Τρεις από τις πέντε υποψήφιες φέτος ταινίες στην κατηγορία του Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας διεκδικούν το χρυσό αγαλματίδιο και σε άλλες κατηγορίες κι αυτό σημαίνει όχι μόνο (αυτό που θέλουμε να ελπίζουμε ότι είναι) το «άνοιγμα» επιτέλους της Ακαδημίας στο παγκόσμιο (μη αγγλόφωνο) σινεμά, αλλά κι ότι η διαχρονικά πιο απρόβλεπτη κατηγορία στην ιστορία του θεσμού μπορεί ακόμα και τη χρονιά που υπάρχει θεωρητικά ακλόνητο φαβορί να μας εκπλήξει. Γιατί μπορεί το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν να μοιάζει πανέτοιμο να γίνει η πρώτη ταινία στην ιστορία που θα κερδίσει και το ξενόγλωσσο Οσκαρ και το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, δεν αποκλείεται όμως η (μικρή είναι η αλήθεια) πιθανότητα τα μέλη της Ακαδημίας να πριμοδοτήσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία τον υποψήφιο για τρία Οσκαρ «Ψυχρό Πόλεμο» του Πάβελ Παβλικόφσκι ή ακόμα και κάποια άλλη από τις τρεις υποψήφιες ταινίες.
Never Look Away του Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ (Γερμανία)
Οι χλιαρές έως εχθρικές πρώτες αντιδράσεις στην Βενετία δεν προμήνυαν την είσοδο της ταινίας στην πεντάδα, αλλά συνηγόρησαν σ’ αυτό τελικά η προηγούμενη βράβευση του σκηνοθέτη με το (πολύ πιο δυνατό) «Οι Ζωές των Αλλων», το πέρασμά του από το Χόλιγουντ (με τον ανεκδιήγητο «Τουρίστα») και κυρίως το γεγονός ότι το «Never Look Away» είναι η κλασική περίπτωση της καλογυρισμένης, φιλόδοξης, αλλά και τελείως ανώδυνης ευρωπαϊκής ταινίας με το πάρα πολύ σημαντικό θέμα που βρίσκει πάντα ένα ασφαλές οσκαρικό καταφύγιο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ευτυχώς φέτος (ελπίζουμε πως) θα περιοριστεί σ΄αυτό.
Κλέφτες Καταστημάτων του Χιροκάζου Κόρε-Εντα (Ιαπωνία)
Πέντε ταινίες έχουν μέχρι στιγμής κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, τα «Orfeu Negru», «Ενας Άντρας και Μία Γυναίκα», «Το Τενεκεδένιο Ταμπούρλο», «Πελέ ο Κατακτητής» και, πιο πρόφατα, το «Amour», και η υπέροχη ταινία του Χιροκάζου Κόρε-Εντα θα μπορούσε σε οποιαδήποτε άλλη χρονιά να γίνει η έκτη, αλλά φέτος μόνο σε μια μεγάλη έκπληξη μπορεί να ελπίζει. Η υποψηφιότητα της ταινίας, πάντως, τιμά περισσότερο την Ακαδημία, παρά το αντίστροφο.
Καπερναούμ της Ναντίν Λαμπακί (Λίβανος)
Ο Λίβανος έχει συναντήσει τα δύο τελευταία χρόνια μια απρόσμενη οσκαρική αποδοχή κι αναγνώριση, αφού μετά την αναπάντεχη περσινή υποψηφιότητα της «Προσβολής», φέτος ήρθε η σειρά για το «Καπερναούμ» της Ναντίν Λαμπακί, μια ταινία που δίχασε τις Κάννες κι έχει χαρακτηριστεί από αφοπλιστικά συγκινητική μέχρι δημαγωγική στα όρια της συναισθηματικής πορνογραφίας. Η Ακαδημία προφανώς πιστεύει το πρώτο, αλλά δε νομίζουμε πως θα φτάσει μέχρι το σημείο να τη βραβεύσει.
Ψυχρός Πόλεμος του Πάβελ Παβλικόφσκι (Πολωνία)
Τέσσερα χρόνια μετά τη βράβευση του «Ida», ο Πάβελ Παβλικόφκσι είναι τόσο κοντά, αλλά και τόσο μακριά από το να επαναλάβει τον θρίαμβο. Αν αποφασίσουν τα μέλη της Ακαδημίας να βραβεύσουν την ταινία σε μία από τις τρεις κατηγορίες στις οποίες είναι υποψήφια, αυτή είναι η πιο πιθανή (με δεύτερη εκείνη της καλύτερης Φωτογραφίας). Αυτές οι τρεις υποψηφιότητες, ωστόσο, κι ειδικά εκείνη για την καλύτερη Σκηνοθεσία στον ίδιο τον Παβλικόφσκι, είναι ήδη μια μεγάλη νίκη.
Ρόμα του Αλφόνσο Κουαρόν (Μεξικό)
Από την πρώτη προβολή του στην Βενετία και πριν καν γίνει το φαβορί στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, όλοι έλεγαν ότι το Ρόμα είναι ήδη το επόμενο ξενόγλωσσο Oσκαρ. Παραβλέποντας τον ισχυρό (και κάπως ειρωνικό) λόγο ότι δεν έχει κερδίσει ποτέ ταινία από το Μεξικό, ο Αλφόνσο Κουαρόν είναι έτοιμος να γράψει ιστορία, όχι μόνο γιατί γύρισε την πιο προσωπική και κατά πολλούς καλύτερη ταινία του, αλλά γιατί σε μια περίοδο τεταμένων σχέσεων ανάμεσα στο Μεξικό και τις Η.Π.Α. η βράβευση του Ρόμα θα δώσει την ευκαιρία για ένα ηχηρό πολιτικό μήνυμα ότι η τέχνη γκρεμίζει τα (κάθε είδους) τείχη.
Oscars 2019: Οι προβλέψεις του Flix
- Β' Ανδρικός Ρόλος
- B’ Γυναικείος Ρόλος
- Πρωτότυπο Σενάριο
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Φωτογραφία
- Μοντάζ
- Ντοκιμαντέρ
- Σκηνικά
- Μουσική
- Τραγούδι
- Κουστούμια
- Μακιγιάζ και Κομμώσεις
- Οπτικά Εφέ
- Ηχος και Ηχητικά Εφέ
- Μικρού Μήκους Ταινίες (Μυθοπλασίας, Ντοκιμαντέρ, Animation)
Η 91η Απονομή των Βραβείων OSCAR® μεταδίδεται ζωντανά και αποκλειστικά στις 24 Φεβρουαρίου (προς ξημερώματα 25) από το COSMOTE CINEMA OSCARS HD με τον πρωτότυπο ήχο και από το COSMOTE CINEMA 1HD, με ελληνικό σχολιασμό από τους Γιώργο Σατσίδη και Χριστίνα Μπίθα, απευθείας από το Λος Aντζελες. Για πρώτη φορά ελληνικό κανάλι θα βρεθεί στο κόκκινο χάλι των βραβείων OSCAR® και οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις προσελεύσεις των διασήμων και τις αποκλειστικές τους δηλώσεις στο μικρόφωνο του Γιώργου Σατσίδη. Πριν τη «μεταφορά» τους στο κόκκινο χαλί και την έναρξη της τελετής, οι συνδρομητές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ειδική εκπομπή «OSCARS’ NIGHT» αφιερωμένη στα OSCAR, με συντονιστή τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και καλεσμένους ηθοποιούς και ανθρώπους του κινηματογράφου, που θα σχολιάζουν τις υποψηφιότητες και θα κάνουν τις δικές τους προβλέψεις. Η εκπομπή και η αποστολή στο κόκκινο χαλί θα προβληθεί live και στο επίσημο κανάλι της COSMOTE TV στο YouΤube, στις 23:00 το βράδυ της Κυριακής! Η τηλεοπτική κάλυψη θα κορυφωθεί στις 03.00, με την έναρξη της απονομής. Ως τότε, μη χάσεις τα περισσότερα από 80 οσκαρικά αριστουργήματα που σε περιμένουν στο pop-up κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD, με ταινίες οι οποίες έχουν βραβευτεί ή ήταν υποψήφιες για OSCAR®.