(Προειδοποίηση: το κείμενο περιέχει πληροφορίες για τα πέντε πρώτα επεισόδια του τρίτου κύκλου του «Twin Peaks», επομένως αν θέλετε να μη γνωρίζετε απολύτως τίποτα για αυτά, ξεκινήστε την ανάγνωση μόλις ολοκληρώσετε την προβολή τους)
Το πιο πλατύ χαμόγελο που προσφέρει η επιστροφή του Twin Peaks στις πέντε πρώτες ώρες της διαδρομής του ανήκει χωρίς αμφιβολία στην Μπέκι Μπέρνετ που υποδύεται η Αμάντα Σέιφριντ (κόρη της Σέλι Τζόνσον και ενός άγνωστου προς το παρόν πατέρα), όσο εκείνη παραδίδεται στην επήρεια της κοκαΐνης για να την μεταφέρει τόσο μακριά από μια μίζερη καθημερινότητα που δεν αντέχει και από έναν σύζυγο που αποδεικνύει ότι στο Twin Peaks τα ίδια λάθη δείχνουν να επαναλαμβάνονται από γενιά σε γενιά όσο και ανησυχητικά κοντά στην διαδρομή που μια κάποια Λώρα Πάλμερ ακολούθησε εικοσιπέντε χρόνια πριν, κρύβοντας την σκοτεινή της πλευρά πίσω από ένα εξίσου λαμπερό χαμόγελο.
Είναι μια έντονη, τραχιά και άκρως συναισθηματική στιγμή που θυμίζει τα γενναία κοντινά της Λώρα Λίνεϊ στο «Inland Empire» και που αποδεικνύει για ακόμα μια φορά πού έγκεινται οι δημιουργικές ανησυχίες του Ντέιβιντ Λιντς σε αυτή την τρίτη σεζόν του «Twin Peaks». Τα νέα επεισόδια δείχνουν μεν να αντλούν από το παρελθόν και από τον αέναο κύκλο της βίας που δε δίσταζε να φορέσει ένα σαρκαστικό και σαπουνοπερικό προσωπείο αλλά ουσιαστικά σπρώχνουν στα άκρα κάθε πτυχή αυτού του κόσμου, είτε πρόκειται για τις νέες ανεξερεύνητες περιοχές της Μαύρης Στοάς (ή μήπως είναι μια άλλη ολόκληρη πραγματικότητα;), είτε για να σχέδια των πολλαπλών Κούπερ που περιφέρονται με διάφορα επίπεδα ενσυνείδησης, είτε για τα μυστήρια που συσσωρεύονται κάτω από την προσοχή του Γκόρντον Κόουλ, του Άλμπερτ Ρόζενφελντ και της Τάμι Πρέστον, των πρακτόρων που συνειδητοποιούν πλέον χωρίς αμφιβολία ότι ακολουθούν υποθέσεις που χαρακτηρίζονται απλά ως «μπλε τριαντάφυλλο» (ένας κωδικός που πρωτοακούστηκε στο «Twin Peaks: Fire Walk With Me» και ποτέ δεν εξηγήθηκε ρητά η σημασία του).
Στο νέο Twin Peaks βρίσκει θέση και ένα εξπρεσιονιστικό εικοσάλεπτο στις άγνωστες περιοχές του κόσμου που βρίσκεται πέρα από το κόκκινο δωμάτιο (ο Λιντς εκεί όχι μόνο θυμάται το δικό του «Eraserhead» αλλά είναι σαν να κλείνει το μάτι και στην αισθητική του έτερου Καναδού οραματιστή, του Γκάι Μάντιν), και το slapstick οικιακό δράμα που ξεπερνά την Λούσι, τον Άντι και τον γιο τους, Γουόλι Μπράντο (όσο κι αν ο Μάικλ Σερά κάνει φιλότιμες προσπάθειες για να αποτελέσει μια καρικατούρα όλων όσων αντιπροσώπευε ο επαναστάτης χωρίς αιτία του Τζέιμς Χέρλι στην αρχική σειρά) για να προσγειωθεί στην κουζίνα του διπλότυπου (ή μήπως τριπλότυπου;) Κούπερ/Ντάγκι και της συζύγου του Τζέιν-Ι, και η καθαρόαιμη κωμωδία που θέλει ένα καζίνο να έρχεται άνω κάτω ύστερα από τις διαισθητικές υπερδυνάμεις που προσφέρει η επιστροφή από την Μαύρη Στοά.
