Industry

Το «Κιούκα», το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη ξεκινάει την ανάπτυξή του από το Midpoint 2020

of 10

Πρώτη εμφάνιση του πρότζεκτ μεγάλου μήκους «Κιούκα - Ταξιδεύοντας στο Φεγγάρι Μέσα από την Απέραντη Θάλασσα» στο εργαστήρι εκπαίδευσης και δικτύωσης Midpoint 2020.

Το «Κιούκα», το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη ξεκινάει την ανάπτυξή του από το Midpoint 2020

Κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών, ο Κωνσταντίνος και η Ελσα, δίδυμα αδέλφια στο μετεφηβικό στάδιο της ζωής τους, θα αποφασίσουν να δραπετεύσουν από τον αυταρχικό πατέρα τους, αφού θα τους αναγκάσει να επανασυνδεθούν και να πάρουν εκδίκηση από την βιολογική τους μητέρα.

Αυτή είναι η επίσημη υπόθεση του «Κιούκα - Ταξιδεύοντας στο Φεγγάρι Μέσα από την Απέραντη Θάλασσα», της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του Κωστή Χαραμουντάνη - ένα μικρό πρόλογό της είχαμε δει με το υπέροχο «Κιόκου Πριν Ερθει το Καλοκαίρι» το 2018.

Χειροποίητο και συναισθηματικά ακαριαίο, το σινεμά του Κωστή Χαραμουντάνη, όπως εξελίσσεται μέσα στα χρόνια και σε μέχρι σήμερα κυρίως τέσσερις - από το καλό στο καλύτερο - μικρού μήκους ταινίες («Το Μάτι και το Φρύδι» του 2016, «Το ΤΕΡΑΣ Κοιμάται» του 2017, «Κιόκου Πριν Ερθει το Καλοκαίρι» του 2018 και «Ο Σκύλος του Χαμομήλι» του 2019) είναι κάτι περισσότερο από μια υπόσχεση για έναν δημιουργό που σου δημιουργεί ασυναίσθητα την επιθυμία να δεις τι θα είναι το επόμενο πράγμα που θα σκεφτεί το μυαλό του και πώς οτιδήποτε κι αν είναι αυτό, θα ενταχθεί αρμονικά μέσα στο σχήμα ενός οπτικοακουστικού σύμπαντος που μοιάζει τόσο παιδικό ώστε να αντανακλά την επιθυμία όλων ανεξαιρέτω να μην μεγαλώσουν ποτέ και τόσο προσωπικό ώστε να σε αφορά σχεδόν καθολικά.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για τον Κωστή Χαραμουντάνη.

Κιόκου Πριν Ερθει το Καλοκαίρι Ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος και η Ελσα Λεκάκου στο «Κιόκου - Πριν Ερθει το Καλοκαίρι»

Το πρότζεκτ επιλέχθηκε στο εργαστήριο σεναρίου και ανάπτυξης MIDPOINT Feature Launch 2020 και έτσι ρωτήσαμε τον Κωστή Χαραμουντάνη να μας μιλήσει εν μέσω Δεκεμβρίου για... καλοκαίρια.

Η «Κιούκα - Ταξιδεύοντας στο Φεγγάρι Μέσα από την Απέραντη Θάλασσα» θα είναι η πρώτη μου ταινία μεγάλου μήκους και η συνέχεια της μικρού μήκους «Κιόκου - Πριν Έρθει το Καλοκαίρι» (2018). Η ταινία είναι βουτηγμένη στο καλοκαίρι. Κιούκα (Kyuka) στα Ιαπωνικά σημαίνει διακοπές και στην ουσία το πλαίσιο της ιστορίας είναι πως το καλοκαίρι επιτέλους ήρθε και τα αδέλφια που γνωρίσαμε στην “Κιόκου” πηγαίνουν για καλοκαιρινές διακοπές με τον πατέρα τους.

Το σενάριο της «Κιούκα» το γράφω για λίγο παραπάνω από δύο χρόνια, τώρα. Πριν ακόμα γυριστεί η μικρού μήκους. Οι κύριες ιδέες που συγκροτούν την ταινία προκύπτουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από πραγματικά γεγονότα και έχουν σαν κεντρικό θέμα την οικογένεια. Παρόλο που το θέμα της ιστορίας ακούγεται σοβαρό, το σενάριο έχει σαν φίλτρο και εργαλείο το χιούμορ και έχω δανειστεί αρκετά στοιχεία από την μικρού μήκους, σεναριακά και σκηνοθετικά. Η “Κιούκα” είναι μια ιστορία για την ενηλικίωση και επικεντρώνομαστε στο τι μπορεί να την πυροδοτήσει έτσι ώστε να προκύψει σε έναν άνθρωπο. Η ενηλικίωση έχει το δικό της ρολόι. Κάποιες φορές έρχεται καθυστερημένα ή κάποιες άλλες φορές δεν έρχεται και ποτέ. Όταν έρχεται, είναι πάντα ξαφνικά και χωρίς την βιολογική ηλικία να παίζει κάποιον ρόλο. Αυτό που δίνει ένα ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ταινία είναι η επιλογή και η σημασία του χώρου μέσα στον οποίο θα εξελιχθεί η ιστορία. Ο χώρος είναι ένα μικρό οικογενειακό ιστιοφόρο, με το οποίο οι χαρακτήρες θα ταξιδέψουν, θα αγκυροβολήσουν στο νησί και θα μείνουν μέσα κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών.

Ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος και η Eλσα Λεκάκου από την «Κιόκου - Πριν Έρθει το Καλοκαίρι» θα είναι και στην «Κιούκα», φανερά μεγαλύτεροι και πιο ώριμοι σαν χαρακτήρες και σε ένα διαφορετικό πλαίσιο γυρίσματος, αυτό της μεγάλου μήκους. Η μικρού μήκους γυρίστηκε χωρίς συγκεκριμένο σενάριο. Υπήρχε μία μήξη πραγματικής ζωής και μυθοπλασίας με βασικό άξονα ότι τα αδέλφια περιμένουν να έρθει το καλοκαίρι. Στο σενάριο υπήρχε μια σκιαγράφηση της ιστορίας και κάποιων σκηνών, αλλά η βάση της ήταν ο αυτοσχεδιασμός και το αυθόρμητο. Επειδή αυτό σαν επιλογή μας χάρισε πολύ ζωντανές σκηνές, φυσικές ερμηνίες, αλλά και εκπλήξεις που προκύπτουν όταν δεν έχεις σχεδιασμένα τα πράγματα, παρόλο που στην μεγάλου μήκους υπάρχει συγκεκριμένο σενάριο, σκοπεύουμε να το ακολουθήσουμε περισσότερο σαν οδηγό και όχι σαν κάτι που πρέπει να ακολουθήσουμε κατά γράμμα. Αυτό όμως για να έχει εν τέλει το σωστό αποτέλεσμα προϋποθέτει να γίνει τώρα πολύ καλή δουλειά στο σενάριο, να υπάρξει τριβή με αυτό έτσι ώστε να μπορέσουμε κάποια στιγμή να το αφήσουμε και να μην του δίνουμε τόση σημασία.

Η ταινία θα γυριστεί κατά βάση στο νησί του Πόρου, συγκεκριμένα στον κόλπο του Νεώριου, όπου μικρός πήγαινα εκεί με την οικογένεια μου και σχεδόν κάθε χρόνο για τις καλοκαιρινές μας διακοπές. Στην περιοχή αυτή, πέρα από το ότι έχω δικές μου παιδικές αναμνήσεις, έχει ακόμα κάτι ξεχασμένο από την δεκαετία του ’90 που κινηματογραφικά με ενδιαφέρει αρκετά ακόμη και αν η ταινία διαδραματίζεται στο τώρα.

