Άποψη

Τα 24 τραγούδια του Τζέιμς Μποντ από το χειρότερο στο καλύτερο!

στα 10

Επιστροφή στα τραγούδια που έφτιαξαν το mixtape του 007 τον τελευταίο μισό αιώνα. Από το 24 μέχρι το 1 αυτή είναι η σειρά που τους αξίζει.

Τα 24 τραγούδια του Τζέιμς Μποντ από το χειρότερο στο καλύτερο!

H παράδοση των τραγουδιών που θα συνόδευαν τους τίτλους αρχής των ταινιών του Τζέιμς Μποντ ξεκίνησαν το 1964 στην τρίτη ταινία της σειράς, το «Goldfinger», με τις δύο πρώτες ταινίες να χαίρουν το «Dr. No» του διάσημου θέματος του Mόντι Νόρμαν που διασκεύασε ο Τζον Μπάρι και το «From Russia With Love» μια ορχηστρική εκδοχή του βασικού τραγουδιού της ταινίας που ακούγεται μόνο μέσα στην ταινία και στους τίτλους τέλους της.

Με σύνολο 24 τραγούδια (συμπεριλαμβανομένου και του «No Time to Die» της Μπίλι Εϊλις για την 25η επίσημη περιπέτεια του Τζέιμς Μποντ) το mixtape του διασημότερου κινηματογραφικού πράκτορα, περιέχει σχεδόν τα πάντα. Από σόουλ, easy listening, ροκ, ποπ μέχρι και dance σε μια συλλογή που ακόμη και με ελάχιστες ατυχείς στιγμές υπήρξε πιστή στον πρωταρχικό της σκοπό: να αφήσει στην ιστορία ένα τραγούδι για κάθε ταινία.

Στη λίστα που ακολουθεί ταξινομήσαμε τα 24 τραγούδια των επίσημων ταινιών του Τζέιμς Μποντ από το χειρότερο στο καλύτερο, αφήνοντας απ' έξω τόσο τα τραγούδια από τις ανεπίσημες ταινίες της σειράς («Casino Royale» και «Never Say Never Again»), αλλά και όλα τα τραγούδια που γράφτηκαν, ηχογραφήθηκαν αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ για διαφορετικούς λόγους το καθένα στην ιστορία των ταινίων του Τζέιςμ Μποντ - για όλα τα παραπάνω επιφυλλασόμαστε να επιστρέψουμε με ένα ξεχωριστό αφιέρωμα.

Ξεκινάμε...

24. Another Way to Die (Τζακ Γουάιτ/Αλίσια Κις) από το «Quantum of Solace» (2008)

Το πρώτο ντουέτο στην ιστορία των τραγουδιών του Τζέιμς Μποντ (που ίσως τελικά να είχε άλλη τύχη αν στα φωνητικά ήταν η Εϊμι Γουάινχαουζ όπως είχε αρχικά θελήσει ο Τζακ Γουάιτ) είναι όχι μόνο το χειρότερο που γράφτηκε ποτέ για τη σειρά, αλλά και σχεδόν το χειρότερο στην καριέρα του Γουάιτ: ένα άνευρο ροκ άνθεμ που θα ήθελε πολύ να είναι το «Live and Let Die» του νέου αιώνα, αλλά είναι μόνο «let down».

23. You Know my Name (Κρις Κορνέλ) από το «Casino Royale του 2006

H εύστοχη ιδέα μιας επανασύστασης του Τζέιμς Μποντ – Ντάνιελ Κρεγκ μέσα από ένα δυναμικό ροκ τραγούδι από αυτά που γράφει στο πόδι ο Κρις Κορνέλ ήταν και επιτυχημένη και επαινέθηκε από το σύνολο της κριτικής, αλλά ήδη μετά από έξι χρόνια αν το πετύχεις στο ραδιόφωνο θα δυσκολευτείς πολύ να αναγνωρίσεις το όνομά του! Πόσο μάλλον ότι ήταν κάποτε στους τίτλους μιας από τις καλύτερες ταινίες του Τζέιμς Μποντ.

22. The Man With the Golden Gun (Lulu) από το «The Man With the Golden Gun» του 1974

Η κατά τα άλλα αγαπημένη Lulu βάζει τη δική της σφραγίδα σε ένα μάλλον εκβιαστικό τραγούδι τίτλων που μπορεί να φέρνει κάτι από τα ξέφρενα 70s αλλά δεν διαθέτει ούτε ρεφρέν που θυμάσαι ούτε κουπλέ που μπορείς να τραγουδήσεις, ούτε κάτι που ο ίδιος ο 007 θα ένιωθε άνετα να παίζει πάνω από μια περιπέτεια του.

21. Moonraker (Σίρλεϊ ΜπάσεΪ) από το «Moonraker» του 1979

Ο,τι κατάφεραν ο Τζον Μπάρι και ο Χαλ Ντέιβιντ σε άλλες τους συνεργασίες για τραγούδια του Μποντ και η Σίρλεϊ Μπάσεϊ σε άλλες στιγμές της πιο κοντινές στον πράκτορα που αγάπησε, μοιάζουν στην περίπτωση του «Moonraker» να κατεδαφίζονται κάτω από ένα άνευρο repeat μιας συνταγής που εδώ αγγίζει τα όρια της άνοστης συνταγής. Και τι κρίμα που αυτή ήταν η ταινία που θα οδηγούσε για μια και μόνη φορά τον 007 στο διάστημα...

20. All time High (Ρίτα Κούλιτζ) από το «Octupussy» του 1983

To «All Time high» μπορεί να σηματοδότησε την επιστροφή του Τζον Μπάρι στη σύνθεση τραγουδιού για τον αγαπημένο του πράκτορα, αλλά το τραγούδι που τους στίχους έγραψε ο Τιμ Ράις δεν κατάφερε, για παράδειγμα, αυτό που κατάφερε το «For Your Eyes Only». Να γίνει μια μελοδραματική ένοχη διαχρονική απόλαυση, άρρηκτα συνδεδεμένη με το μύθο της σειράς. Για να μην αναφέρει κανείς το γεγονός πως υπήρξε πιο easy listening απ’ ότι θα άντεχε ποτέ ο ανδρισμός του Μποντ!

19. Writing's on the Wall (Σαμ Σμιθ) από το «Spectre» του 2015

Ιδανική επιλογή στη δεδομένη στιγμή, με ένα τραγούδι που βάρυνε αδικαιολόγητα την ήδη άνιση επίδοση της ταινίας που ακολούθησε το «Skyfall». Υπερβολικά μπαλάντα, υπερβολικά μελοδραματική, υπερβολικά χωρίς τα undertones των bond themes και την κορύφωση που θα ταίριαζε και στη φωνή του Σαμ Σμιθ αλλά και στον ίδιο τον πράκτορα 007 του Ντάνιελ Κρεγκ στην προτελευταία του εμφάνιση.

18. License to Kill (Γκλάντις Νάιτ) από το «License to Kill» του 1989

Τέλεια επιλογή φωνής, τέλειο old school θέμα, μικρές παραφωνίες στα 80s συνθεζάιζερς, μια κλασική στιγμή των τραγουδιών του Τζέιμς Μποντ, σε χαμηλή θέση επειδή στην παράδοση του «License to Kill» υπάρχουν παρόμοια και μάλιστα καλύτερα τραγούδια.

17. GoldenΕye (Τίνα Τέρνερ) από το «GoldenΕye» του 1995

H - πιο μέσα στο θέμα πεθαίνεις από σφαίρα - Τίνα Τάρνερ συστήνει τον Πιρς Μπρόσναν στην πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση με τη βοήθεια του Bono και του The Edge που απλά έφτιαξαν ένα άριστο παλιομοδίτικο θέμα θέλοντας να συναγωνιστούν το ομόηχο «Goldfinger». Ο,τι λάμπει όμως... δεν θα ήταν χρυσός χωρίς την Τίνα!

16. Tomorrow Never Dies (Σέριλ Κρόου) από το «Tomorrow Never Dies» του 1997

Κατηγορήθηκε πολύ για την όχι τόσο «bond» φωνή της Κρόου, αλλά πώς γίνεται κάθε φορά να ακούγεται και καλύτερο, πιο νωχελικά σέξι και σχεδόν πιο διαχρονικό από πολλά τραγούδια που κέρδισαν την αθανασία λόγω εποχής και επιτυχίας. Αποκατάσταση τώρα!

15. Die Another Day (Madonna) από το «Die Another Day» του 2002

Οι εχθροί του θα το θεωρούν πάντοτε ύβρις. Οι φανατικοί του θαυμαστές την μόνη πραγματικά πετυχημένη εκσυγχρονιστική προσπάθεια για ένα τραγούδι τίτλων της σειράς που θα μπορούσε να παιχθεί και στα κλαμπς. Σε κάθε περίπτωση ό,τι πιο power beat ήχησε ποτέ σε τίτλους του Μποντ, με στίχους - επανάσταση και με τον δικό του τρόπο σχεδόν κλασικό!

14. No Time to Die (Μπίλι Εϊλις) από το «No Time to Die» του 2021

Θα μπορούσε να είναι και σε ψηλότερη θέση, αφού ξεχωρίζει όχι μόνο για το παράδοξο του νεαρού της ηλικίας της Μπίλι Εϊλις μπροστά στον 50+ μύθο του Τζέιμς Μποντ, αλλά και γιατί παρά τη χαμηλότονη λογική του, ακούγεται δυνατά σαν ένα μελαγχολικό αντίο στον Ντάνιελ Κρεγκ, την εποχή που το γέννησε (και το έκανε χιτ πριν καν η ταινία βγει στις αίθουσες) και αυτή τη διαφορετική που έχει ήδη ξεκινήσει.

13. The Living Daylights (Α-ha) από το «The Living Daylights» του 1987

Αυτό ήταν το πιο κοντά που έφτασε ποτέ ο Τζέιμς Μποντ στην ποπ των 80s και το όσο πιο κοντά έφτασε ποτέ ο Τζον Μπάρι στο να φτιάξει hit single. Σημασία έχει όμως πως κανείς από τους δύο δεν κάηκε, παρά το σκάνδαλο που ήθελε το συγκρότημα να κρατηθεί για τους τίτλους η δική του εκδοχή (συμπεριλήφθηκε τελικά το 1988 στο «Stay on These Roads») και όχι αυτή του Μπάρι, αφού η σκανδιναβική αύρα των A-ha συντέλεσε σε ένα από τα πιο μελωδικά τραγούδια της σειράς. Τουλάχιστον για όσους μεγάλωσαν στα 80s.

12. For Your Eyes Only (Σίνα Ιστον) από το «For Your Eyes Only» του 1981

Από τα ελάχιστα τραγούδια στην ιστορία της σειράς που δεν υπάρχει συνεισφορά του Τζον Μπάρι (το συνέθεσε ο Μπιλ Κόντι), το «For Your Eyes Only» είναι το τραγούδι που εκφράζει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο την 80s εποχή του Τζέιμς Μποντ και την lounge προσωπικότητα του Ρότζερ Μουρ. Κλασικό guilty pleasure χωρίς την παραμικρή ενοχή!

11. A View to a Kill (Duran Duran) από το «A View to a Kill» του 1985

Ακριβώς τη στιγμή που δεν υπήρχε μεγαλύτερο συγκρότημα στον πλανήτη, ο Τζον Μπάρι χάρισε στους Duran Duran ένα κομψοτέχνημα 80s ροκ ποπ αισθητικής, με video clip στο ίδιο κόστος με ολόκληρη την ταινία του Ρότζερ Μουρ και το πρώτο και μοναδικό νούμερο ένα στο Billboard για τραγούδι του Μποντ. Θα παρέμεναν το συγκρότημα με το καλύτερο τραγούδι Μποντ, αν λίγα χρόνια αργότερα οι παραγωγοί της σειρά δεν έψαχναν στα... σκουπίδια!

