ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΟ «TRANSPARENT»
Ο Τζέφρι Τάμπορ ευχαρίστησε την transgender κοινότητα καθώς παραλάμβανε το βραβείο για ερμηνεία που ανήκει στο πάνθεον, για το «Transparent» του amazon. Το θαυμασμό μας για τον ίδιο, όσο και για την θαυμάσια σειρά εν γένει τον έχουμε εκφράσει προσφάτως (διαβάστε αναλυτικά εδώ), αλλά αξίζει να σημειώσουμε κι αυτό: Ο Τάμπορ είναι ένας ηθοποιός με δεκαετίες αξιοπρόσεκτης καριέρας που όμως μόλις τώρα βρήκε έναν ρόλο αρκετά βαθύ ώστε να απαιτήσει από αυτόν τόσο μεγάλα πράγματα. Είναι μια ακόμα απόδειξη της σπουδαίας τηλεοπτικής εποχής που ζούμε, όταν αναγνωρίσιμοι καρατερίστες καταφέρνουν να αναδειχθούν ως πρωταγωνιστές τόσο άμεσα σημαντικών σειρών. Το πεδίο είναι αρκετά μεγάλο, οι πάντες ρισκάρουν , και το αποτέλεσμα είναι (κα) πράγματα σαν το «Transparent».
Συμβολικά και μόνο, είναι ταιριαστό που μαζί με τον Τάμπορ, η βραδιά ανήκε σε μεγάλο βαθμό στις σειρές streaming καναλιών. Το «Transparent» εκτός από τον Τάμπορ στον Α' Ανδρικό Ρόλο σε Κωμωδία (γύρευε), κέρδισε και Καλύτερη Κωμωδία το ίδιο, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που streaming σειρά κερδίζει το μεγάλο βραβείο σε Σφαίρες ή Έμμυ. (Στο μεταξύ, και ο Α' Ανδρικός σε Δράμα πήγε στο Netflix, για τον Κέβιν Σπέισι και το «House of Cards».*) Ανοίχτε ένα καινούριο tab- τώρα μόλις ξεκινάμε.
(*Για την ιστορία, βρίσκω πολύ πιο αστεία σειρά το «House of Cards» από το «Transparent» και δε το λέω καν ως αρνητικό.)
ΑΙΩΝΙΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ: «FARGO» ΕΝΑΝΤΙΟΝ «TRUE DETECTIVE»
Στα Έμμυ το ΗΒΟ δάγκωσε μεγαλύτερη μπουκιά από ό,τι μπορούσε να μασήσει, πήγε να ισορροπήσει 5-6 καρπούζια κάτω από 3 μασχάλες, τελοσπάντων όπως θες πέστο, η ουσία είναι ότι το στοίχημα να βάλει το «True Detective» στο πεδίο του δράματος δεν απέφερε τίποτα ουσιώδες. Ένα Έμμυ Σκηνοθεσίας (που θα είχε κερδίσει όπου κι αν βρισκόταν η σειρά) και παράδοση του πεδίου μίνι σειράς στα «Sherlock» και «Fargo».
Οι Χρυσές Σφαίρες σηματοδότησαν λοιπόν την πρώτη αληθινή κόντρα των δύο διάσημων σειρών ανθολογίας, των οποίων οι πρώτες σεζόν κέρδισαν κοινό, κριτική και βραβεία, επαναπροσδιορίζοντας την ακριβή έννοια της πρεστίζ τηλεόρασης. Αρκετά με τις υπεκφυγές και τις ειρηνιστικές διαδικασίες. Ο κόμος θέλει αίμα. Θέλει πρωτοσέλιδα. Στον μεγάλο τελικό ποιος έφυγε νικητής; Το «Fargo» νίκησε ευθέως στις δύο μεγάλες κατηγορίες όπου βρέθηκαν αντίπαλες οι σειρές, τόσο Καλύτερης Μίνι Σειράς ή Τηλεταινίας, όσο και Α' Ανδρικού σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία, για τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον.
Διαβάστε εδώ τα πάντα για το «Fargo».
