Industry

Οι Cinobo Nights μας είναι πιο όμορφες από τις μέρες σας

of 10

Σημειώνουμε τι θα δούμε στα θερινά από το Cinobo και διαβάζουμε όσα μας είπε η Founder και Managing Director, Δάφνη Μπεχτσή.

Οι Cinobo Nights μας είναι πιο όμορφες από τις μέρες σας

Γνωρίσαμε το Cinobo, την online πλατφόρμα κινηματογραφικού περιεχομένου, τον περασμένο Μάρτιο. Γνωρίσαμε το fun των προβολών, σε θερινά σινεμά, ταινιών του Cinobo το περασμένο καλοκαίρι και φέτος είμαστε έτοιμοι να καθίσουμε, ξανά, στη θέση μας!

Διαβάστε ακόμη: Το Cinobo παρουσιάζει το ποιητικό σινεμά του Γουόνγκ Καρ Γουάι στα θερινά

Για δεύτερη χρονιά, η streaming πλατφόρμα Cinobo χαρίζει στους συνδρομητές της θερινό σινεμά, όλο το καλοκαίρι. Λίγο παρακάτω θα μάθετε ποιες ταινίες θα προβληθούν στα Cinobo Nights, πού και πώς θα τις δείτε δωρεάν. Αλλά πρώτα, αφήνουμε τη Δάφνη Μπεχτσή, Founder και Managing Director του Cinobo, να μας εξηγήσει γιατί το σινεμά - αυτό με τη μεγάλη οθόνη, τις καρέκλες και τον κόσμο - έχει σημασία.

Το Cinobo καλωσορίστηκε από το ελληνικό κοινό στην αρχή της πανδημίας ως μια ενδιαφέρουσα, καλλιτεχνικών αξιώσεων online πλατφόρμα. Τι σας κάνει να δίνετε βάρος και στην προβολή σε αίθουσα, πώς ζυγίζετε τη μικρότερη και τη μεγάλη οθόνη;

Το επίκεντρο δεν είναι η οθόνη, αλλά η ταινία. Δίνουμε βάρος στην ταινία, σε όποια οθόνη κι αν αυτή προβάλλεται. Αποστολή μας είναι να κάνουμε το καλό σινεμά προσβάσιμο για όλους, οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή. Εξ ου και το μότο μας, «Μεγάλο σινεμά, σε όλες τις οθόνες». Αντιμετωπίζουμε τις ταινίες με σεβασμό και όπου και με όποιο τρόπο μας δίνεται η δυνατότητα τα τις εκθέτουμε στο κοινό μας, δεν χάνουμε την ευκαιρία! Ενας άλλος λόγος που δίνουμε βάρος στην αίθουσα είναι διότι αγαπάμε τη μεγάλη οθόνη. Τίποτα δεν αντικαθιστά την ατμόσφαιρα της αίθουσας και του θερινού και τόσο εμείς, όσο και το κοινό μας, αποζητάμε τη συλλογική εμπειρία της μεγάλης οθόνης. Οπως δεν θα μπορούσαμε να εκπληρώσουμε το όραμά μας εάν δεν βρίσκαμε λύση στην κάλυψη των αναγκών των κινηματογραφόφιλων σε όλη την Ελλάδα, έτσι δεν θα γινόταν αν παραγκωνίζαμε τη σημασία της μεγάλης οθόνης. Τόσο οι μικρές όσο και οι μεγάλες οθόνες εκπληρώνουν ένα στόχο, να φέρνουν κοντά μας το σινεμά που τόσο αγαπάμε.