10. You Only Live Twice (Νάνσι Σινάτρα) από το «You Only Live Twice» του 1967

H Νάνσι Σινάτρα ανοίγει τη δεκάδα των καλύτερων τραγουδιών του Τζέιμς Μποντ με ένα all time classic αριστούργημα που νομιμοποίησε την χρήση των samples του Τζον Μπάρι από τον ίδιο τον Τζον Μπάρι (!) και μια συμφωνική ορχήστρα για να δίνει στο φόντο την επική αύρα που αρμόζει στον βρετανό πράκτορα. Από τα πιο πολυδιασκευασμένα και αναγνωρίσιμα τραγούδια της σειράς.

9. Skyfall (Adele) aπό το «Skyfall» του 2012

Το ακόμη σχεδόν ακυκλοφόρητο «Skyfall» της Adele δεν βρίσκεται μέσα στη δεκάδα επειδή μας έπιασε στον ενθουσιασμό ή το hype. Αλλά γιατί η σύνθεση της Adele θα ήταν ιδανική για όλες τις ταινίες του Τζέιμς Μποντ από το 1962 μέχρι και σήμερα, παραμένοντας ταυτόχρονα μοντέρνα και κλασική την ίδια στιγμή. Ενα τραγούδι που μπορείς από τώρα να παίξεις στοίχημα πως στο μέλλον θα βρίσκεται σε κάθε δεκάδα με τα καλύτερα τραγούδια της σειράς.

8. Live and Let Die (Πολ ΜακΚάρτνεϊ / Wings) από το «Live and Let Die του 1973

O Πολ ΜακΚάρτνεϊ ξανασυνεργάζεται με τον παραγωγό των Beatles Τζορτζ Μάρτιν για να συνθέσει ένα ροκ anthem που έμελλε να γίνει κλασικό πέρα από τα παγανιστικά των τίτλων της ομώνυμης ταινίας, κυρίως λόγω της ορχηστρικής του σύνθεσης ακριβώς στη μέση του τραγουδιού και του εμβληματικού του τίτλου!

7. Τhunderball (Τομ Τζόουνς) από το «Thunderball» του 1965

Ακόμη κι αν απλά διάβαζε τους τίτλους της ταινίας, ο Τομ Τζόουνς και η όλο υπονοούμενα βελούδινη φωνή του θα ήταν απαραίτητος σε μια μυθολογία που του πρόσφερε ένα υπέροχο bond song, από αυτά που ήταν καταδικασμένα από τη σύλληψη τους να αντέξουν όχι μόνο στο χρόνο αλλά και στο υποσυνείδητο σαν να κυκλοφορούν μόνιμως σε ένα mixtape με την υπογραφή του 007.

6. The World is Not Enough (Garbage) από το «The World is Not Enough» του 1999

Το πιο πρόσφατο χρονολογικά entry τόσο ψηλά στη δεκάδα δεν θα μπορούσε παρά να ανήκει στους Garbage, οι οποίοι μπορεί να παρέδωσαν πνεύμα και ταλέντο στην πολλά υποσχόμενη καριέρα που ξεκίνησαν κάποτε, αλλά πριν εξαφανιστούν από προσώπου γης, έδωσαν το ακριβές νόημα στο «Bond revisited» με ένα σπουδαίο τραγούδι, τόσο νοσταλγικό και όμως σημερινό που αν για κάποιο λόγο δεν σου έλεγαν πως γράφτηκε το 1999 θα ορκιζόσουν πως είναι απλά η illustration διασκευή ενός all time classic bond τραγουδιού.

5. Diamonds Are Forever (Σίρλεϊ Μπάσεϊ) από το «Diamonds Are Forever» του 1971

Τόση κομψότητα, τόση χάρη, τόση glam ανάταση, το ιδανικό τραγούδι για κάθε στιγμή Bond (πριν ή και μετά το σεξ), ένας ύμνος αντίστοιχος του «Diamonds are a Girl's Best Friend», η δεύτερη φορά που η Σίρλεϊ Μπάσεϊ άφησε τον 007 στην ιστορία.

