Flix at home

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Παρασκευή, 10 Μαρτίου

στα 10

Aν μείνετε μέσα απόψε, το Flix σας προτείνει τις καλύτερες ταινίες, διαθέσιμες σε τηλεόραση και πλατφόρμες.

Flix Team
Τι βλέπουμε στο σπίτι την Παρασκευή, 10 Μαρτίου

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.


θερμαστής

Θερμαστής του Στέλιου Μπουζιώτη

Αυτή η ταινία σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση είναι μια επιστολή στην αδερφή που o σκηνοθέτης δε γνώρισε ποτέ, καθώς και μια πράξη συμφιλίωσης με τον πατέρα του και το αναπόφευκτο του θανάτου. Τρία διαφορετικά φορμά από πέντε δεκαετίες ζωής συνθέτουν ένα κινηματογραφικό ψηφιδωτό που ισορροπεί διαρκώς ανάμεσα στη χαρά, τη ζωή και τον στοχασμό της ύπαρξης. Διαβάστε εδώ περισσότερα.

Ξεφυλλίστε τον κατάλογο Α-Ζ, που περιλαμβάνει τις συνόψεις όλων των ταινιών, ΕΔΩ.

Δείτε το πρόγραμμα των ONLINE προβολών ΕΔΩ.

a house made of splinters

Σπίτι Από Θραύσματα (A House Made of Splinters) του Σιμόν Λέρενγκ Βίλμοντ

Καθώς ο πόλεμος στην Ανατολική Ουκρανία πλήττει σκληρά τις φτωχές οικογένειες που ζουν κοντά στην πρώτη γραμμή του πυρός, μια μικρή ομάδα αποφασισμένων κοινωνικών λειτουργών εργάζεται ακούραστα σ’ ένα ειδικό ορφανοτροφείο. Προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα σχεδόν μαγικό και ασφαλές μέρος για τα παιδιά που ζουν προσωρινά εκεί, όσο οι κρατικές Αρχές και τα δικαστήρια αποφασίζουν για το μέλλον τόσο των παιδιών όσο και των οικογενειών τους. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται στις 23.30 στην ΕΡΤ 2

Stoker

Stoker του Παρκ Τσαν-γουκ

Ο πατέρας της Ιντια σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ανήμερα στα γενέθλιά της. Η προβληματική, κλεισμένη στον εαυτό της έφηβη κλείνει τα 18, αλλά η ξαφνική της ορφάνια (από τον μόνο γονιό που έδειχνε να καταλαβαίνει και να αποδέχεται την αποτραβηγμένη της φύση) της υπογραμμίζει την απέραντή της μοναξιά και την αρρωστημένα παρατεταμένη της παιδικότητα. Δε θα βρεθεί ποτέ ξανά άνθρωπος να την αγαπήσει όπως ο μπαμπάς της. Δεν θα επιτρέψει εκείνη σε άλλον άντρα να το κάνει. Κι εφόσον η παγερή, mommy dearest, αλκοολική μητέρα της δεν μοιάζει να θρηνεί ιδιαίτερα, θα ντυθεί εκείνη χήρα. Θα περιφέρει αθόρυβα και απειλητικά το πένθος της σ' αυτό το βικτωριανό, απομακρυσμένο στην εξοχή σπίτι - τεράστιο, για να χωράει τις βαριές σκιές όσων ανεβαίνουν την μαρμάρινη σκάλα του κι όλα τα καλά κρυμμένα οικογενειακά μυστικά. Τα σχέδιά της όμως ανατρέπει η άφιξη του θείου Τσάρλι, του αδελφού του πατέρα της, την ύπαρξη του οποίου αγνοούσε. Οσο εκείνος σαγηνεύει με τη γοητεία του την παραμελημένη μέσα στα συζυγικά χρόνια μητέρα της, τόσο η Ιντια τον απεχθάνεται, τον μισεί, τον ερωτεύεται. Τον ίδιο ή την επικίνδυνη σεξουαλικότητα που αποπνέει; Τον ίδιο ή τη σκοτεινή του φύση που αντί να τη σοκάρει, την εξιτάρει; Υπάρχει ο θείος Τσάρλι ή κάθε έφηβη οφείλει να τον επινοήσει για να κόψει τον ματωμένο ομφάλιο λώρο και να ενηλικιωθεί; Με όποιο τίμημα...

