
Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.
Η Σιωπηλή Επανάσταση (The Silent Revolution) του Λαρς Κράουμε
Το 1956, η Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας κυβερνάται από το Ενιαίο Σοσιαλιστικό Κόμμα, αμάλγαμα του πρώην Κομουνιστικού Κόμματος της χώρας με το Σοσιαλδημοκρατικό, και επίσημο φορέα του σταλινικού τύπου σοσιαλισμού. Το τείχος δεν έχει ακόμη υψωθεί (θα χρειαστούν άλλα πέντε χρόνια), και η διέλευση από το σύνορο που χωρίζει την Ανατολική Γερμανία από τη Δυτική γίνεται με έναν τυπικό έλεγχο, αρκεί φυσικά να πείσεις τους φρουρούς για τον λόγο που επισκέπτεσαι την άλλη πλευρά. Ο Κουρτ και ο Τέο, φίλοι και συμμαθητές από τη μικρή πόλη Στάλινσταντ κοντά στα πολωνικά σύνορα, περνούν ένα πρωί στο Δυτικό Βερολίνο με πρόσχημα να επισκεφτούν τον τάφο του παππού του πρώτου, ενώ σκοπός τους είναι να μπουν σε ένα σινεμά να δουν μια απαγορευμένη στα μέρη τους ταινία. Δεν είναι αυτή, ωστόσο, που θα τους αναστατώσει, αλλά τα εναρκτήρια επίκαιρα για τον αιματηρό αγώνα των Ούγγρων να διώξουν από τη χώρα τους τις σοβιετικές δυνάμεις κατοχής. Για τους δύο εφήβους, η πάλη του ουγγρικού λαού αντανακλά τη δική τους δυσφορία με το άκαμπτο καθεστώς τους. Επιστρέφοντας, θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την εξέλιξη της Ουγγρικής Επανάστασης από το παράνομο ραδιόφωνο ενός μακρινού, αποκομμένου από την κοινωνία της πόλης, συγγενή. Και, σε ένδειξη αλληλεγγύης, σύντομα θα πείσουν τους –περισσότερους- συμμαθητές τους να κρατήσουν ενός λεπτού σιγή στη διάρκεια ενός μαθήματος. Όμως η «αθώα» πράξη διαμαρτυρίας προκαλεί την απορία και την οργή του καθηγητή, κι από κει την παρέμβαση του λυκειάρχη και τη δυσανεξία της διευθύντριας. Η υπόθεση θα φθάσει μέχρι τον Υπουργό Παιδείας, σκληροπυρηνικό σταλινιστή, του οποίο το τελεσίγραφο είναι ξεκάθαρο: αν ο υποκινητής της «αντεπαναστατικής» πρωτοβουλίας δε φανερωθεί εντός μίας εβδομάδας, ολόκληρη η τάξη αποβάλλεται από το σχολείο και αποκλείεται δια βίου από όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ΛΔΓ.
Ενα ασυνήθιστο χρονικό διαμαρτυρίας από την ταραχώδη ανατολικογερμανική Ιστορία μετατρέπεται σε ένα καλοπαιγμένο, χρήσιμο, όσο και ολότελα συνηθισμένο μελόδραμα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στο Κανάλι της Βουλής
Ρόκι: Τα Χρυσά Γάντια (Rocky) του Τζον Αβιλντσεν
Σε μια ιταλική φτωχογειτονιά της Φιλαδέλφειας, ένας ερασιτέχνης πυγμάχος, ο Ρόκι Μπαλμπόα αγωνίζεται για να ξεφύγει από την ανέχεια. Oταν ο διάσημος μπόξερ Απόλο Κριντ αποφασίζει να αγωνιστεί με έναν ερασιτέχνη, ο Ρόκι βρίσκει την ευκαιρία που χρειάζεται για να φτάσει στην κορυφή.