Και όμως, το γεγονός ότι, παρά τα προηγούμενα, ένα απλό χαμόγελο και όλη η ιστορία που υπονοεί πίσω από την (ίσως κόκκινη) κουρτίνα αποτελούν την πιο δυνατή στιγμή της σειράς έως τώρα, αποδεικνύει ότι, παρά την ψυχρή του αφήγηση, το «Twin Peaks» γνωρίζει ακόμα πώς να αναγνωρίσει και να απογειώσει χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς το συναίσθημα και πώς να αποθεώσει την έμφυτη μελαγχολία του με ή χωρίς την βοήθεια της μουσικής του Άντζελο Μπανταλαμέντι.
Διαβάστε ακόμη: Επιστροφή στο Twin Peaks: «Πέθανα. Και όμως, ζω» (Σεζόν 3, Επεισόδια 1-2)
Και δεν είναι ότι η σειρά έχει κόψει πια κάθε δεσμό με την εξερεύνηση των ανθρώπινων σχέσεων για χάρη μιας πιο επιθετικής αφήγησης. Απλά έχει βρει μια ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην υπερβολή και την υπαινικτικότητα, τα έντονα χρώματα και την μουντή ατμόσφαιρα, την πολύβουη καθημερινότητα και την εσωτερική, μοναχική σιωπή.
Για κάθε χιουμοριστική γκάφα του Ντάγκι, υπάρχει ο τρόμος της συνειδητοποίησης ότι κανένας από τον περίγυρό του, από τους συναδέλφους και τους γνωστούς του μέχρι την αγαπημένη του πόρνη και την θορυβώδη γυναίκα του (η Ναόμι Γουότς αξιοποιεί κάθε δευτερόλεπτο της επιστροφής της στον κόσμο του Ντέιβιντ Λιντς), δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά στη συμπεριφορά του. Για κάθε οργιαστικό πανηγυρισμό του Μπομπ από το παρελθόν, υπάρχει η αμυδρή υποψία της εμφάνισής του στον καθρέφτη, χωρίς κραυγαλέες αναφορές αλλά με εξίσου φονικές συνέπειες. Και για κάθε στιγμή που ο χαρακτηριστικός βόμβος της νέας σεζόν τονίζει τον συνεχή κίνδυνο που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια, υπάρχει εκείνη η στιγμή που το κλασικό μουσικό θέμα της Λώρα Πάλμερ επιφέρει αντανακλαστικά και μάλλον λυτρωτικά (όχι μόνο στον αστυνομικό πλέον Μπόμπι Μπριγκς) τα δάκρυα στα μάτια.
«Helloooooooooooooooo!»
Με πέντε επεισόδια να έχουν ήδη πια προβληθεί, οι βασικοί αφηγηματικοί άξονες της νέας σεζόν έχουν αρχίσει πλέον να καθαρίζουν. Από την μια, υπάρχουν τα σχέδια του κακού Κούπερ, ο οποίος ύστερα από την επιβεβαίωση της παρουσίας του Μπομπ ακόμη μέσα του, συνεχίζει να χρησιμοποιεί το ευρύτατο δίκτυο «πρακτόρων» του, έχοντας πια καταφέρει να γλιτώσει από την αναγκαστική – λόγω χρονικών περιορισμών – επιστροφή στη Μαύρη Στοά. Από την άλλη, ο καλός Κούπερ έχει εγκλωβιστεί στο σώμα του Ντάγκι, ενός διπλότυπου που ο «κακός Κουπ» δημιούργησε για αυτήν ειδικά την περίπτωση. Ανάμεσά τους, η παλιά και η νέα γενιά του Twin Peaks προσπαθεί να επιβιώσει για ακόμα μία μέρα, όσο οι σκοτεινές δυνάμεις γύρω από την πόλη των περίπου πενήντα χιλιάδων κατοίκων έχουν πλέον καλύψει σχεδόν όλη την Αμερική ψάχνοντας τον επόμενο φορέα τους. Και παράλληλα με όλα αυτά, τρεις πράκτορες του FBI προσπαθούν να φέρουν, χωρίς να το ξέρουν ουσιαστικά, τον πραγματικό Κούπερ πίσω στον κόσμο. Επιπλέον, τι έχει να κάνει η ινδιάνικη κληρονομιά του Χωκ με όλα αυτά;
