αφορά μόνο την Αμερική. Στη βάση της είναι μια βαρετή ιστορία για το πως η ανάγκη μπορεί να σε οδηγήσει να κρεμαστείς από κάποιον και πόσο αυτός μπορεί να σε επηρεάσει. Αυτοί οι δύο άντρες μπορεί να έρχονται από τελείως διαφορετικά μέρη, αλλά στην πραγματικότητα είναι και οι δύο κτήνη. Ο ένας από τους δύο κατάφερε να δαμαστεί και προσπαθεί να διδάξει και τους άλλους να κάνουν το ίδιο».
Πολ Τόμας Αντερσον
«Η πρακτική των ομάδων – κινημάτων που γυρίζουν την Αμερική, είναι κατεξοχήν κάτι αμερικάνικο και φυσικά είναι εμπνευσμένο από υπαρκτά κινήματα που ξεκίνησαν να εμφανίζονται μεταπολεμικά. Πήγαιναν εκεί όπου ήταν ευπρόσδεκτοι και εκεί που τους καλούσαν για βοήθεια. Δεν είναι τυχαίο ότι μιλάμε για αυτήν την εποχή, την Αμερική της δεκαετίας του ’50, όπου υπήρχαν τεράστια αποθέματα ελπίδας, αλλά και πολλά πτώματα στο φόντο», συμπληρώνει ο Πολ Τόμας Αντερσον. «Αλλά και πάλι, δεν κάναμε κάποια ιδιαίτερη έρευνα στις πρακτικές των κινημάτων και τους κανόνες με τους οποίους γεννήθηκαν. Πιο πολύ μας ενδιέφεραν οι χαρακτήρες, πως έρχονται κοντά, τι τους ενώνει και τις τους χωρίζει. Το στοιχείο του πατέρα – γιου που περιλαμβάνει η σχέση αυτών των δύο αντρών.»
Ο Αντερσον επιβεβαίωσε επίσης πως η πολυσυζητημένη προβολή που έκανε στον φίλο του – και πρωταγωνιστή του στο «Μανόλια» - Τομ Κρουζ έγινε όντως, χωρίς ωστόσο να συμπληρώσει κάτι περισσότερο στο ρεπορτάζ που ήθελε τον διάσημο Σαϊεντολόγο να έχει προβλήματα με την ταινία: «Είμαστε ακόμη φιλοι με τον Τομ Κρουζ, του έδειξα την ταινία και τα υπόλοιπα είναι μεταξύ μας.»
Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν
«Μεταξύ τους» – του Χόφμαν, του Φίνιξ και του Αντερσον – έμοιαζε να είναι και ο τρόπος που δούλεψαν για το τελικό αποτέλεσμα. Οπως δήλωσε ο Χόφμαν (που έχει παίξει σχεδόν σε όλες τις ταινίες του Αντερσον): «Με τον Πολ Τόμας Αντερσον είμαστε πρωτίστως φίλοι και μετά συνεργάτες και έτσι θέλω να μείνει. Είναι ένας σκηνοθέτης που δεν σε βάζει σε κουτί, δεν σε περιορίζει και το να δουλεύεις μαζί του είναι σαν να βρίσκεσαι συνεχώς σε μια “ενοχλητική” συζήτηση η οποία συνεχίζεται και μετά το τέλος των γυρισμάτων».
«Ηθελα να δουλέψω με τον Χοακίν Φίνιξ», δηλώνει ο Πολ Τομας Αντερσον «και είχα προσπαθήσει να τον κλείσω για κάθε προηγούμενη ταινία μου, αλλά τελικά τα κατάφερα τώρα». «Είναι λίγο μπελάς, αλλά αξίζει τον κόπο», συμπληρώνει ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν (τη στιγμή που ο Φίνιξ είχε φύγει από την αίθουσα...).
Για την (απούσα από τη Βενετία), Εϊμι Ανταμς, που στην ταινία υποδύεται την αποφασισμένη για όλα σύζυγο του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, ο Αντερσον δήλωσε πως ήθελε να δουλέψει μαζί της από την εποχή που την είχε δει στο «Catch Me if You Can» και το «Enchanted» και πως είναι «εκτός από μια σπουδαία ηθοποιός, ένας υπέροχος άνθρωπος για να δουλεύεις.», ενώ για το πολυσυζητημένο φορμά του φιλμ των 70mm ο Πολ Τόμας Αντερσον ξεκαθάρισε πως το χρησιμοποίησε γιατί «όταν ψάχναμε πως θέλαμε να μοιάζει η ταινία, σκέφτηκα πως ήθελα να της δώσω μια επική διάσταση».
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «The Master» του Πολ Τόμας Αντερσον
Δείτε στο παρακάτω βίντεο στιγμιότυπα από το photocall και τη συνέντευξη Τύπου του «The Master»
Tags: BENETIA 2012, ΒΕΝΕΤΙΑ 2012