Η ιστορία της συνάντησης, γνωριμίας και συνεργασίας του Ντένις Στοκ με τον Τζέιμς Ντιν είναι το θέμα του «Life» του Αντον Κόρμπιν που προβάλλεται αυτές τις ημέρες και στις ελληνικές αίθουσες. Πριν από αυτό όμως υπήρξε μια στιγμή μέσα στο χρόνο όπου ένας φωτογράφος θα απαθανάτιζε τις τελευταίες στιγμές ενός σταρ που θα έμενε στην αθανασία. Αυτή είναι η ιστορία τους...
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Life» του Αντον Κόρμπιν.
Ηταν 1955, όταν ο Ντένις Σκοτ, ένας φωτογράφος του πρακτορείου Magnum, βρέθηκε στο μπάνγκαλοου του Νίκολας Ρέι στο Chateau Marmont του Λος Αντζελες. Ο Νίκολας Ρέι τράβηκε τον Στοκ από τον ώμο και του σύστησε ένα νεαρό άντρα που καθόταν σε μια καρέκλα. «Ντένις, θέλω να σου γνωρίσω τον Τζέιμς Ντιν. Είναι ένας ηθοποιός. Γυρνώντας στον νεαρό άντρα είπε: «Αυτός είναι ο Ντένις Σκοτ. Είναι φωτογράφος, κάποιος που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίσεις».
Ο Ντένις και ο Τζέιμς αντάλλαξαν μερικές ευγενικές κουβέντες μέχρι που έμαθαν πως έχουν κάτι κοινό: τον Τζον Μίλι, έναν φωτογράφο του Life που είχε επιμεληθεί το screen test του Τζέιμς Ντιν στη Νέα Υόρκη για τον Ελία Καζάν και για τον οποίο δούλευε ως βοηθός ο Ντένις Σκοτ για τέσσερα χρόνια. Ο Τζέιμς Ντιν ανέφερε στον Σκοτ πως η ταινία με τον Καζάν είχε τελειώσει τα γυρισματά της και τον κάλεσε σε ένα κρυφό preview την επόμενη εβδομάδα σε ένα σινεμά της Σάντα Μόνικα.
Ο τρόπος με τον οποίο ο Τζέιμς Ντιν μίλησε για την ταινία με τον Καζάν δεν είχε προετοιμάσει τον Ντένις Σκοτ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στο «Ανατολικά στην Εδέμ». Μετά το τέλος της προβολής, ο Τζέιμς Ντιν τον ρώτησε πως του φάνηκε η ταινία και ο Στοκ του είπε: «Είσαι ένας απίστευτος ηθοποιός». Εκλεισαν ραντεβού για την επόμενη ημέρα και ο Στοκ του ζήτησε να κάνουν ένα φωτογραφικό αφιέρωμα της εφηβείας του και των σταθμών της μέχρι τώρα καριέρας του. Ο Τζέιμς Ντιν του είπε ότι έτσι κι αλλιώς σκεφτόταν να πάει μέχρι τη Νέα Υόρκη και από εκεί στο Φερμάουντ για να επισκεφθεί τους θείους του που τον μεγάλωσαν όταν πέθανε η μητέρα του. Και κάλεσε τον Στοκ να τον συνοδεύσει.
Διαβάστε και δείτε ακόμη: Οι τελευταίες φωτογραφίες της Μέριλιν Μονρό
O Ντένις Στοκ δούλευε περιστασιακά τότε για το Life, αλλα οι αρχισυντάκτες του δεν ήταν ενθουσιασμένοι με το γεγονός της φωτογράφησης ενός άγνωστου ηθοποιού, αν και οι πρώτες κριτικές από την ερμηνεία του Τζέιμς Ντιν για το «Αναταλικά της Εδέμ» μιλούσαν ήδη για το νέο σταρ του Χόλιγουντ. Ο Ντένις Στοκ θα πληρωνόταν 150 δολάρια για δύο μέρες δουλειάς, αν και μέσα του ήξερε πως το ταξίδι με το νέο του φίλο θα διαρκούσε πολύ περισσότερο και θα κόστιζε - αυτό ερήμην του - και τη δική του θέση στην ιστορία αυτού του κόσμου.
Με δύο στάσεις - στη Νέα Υόρκη και την Ιντιάνα, ο Ντένις Στοκ ακολούθησε τον Τζέιμς Ντιν στην πιο καθημερινή βόλτα του ανάμεσα σε ανώνυμους ανθρώπους, καταφέρνοντας να «πιάσει» εκείνες τις στιγμές που βλέποντας ακόμη και σήμερα τις φωτογραφίες που τράβηξε μπορείς να αντιληφθείς όχι μόνο τη σύνδεση ανάμεσα στους δύο νέους, αλλά και τη μελαγχολία στο βλέμμα του Τζέιμς Ντιν, προπομπό όσων θα έρχονταν σε λίγο στη σύντομη ζωή του, την απόλυτη διασημότητα και το τέλος.
Διαβάστε και δείτε ακόμη: «Hollywood in Kodachrome»: Οταν μια ολόκληρη βιομηχανία πέταξε από πάνω της το ασπρόμαυρο
Από την εμβληματική φωτογραφία στην Times Square, μέχρι τις προσωπικές του στιγμές στην Ιντιάνα, τις διάσημες πόζες του μέσα στο φέρετρο και τα παιχνίδια του με τους συγγενείς και τους συνεργάτες του, το πορτφόλιο που τράβηξε ο Ντένις Στοκ δημοσιεύτηκε στο Life για να συμπέσει με την πρεμιέρα του «Αναταλικά στην Εδέμ» και έκανε τον Στοκ διάσημο.
«Ημασταν πολύ θλιμμένοι όταν τέλειωσε η εβδομάδα μας στο Φερμάουντ. Νομίζω πως και οι δύο γνωρίζαμε πως ο Τζίμι δεν θα γύριζε ποτέ πια πίσω στο σπίτι του και η ζωή του δεν θα ήταν πια η ίδια από δω και πέρα. Το ταξίδι ήταν ένα νοσταλγικό αντίο στις ρίζες του, ο δικός του τρόπος να πει αντίο στο παρελθόν του. Δεν θέλω να υποννοήσω ότι ένιωθε πως θα πεθάνει, αλλά ένιωθε σίγουρα πως βρισκόταν στην πορεία για μια διαφορετική ζωή», δήλωνε ο Ντένις Στοκ για το σημαντικότερο «ταξίδι» και της δικής του ζωής.
Το «Ανατολικά στην Εδέμ» βγήκε στις αίθουσες το Μάρτιο του 1955. Το «Επαναστάτης Χωρίας Αιτία» τέλειωσε τα γυρισματά του τον Ιούνιο του 1955 και το «Giant» τον Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς. Πριν βγει ο μήνας, ο Τζέιμς Ντιν ήταν νεκρός και το Life με τις φωτογραφίες του ήταν μια από τις σημαντικότερες μαρτυρίες της ζωής του.
Διαβάστε και δείτε ακόμη: Σπάνιες φωτογραφίες από το ασπρόμαυρο Χόλιγουντ του Τζον Ρ. Χάμιλτον
Το «Life» του Αντον Κόρμπιν παίζεται στις ελληνικές αίθουσες σε διανομή Spentzos Film/Seven Films
Διαβάστε και δείτε ακόμη:
- Κανείς δεν φωτογραφίζει το σινεμά πιο όμορφα από την Μπριζίτ Λακόμπ
- Οι τελευταίες φωτογραφίες της Μέριλιν Μονρό
- Ενα «παράνομο« Σαββατοκύριακο του 1968 στο Λονδίνο με την Μπριζίτ Μπαρντό
- Αν οι σταρ του χθες χρησιμοποιούσαν τα social media του σήμερα
- Οταν ο Ντένις Χόπερ φωτογράφιζε τα 60s
- To αθέατο αθάνατο Χόλιγουντ του Ερνστ Χάας
- Σπάνιες φωτογραφίες από το ασπρόμαυρο Χόλιγουντ του Τζον Ρ. Χάμιλτον
- Μάρτιν Σκορσέζε: σπάνιες φωτογραφίες από τα 45 χρόνια καριέρας του
- Behind the scenes: σπάνιες φωτογραφίες γυρισμάτων
- 60 χρόνια Playboy! Διασχίζοντας το μύθο από τη Μέριλιν Μονρό μέχρι τη Μαρτζ Σίμπσον!
- Η Οντρεϊ Χέπμπορν κάνει αιώνιες διακοπές στη Ρώμη
- «Hollywood in Kodachrome»: Οταν μια ολόκληρη βιομηχανία πέταξε από πάνω της το ασπρόμαυρο