4. Nobody Does it Better (Κάρλι Σάιμον) από το «The Spy Who Loved Me» του 1977

Σε σύνθεση του Μάρβιν Χάμλις και με το αξιοπερίεργο του πρώτου τραγουδιού της σειράς που είχε διαφορετικό τίτλο από τον τίτλο της ταινίας, το «Nobody Does it Better» υπήρξε το μεγαλύτερο χιτ στην ιστορία της Κάρλι Σάιμον αλλά και μια στιγμή στην οποία ο Μποντ απεξαρτήθηκε από το βασικό θέμα του Τζον Μπάρι για να παραδοθεί στην κουλτούρα των charts. Και χτύπησε διάνα

3. From Russia With Love (Ματ Μονρό) από το «From Russia With Love» του 1963

Παλιομοδίτικο είπατε; Θα αστειεύεστε, φυσικά. Το αλα Σινάτρα τραγούδι για την δεύτερη περιπέτεια του Σον Κόνερι φέρει κάτι από όλη τη vintage νοσταλγία των πρώτων χρόνων της σειράς και μαζί ένα υπέροχο αναμνηστικό από τα oldies but goodies που ποτέ δεν περνάνε από τη μόδα. Προσοχή: το τραγούδι δεν ακούγεται στους τίτλους της αρχής, αλλά σε μια σκηνή στην ταινία από το ραδιόφωνο και κανονικά στους τίτλους τέλους της ταινίας.

2. We have All the Time in the World (Λουίς Αρμστρονγκ) από το «On Her Majesty's Secret Service» του 1969

Είναι το μόνο bond song που δεν ακούγεται στους τίτλους της ταινίας (ούτε ως ορχηστρικό θέμα, όπως το «From Russia With Love), ενώ δυσκόλεψε πολύ τον Τζον Μπάρι, ο οποίος θεώρησε αδύνατον να γράψει ένα τραγούδι με τον τίτλο «On Her Majesty's Secret Service» (δεν είχε ξεκινήσει ακόμη η καινοτομία το bond τραγούδι να μην έχει τον ίδιο τίτλο με την ταινία). Και είναι ένα από τα καλύτερα, τα σπουδαιότερα, αυτό που θα υπέγραφε στους στίχους ο Χαλ Ντέιβιντ και θα τραγούδαγε ο Λουίς Αρμστρονγκ στην τελευταία ηχογράφηση της ζωής του, χαρίζοντας λίγο από το μεγαλείο του στην ίσως καλύτερη ταινία της σειράς και στη μια και μοναδική που πρωταγωνίστησε ως 007 ο Τζορτζ Λάζενμπι.

1. Goldfinger (Σίρλεϊ Μπάσεϊ) από το «Goldfinger» του 1964

Και να θέλεις να μην το βάλεις στην πρώτη θέση των τραγουδιών του Τζέιμς Μποντ, το «Goldfinger» βρίσκεται ήδη εκεί από το 1964, όταν ακούστηκε για πρώτη φορά στους τίτλους της ομώνυμης ταινίας κάνοντας την υπόθεση «ταινία Μποντ και τραγούδι Μποντ» μια παράδοση που φτάνει μέχρι τις μέρες μας, όντας το καλύτερο, το πιο χαρακτηριστικό, αυτό που περικλείει μέσα του οτιδήποτε ήταν και θα είναι ο Τζέιμς Μποντ για την κινηματογραφική (και όχι μόνο) μυθολογία. Το τραγούδι στην τεχνική του οποίου βασίστηκαν τα περισσότερα από τα υπόλοιπα 21 τραγούδια της σειράς και, για όσους έχει σημασία, αυτό που επέλεξαν να διασκευάσουν μέχρι και οι Magazine! Κάντε χώρο για τη Σίρλεϊ. Ξεκινάει!