Η ταινία των τριών Οσκαρ, ανάμεσά τους κι αυτής της Καλύτερης Ταινίας, με τον Σιλβέστερ Σταλόνε στον καλύτερo ρόλο της καριέρας του.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.15 στον ALPHA
Η Επιστροφή (The Revenant), του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου
Σε μια αποστολή στην άγρια φύση της Αμερικής, ο θρυλικός εξερευνητής Χιου Γκλας δέχεται επίθεση από μια αρκούδα και εγκαταλείπεται από τα μέλη της ομάδας του, οι οποίοι τον θεωρούν νεκρό. Προσπαθώντας να επιβιώσει, ο Γκλας υπομένει τις αφάνταστες δυσκολίες, καθώς και την προδοσία του έμπιστου ανθρώπου του, Τζον Φιτζέραλντ. Με οδηγό του την δύναμη της θέλησης και την αγάπη για την οικογένειά του, ο Γκλας πρέπει να αντέξει τον βαρύ χειμώνα σε μια ανελέητη προσπάθεια να ζήσει και να βρει λύτρωση.
Σινεμά με τόλμη και όραμα με ποιήση και βία. Οχι δίχως ατέλειες, μα που δεν σου αφήνει άλλη επιλογή από το να του υποκλιθείς. Το - επιτέλους - Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου για τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στη 01.00 στον ΣΚΑΪ
Στα Ορια του Αύριο (Edge of Tomorrow) του Νταγκ Λάιμαν
Στο κοντινό μέλλον, μία εξωγήινη φυλή έχει καταλάβει τη Γη και είναι αδύνατον να νικηθεί από οποιαδήποτε ανθρώπινη στρατιωτική δύναμη. Ο Γουίλιαμ Κέιτζ είναι αξιωματικός του στρατού, χωρίς όμως να έχει πολεμήσει, μέχρι τη μέρα που θα συμμετάσχει σε κάτι που μοιάζει με αποστολή αυτοκτονίας. Αφού σκοτώνεται μέσα σε δευτερόλεπτα, ο Κέιτζ βρίσκει τον εαυτό του σε μια ανεξήγητη δίνη στο χρόνο, που τον αναγκάζει να ζήσει την ίδια βίαιη μάχη, πολεμώντας και πεθαίνοντας ξανά... και ξανά. Αλλά σε κάθε μάχη, ο Κέιτζ είναι ικανός να προσεγγίσει τους εχθρούς του με ιδιαίτερη δεξιότητα, αφού βελτιώνει την απόδοσή του χάρη στις συμβουλές της πολεμίστριας Ειδικών Δυνάμεων, Ρίτα Βρατάσκι. Καθώς ο Κέιτζ και η Ρίτα αναλαμβάνουν να πολεμήσουν τους εξωγήινους, η κάθε επανάληψη τούς φέρνει ένα βήμα πιο μπροστά στην εξέλιξη της μάχης.
Μια περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας που έχει τα εφέ και την δράση που θες κι ένα δυο πράγματα στα οποία πιθανότατα δεν ελπίζεις πια από τα blockbuster... Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στη 01.00 στο Open
Περασμένες Ζωές (Past Lives) της Σελίν Σονγκ
«In-Yun» στην Κορεατική παράδοση είναι το κάρμα των ανθρώπων. Αν δύο άνθρωποι συναντηθούν τυχαία, αγγιχτούν καθώς διασχίζουν έναν πολυσύχναστο δρόμο, ή κάτσουν δίπλα ο ένας στον άλλον κι αυτό είναι η αρχή μιας γνωριμίας τότε είναι το« «In-Yun» τους. Γιατί σημαίνει ότι στις προηγούμενες ζωές τους, αυτοί οι άνθρωποι ήταν και πάλι γνώριμοι, οικείοι. Η Νόρα, όταν ήταν ακόμα «Ναν», έφυγε με την οικογένειά της στην Αμερική. Ηταν μόνο 11 χρονών, αλλά είχε αναπτύξει μία ιδιαίτερη σχέση με τον συμμαθητή της Χέι-Σανγκ. Τα δυο παιδιά έκαναν τα πάντα μαζί. Οι μητέρες τους έλεγαν ότι είναι ερωτευμένα. Η Ναν όμως μετακόμισε στην Νέα Υόρκη, άλλαξε το όνομά