Άποψη

Madonna: Τα 10 καλύτερα κινηματογραφικά τραγούδια της

στα 10

Aκούμε τα καλύτερα τραγούδια της για το σινεμά που, άσχετα με τη δική της αμφιλεγόμενη κινηματογραφική πορεία, έχουν λόγο να θεωρούνται κλασικά.

Madonna: Τα 10 καλύτερα κινηματογραφικά τραγούδια της

Αντίθετα με ότι θα πίστευαν οι περισσότεροι, τα τραγούδια της Madonna που συμπεριλήφθηκαν μέσα στα χρόνια σε soundtracks ταινιών είναι λίγα. Ανάμεσά τους φυσικά συναντάει κανείς τις ταινίες που έχτισαν την αμφιλεγόμενη δική της καριέρα στο σινεμά ως ηθοποιός, αλλά και τραγούδια που ηχογραφήθηκαν για άλλες ταινίες.

Η λίστα που ακολουθεί μετράει από το 10 έως το 1 τα καλύτερα - κατά τη γνώμη μας - τραγούδια της Madonna για το σινεμά, αφήνοντας έξω τις διασκευές (π.χ. το «American Pie» από το «The Next Best Thing»), μη πρωτότυπα τραγούδια (π.χ. το «Don't Cry for Me Argentina» από την «Evita») και μερικά αδιάφορα tracks (π.χ. το «I'll Remember» από το «With Honors» του Αλεκ Κεσισιάν) διασχίζοντας τρεις δεκαετίες από μια καριέρα που σε πείσμα των επικριτών της μοιάζει απόλυτα κινηματογραφική.

10. Die Another Day (από το «Die Another Day» του Λι Ταμαχόρι / 2002)


Γραμμένο από τη Madonna και τον Μιρβέ Αχματζάι (Mirwais), το «Die Another Day» υπήρξε ένα από τα πιο επιτυχημένα τραγούδια από ταινία του Τζέιμς Μποντ μετά τη δεκαετία του '80, κυκλοφόρησε ακριβώς στην επέτειο των 20 χρόνων από τη μέρα που η Madonna ξεκίνησε την καριέρα της με το «Everybody» το 1982 και συνόδευσε ένα μικρό cameo της στην ταινία. Σε κλίμακα από αδιάφορο μέχρι αριστούργημα, υπολείπεται πολύ της βάσης, είτε ως τραγούδι της Madonna είτε ως main theme για ταινία του 007. Στη λίστα με τα δικά μας καλύτερα τραγούδια από ταινίες του Τζέιιμς Μποντ, το «Die Another Day» βρίσκεται στο νούμερο 14.

9. Beautiful Stranger (από το «Austin Powers; The Spy Who Shagged Me του Τζέι Ρόουτς / 1999)


Σαν υπόλειμμα από το «Ray of Light», το «Beautiful Stranger» (γραμμένο από τον Γουίλιαμ Ορμπιτ) ήταν ακριβώς αυτό που ήθελε ο Οστιν Πάουερς για να χορέψει στα κλαμπ των αρχών του 2000. To τραγούδι θα κέρδιζε ωστόσο Grammy, θα είχε βίντεο κλιπ σκηνοθετημένο από τον Μπρετ Ράτνερ (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) και είναι αλήθεια πως όποτε το ακούς σου κολλάει για τουλάχιστον την επόμενη μισή ωρα.

8. Who's That Girl (από το «Who's That Girl» του Τζέιμς Φόλεϊ / 1987)


Από μια ανεκδιήγητη ταινία, το ομώνυμο τραγούδι μπορεί στην εποχή του να υπήρξε μια άνευ προηγουμένου επιτυχία, αλλά αυτό δεν θα ήταν αρκετό να το κρατήσει μέσα στο χρόνο ως κάτι περισσότερο από ένα πιασάρικο ποπ-λάτιν χιτάκι που γράφτηκε για να συστήσει τη Madonna σε ένα μεγαλύτερο κοινό. Με τον τρόπο του, vintage...

7. Sooner or Later (από το «Dick Tracy» του Γουόρεν Μπίτι / 1990)


Είσαι η Madonna, τα έχεις με τον Γουόρεν Μπίτι, ο τελευταίος σου χαρίζει έναν από τους πιο ωραίους ρόλους στην κινηματογραφική σου καριέρα και ο Στίβεν Σοντχάιμ σου γράφει ένα τραγούδι σαν ήταν ήδη κλασικό, το τελευταίο κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού και εσύ (η Madonna) δεν μπορείς παρά να είσαι... breathless.

6. You Must Love Me (από το «Evita» του Αλαν Πάρκερ / 1997)


Είσαι η Madonna, o Αλαν Πάρκερ σου εμπιστεύεται την κινηματογραφική διασκευή του «Evita», ο Αντριου Λόιντ Γουέμπερ και ο Τιμ Ράις σου γράφουν τραγούδι, αυτό κερδίζει Οσκαρ και εσύ (η Madonna) το ερμηνεύεις μοναδικά σαν να ήταν η τελευταία σου ευκαιρία να πιστέψει κανείς στις φωνητικές σου ικανότητες. Applause...

5. Masterpiece (από το «W.E.» της Madonna / 2011)


Από τα ωραιότερα τραγούδια που έγραψε και ερμήνευσε ποτέ η Madonna, το «Masterpiece» έντυσε τους τίτλους τέλους της δεύτερης σκηνοθετικής της απόπειρας, του «W.E.», δεν μπορούσε να είναι υποψήφιο για Οσκαρ, αλλά κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερου τραγουδιού και υπήρξε και το καλύτερο single από τον πιο μέτριο δίσκο της («MDNA») μέχρι και σήμερα. Αν όχι masterpiece, τουλάχιστον υποψήφιο μελλοντικό classic.