Διαβάστε ακόμη: Ο Ντέιβιντ Λιντς στα trending topics των Καννών
Σε κάποια άλλη περίπτωση, ίσως όλα αυτά να οδηγούσαν σε έναν αφηγηματικό αχταρμά. Εδώ όμως αποδεικνύεται κρίσιμο το γεγονός ότι όλα τα επεισόδια γράφονται από τον Μαρκ Φροστ και σκηνοθετούνται από τον ίδιο τον Ντέιβιντ Λιντς, βοηθώντας στη δημιουργία ενός αισθητικά απόλυτα συμπαγούς συνόλου. Ναι μεν μπορεί η αφήγηση να αποτελείται από ακραία ετερόκλιτα μεταξύ τους κομμάτια και να μη βιάζεται ακόμα να αποκαλύψει πλήρως το εύρος της ή να συνδέσει τις παράλληλες διαδρομές της, όμως η αίσθηση που προκύπτει είναι ότι τα πάντα αποτελούν μέρος μιας κοινής ιστορίας, που ξεπερνά το «Twin Peaks» για να αγκαλιάσει την Νότια Ντακότα, το Λας Βέγκας, την Νέα Υόρκη, ακόμα και το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής.
Εξάλλου το σταδιακό χτίσιμο ενός ολόκληρου νέου συμπεριφορικού κώδικα, το απλανές βλέμμα που εμφανίζεται όλο και πιο συχνά στα μάτια των χαρακτήρων, οι αναφορές σε γνώριμα ονόματα του παρελθόντος όπως ο Σμήναρχος Μπριγκς και ο πράκτορας Τζέφρις του Ντέιβιντ Μπάουι, ο τρόμος, η σουρεαλιστική κωμωδία, η screwball αφήγηση και το σοκ της απότομης εισόδου και εξόδου των χαρακτήρων δημιουργούν ουσιαστικά το σκηνικό μιας ταινίας 18 ωρών και όχι παραδοσιακή τηλεόραση, όπου το κοινό πρέπει να κολλήσει από το πρώτο επεισόδιο και να παραμείνει συνεπές στο ραντεβού του με το επόμενο επεισόδιο εξαιτίας ενός απλά αγωνιώδους φινάλε.
Διαβάστε ακόμη: Ολόκληρο το «Twin Peaks» σε τρία λεπτά - ή οκτώ κείμενα
Στο νέο «Twin Peaks» ο Λιντς ουσιαστικά ανατρέπει όλα τα δεδομένα. Κλείνει τα επεισόδιά του χωρίς ίχνος αγωνίας με μουσικές εμφανίσεις indie συγκροτημάτων (όπως οι Chromatics και οι Au Revoir Simone) στο Bang Bang Bar, επισκέπτεται γνώριμους χαρακτήρες χωρίς τυμπανοκρουσίες και αρνείται να βιαστεί να ικανοποιήσει την περιέργεια του κοινού για άλλους (καμία εμφάνιση της Όντρεϊ Χορν ακόμα), επιστρέφει στην εικονογραφία του – διάδρομοι, neon φώτα, τα δάση γύρω από το Twin Peaks – για να την αποδομήσει και να την ανασυστήσει από την αρχή και δημιουργεί το ουσιαστικό «εικοσιπέντε χρόνια μετά» της ιστορίας του στήνοντας μια πραγματικότητα σύγχρονη, τρομακτική, κουλή και, ταυτόχρονα, απρόσμενα αστεία. Και όλα αυτά έχοντας στη διάθεσή του την πολυεπίπεδη ερμηνεία του Κάιλ ΜακΛάχλαν στους πολλαπλούς ρόλους του πράκτορα Κούπερ του, σαν να περίμενε όλα αυτά τα χρόνια για να του προσφέρει με μιας τους ποθητούς ρόλους μιας εικοσαετίας.
Ανάμεσα στα πρόσωπα που περνούν από την οθόνη, είναι δύσκολο να μην νιώσει κανείς το βάρος όσων έφυγαν από την ζωή πριν την προβολή αυτών των νέων επεισοδίων. Κάποιοι όπως η Κάθριν Κόουλσον και η Log Lady της ή ο Μιγκέλ Φέρερ και ο πράκτοράς Ρόζενφελντ του πρόλαβαν να ολοκληρώσουν πλήρως τις (λιγοστές ή αρκετές) σκηνές τους για τη νέα σεζόν. Άλλοι όπως ο Φρανκ Σίλβα και ο Μπομπ του ή ο Ντον Σ. Ντέιβις και ο Σμήναρχος Μπριγκς του έφυγαν πολύ νωρίς αφήνοντας απλά την κληρονομιά τους και την μορφή τους ως ένα – κυριολεκτικό – φάντασμα από το παρελθόν στην αναβίωση της σειράς. Και άλλοι, όπως ο Ντέιβιντ Μπόουι, απλά δεν πρόλαβαν να αναλάβουν ξανά τους ρόλους τους, αφήνοντας τον Μαρκ Φροστ να ελιχθεί δημιουργικά γύρω από τους χαρακτήρες (ο πράκτορας Τζέφρις πάντως φαίνεται να αποτελεί ακόμα καίριο κομμάτι της αφήγησης).
Διαβάστε ακόμη: Δείτε τους νέους τίτλους αρχής του «Twin Peaks»
Όλα αυτά δημιουργούν μια ακόμη πιο πλούσια μυθολογία γύρω από τον μύθο του Twin Peaks και θολώνουν τα όρια της φαντασίας, του κόσμου της σειράς και της δικιάς μας πραγματικότητας, κατασκευάζοντας τελικά ένα μοναδικό σύμπαν αμφίδρομων διαδρομών όπου δεν υπάρχει απλά η γενική προσμονή του τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Το πραγματικό ερώτημα είναι τι θα συμβεί στους χαρακτήρες που καθοδηγούν την επιστροφή μας σε αυτό τον περίεργο, επικίνδυνο και άκρως γοητευτικό κόσμο. Είναι μια γνήσια, οργανική, απόλυτα ειλικρινής αγωνία. Και αυτό είναι το πραγματικό δώρο που προσφέρει ο Ντέιβιντ Λιντς σε όσους επέλεξαν να διατηρήσουν τόσα χρόνια ζωντανό τον μύθο του Twin Peaks.
«Πού είναι το εδώ;» «Μήπως τελικά η ιστορία έχει να κάνει με τα λαγουδάκια;» «Τι τρέχει με σένα, Ντάγκι;» Και τελικά, πόσο έτοιμοι είμαστε να μάθουμε τις απαντήσεις σε όλες αυτές τις ερωτήσεις;
Περισσότερο «Twin Peaks»
- Ο Ντέιβιντ Λιντς δεν εγκαταλείπει τελικά το σινεμά!
- Κι άλλοι φίλοι απ' τα παλιά στον τρίτο κύκλο του «Twin Peaks»
- Το νέο teaser του «Twin Peaks» μας ξεναγεί στα παλιά λημέρια της σειράς. Οπως θα τα δούμε στον τρίτο κύκλο
- Ολόκληρο το «Twin Peaks» σε τρία λεπτά - ή οκτώ κείμενα
- Το νέο «Twin Peaks» έχει μερικούς γρίφους για σας μέσα από τα νέα του teasers!
- Ο μαραθώνιος που περιμέναμε και ο τρίτος κύκλος του «Twin Peaks» αποκλειστικά στην COSMOTE TV
- Μια μυστηριώδης... κερασόπιτα μάς προετοιμάζει για τον ερχομό του «Twin Peaks»!
- Το «Twin Peaks» έρχεται! Φωτογραφίες, βίντεο και φειδωλές πληροφορίες για τα νέα επεισόδια
- Η Λόρα Ντερν αποκαλύπτει ότι το νέο «Twin Peaks» είναι «άγριο, βαθύ και ξεκαρδιστικό»
- Συμβαίνει ξανά! Νέο teaser για την επιστροφή του «Twin Peaks»
- Ο Ντέιβιντ Λιντς τρώει ένα ντόνατ στο καινούργιο teaser του νέου «Twin Peaks»
- O Τζον Μάλκοβιτς ερμηνεύει χαρακτήρες από τη φιλμογραφία του Ντέιβιντ Λιντς στο «Playing Lynch»!