Η τελευταία ειδικά κατηγορία ήταν ορθάνοιχτη, όμως σε κάθε περίπτωση δεν είναι αυτές δύο αποφάσεις για τις οποίες μπορείς να αντιτάξεις πολλά. Το «Fargo» και το «True Detective» είναι δύο φανταστικές σειρές- το αρχικό hype φάνηκε να μονοπωλεί το «True Detective» καταφθάνοντας και πρώτο, μα στην πορεία το «Fargo» κέρδισε τον κόσμο εξίσου, αν όχι περισσότερο. Ταυτόχρονα, ο ΜακΚόναχεϊ μπορεί να έπαιξε ρόλο ζωής στη σειρά, μα υπάρχει η αίσθηση πως οι περσινές του βραβεύσεις ήταν βασικά γι'αυτό. Την ίδια ώρα ο Θόρντον έπλαθε μια αξέχαστη διαβολική φιγούρα στο χιονισμένο νουάρ του Νόα Χόλεϊ.
Δε θα μας εξέπλητταν ούτε θα μας εξόργιζαν αντίθετες επιλογές, μα το ότι αυτός ο γύρος πάει στο «Fargo» είναι εν τέλει μια πολύ έγκυρη επιλογή.
Η ΜΑΓΚΙ ΤΖΙΛΕΝΧΑΛ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Καθόλου δε μας εξέπληξε η νίκη της Μάγκι Τζίλενχαλ στην κατηγορία Α' Γυναικείου Ρόλου σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία για το «The Honorable Woman», αλλά αυτό που περισσότερο μας ενθουσιάζει είναι το πώς αποτελεί μια ακόμα επιβεβαίωση των καιρών που αλλάζουν στην εκπροσώπηση των γυναικών στη μικρή οθόνη. Στην ευχαριστήρια ομιλία της, η ηθοποιός εστίασε ακριβώς σε αυτό που μοιάζει να έχει αλλάξει: «Κοιτάζω τις συνυποψήφιές μου κι αυτό που βλέπω είναι γυναίκες κάποιες φορές δυνατές και κάποιες φορές όχι, κάποιες φορές σέξι και κάποιες φορές όχι, κάποιες φορές έντιμες και κάποιες όχι».
Από τον δικό της βραβευμένο ρόλο και κάποια συνυποψήφιά της όπως την Αλισον Τόλμαν του «Fargo» ως την Αλίσια και την Νταϊάν του «Good Wife» κι από την Ολίβια Πόουπ του «Scandal» ως την Ιλάνα και την Αμπι του «Broad City», οι γυναικείοι ρόλοι ποτέ ξανά δεν έχουν υπάρξει τόσοι πολλοί, τόσο απαιτητικοί και τόσο πολυεπίπεδοι. Κανένας από αυτούς τους χαρακτήρες δεν είναι ένα πράγμα. Αυτές οι γυναίκες δεν είναι φοβερές επειδή δέρνουν ή επειδή «τα καταφέρνουν» ή επειδή είναι έντιμες ή επειδή είναι συναισθηματικές. Αλλά επειδή είναι, ή δεν είναι, πολλά από αυτά τα πράγματα. Επειδή είναι αληθινοί άνθρωποι.
«Αυτό είναι που βρίσκω επαναστατικό, αυτό με ανάβει», είπε η Τζίλενχαλ. Διάνα.
«JANE THE VIRGIN» ΚΑΙ Η ΛΑΜΨΗ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ
Όσο ασήμαντες και απεγνωσμένες είναι οι Σφαίρες στο κινηματογραφικό τους κομμάτι, τόσο μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν στο τηλεοπτικό. Όχι πως ποτέ κανείς θα τις πάρει στα σοβαρά ως ένδειξη λεπτού γούστου (συνεχίζουμε να μιλάμε για ένα θεσμό που αγνοεί εδώ και χρόνια την ύπαρξη του «Mad Men»), αλλά είναι μια σημαδούρα του προς τα πού φυσάει ο αέρας του καινούριου. Για να το πω πιο χοντρά, έχω τη σχετική βεβαιότητα πως αυτοί οι περίπου 100 άνθρωποι που ψηφίζουν για τις Σφαίρες δεν έχουν δει καν τις περισσότερες από τις σειρές που προτείνουν και βραβεύουν, αλλά το κάνουν με βάση μια αίσθηση hype και φρεσκάδας που καταλήγει ως το τέλειο - όχι ακριβώς αντίδοτο μα περισσότερο - συμπλήρωμα των Έμμυ.