Τα σινεμά και οι streaming υπηρεσίες εξυπηρετούν κοινούς σκοπούς, της ψυχαγωγίας του θεατή και της στήριξης της τέχνης του σινεμά, αλλά στην πράξη ικανοποιούν μια διαφορετική ανάγκη για τον θεατή. Η αίθουσα είναι μια αγαπημένη έξοδος που συνδυάζεται με τον κινηματογράφο που αγαπάς, ενώ η streaming υπηρεσία είναι ο τρόπος να εξερευνήσεις το περιεχόμενο αυτό που δεν πρόλαβες ή δεν μπόρεσες να δεις στην αίθουσα. Αυτό νομίζω θα είναι πιο ξεκάθαρο έπειτα απ' αυτήν την καταλυτική περίοδο.

cinobo nights 607Cinobo Nights

Πώς πιστεύετε ότι η μεγάλη εξοικείωση του κοινού με τη θέαση ταινιών στο σπίτι επηρεάζει την κινηματογραφική αγορά των προβολών σε αίθουσα αλλά και τη συμπεριφορά του κοινού;

Πιστεύω πως η γνωριμία με το streaming δεν είναι περαστική και φυσικά έχει επηρεάσει τη συμπεριφορά του κοινού. Το περιεχόμενο που παράγεται στις μέρες μας είναι πάρα πολύ και οι online πλατφόρμες αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο για να γίνεται το περιεχόμενο αυτό διαθέσιμο στο κοινό που το αφορά και να μη σκονίζεται στα ράφια μετά την κυκλοφορία του. Με το θάνατο του DVD πλέον ο μόνος τρόπος να αναζητήσεις ταινίες που δεν προβάλλονται από κανάλια- κολοσσούς, ήταν η πειρατεία. Είναι ξεκάθαρο πως τα εργαλεία αυτά που δίνουν λύσεις θα είναι όλο και περισσότερο μέρος της καθημερινότητάς μας και θα επηρεάσουν τον κόσμο του θεάματος σε όλες του τις μορφές. Ως ένα βαθμό πιστεύω θα βοηθήσουν και στην αντιμετώπιση της πειρατείας. Πλέον το κοινό γνωρίζει ότι μπορεί να εξερευνήσει αυτό που αγαπά νόμιμα, ανεξαρτήτως τοποθεσίας, οικονομικής ευχέρειας, διαθεσιμότητας χρόνου.

Οσο για την αίθουσα, οι αξιόλογες ταινίες είναι πολλές, αλλά και αυτές που φτάσανε στα Οσκαρ και τις Σφαίρες είναι άλλες τόσες. Οι ανεξάρτητες παραγωγές σπάνια βρίσκουν αίθουσα προβολής πέραν τον αστικών κέντρων και είναι γεγονός πως σε μία χώρα όπου ο μέσος θεατής πάει σινεμά λιγοστές φορές το χρόνο, η αίθουσα παύει να είναι η λύση για την έκθεση κάθε ταινίας. Οι online πρεμιέρες δίνουν πλέον τη δυνατότητα σε φιλμ που δεν βρίσκουν χώρο στις αίθουσες να κάνουν την πρεμιέρα τους διαδικτυακά, σε όλη την Ελλάδα, γεγονός που αμφιβάλλω ότι επηρεάζει αρνητικά την αίθουσα. Οσο για το κοινό τους, αυτοί που αγαπούν την έξοδο στο σινεμά θα επιστρέψουν στην αγαπημένη αυτή συνήθεια όταν νιώσουν ασφαλείς, γεγονός που ήδη γίνεται αντιληπτό με το δυναμικό άνοιγμα των θερινών, έστω και με περιορισμούς.

Η αγορά αλλάζει λοιπόν, αλλά ευελπιστώ ότι η εξοικείωση με το streaming θα συμβάλλει και σε μια διόγκωση της συνολικής αγοράς, τουλάχιστον όσον αφορά το κοινό των arthouse, ανεξάρτητων και ελληνικών παραγωγών. Οσο το κοινό έχει πρόσβαση σε αυτό, μπορεί να το γνωρίσει, να το αγαπήσει και να το συστήσει και μόνο τότε η αγορά θα μπορεί να ενισχυθεί και να διογκωθεί. Εκτός των άλλων, για πολλούς Gen Z το streaming ίσως να είναι και ο μόνος τρόπος να έρθουν σε επαφή με το υλικό που έχει αναπαραχθεί ανά τα χρόνια. Μιλάμε για γενιές που μπορεί να μην γνωρίζουν / γνωρίσουν τι εστί ανεξάρτητη αίθουσα. Αν ο τρόπος να τους κάνουμε hook είναι να συστήσουμε σκηνοθέτες online, τότε καλώς, γιατί αυτό θα τους φέρει ένα βήμα πιο κοντά στο να ανυπομονούν να δουν την επόμενή του/της με παρέα στη μεγάλη οθόνη. Ισως η πανδημία να έδωσε το έναυσμα για το ξεκίνημα μιας αρμονικής συμβίωσης μεταξύ της ανεξάρτητης αίθουσα και των ποιοτικών streaming καναλιών, που θα λειτουργήσει μόνο προς όφελος των ταινιών, των δημιουργών και του κινηματογραφόφιλου κοινού. Δίνεται μια ευκαιρία που δεν πρέπει χαθεί για τον κινηματογράφο και ειδικά για τις ανεξάρτητες παραγωγές: η συνεργασία και η «συστέγαση» των δύο μορφών αυτής της βιομηχανίας που μπορεί - και σίγουρα το οφείλει - να αναπτύξει την κινηματογραφική αγορά των προβολών στις αίθουσες.

δάφνη μπεχτσή 607Δάφνη Μπεχτσή

Από την έναρξή του, το Cinobo έδωσε βάρος στο ελληνικό σινεμά - ποιο είναι το πλάνο σας για τη συνέχεια της προώθησής του μέσα από τον πλατφόρμα, ίσως και τις δια ζώσης προβολές;

Οραμά μας είναι το Cinobo να αποτελέσει πυλώνα για τον ανεξάρτητο κινηματογράφο στην Ελλάδα, συμβάλλοντας στη σύνδεση του σινεμά των Ελλήνων δημιουργών με το ευρύ κοινό που το αγαπά ή θέλει να το γνωρίσει. Μέχρι στιγμής το Cinobo συνέβαλε συγκεντρώνοντας σημαντικό μέρος του νέου ελληνικού σινεμά στην πλατφόρμα του, προσφέροντας τη μεγαλύτερη διαθέσιμη online συλλογή σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου. Επίσης στον ένα χρόνο λειτουργίας του στήριξε ελληνικές παραγωγές στην έξοδό τους στις αίθουσες, αρχικά με τη στήριξή του στην κυκλοφορία του «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντι και την επανακυκλοφορία του «The Waiter» του Στιβ Κρική και φιλοξενώντας στις ειδικές προβολές των Cinobo Nights την «Αλυτη» του Μίνωα Νικολακάκη. Συνεχίζει και φέτος οργανώνοντας προβολές για το «Εφτά Λεπτά Ψυχής» του Πάνου Βλάχου και το release το χειμώνα για το «Daniel 16» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου. Φέτος το καλοκαίρι, θα φιλοξενήσουμε στην πλατφόρμα ένα νέο project από το 5ο Πανόραμα Ταινιών του Τμήματος Κινηματογράφου ΑΠΘ, προβάλλοντας όλες τις ταινίες μικρού μήκους που αναπτύχθηκαν από σπουδαστές και σπουδάστριες του τμήματος στο πλαίσιο της φοίτησης τους και συμμετείχαν στο πλαίσιο του Παράλληλου Τμήματος.