Το αμερικανικό ντεμπούτο του Παρκ Τσαν-γουκ, του Κορεάτη σκηνοθέτη του «Oldboy», είναι μία άσκηση αψεγάδιαστου στιλ, ένας φόρος τιμής στον χιτκοσκικό υπαινιγμό του τρόμου, αλλά κι ένας τελετουργικός αυνανισμός της κινηματογραφικής ομορφιάς πάνω στην όποια ουσία. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία προβάλλεται στις 23.00 στον ΑΝΤ1

the assistant

The Assistant της Κίτι Γκριν

Η Τζέιν, που πρόσφατα αποφοίτησε από το κολέγιο και με ταλέντο στην παραγωγή ταινιών, μόλις βρήκε τη δουλειά των ονείρων της, ως βοηθός σε έναν ισχυρό άντρα της βιομηχανίας του θεάματος. Η ημέρα της στη δουλειά είναι σχεδόν η ίδια με κάθε άλλον υπάλληλο στο γραφείο: φτιάχνει καφέ, παραγγέλνει μεσημεριανό, κανονίζει τους χώρους διαμονής για τα ταξίδια και λαμβάνει τηλεφωνικά μηνύματα. Αλλά καθώς ακολουθεί την καθημερινή της ρουτίνα, ολοένα και παρατηρεί την κακομεταχείριση που ύπουλα χρωματίζει κάθε πτυχή της εργασιακής της ημέρας. Απέναντι σε αυτή τη συσσώρευση ταπεινώσεων, η Τζέιν τώρα αποφασίζει να πατήσει πόδι.

Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στην ΕΡΤ 2

Larry Crowne

Η Περίπτωση Λάρι Κράουν (Larry Crowne) του Τομ Χανκς

Ο Λάρι Κράουν είναι ένας μέσος Αμερικανός, πωλητής σε πολυκατάστημα, που κάθε χρόνο βραβεύεται ως ο καλύτερος υπάλληλος. Μόνο που φέτος, αντί να του απονείμει βραβείο, η διεύθυνση θα τον απολύσει. Ο Λάρι βρίσκει ευκαιρία ν’ αλλάξει τη ζωή του ριζικά και να πάει στο Πανεπιστήμιο. Εκεί θα γνωρίσει την Τάλια, ένα «ελεύθερο πνεύμα» που θα τον οδηγήσει (με τη βέσπα της) στην απελευθέρωση και την Κυρία Τεϊνό, τη δασκάλα του, που θα τον εμπνεύσει, για πρώτη φορά στη ζωή του, να ερωτευτεί.

O Τομ Χανκς σκηνοθετεί τον εαυτό του και τη Τζούλια Ρόμπερτς σε μία ρομαντική κομεντί για δεύτερες ευκαιρίες στη ζωή. Αν έλειπε η Νία Βαρδάλος από το σενάριο, θα ελπίζαμε στην πιο γλυκιά ταινία του καλοκαιριού... Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στη 01.00 στον ΑΝΤ1

La Notte Di San Lorenzo

Η Νύχτα του Σαν Λορέντζο (La Notte Di San Lorenzo) των Πάολο και τον Βιτόριο Ταβιάνι

Η περιπετειώδης οδύσσεια μιας ομάδας κατοίκων ενός χωριού της Τοσκάνης που αποφασίζουν το καλοκαίρι του 1944 να συναντήσουν τους Συμμάχους, που διαφαίνεται να επικρατούν στον Πόλεμο, παρά τις αντίθετες διαταγές που έχουν λάβει από τους Ναζί. Η Νύχτα του Σαν Λορέντζο είναι η νύχτα που πέφτουν τ’ αστέρια, και η νύχτα όπου τα όνειρα πραγματοποιούνται, σύμφωνα με την ιταλική λαϊκή παράδοση.

Το λυρικό αντιπολεμικό αριστούργημα των αδερφών Ταβιάνι, η ταινία που κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες το 1984 και η επιτομή του έργου τους, μια κινηματογραφική δεξιοτεχνική ισορροπία πάνω στη λεπτή γραμμή που χωρίζει τον νεορεαλισμό από την ποίηση. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Κανάλι της Βουλής

σπιρτόκουτο

Σπιρτόκουτο του Γιάννη Οικονομίδη

Κορυδαλλός, Κυριακή πρωί. Καλοκαίρι, καύσωνας, ανοικτά παράθυρα. Η κάμερα μπαίνει σ' ένα από τα διαμερίσματα των πολυκατοικιών. Εκεί, ο 50χρονος Δημήτρης ουρλιάζει καντήλια στο τηλέφωνο. Ετσι όμως μιλάει ο Δημήτρης, έτσι κανονίζει τις δουλειές του με τους υπαλλήλους του στην καφετέρια. Βροντερά, έντονα, αθυρόστομα, «αντρίκια». Στην κουζίνα η γυναίκα του Μαρία βηματίζει πάνω κάτω, βράζοντας. Είναι πρωί, αλλά αυτό που πίνει, και σπάει το ποτήρι στο νεροχύτη, δεν είναι νερό. Ούτε ο τρόπος που κατασπαράζει βουλιμικά ένα φρούτο βοηθάει. Μοιάζει παγιδευμένη, δεν τη χωράει το δέρμα της. Οταν ξυπνήσουν και τα παιδιά, θα κάνουν κι εκείνα από ένα τηλεφώνημα. Δεν έχει σημασία σε ποιον και γιατί, όσο το ότι όλη η ασφυκτική μπόχα, όλη η αμάσητη βία που κυριαρχεί στο σπιρτόκουτο που μεγάλωσαν έχει περάσει κάτω από το δέρμα τους. Τη συνεχίζουν. Αβίαστα. Μόνο που τα σπιρτόκουτα είναι εύφλεκτα. Μία σπίθα, μία αφορμή και γίνονται παρανάλωμα. Ενα πρωινό με καύσωνα, κάτι τέτοιο περιμένει τον «ελληναρά» Δημήτρη.

Παροξυσμικό, ηλεκτρισμένο, γενναίο, με μία δική του νεορεαλιστική φόρμα και κινηματογραφική γλώσσα, το «Σπιρτόκουτο» στέκεται ως μία από τις πιο επιδραστικές ταινίες του ελληνικού σινεμά. Και, δυστυχώς, 20 χρόνια μετά, τo ντεμπούτο του Γιάννη Οικονομίδη συνεχίζει να φτύνει αλήθειες μαζί με τα μπινελίκια του. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix

the story of my wife

Η Ιστορία της Γυναίκας Μου (The Story of My Wife) της Ιλντικο Ενιέντι

Ευρώπη, δεκαετία του 1930. Ο Γιάκομπ είναι Σουηδός καπετάνιος. Ενας μοναχικός άντρας, λίγων λέξεων, ικανών πράξεων - ξέρει να πιλοτάρει επιδέξια δεξαμενόπλοια τόνων, να επιβιώνει τρικυμίες, να κατευθύνει υπεύθυνα το πλήρωμά του. Περιτριγυρισμένος από όγκους νερού, ξέρει να επιπλέει. Στον ανοιχτό υδάτινο ορίζοντα, έχει προορισμό. Εχει ταυτότητα. Η ζωή όμως δεν μπορεί να είναι μόνο αυτό. Κι εκείνος θα βουτήξει με το κεφάλι στην αναζήτηση συντροφικότητας. Σε μία ανάπαυλα μεταξύ μπάρκων, κάτι που αρχικά μοιάζει με παιχνίδι, ένα έξυπνο φλερτ με μια όμορφη Παριζιάνα σ' ένα καφέ, καταλήγει να του συστήνει την μελλοντική του σύζυγο. Η Λίζι όμως είναι μία άλλου είδους τρικυμία - ένα μοντέρνο flapper girl, ελεύθερο κι άπιαστο. Αυτό τον γοήτευσε σε εκείνη άλλωστε, αλλά αυτό θα τροφοδοτήσει και τους δαίμονές του. Δεν μπορεί να πλοηγηθεί στον κόσμο της, στον κύκλο των καλλιτεχνών, των ποιητών, των αργόσχολων πλουσιόπαιδων που απαρτίζουν τις παρέες της στα μοντέρνα καφέ. Ανάμεσά τους, ο Γιάκομπ μοιάζει με ψάρι έξω από το νερό. Δίπλα της, αισθάνεται ναυάγιο. Σταδιακά, αρχίζει να βυθίζεται στις ανασφάλειες και τη ζήλεια του. Αρχίζει να πνίγεται στις υποψίες του. Κι όταν η οργή του αρσενικού τον φουντάρει σε μία ανεπίστρεπτη απόφαση, συνειδητοποιεί ότι... δεν ήξερε τίποτα για την ιστορία της γυναίκας του.

Η Ιλντικο Ενιέντι, μετά την «Ψυχή και το Σώμα», επιστρέφει με μία πολύ διαφορετική ταινία εποχής, ένα ψυχογράφημα που θα συγκινήσει όσους εμπιστευτούν να βουτήξουν στον ωκεανό του - δείχνοντάς της εμπιστοσύνη. Ο βυθός του σινεμά της κρύβει πάντα συγκίνηση, πόνο, αγάπη. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο viva.gr


Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς