Η μάχη του ατόμου ενάντια στο σύστημα απασχολεί την ηθοποιό και σκηνοθέτη Εμανουέλ Μπερκό («Με το Κεφάλι Ψηλά») στη νέα της ταινία, βασισμένη σε πραγματική ιστορία που σκανδάλισε τη Γαλλία πριν λίγα χρόνια.
Η Ιρέν Φρασόν είναι γιατρός, πνευμονολόγος και δουλεύει σε μια κλινική στη Βρετάνη, στη Βρέστη, μακριά από τα ιατρικά κέντρα που οι ιθύνοντες θεωρούν δυναμικά ή αιχμηρά. Εκεί είναι, όμως, που θ' ανακαλύψει ότι ένα φάρμακο ευρείας χρήσης, το Mediator, ευθύνεται για κάτι που μοιάζει με εκατοντάδες θανάτους ασθενών. Και θα ξεκινήσει, «χειρονακτικά» και ιδεαλιστικά, με τη βοήθεια της διστακτικής ερευνητικής ομάδας της στο νοσοκομείο, να τα βάλει με την παντοδύναμη φαρμακοβιομηχανία, σε μια μάχη Δαυίδ και Γολιάθ που θ' αναδείξει το αίσθημα δικαιοσύνης της αλλά θα τη φέρει σε μια σειρά προσωπικών κρίσεων.
Εάν αυτή εδώ είναι η Ευρωπαία Εριν Μπρόκοβιτς, η γυναίκα που απροσδόκητα θα πολεμήσει το σύστημα από μέσα, «ευρωπαϊκής» υφής είναι και η σκηνοθεσία της ταινίας. Η Μπερκό επικεντρώνεται στη λεπτομέρεια, στα βλέμματα, στα χέρια, στα βήματα, στα κοντινά στα, κυριολεκτικά, ανθρώπινα μέλη που αναλαμβάνουν να στήσουν έναν πόλεμο.
Μόνο που η ταινία τραβά σε μάκρος, ενώ η έκβασή της είναι ήδη γνωστή από την αρχή: όχι επειδή η ιστορία τής Φρασόν είναι πραγματική και το βιβλίο της, Mediator 150 mg: Combien de morts?, προκάλεσε, όπως ήταν και το ζητούμενο, μεγάλο μιντιακό θόρυβο, αλλά επειδή είναι τέτοια η δομή και ο ρυθμός τής ταινίας που, μαζί με τη μεγαλούτσικη διάρκειά της ισοπεδώνουν την ένταση, ή το σασπένς μπροστά στις διαδικασίες και τα πισωγυρίσματα του αγώνα. Η σχέση των ηρώων με τον Τύπο, ή με τη γραφειοκρατεία, απλουστεύεται προκειμένου ν' αποδώσει η Μπερκό τον «ερασιτεχνικό» χαρακτήρα τής πάλης, με κόστος, όμως, τη δύναμη τής ιστορίας.
Μέσα σ' αυτό, το ενδιαφέρον, συμπαθές, αλλά άνευρο πλαίσιο, η Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν μεγαλουργεί, γεμίζοντας την ηρωίδα της με όλη τη συναισθηματική γκάμα από την οργή ως το χιούμορ και αποδίδοντας μια γυναίκα τόσο σαρωτική, τόσο εθιστική, που αρκεί για να κρατήσει το ενδιαφέρον ολόκληρης της ταινίας.
Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη της Σίσε Μπαμπέτ Κνούτσεν στο Flix