Οι περισσότεροι γνώρισαν την Sia το 2014, όταν το «Chandelier», το εθιστικό pop τραγούδι στου οποίου το video clip ένα νεαρό κορίτσι «ερμηνεύει» αλλά και χορεύει το κομμάτι με τον δικό του εκρηκτικό τρόπο, κατέκτησε με χαρακτηριστική άνεση τα παγκόσμια charts. Ακολούθησαν τα «Elastic Heart» (όπου το ίδιο κορίτσι, η εξαιρετικά ταλαντούχα Μάντι Ζίγλερ αναμετρείται – χορευτικά, ορμητικά, συναισθηματικά – με τον Σάια ΛαΜπεφ μέσα σε ένα κλουβί), «Cheap Thrills» και «Big Girls Cry», όλα κομμάτια μιας άκρως αποτελεσματικής μουσικής φόρμας που εύκολα μετέτρεψαν την Sia σε pop star μέσα σε – κατά τα φαινόμενα – ένα μικρό διάστημα μόνο μερικών μηνών.
Δείτε εδώ το «Chandelier» και το «Elastic Heart»:
Ωστόσο η αληθινή ιστορία της πορείας της Sia προς την απόλυτη επιτυχία δεν είναι και τόσο σύντομη, αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι η τραγουδοποιός και ερμηνεύτρια από την Αυστραλία δημιουργεί μουσική ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Η Σία Κέιτ Ιζομπέλ Φέρλερ, όπως είναι το αληθινό πλήρες όνομά της, κυκλοφόρησε τα πρώτα solo album της το 1997 («OnlySee») και το 2000 («Healing Is Difficult»), μόνο που κανένα από αυτά δεν της προσέφερε την επιτυχία που θα επιθυμούσε. Η συνέχεια ήταν εξίσου ατυχής. Αλλαγή εταιρείας, ένα τρίτο αποτυχημένο album («Colour the Small One») και μια παρ’ ολίγον συμμετοχή στο soundtrack του «Spider-Man 2», η οποία τελικά δε συνέβη ποτέ λόγω ενός νομικού προβλήματος που προέκυψε τελευταία στιγμή, ώθησαν την Sia να μετακομίσει στην Αμερική για να δοκιμάσει εκεί τις προοπτικές της καριέρας της.
Δείτε εδώ το «Breathe Me» στο φινάλε της σειράς «Six Feet Under»
Κι αν τα επόμενα δύο album της επίσης δεν κατάφεραν να «γκρεμίσουν» τα charts (αν και τόσο το «Some People Have Real Problems» του 2007, το πρώτο album της Sia που κατάφερε να εμφανιστεί στο αμερικάνικο Billboard, όσο και το «We Are Born» του 2010 είχαν τις καλές στιγμές τους), μια μικρή νίκη είχε ήδη επιτευχθεί. Το «Breath Me» της Sia, ένα τραγούδι από το τρίτο album της, επιλέχθηκε για να ντύσει μουσικά το φινάλε του «Six Feet Under» τον Αύγουστο του 2005, στρέφοντας για πρώτη φορά το ευρύ κοινό στους μελαγχολικές μελωδίες της τραγουδίστριας με την συναισθηματικά ισχυρή φωνή, μαρτυρώντας μια δυναμική που έμοιαζε ακόμα καταδικασμένη να παραμείνει θαμμένη.
Για αυτό και το 2010 η Sia εγκαταλείπει την σκηνή (η ίδια δήλωσε ότι η δημοσιότητα την τρόμαζε) και ξεκινάει μια νέα καριέρα αποκλειστικά ως τραγουδοποιός. Από το 2011 έως το 2013 τα μουσικά charts πλημμυρίζουν από τραγούδια τα οποία είτε μερικώς είτε ολικώς φέρουν την υπογραφή της. Καλλιτέχνες όπως η Κριστίνα Αγκιλέρα, η Μπιγιονσέ, η Σελίν Ντιόν και ο Ντέιβιντ Γκέτα χρησιμοποιούν τις μελωδίες της αποδεικνύοντας για πρώτη φορά τρανταχτά, αν και έμμεσα, το μουσικό της star quality. Για να κάνει τα πράγματα ακόμη καλύτερα, το «Diamonds» της Ριάνα καταλήγει στην πρώτη θέση του Billboard και μαζί, όπως ακριβώς του αρμόζει, κατακτά την συλλογική pop συνείδηση.
Το «Diamonds» της Ριάνα, όπως το ερμηνεύουν τα «Κορίτσια» της Σελίν Σιαμά, ίσως η καλύτερη χρήση τραγουδιού της Sia στο σινεμά.
Ταυτόχρονα, τραγούδια της Sia αρχίζουν να εμφανίζονται _παντού _στο σινεμά. Πρωτότυπα τραγούδια για το soundtrack pop φαινομένων όπως οι «Αγώνες Πείνας» και τα διάφορα επεισόδια της «Χαραυγής» και των «50 Αποχρώσεων του Γκρι». Μελαγχολικά pop κομμάτια που συνοδεύουν τους τίτλους τέλους ταινιών όπως τα «The Neon Demon», «Σε Ρηχά Νερά» και, γιατί όχι, το «Η Κυνηγός με τον Αετό». Ακόμα και ήδη γνωστά τραγούδια της που μέχρι τότε δεν είχαν κινηματογραφική χρήση, ντύνουν εκ νέου σκηνές από ταινίες όπως η «Νιότη» του Πάολο Σορεντίνο και τα «Κορίτσια» της Σελίν Σιαμά. Η Sia αποκτά ξαφνικά μια νέα κινηματογραφική ταυτότητα και όλα είναι πλέον στη θέση τους για να αποκτήσει και η ίδια το star status που της αναλογεί.