της σε Νόρα, μεγάλωσε, έγινε συγγραφέας κι ο Χέι-Σανγκ παρέμεινε στη Σεούλ. Να τη σκέφτεται. Σε προ-facebook καιρούς πόσο εύκολο ήταν να βρει ο ένας τον άλλον; Κι όμως ένα τυχαίο ποστ στο board του διάσημου σκηνοθέτη πατέρα της, ένα μέιλ και οι 23χρονοι πλέον νέοι άρχισαν να μιλούν με Skype. Η σύνδεσή τους ήταν ακόμα δυνατή. Ο ένας ανυπομονούσε να περάσουν οι ώρες και να μιλήσει στον άλλον. Χάθηκαν και πάλι και ξαναβρέθηκαν στο Facebook στα 35 τους. Εκείνη ήταν παντρεμένη με έναν λευκό αμερικανό συγγραφέα. Εκείνος μόλις είχε χωρίσει από την κοπέλα του, αλλά ερχόταν στην Νέα Υόρκη για λίγες μέρες. Ενα ταξίδι που δεν έμελε να είναι απλώς διακοπές. Γιατί το «In-Yun» δεν διακόπτεται ποτέ -τρέχει σε κύκλους, αλλάζει ζωές κι αιώνες, αλλά παραμένει δυνατό.
Μasterclass για το πώς να αποφύγεις κάθε κλισέ, να κοιτάξεις τις ανθρώπινες σχέσεις με ειλικρίνεια, στοχασμό, συγκίνηση, βάθος - και να το κάνεις να μοιάζει απλό. Το υπόψηφιο για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας ντεμπούτο της Σελίν Σονγκ είναι η ταινία που κλείνει κανείς στην καρδιά του. Ακόμα κι αν του τη ραγίζει. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Mickey 17 του Μπονγκ Τζουν-χο
Με πρωταγωνιστή τον καταπληκτικό Ρόμπερτ Πάτινσον, ο οσκαρικός σκηνοθέτης φτιάχνει ένα σατιρικό comedy drama για τον καπιταλισμό και μάς πάει μία βόλτα στο διάστημα. Ο Μπονγκ Τζουν-χο επιστρέφει 6 χρόνια μετά τα οσκαρικά του «Παράσιτα» με μία ακόμα πικρή, κατάμαυρη κωμωδία για την κατάντια της ανθρωπότητας. Παίρνοντας ως πρώτη ύλη το μυθιστόρημα του Εντουαρντ Αστον «Mickey7» (2022), ο Κορεάτης σκηνοθέτης, για ακόμα μία φορά, διασκεδάζει μπλέκοντας τα είδη. Το «Mickey 17» πληρεί την περιγραφή ενός sci-fi fantasy, αλλά δεν είναι ακριβώς «μελλοντολογικό»: ο θεατής το βιώνει, το νιώθει στο στομάχι του ως κάτι πολύ υπαρκτό και σημερινό - μία καυστική κριτική της σύγχρονης πολιτικής σκηνής που γεννά επικίνδυνους «Ντόναλντ Τραμπ».
O οσκαρικός σκηνοθέτης φτιάχνει - στην πρώτη του ταινία μετά τα «Παράσιτα» - μια εντυπωσιακή sci-fi παρωδία για τον καπιταλισμό και μάς πάει μία βόλτα στο διάστημα. Μας δείχνει όμως μια θέα που έχουμε ξαναδεί. Δεν νιώθουμε ότι πατήσαμε σ’ έναν νέο, ανεξερεύνητο πλανήτη. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Vodafone TV
Μια Προσωπική Ιστορία (Una Questione Privata) των Πάολο Ταβιάνι, Βιτόριο Ταβιάνι
Βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Μπέπε Φενόλιο, Μια ιδιωτική υπόθεση αφηγείται την ιστορία του αντάρτη Μίλτον, των συντρόφων του και της αγαπημένης του. Μετά την επιστροφή στην έπαυλη όπου γνώρισε τη Φούλβια, ο Μίλτον ανακαλύπτει ότι ίσως η κοπέλα και ο καλύτερός του φίλος Τζιόρτζιο ερωτεύτηκαν. Στην προσπάθειά του να καταλάβει τι συμβαίνει, ο Μίλτον ξεκινάει ένα ταξίδι στο πράσινο και ομιχλώδες τοπίο της περιοχής των Λάγκε που είναι επίσης ένα ταξίδι αυτογνωσίας, ένα ταξίδι στην ανθρώπινη ψυχή και στις αντιθέσεις του πολέμου.