Δε θα ξεχάσουμε ποτέ πως οι Σφαίρες ήταν εκείνος θεσμός που βράβευσε νωρίς την Κέρι Ράσελ για το «Felicity» και την Τζένιφερ Γκάρνερ για το «Alias» ή που ήταν εκείνος ο θεσμός στο οποίον το «Brooklyn Nine-Nine» χρωστάει εν πολλοίς την συνεχιζόμενη ύπαρξή του, χάρη στην περσινή διπλή βράβευση. Οι Σφαίρες μπορεί να μην πείθουν για την ειλικρίνεια ή το γούστο τους, αλλά τουλάχιστον μοιάζουν να ενθουσιάζονται με τα σωστά πράγματα, τη σωστή στιγμή.
Εξ ου και: Τζίνα Ροντρίγκεζ για το «Jane the Virgin». Fun fact! Ξέρετε ποιο είναι το μοναδικό broadcast δίκτυο που κέρδισε Χρυσή Σφαίρα στην χθεσινή απονομή; Το CW! Στην πρώτη φορά που προτάθηκε, κέρδισε Α' Γυναικείο Ρόλο σε Κωμωδία. Για μια σειρά που, ας είμαστε ειλικρινείς, τα Έμμυ δε θα έκαναν καν τον κόπο να κοιτάξουν έστω πλαγίας και με ανασηκωμένο το ένα φρύδι. Είναι η Τζίνα Ροντρίγκεζ η καλύτερη ηθοποιός στην τηλεόραση; Όχι. Δηλαδή τι να πω, μπορεί. Μάλλον όχι πάντως. Αλλά δεν έχει σημασία, σημασία έχει πως δίνει κάτι διαφορετικό, ευχάριστο, κάτι που κάνει πολύ κόσμο να νιώθει όμορφα βλέποντάς το. Οι Χρυσές Σφαίρες είναι στα καλύτερά τους όταν αναγνωρίζουν αυτό ακριβώς το είδος προσφοράς στην τηλεόραση.
ΩΡΑ ΝΑ ΛΗΞΕΙ ΑΥΤΌ ΤΟ «AFFAIR»
Η άλλη πλευρά του παραπάνω νομίσματος βέβαια είναι ότι συχνά μπορεία να κερδίσει 2 μεγάλα βραβεία κάποια σειρά παντελώς καταγέλαστη όσο το «The Affair» του Showtime, το οποίο δεν χρειάστηκε καν να φτάσει στην 2η ή 3η σεζόν του (όταν δηλαδή οι σειρές του Showtime βουτάνε στο γκρεμό συνήθως) για να γίνει κακό. Το gimmick εξαντλήθηκε κάπου στο 3ο ή 4ο επεισόδιο αφήνοντας να φανεί πως δεν υπήρχε απολύτως τίποτα από πίσω. Κι όμως, το αρχικό δυνατό hype του πρώτου μήνα αρκούσε για να σύρει το «The Affair» στις Χρυσές Σφαίρες Καλύτερου Δράματος και Καλύτερου Α' Γυναικείου Ρόλου σε Δράμα. Οι Χρυσές Σφαίρες!
Διαβάστε ακόμη: Flix Top-10 TV 2014: Οι δέκα καλύτερες τηλεοπτικές σειρές της χρονιάς!
Περισσότερες Χρυσές Σφαίρες 2015
- Χρυσές Σφαίρες 2015: Ολο το Χόλιγουντ είναι Charlie!
- Χρυσές Σφαίρες 2015: Αφιερωμένο στην Τζούλιαν Μουρ
- Χρυσές Σφαίρες 2015: Η απονομή με τον τρόπο του Flix
- Χρυσές Σφαίρες 2015: O Τζορτζ Κλούνεϊ αφιερώνει στην ελευθερία του λόγου και την Αμάλ Αλαμουντίν!
- Χρυσές Σφαίρες 2015: Το Κόκκινο Χαλί
- Χρυσές Σφαίρες 2015: τα 10 σίγουρα βραβεία
- Θυμηθείτε αναλυτικά τις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών 2015 εδώ