Το πλάνο είναι να συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε την πλατφόρμα με ελληνικές παραγωγές κάθε μήνα και στο μέλλον βλέπουμε τη συμβολή του Cinobo σε διάφορα στάδια του ελληνικού σινεμά: από την αρχή της δημιουργίας, έως την έκθεσή του στη μεγάλη οθόνη και φυσικά στο streaming. Στόχος είναι να προσφέρουμε μια πύλη να παρουσιάζουν τις δουλειές τους στο ευρύ κοινό, με όποιον τρόπο.

cinobo nights 607Στην προβολή του «Εφτά Λεπτά Ψυχής»


Τα Cinobo Nights επέστρεψαν

Φέτος, το Cinobo γιορτάζει την επαναλειτουργία των κινηματογράφων και χαρίζει εισιτήρια για προβολές στη μεγάλη οθόνη για όλο το καλοκαίρι.

Τι πρέπει να κάνεις

Οι συνδρομητές του Cinobo θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν εντελώς δωρεάν ταινίες επιλεγμένες από την ομάδα του Cinobo σε πρώτη πανελλαδική προβολή στη μεγάλη οθόνη. Κάθε συνδρομητής της πλατφόρμας δικαιούται από ένα δωρεάν εισιτήριο για κάθε μία από τις 11 ταινίες που θα κυκλοφορήσουν αυτό το καλοκαίρι (δες παρακάτω), στους συνεργαζόμενους κινηματογράφους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πληροφορίες σχετικά με τα Cinobo Nights, το πρόγραμμα προβολών (ημέρες, ώρες, κινηματογράφοι) και τα δωρεάν εισιτήρια, διαθέσιμα στην ιστοσελίδα των Cinobo Nights.

Οσοι θεατές δεν είναι συνδρομητές στο Cinobo, αλλά θα ήθελαν να κάνουν χρήση της προσφοράς, μπορούν να εγγραφούν στην κινηματογραφική streaming πλατφόρμα Cinobo, με τη συνδρομή στα 7.99€ / μήνα για να έχουν πρόσβαση στη μεγαλύτερη online συλλογή ανεξάρτητου και διεθνούς κινηματογράφου στην Ελλάδα, από όλες τις συσκευές. Αν ξεκινήσουν τη δωρεάν δοκιμή τους τώρα θα δικαιούνται δωρεάν εισιτήριο μετά το πέρας της δωρεάν δοκιμής 14 ημερών.

Οι κινηματογράφοι που προβάλλουν ταινίες του Cinobo Nights είναι στην Αθήνα οι Cine Αλεξάνδρα, Σινέ Φλερύ, Εκράν και στη Θεσσαλονίκη Θερινό Απόλλων και Cine Alex.

Δείτε ποιες ταινίες θα προβληθούν φέτος στα Cinobo Nights (και κλικάρετε στον τίτλο για εισιτήρια)

chungking express 607

CHUNGKING EXPRESS

1994 | Κ15 | 102' | Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γουόνγκ Καρ Γουάι | Με τους: Τακέσι Κανεσίρο, Τόνι Λιούνγκ, Μπριζίτ Λιν, Φέι Γουόνγκ

Η ταινία που εκτόξευσε τον Γουόνγκ Καρ Γουάι στη διεθνή σκηνή. Μια φιλμική πυρηνική βόμβα συναισθήματος, για τους χαμένους έρωτες, την ανάμνηση, την απώλεια, και τους χώρους στους οποίους κινούμαστε στις μεγαλουπόλεις μας. Σε νέα αποκατεστημένη 4Κ κόπια.

Fallen Angels 607

ΕΚΠΤΩΤΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ (Fallen Angels)

1995 | Κ15 | 99' | Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γουόνγκ Καρ Γουάι | Με τους: Λεόν Λάι, Μισέλ Ράις, Τακέσι Κανεσίρο

Ο Γουόνγκ Καρ Γουάι παραδίδει μια πνευματική συνέχεια στο αξεπέραστο “Chungking Express”. Επαγγελματικές και ερωτικές ζωές διασταυρώνονται χωρίς ποτέ κανείς εμπλεκόμενος να το συνειδητοποιεί, σε ένα καθηλωτικά στιλιζαρισμένο περιπετειώδες δράμα με φόντο το αστικό νυχτερινό τοπίο του Χονγκ Κονγκ. Σε νέα αποκατεστημένη 4Κ κόπια.

Happy Together 607

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ (Happy Together)

1997 | Κ15 | 96' | Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γουόνγκ Καρ Γουάι | Με τους: Τόνι Λιούνγκ, Λέσλι Τσέουνγκ, Τσανγκ Τσεν

Βραβείο Σκηνοθεσίας στις Κάννες το 1997 για το στυλιστικό θαύμα του Γουόνγκ Καρ Γουάι για το απρόβλεπτο της ζωής. Κάμερα σε παροξυσμό και απόλυτη αισθητική ελευθερία περιγράφουν μοναδικά μια κυκλοθυμική πορεία εντάσεων, έρωτα και μίσους σε συνεχή διαδοχή. Σε νέα αποκατεστημένη 4Κ κόπια.

Εφτά Λεπτά Ψυχής 607

7 ΛΕΦΤΑ ΨΥΧΗΣ

2020 | Κ | 75' | Σκηνοθεσία: Πάνος Βλάχος

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Πάνου Βλάχου σε Α’ Προβολή αποκλειστικά στο Cinobo. Μπορούν 7 λεπτά ψυχής να αλλάξουν την ιστορία; Με τη φράση αυτή, ο Πάνος Βλάχος συνοψίζει μια πρωτότυπη προσέγγιση πάνω στο αθλητικό ντοκιμαντέρ, ενώνοντας την έρευνα για ένα ιστορικό γεγονός (τον θρίαμβο του Σπύρου Λούη στον Μαραθώνιο του 1896) με μια υπαρξιακή αναζήτηση για την έννοια του δρομέα στον σύγχρονο κόσμο. Επίσημη συμμετοχή στις 26ες Νύχτες Πρεμιέρας και στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης του 2021.

In the Mood for Love 607

ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑ (In the Mood for Love)

2000 | Κ | 98' | Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γουόνγκ Καρ Γουάι | Με τους: Τόνι Λιούνγκ, Μάγκι Τσενγκ

Πολλοί άνθρωποι ορκίζονται ως σήμερα πως αυτή είναι η ομορφότερη ταινία που έγινε ποτέ. Σήμα κατατεθέν στην καριέρα του Γουόνγκ Καρ Γουάι, με 2 βραβεία στις Κάννες και Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, η ταινία που φιγουράρει σε όλες σχεδόν τις λίστες με τις τοπ ταινίες όλων των εποχών. Σε νέα αποκατεστημένη 4Κ κόπια.

2046 607

2046

2004 | Κ12 | 129' | Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γουόνγκ Καρ Γουάι | Με τους: Τόνι Λιούνγκ, Φέι Γουόνγκ, Ζανγκ Ζιγί

Ο Γουόνγκ Καρ Γουάι στην πιο αισθαντική και φιλόδοξη στιγμή του. Η επιστημονική φαντασία του και η αισθητική τελειότητα των εικόνων του «συναντιούνται» σε άλλη μία ταινία υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα. Σε νέα αποκατεστημένη 4Κ κόπια.

A Son 607

ΕΝΑΣ ΓΙΟΣ (A Son | Un fils)

2019 | Κ12 | 95' | Σενάριο – Σκηνοθεσία: Μεχντί Μπαρσαουί | Με τους: Σάμι Μπουατζίλα, Νάτζλα Μπεν Αμπνταλάχ, Γουσέφ Κεμίρι

Ένα εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο από την Τυνησία, σε μια πολυεπίπεδη ιστορία που ξεκινά με το πρόσχημα του οικογενειακού δράματος αφήνοντας διακριτικά να αναδυθεί ένα δυναμικό σύνολο κοινωνικών και πολιτικών σχολίων. Η ταινία που σάρωσε τα βραβεία στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας και απέσπασε το Βραβείο καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας του τμήματος Orizzonti του Φεστιβάλ Βενετίας.

My Wonderful Wanda 607

ΜΗ ΦΕΥΓΕΙΣ, ΒΑΝΤΑ! (My Wonderful Wanda | Wanda, Mein Wunder)

2020 | Κ12 | 195' | Σενάριο – Σκηνοθεσία: Μπετίνα Όμπερλι | Με τους: Ανιέσκα Γκροτσόφκσα, Μπίργκιτ Μίνισμαϊρ, Γιάκομπ Μάτσενζ, Μάρτε Κέλερ

Μια τριαντεπεντάχρονη οικιακή βοηθός από την Πολωνία φροντίζει ένα ζευγάρι ηλικιωμένων στην πολυτελή τους βίλα στην Ελβετία. Όταν ξαφνικά μείνει έγκυος, η ταυτότητα του πατέρα θα οδηγήσει σε ευτράπελες αποκαλύψεις. Με πνευματώδεις στιχομυθίες και σπιντάτο σκηνοθετικό ρυθμό, η αναπάντεχα feelgood έκπληξη της χρονιάς που κλέβει τις εντυπώσεις.

Love Affairs 607

ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΚΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ (Love Affair(s) | Les Choses qu'On Dit, Les Choses qu'On Fait)

2020 | Κ12 | 122' | Σκηνοθεσία: Εμανουέλ Μουρέ | Με τους: Καμέλια Τζορντάνα, Νιλς Σνάιντερ, Βενσάν Μακέιν, Εμιλί Ντεκέν, Τζένα Τιαμ, Γκιγιόμ Γκουί

Όχι μια Γαλλική δραματική κομεντί σαν όλες τις άλλες. Ζευγάρια χωρίζουν, ενώνονται και περιπλέκονται, σε ένα αριστοτεχνικά πλεγμένο ιστό πάνω στην τυχαιότητα της αγάπης. Με τον Νιλς Σνάιντερ («Φανταστικές Αγάπες» του Ξαβιέ Ντολάν) και ένα σπουδαίο καστ, η έκπληξη του καλοκαιριού. Yποψήφια για 13 βραβεία Σεζάρ.

My Tender Matador 607

ΤΡΥΦΕΡΕ ΜΟΥ ΤΑΥΡΟΜΑΧΕ (My Tender Matador | Tengo Miedo Torero)

2020 | 92' | Σκηνοθεσία: Ροντρίγκο Σεπούλβεδα | Με τους: Αλφρέντο Κάστρο, Λεονάρντο Ορτίσγκρις, Χουλιέτα Συλμπερμπεργκ

Λίγο πριν την απόπειρα δολοφονίας του Πινοσέτ το 1986 στη Χιλή, μια παθιασμένη σχέση ανθίζει ανάμεσα σε μια μοναχική και γερασμένη transgender γυναίκα και έναν νεαρό Μεξικανό επαναστάτη. Το μελαγχολικό πορτρέτο δύο ανθρώπων οι οποίοι πασχίζουν να αντισταθούν στη σκληρότητα της πραγματικότητας, που κέρδισε τις εντυπώσεις του κοινού στο 60ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Bacurau 607

BACURAU

2019 | Κ18 | 131' | Σκηνοθεσία: Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιου, Ζουλιάνο Ντορνέλες | Με τους: Μπάρμπαρα Κόλεν, Ούντο Κίερ, Σόνια Μπράγκα

Ένα απομονωμένο χωριό της Βραζιλίας σβήνεται κάποια μέρα μυστηριωδώς από τους ηλεκτρονικούς χάρτες. Έπειτα το σήμα χάνεται από τα κινητά τηλέφωνα, παράξενοι επισκέπτες κάνουν την εμφάνισή τους και ένας αδιόρατος κίνδυνος καραδοκεί όχι πολύ μακριά. Αιματοβαμμένο νεογουέστερν - ωδή στις b-movies αλλά και δηκτικός πολιτικός σχολιασμός για τη Βραζιλία του Μπολσονάρο συναντιούνται στο Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Καννών του 2019.