Το «1000 Forms of Fear» του 2014, η επιστροφή και το re-branding της Sia ως solo καλλιτέχνης, είναι μια αναμφισβήτητη επιτυχία. Το «This Is Acting» του 2016, επίσης. Και τα δύο album είναι γεμάτα singles που κατακτούν με μιας το αυτί, προσφέροντας ωστόσο κάθε φορά και μια ύπουλη συναισθηματική αφήγηση. «Chandelier», «Big Girls Cry», «Elastic Heart», «Cheap Thrills», «The Greatest» είναι πια τα singles μιας επιτυχημένης pop star. Ακόμα και η ίδια η εμφάνιση της Sia, προσφέρει την δική της εκδοχή πάνω στην δημοσιότητα. Στις live εμφανίσεις της, η ίδια είτε στρέφει την πλάτη στο κοινό, είτε κρύβεται πίσω από μια υπερμεγέθη ξανθιά περούκα. Τα πάντα πλέον γίνονται με τους δικούς της όρους.
Η Νάταλι Πόρτμαν ερμηνεύει ως Σελέστ το «Wrapped Up» στο «Vox Lux» του Μπρέιντι Κορμπέτ.
Για αυτό και το «Vox Lux» ήταν απλά η λογική συνέχεια. Η ζωή μιας pop star σε συνάρτηση με την ιστορία του 21ου πρώτου αιώνα δε θα μπορούσε να έχει κανένα διαφορετικό soundtrack. Η μουσική της Sia *είναι *η μουσική της Σελέστ και ταυτόχρονα η μουσική της σύγχρονης Αμερικής. Η Sia είχε ασχοληθεί ξανά άμεσα με το σινεμά επιμελούμενη τη μουσική του «Αννι» για την μεγάλη οθόνη, όμως το «Vox Lux» είναι η πρώτη ταινία που περιέχει αποκλειστικά και εξαρχής τη δική της μουσική. Μία μουσική που αγκαλιάζει εξίσου το δράμα και τις ανάλαφρες καθημερινές στιγμές, πάντα σε απόλυτη συνάρτηση με την pop κουλτούρα της εποχής.
Για αυτό και με αφορμή την νέα ταινία του Μπρέιντι Κορμπέτ, το Flix συνέθεσε το απόλυτο κινηματογραφικό mixtape της Sia, συγκεντρώνοντας όλες τις μουσικές της εμφανίσεις στο σινεμά. Η ίδια άλλωστε είχε δηλώσει ότι «ο στόχος μου είναι να δίνω σε αγόρια και κορίτσια μια διαφορετική ιδέα περί έκφρασης. Δεν έχουν τα πάντα να κάνουν με το να είσαι ωραίος ή χαριτωμένη. Τα πάντα έχουν να κάνουν με την έκφραση του εαυτού σου, είτε αυτό δείχνει χαζό, άτσαλο ή περίεργο». Και αν αυτό δεν είναι ο απόλυτος ορισμός της pop για την νέα χιλιετία, τότε τι μπορεί να είναι;
Waving Goodbye (από το «The Neon Demon»)
Titanium (από το «Pitch Perfect»)
Flashlight – The Bellas (από το «Pitch Perfect 2»)
Cheap Thrills – The Bellas (από το «Pitch Perfect 3»)
California Dreamin’ (από το «San Andreas: Επικίνδυνο ρήγμα»)
Here I am – Dolly Parton και Sia (από την ταινία «Dumplin’»)
Limitless – Jennifer Lopez (από το «Μια Δεύτερη Ευκαιρία»)
Magic (από το «A Wrinkle In Time»)
Angel By The Wings (από το «Η Κυνηγός με τον Αετό»)
Rainbow (από το «My Little Pony: Η Ταινία»)
Suitcase (από το «Η μπαλαρίνα και ο μικρός εφευρέτης»)
Sledgehammer – Rihanna (από το «Star Trek Beyond»)
Salted Wound (από το «Πενήντα Σκοτεινές Αποχρώσεις Του Γκρι»)
Helium (από το «Πενήντα Πιο Σκοτεινές Αποχρώσεις Του Γκρι»)
Deer in Headlights (από το «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι: Απελευθέρωση»)
Bird Set Free (από το «Σε Ρηχά Νερά»)
Never Give Up (από το «Lion»)
Incredible – LSD και Sia (από το «Assassination Nation»)
Dusk Till Dawn – Zayn και Sia (από το «Βουνό Ανάμεσά Μας»)
Unforgettable (από το «Ψάχνοντας την Ντόρι»)
Try Everything – Shakira (από το «Ζωούπολη»)
Alive (από το «5ο Κύμα»)
You're Never Fully Dressed Without a Smile (από το «Annie»)
Rise Up – Beyonce (από το «Μυστικό Βασίλειο του Δάσους»)
Guts Over Fear – Eminem feat. Sia (από το «The Equalizer»)
Titanium (από το «Ιστορίες Για Αγρίους»)
She Wolf (Falling to Pieces) – David Guetta feat. Sia (από τη «Νιότη»)
Kill and Run (από τον «Υπέροχο Γκάτσμπι»)
Lullaby (από το «Γεννημένοι Ξανά»)
My Love (από το « Τhe Twilight Saga: Εκλειψη»)
I’m In Here (από το «Yelling to the Sky»)
Bound To You – Christina Aguilera (από το «Burlesque»)
To Be Human - Sia feat. Labrinth (από το «Wonder Woman»)
Elastic Heart – Sia feat. The Weeknd & Diplo (από το «Αγώνες Πείνας: Φωτιά»)