Είμαι πολύ ενθουσιασμένος με την συνεργασία που έχουμε αναπτύξει με την Heretic και που η ταινία μας επιλέχθηκε στο Midpoint. Στην πραγματικότητα δεν έχω βρεθεί ποτέ ξανά σε ένα τέτοιο περιβάλλον, όπου ταξιδευέις, μοιράζεσαι το σενάριό σου και μέσα από ένα εργαστήριο δουλεύεις μαζί με άλλους. Είναι κάτι άγνωστο για μένα σαν εμπειρία αλλά μου φαίνεται τρομερά ενδιαφέρον και πραγματικά ανυπομονώ να αρχίσει.

κιούκα

Η παραγωγός της ταινίας από την Heretic, Δανάη Σπαθάρα εξηγεί τι ήταν το ξεχωριστό στο πρότζεκτ του Κωστή Χαραμουντάνη

Αυτό που με εντυπωσίασε από την αρχή στο «Κιόκου» και στη συνέχεια στο σενάριο του «Κιούκα» είναι η αλήθεια του, ο ανεπιτήδευτος αφηγηματικός του χαρακτήρας, το συναίσθημα που ρέει φυσικά και αβίαστα. Ο αυθορμητισμός και η φυσικότητα που έχουν οι χαρακτήρες, η αίσθηση του χειροποίητου που καμία σχέση δεν έχει με την προχειρότητα, η αυτοπεποίθηση και η τόλμη με την οποία o Κωστής Χραμουντάνης συνθέτει ένα ιδιαίτερο οπτικά και αφηγηματικά σύμπαν και η ευαισθησία με την οποία χτίζει τους χαρακτήρες του, με ενθουσίασε.

Τον Κωστή τον γνώρισα αφού είχα δει τις μικρού μήκους ταινίες του και αφού είχα διαβάσει το σενάριο του «Κιούκα», το οποία αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια του μικρού μήκους «Κιόκου». Οταν στη συνέχεια συνάντησα τον Κωστή είδα έναν πολύ νέο δημιουργό που εκπέμπει νηφαλιότητα και τρέλα, αυτοπεποίθηση και ευαισθησία. Οπως και τα έργα του.

Για την Heretic, είναι μεγάλη χαρά που συνεργαζόμαστε με τον Κωστή Χαραμουντάνη. Από την πρώτη στιγμή που μας προσέγγισε ο Κωστής με το «Κιούκα» αποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά τη συνεργασία. Tο «Κιούκα», με την αμεσότητα, την απλότητα και την καθαρότητα του έφερε μία καλοκαιρινή φρεσκάδα στο γραφείο μας, σαν αυτή που απεικονίζεται στο σενάριο του.

Για να είμαστε ειλικρινείς, ο Κωστής βρισκόταν ήδη για αρκετό καιρό στο ραντάρ της Heretic, του Κωνσταντίνου Κοντοβράκη και του Γιώργου Καρναβά, ως μία από τις πιο πρωτότυπες φωνές ανάμεσα στους νεότερους Ελληνες σκηνοθέτες. Οι ταινίες μικρού μήκους του, μάς είχαν εντυπωσιάσει με την άγρια, απρόβλεπτη και ευαίσθητη φύση τους. Αποκάλυπταν έναν τολμηρό σκηνοθέτη, ο οποίος έχει την ικανότητα να δημιουργεί ένα μοναδικό σύμπαν, γεμάτο από τρελές ιδέες, τόσο σε οπτικό όσο και αφηγηματικό επίπεδο. Το σύμπαν που δημιουργεί ο Κωστής είναι ριζωμένο στο συναίσθημα που ρέει υπόγεια στην ιστορία του από την αρχή ως το τέλος, και το οποίο δίνει βάθος στο περιεχόμενο της ιστορίας.


**Δείτε εδώ το «Κιόκου - Πριν Ερθει το Καλοκαίρι» του Κωστή Χαραμουντάνη. Θα σας κάνει να ανυπομονείτε για το «Κιούκα - Ταξιδεύοντας στο Φεγγάρι Μέσα από την Απέραντη Θάλασσα»