Το κύκνειο άσμα του Βιτόριο Ταβιάνι, εδώ στην τελευταία κοινή του συνεργασία με τον αδελφό του Πάολο στη σκηνοθεσία, το σενάριο και το όραμα, μπορεί να απέχει από τα καλύτερα φιλμ των Ιταλών δημιουργών όμως παραμένει ονειρικό, ποιητικό και συναισθηματικά έντονο. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση στο Videorama
Thunderbolts* του Τζέικ Σράιερ
Μια ομάδα ανεξάρτητων βετεράνων που είχαν ξεπουληθεί και βρεθεί στα κάτεργα, και μια δολοφόνος σε κατάθλιψη, αποτελούν τον στόχο μιας παγίδας θανάτου που στήνει η διευθύντρια της ΣΙΑ, και εξαναγκάζονται να αναλάβουν μια άκρως επικίνδυνη αποστολή. Για να τη φέρουν όμως εις πέρας, πρέπει να μάθουν πρώτα να λειτουργούν ως ομάδα και να αντιμετωπίσουν τα πιο σκοτεινά σημεία του παρελθόντος τους.
Μια σπάνια υπερηρωική ταινία που δεν θα σε σηκώσει από το κάθισμα με ενθουσιασμό, αλλά που θα σε κρατήσει καθηλωμένο λίγο παραπάνω, ίσως σιωπηλό, ίσως με ένα βάρος στο στήθος που δεν ήξερες ότι έψαχνες σε μια ταινία της Marvel. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+
Μικρές Κυρίες (Little Women) της Γκρέτα Γκέργουιγκ
Οι «Μικρές Κυρίες» της Λουίζ Μέι Αλκοτ (που κυκλοφορησε αρχικά σε δύο τόμους, το «Little Women» το 1868 και το «Good Wives» το 1869 και σε ένα τόμο ως «Little Women» το 1880) ήταν ήδη από την πρώτη του έκδοση ένα βιβλίο της εποχής του και την ίδια στιγμή ένα βιβλίο που κοιτούσε μπροστά από την εποχή του. Η εν μέρει αυτοβιογραφική ματιά της Αλκοτ πάνω στη ζωή και τις ερωτικές περιπέτειες των τεσσάρων κοριτσιών της οικογένειας Μαρτς δεν απείχε ιδιαίτερα από τα νεανικά και τα ρομαντικά αναγνώσματα της εποχής, αλλά ήταν μια άλλοτε αδιόρατη και άλλοτε υπογραμμισμένη διάθεση ανεξαρτησίας και αυτοδιάθεσης που θα χάριζε για πάντα στη Μεγκ, τη Τζο, την Μπεθ και την Εϊμι μια όχι προκλητική ώς προς τα ήθη της εποχής αλλά ωστόσο σαφή επίστρωση χειραφέτησης: όλα να γίνουν όπως πρέπει και όπως αναλογούν στις επιταγές της κοινωνίας, με μοναδική προϋπόθεση να είναι όλα θέμα προσωπικής επιλογής.
Η Γκρέτα Γκέργουιγκ διασκευάζει το ομώνυμο μυθιστόρημα της Λουίζα Μέι Αλκοτ, «μεταφέροντας» τις προβληματικές του στο παρόν χωρίς να μετακινηθεί από το παρελθόν. Εξι υποψηφιότητες για Οσκαρ, ανάμεσα στις οποίες και για Καλύτερη Ταινία, κερδίζοντας ένα για τα Κοστούμια της. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix για την ταινία.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix