Μια νεαρή φοιτήτρια πέφτει θύμα επίθεσης έξω από την πυκνοκατοικημένη πολυκατοικία της: κάποιος τη μαχαιρώνει, τη βιάζει και τη δολοφονεί, ενώ κανείς από τους 38 κατοίκους του κτιρίου μοιάζει να μην κατάλαβε τίποτα. Λίγο μετά την πρώτη έρευνα της αστυνομίας, ένας από τους μάρτυρες εξομολογείται ότι εκείνο το βράδυ άκουσε μια κραυγή πόνου κι απελπισίας που αποκλείεται να μην αντιλήφθηκαν και οι υπόλοιποι. Γιατί κανείς δε βοήθησε την κοπέλα; Γιατί όλοι φοβούνται να εμπλακούν στην υπόθεση τόσο, που αγνόησαν το θύμα και το θύτη;
Στην ταινία που έκανε την επίσημη έναρξη του περασμένου Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, ο Βέλγος Λουκά Μπελβό βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ντιντιέ Ντεκουέν που εμπνεύστηκε από τη δολοφονία της Κίτι Τζενοβέζε που το 1964 συγκλόνισε την κοινή γνώμη. Ολα τα συστατικά του φιλμ του Μπελβό προδιαδέτουν για ένα συναρπαστικό θρίλερ που καταθέτει, ταυτόχρονα, ένα κοινωνικό σχόλιο για την απάθεια και τις ενοχές της σύγχρονης κοινωνίας, των ανθρώπων που ζουν ο ένας δίπλα στον άλλο αλλά νοιάζονται για τον διπλανό τους λιγότερο παρά ποτέ.
Ο Μπελβό, με τη βοήθεια του φωτογράφου Πιερίκ Γκαντελμί ντ' Ιλ, καταφέρνει μ' επιτυχία να στήσει ένα δυναμικό ντεκόρ για την ιστορία του, μέσα στο σκοτάδι της πόλης της Χάβρης και του λιμανιού της, που κρύβει μέσα στις αδιάκοπες σκιές της την αλήθεια. Το ίδιο και στην πολυκατοικία - μάρτυρα εγκλήματος, όπου χαρτογραφεί ένα ταμπλό στοιχείων και υποψίας σα μια εκπληκτική παρτίδα Cluedo.
Εκεί όπου η ταινία αποδεικνύεται πιο αδύναμη, είναι στην αντιμετώπιση των ηρώων της. Παρότι ο καθένας από τους ενοίκους προσφέρεται για την εκπροσώπηση ενός είδους ανθρώπινων αντιδράσεων, με τρόπο σύνθετο και περίπλοκο, ο Μπελβό πνίγει τις προσωπικότητές τους σ' έναν αποσταστιοποιημένο ακαδημαϊσμό, με έντονο, αν και αυτονόητο, διδακτισμό, έτσι ώστε πέρα από τα στοιχεία του εγκλήματος και τη φρίκη του συμβάντος, η εξέλιξή του και η εμπλοκή των «πιονιών» να χάνει το όποιο προσωπικό στοιχείο και να μη χτίζει ούτε αγωνία, ούτε συμπάθεια, ούτε κανενός είδους συναίσθημα, στοιχεία κι αυτά τόσο απαραίτητα σ' ένα θρίλερ, όσο το σασπένς.