4. Crazy For You (από το «Vision Quest» του Χάρολντ Μπέκερ / 1985)


Η πρώτη μπαλάντα που κυκλοφόρησε ποτέ η Madonna ως single, γράφτηκε από τους Τζον Μπέτις και Τζον Λιντ για να συμπεριληφθεί στο sountrack μιας ξεχασμένης ταινίας των 80s, το «Vision Quest» με τον Μάθιου Μοντίν. Αυτό όμως που όλοι φοβήθηκαν πως θα τραβήξει την προσοχή από το «Like a Virgin» που είχε ήδη κυκλοφορήσει και επικρατούσε στα charts, υπήρξε ένα από τα νούμερο ένα της Madonna και ένα από τα αγαπημένα της τραγούδια. Στην ταινία ακουγόταν και ένα άλλο τραγούδι το «Gambler» που όμως δεν μπόρεσε ποτέ να έχει την τύχη του «Crazy For You» που στην ταινία το τραγουδάει η Madonna αυτοπροσώπως.

3. Live to Tell (από το «At Close Range» του Τζέιμς Φόλεϊ / 1986)


Αν ο κόσμος περίμενε το «Live to Tell» για να παραδεχτεί πως η Madonna μπορεί να τραγουδήσει, θα έπρεπε ταυτόχρονα να περιμένει πως αυτό το τραγούδι, γραμμένο από τον τότε μόνιμο συνεργάτη της Πάτρικ Λέοναρντ, θα παρέμενε ακόμη και μέχρι σήμερα ένα landmark σε οτιδήποτε υπήρξε ποτέ η μουσική βιβλιοθήκη της. Αρχικά προορισμένο για άλλη ταινία (το «Fire with Fire» του Ντάνκαν Γκίμπινς), το «Live to Tell» πήγε εκεί ακριβώς που του άξιζε, όταν η Madonna θεώρησε πως ήταν κατάλληλο για να συμπεριληφθεί στο soundtrack του «At Close Range» του Τζέιμς Φόλεϊ, στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο Σον Πεν και ο Κρίστοφερ Γουόκεν. Μια υπέροχη μικρή ταινία που ωστόσο δεν θα θυμόταν ποτέ κανείς παρά μόνο για το... «The truth is never far behind / You kept it hidden well / If I live to tell the secret I knew then / Will I ever have the chance again?».

2. Into the Groove (από το «Desperately Seeking Suzan της Σούζαν Σάιντελμαν / 1985)


To πρώτο σπουδαίο single της Madonna ήταν απλά ένα τραγούδι που έγραψε βλέποντας από τη μπαλκόνι της έναν Πορτορικανό να χορεύει. Ισως γι' αυτό το «Into the Groove» έγινε το anthem μιας ολόκληρης γενιάς που ήθελε απλά να ζει στο dance floor μιας διαρκούς εφηβείας. Αρχικά προοριζόταν για τον φίλο της Μαρκ Κάμινς, αλλά τελικά η ίδια θεώρησε πως ήταν το τέλειο τραγούδι για να συμπεριληφθεί στο soundtrack του «Desperately Seeking Suzan», της πρώτης και από τις καλύτερες ταινίες που γύρισε ποτέ (και μια από τις καλύτερες στιγμές του αμερικάνικου ανεξάρτητου κινηματογράφου των 80s). Αν και δεν βρήκε θέση στο soundtrack του φιλμ, το «Into the Groove» μπήκε στο «Like A Virgin», παραμένοντας η επιτομή του ποια είναι η Madonna και πόσο groovy μπορεί να είναι να ζεις στα 80s αναζητώντας απεγνωσμένα να σταματήσεις να χορεύεις μόνος...

1. This Used to Be My Playground (από το «A League of their Own» της Πένι Μάρσαλ / 1992)


Δεν το ερμήνευσε ποτέ ζωντανά, δεν συμπεριλαμβάνεται σε καμία της συλλογή, ίσως δεν θυμάται ποτέ κανείς πως υπήρξε το 10ο νούμερο ένα της στο Billboard (ξεπερνώντας τη Γουίτνεϊ Χιούστον ως η γυναίκα καλλιτέχνης με τα περισσότερα νούμερο ένα στην Αμερική) και πως κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Τραγουδιού, αλλά το «This is Used to be My Playground» είναι με διαφορά το καλύτερο τραγούδι που έγραψε ποτέ η Madonna για το σινεμά και ένα από τα δέκα καλύτερα τραγούδια της όλων των εποχών. Ενα πρώιμο αυτοβιογραφικό ποπ ημερολόγιο που ετοίμασε το έδαφος για το «Erotica», βγάζοντας μέσα από το φορτωμένο παρόν, παρελθόν και μέλλον της ερμηνεύτριας του μια μελαγχολία ικανή να σου ραγίσει τη καρδιά και μερικές αλήθειες που μόνο η Madonna θα μπορούσε να μοιραστεί με το κοινό της, γνωρίζοντας πως - αποκομμένο από μια ταινία που δεν έχει την παραμικρή σχέση με τη μελωδία του - αυτό το τραγούδι θα μπορούσε να συντροφεύσει για πάντα όσους στις αρχές των 90s μεγάλωσαν απότομα, ανακαλύπτοντας πως θα υπάρχει πάντα ένα μέρος όπου «the best things in life are always free».

Ακούστε ακόμη: