«Γεννήθηκα στο Ντοντζ Σίτι του Κάνσας και μέσα μου είμαι ένα αγροτόπαιδο από μια μεσοαστική οικογένεια. Πάντοτε πίστευα ότι η υποκριτική, η ζωγραφική, η μουσική, το γράψιμο ήταν όλα μέρος της ζωής ενος καλλιτέχνη. Ποτέ δεν τα είδα ως διαφορετικά πράγματα.
Ξεκινώντας από παιδί να σπουδάζει υποκριτική και ιστορία της τέχνης στη Nelson Art Gallery του Κάνσας, ο Ντένις Χόπερ θα ανακάλυπτε μια από τις μεγαλύτερες εμμονές του στα γυρίσματα του «Γίγα» του Τζορτζ Στίβενς το 1956, όταν ο Τζέιμς Ντιν θα του πρότεινε να δοκιμάσει τις τεχνικές της φωτογραφίας «γιατί πιθανόν κάποτε θα θες να σκηνοθετήσεις κάποια ταινία και θα σου χρησιμεύσει», όπως του είχε πει.
Από τότε και για χρόνια ο Ντένις Χόπερ έπαιρνε παντού μαζί του τη φωτογραφική του μηχανή: στα γυρίσματα των ταινιών που έκανε, στα πάρτι του Χόλιγουντ, στα ταξίδια του... Στις διαδρομές του συνάντησε μερικούς από τους μεγαλύτερους θρύλους των αμερικάνικων 60s αλλά και απλούς ανθρώπους που έγιναν μοντέλα των κάδρων του, συλλέγοντας τις πιο πολύτιμες στιγμές μιας ολόκληρης εποχής στην οποία ο κόσμος άλλαζε για πάντα.
Αυτοπροσωπογραφια
Το 1969, επιβεβαιώνοντας όσα του είχε πει ο Τζέιμς Ντιν, ο Χόπερ θα σκηνοθετούσε τον «Ξέγνοιαστο Καβαλάρη», την εμβληματική ταινία που όρισε το New Hollywood, έκανε τον Χόπερ σούπερ σταρ αλλά και έδωσε την τελειωτική βολή στα 60s που τέλειωναν παίρνοντας μαζί τους όλη την ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο.
Στο Μουσείο Πικάσο της Μάλαγα, εκτίθενται 141 από τις σημαντικότερες (μερικές από αυτές και ανέκδοτες) φωτογραφίες του Χόπερ από τα χρόνια 1961 - 1967, καθώς και προβάλλονται σκηνές από τις ταινίες του, τα screen test που του είχε κάνει ο Αντι Γουόρχολ, αλλά και έργα των εκφραστών της ποπ αρτ την οποία ο Χόπερ απαθανατισε με το φακό του.
Δείτε παρακάτω μερικές από αυτές, με το βλέμμα του Ντένις Χόπερ:
Ο Ροζέ Βαντίμ και η Τζέιν Φόντα στον γάμο τους στο Λας Βέγκας, 1964
Ενα ζευγάρι από την ομάδα των Hell's Angels
Ο Αντι Γουόρχολ στο Factory, 1963
Double Standard, 1961
Πολ Νιούμαν, 1964
Αϊκ και Τίνα Τέρνερ, 1965
Ζευγάρι Μοτοσικλετιστών, 1961
Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, 1965
_ Ο Τζον Γουέιν και ο Ντιν Μάρτιν στα γυρίσματα του «Τhe Sons of Katie Elder», 1965_
Grateful Dead, 1965
Ντουράγκο, Μεξικό, 1965
Νέα Υόρκη, 1961
Δείτε παρακάτω ένα βίντεο της Taschen για το βιβλίο με τις φωτογραφίες του από το 1961 μέχρι και το 1967:
Tags: ΝΤΕΝΙΣ ΧΟΠΕΡ, Αντι Γουόρχολ