- Ποιος ξεχνά τη Λόρα Πάλμερ; Το δεύτερο teaser του νέου «Twin Peaks» είναι εδώ
- «Stranger Peaks»: Οσα ενώνουν το «Stranger Things» με το «Twin Peaks»
- Ακούστε το «Out of Sand» του Εντι Βέντερ από το soundtrack του τρίτου κύκλου του «Twin Peaks»
- Τεντώστε τ' αυτιά σας: Πριν δούμε το νέο «Twin Peaks», θα το... ακούσουμε
- The Twin Peaks Mixtape: αφιερωμένη από τους μουσικούς του νέου καστ
- Από τη Μόνικα Μπελούτσι στον Τζιμ Μπελούσι: Αυτό είναι το καστ του τρίτου κύκλου του «Twin Peaks»
- Τώρα δεν θα μάθει ποτέ κανείς ποιος ήταν πραγματικά ο Πράκτορας Τζέφρις του Ντέιβιντ Μπόουι στο «Twin Peaks»
- Είστε έτοιμοι; Πρώτο teaser για την επιστροφή του «Twin Peaks»
- Το «Twin Peaks» μεγαλώνει: 18 επεισόδια ετοιμάζονται και το καστ μας αποκαλύπτει τα μυστικά του 3ου κύκλου!
- Ο Ντέιβιντ Λιντς θα γυρίσει τον τρίτο κύκλο του «Twin Peaks» μονοκοπανιά σαν μια ταινία μεγάλου μήκους!
- Και ο Πίτερ Σάρσγκαρντ στο καινούριο «Twin Peaks». Και του πάει!
- Ομορφα νέα: Η Αμάντα Σέιφριντ έρχεται στο «Twin Peaks»
- Τι θα ήταν το «Twin Peaks» χωρίς τον Ντέιβιντ Λιντς; #SaveTwinPeaks
- Η Λόρα Πάλμερ επιστρέφει στο «Twin Peaks»
- Καλωσήρθατε (ξανά) στο «Twin Peaks», Πράκτορα Κούπερ
- Η Δευτέρα Παρουσία του «Twin Peaks»
- Οι 7 απόγονοι του «Twin Peaks»
- Ψήσε καφέ! Το «Twin Peaks» επιστρέφει...
- Τα 20 καλύτερα βίντεο που θα βρείτε στο YouTube για το «Twin Peaks»
- Τι θα ήταν το «Twin Peaks» χωρίς τη μουσική του Αντζελο Μπανταλαμέντι
- Το πιο όμορφο αφιέρωμα που έγινε ποτέ για το «Twin Peaks»
- Σοκ και Δέος! Ο τρίτος κύκλος του «Twin Peaks» είναι πραγματικότητα!
- «Mulholland Drive»: Η προηγούμενη επιστροφή του Ντέιβιντ Λιντς στην τηλεόραση
- Ολοι μιλάνε για τον τρίτο κύκλο του «Twin Peaks» - μαζί και ο Μαρκ Φροστ
- Δύο δεκαετίες μετά, το «Twin Peaks» του Ντέιβιντ Λιντς συνεχίζει να εμπνέει...
- Οι αγαπημένες ταινίες του Ντέιβιντ Λιντς
Διαβάστε εδώ τα recaps των επεισοδίων του πρώτου (θρυλικού) κύκλου του «Twin Peaks»
- «Twin Peaks» #1 / «She’s dead. Wrapped in plastic»: Οι χαρακτήρες και το μυστήριο
- «Twin Peaks» #2 / «Marilyn Monroe and the Kennedys»: Έρωτας, έγκλημα και συνωμοσία
- «Twin Peaks» #3 / Ξύπνημα στον εφιάλτη
- «Twin Peaks» #4 / Break the code, solve the crime
- «Twin Peaks» #5 / Η ζωή δεν είναι άλγεβρα
- «Twin Peaks» #6 / Στα όνειρά μου βρίσκω το δολοφόνο
- «Twin Peaks» #7 / Στα ίχνη του μονόκερω
- «Twin Peaks» #8 / Στις φλόγες
Tags: Twin Peaks, Twin Peaks 3