Ανάμεσα σε οκτώ μεγάλου μήκους ταινίες μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης (+ δύο ταινίες μικρού μήκους) μοιράστηκαν τα φετινά βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που σηματοδοτούν και την έναρξη της δεύτερης δεκαετίας της ζωής της.
Διαβάστε ακόμη: Βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2019: Επανεκκίνηση τώρα!
ΒΡΑΒΕΙΑ ΙΡΙΣ 2019
- Βραβείο Ιρις Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας: Οίκτος του Μπάμπη Μακρίδη (Παραγωγή: Αμάντα Λιβανού, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος)
- Βραβείο Ιρις Ταινίας Τεκμηρίωσης: Obscuro Barroco της Ευαγγελίας Κρανιώτη
- Βραβείο Ιρις Ταινίας Μικρού Μήκους: Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς της Ζακλίν Λέντζου
- Βραβείο Ιρις Ταινίας Μικρού Μήκους Τεκμηρίωσης: Τέταρτος Τοίχος του Δημήτρη Γκότση
- Βραβείο Ιρις Σκηνοθεσίας: Αγγελος Φραντζής για το «Ακίνητο Ποτάμι»
- Βραβείο Ιρις Σεναρίου: Μάριος Πιπερίδης για το «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ»
- Βραβείο Ιρις Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη: Νίκος Labot για το «Η Δουλειά της»
- Βραβείο Ιρις Α Γυναικείου Ρόλου: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου για το «Η Δουλειά της» του Νίκου Labot
- Βραβείο Ιρις Α' Ανδρικού Ρόλου: Αρης Σερβετάλης για το «The Waiter» του Στηβ Κρικρή
- Βραβείο Ιρις Β' Γυναικείου Ρόλου: Μαρία ΦΙλίνη για το «Η Δουλειά της» του Νίκου Labot
- Βραβείο Ιρις Β' Ανδρικού Ρόλου: Γιάννης Στάνκογλου για το «The Waiter» του Στηβ Κρικρή
- Βραβείο Ιρις Πρωτότυπης Μουσικής: Coti K. για το «The Waiter» του Στηβ Κρικρή
- Βραβείο Ιρις Φωτογραφίας: Σιμόν Μποφίς για το «Ακίνητο Ποτάμι»
- Βραβείο Ιρις Μοντάζ: Γιώργος Λαμπρινός για το «Obscuro Barrocο»
- Βραβείο Ιρις Σκηνογραφίας: Κώστας Παππάς για το «The Waiter» του Στηβ Κρικρή
- Βραβείο Ιρις Ενδυματολογίας: Κάτια Γκουλιώνη, Ιέβα Κουπκάνε, Ιλζε Κάζα, Ιλζε Νεγκρίμπε για το «Ακίνητο Ποτάμι» του Αγγελου Φραντζή
- Βραβείο Ιρις Ηχου (εξ ημισείας): Δημήτρης Αθανασόπουλος, Χρήστος Γούσιος, Κώστας Βαρυμποπιώτης για το «1968» του Τάσου Μπουλμέτη και Στέφανος Ευθυμίου, Λέανδρος Ντούνης για τον «Οίκτο» του Μπάμπη Μακρίδη
- Βραβείο Ιρις Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου για τον «Οίκτο» του Μπάμπη Μακρίδη
- Βραβείο Ιρις Ειδικών Εφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας: Αδελφοί Αλαχούζοι, Αντώνης Κοτζιάς, Ανθή Τσιρούκη, YAFKA για το «Chinatown-Τα Τρία Καταφύγια» της Αλίκης Δανέζη - Κνούτσεν
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
Το «The Waiter» του Στηβ Κρικρή κέρδισε τα περισσότερα, 4 βραβεία Ιρις, ακολουθούν ο «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη, το «Ακίνητο Ποτάμι» του Αγγελου Φραντζή και το «Η Δουλειά της» του Νίκου Labot με 3 βραβεία Ιρις, το «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη με 2 βραβεία Ιρις και από 1 βραβείο κέρδισαν το «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» του Μάριου Πιπερίδη, το «1968» του Τάσου Μπουλμέτη και το «Chinatown: Τα Τρία Καταφύγια» της Αλίκης Δανέζης - Κνούτσεν.
Ο Κώστας Βαρυμποπιώτης ενίσχυσε ακόμη περισσότερο το προσωπικό του ρεκόρ ως ο πιο πολυβραβευμένος της Ακαδημίας - έχει βραβευθεί συνολικά επτά φορές από την Ακαδημία.
Ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος φτάνουν με το βραβείο τους για το «Chinatown: Τα Τρία Καταφύγια» της Αλίκης Δανέζη - Κνούτσεν το έκτο τους βραβείο Ιρις στην κατηγορία των Ειδικών Εφέ και Καινοτομίας.
Η Εύη Ζαφειροπούλου κερδίζει το τρίτο της βραβείο μακιγιάζ. Εχει κερδίσει το 2011 για τη «Χώρα Προέλευσης» και το 2014 για τη «Μικρά Αγγλία».
Η Ευαγγελία Κρανιώτη κερδίζει για δεύτερη φορά το Βραβείο Ιρις Ταινίας Τεκμηρίωσης. Η πρώτη φορά ήταν το 2016 με το «Exotica, Erotica, Etc.».
Δείτε ακόμη: Βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2019: H απονομή με τον τρόπο του Flix