Φεστιβάλ Δράμας 2018 | Οι ταινίες: Ημέρα 1η

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 17 SEP  /  Flix Team

Εχοντας εγκατασταθεί προσωρινά στο 41ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, το Flix βλέπει και μεταφέρει εντυπώσεις απ' όλες τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος.

Μ' ένα πρόγραμμα 66 ταινιών, με σκηνοθέτες από πρωτοεμφανιζόμενους μέχρι «βετεράνους», οι ελληνικές μικρού μήκους ταινίες της χρονιάς παρουσιάζονται με την ορμή με την οποία γεννήθηκαν, έτοιμες ν’ αποκαλύψουν το ταλέντο των δημιουργών τους.

Το Flix είναι στη Δράμα (αποστολή: Μανώλης Κρανάκης, Λήδα Γαλανού), παρακολουθεί όλες τις προβολές του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και, μέρα με τη μέρα, αποτιμά τις ταινίες, σημειώνοντας τις ενδιαφέρουσες τοποθεσίες στον κινηματογραφικό χάρτη. Τα σχόλια και οι αποτιμήσεις μας είναι πολύ μικρά, όχι επειδή οι ταινίες είναι μικρού μήκους, μια και αυτό καθόλου δεν επηρεάζει την αξία τους, αλλά επειδή ο σκοπός αυτών των καθημερινών σχολίων είναι ν’ αποδώσουν μια αίσθηση και μια πρώτη γεύση, ελπίζοντας ότι και οι θεατές θα μπορέσουν να δουν τις ταινίες, τουλάχιστον στα «ταξίδια» του Φεστιβάλ Δράμας στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Το Flix παρουσίασε την πλειοψηφία των 66 ελληνικών ταινιών που διαγωνίζονται φέτος, συστήνοντας τους δημιουργούς και δίνοντας πληροφορίες για την κάθε συμμετέχουσα ταινία - μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ.


Τι είδαμε την Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου:

Βασιλεία 607

Βασιλεία της Αναστασίας Κρατίδη

Η καθημερινότητα μιας μοναχικής γυναίκας που εργάζεται σε ένα εργοστάσιο, αναδιπλώνεται ως ο χάρτης μιας σύγχρονης κοινωνίας που κάτω από τη φαινομενική του ρουτίνα κρύβει μια σκοτεινή, απάνθρωπη πραγματικότητα. Ταινία μιας ιδέας, που ποντάρει περισσότερο στην ατμόσφαιρα που δημιουργεί και στην κεντρική ερμηνεία της πειστικής Φελίς Τόπη, ολοκληρώνεται προβλέψιμα, διατυπώνοντας την όχι και τόσο πρωτότυπη κριτική της πάνω στην κρίση και προδίδοντας αρετές στη ματιά της δημιουργού της, αλλά χωρίς να κλείνει τον κύκλο που ανοίγει, αφήνοντας ιδανικά την ηρωίδα της, αλλά όχι και τον θεατή, μετέωρους. Διαβάστε εδώ περισσότερα για τη «Βασιλεία» της Ανααστασίας Κρατίδη. Μ.Κ.

You Should Know Better

You Should Know Better του Θάνου Τοπούζη

Μέσα από την... ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη μιας κοπέλας που δεν ταιριάζει στο προκατασκευασμένο μοντέλο του «κοριτσιού για σχέση», ο Θάνος Τοπούζης αποκαλύπτει για το πρώτο του μέρος ένα ακομπλεξάριστο, πηγαία αστείο και μοντέρνο βλέμμα πάνω σε καυτά θέματα της εποχής μας όπως ο φεμινισμός, η μανία με το healthy lifestyle και οι (διαχρονικά επίκαιρες) ερωτικές σχέσεις. Στην προσπάθειά του να ολοκληρώσει τη διαλεκτική του, χάνει στροφές στο δεύτερο και πιο δύσκολο μέρος, ανταλλάσσοντας την αμηχανία και το διδακτισμό με τη διαρκώς φρέσκια ερμηνεία της Μπιάνκα Μπεκλς-Ρόουζ. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «You Should Know Better» του Θάνου Τοπούζη. Μ.Κ.

Φάμπρικα 607

Η Φάμπρικα του Αλέξανδρου Σικαλιά

Ενας εργάτης σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά πρέπει να αποφασίσει αν θα καταδώσει μια ομάδα συναδέλφων που μπλέκονται σε μαύρο εμπόριο μετάλλων από τις αποθήκες του εργοστασίου, πράγμα που θα του εξασφαλίσει μια καλύτερη ζωή για τον ίδιο και την οικογένειά του, ή να γίνει και ο ίδιος μέρος μιας απάτης. Σαν ξεπερασμένο ελληνικό «φωσκολικό» κοινωνικό σινεμά των '70s, το σχηματικό, πομπώδες και ερασιτεχνικά στημένο (και κυρίως παιγμένο) φιλμ του Αλέξανδρου Σικαλιά γίνεται το εντελώς αντίθετο από ένα νουάρ πάνω στη σύγχρονη εργασιακή ζούγκλα, αφήνοντας ξεκρέμαστες ακόμη και τις πιο φιλόδοξες, μελαγχολικές στιγμές της απεικόνισης της (δεν γίνεται ποτέ) υπαρξιακής διαδρομής του κεντρικού του ήρωα. Διαβάστε εδώ περισσότερα για τη «Φάμπρικα» του Αλέξανδρου Σικαλιά Μ.Κ.

Ave Eva 607

Ave Eva της Ολίβια Τβαρντόβσκα

Ενα μικρό κορίτσι αντιδρά στον ερχομό του νέου μωρού της οικογένειας. Η εμμονή της γίνεται ένας εφιάλτης, η απόφασή της να εμποδίσει με κάθε τρόπο τον ερχομό του, μια μη αναστρέψιμη στιγμή για την ενηλικίωσή της. Με φαντασία, θαρραλέες αισθητικές επιλογές και μια ατμόσφαιρα που πετυχαίνει το σκοπό της, να μας βυθίσει στο, ψυχισμό ενός παιδιού που ανακαλύπτει πως ο κόσμος δεν περιστρέφεται γύρω από αυτό, η Ολίβια Τβαντόρφσκα επιδεικνύει σιγουριά στα εκφραστικά της μέσα, δίνοντας ωστόσο περισσότερη σημασία στις αισθήσεις, εκεί όπου μια όχι τόσο κοινότοπη αφήγηση θα ολοκλήρωνε κάτι πραγματικά αυθεντικό και όχι κάτι που νιώθεις ότι κάπου, κάπως, κάποτε έχεις ξαναδεί. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Ave Eva» της Ολίβια Τβαρντόβσκα. Μ.Κ.

grief drama 607

Grief της Αλεξάνδρας Ματθαίου

Μια ωραία ιδέα για μια ταινία μικρού μήκους (μητέρα και κόρη αναζητούν τον ιδανικό τόπο για να σκορπίσουν την τέφρα του πατέρα, ανοίγοντας όλες τις πληγές του παρελθόντος), υποστηρίζεται εδώ μόνο από το σκηνικό (τα γυρίσματα έγιναν στη Σικελία) και την υπόσχεση για την ταινία που δεν γίνεται ποτέ. Γραμμένο με έμφαση στα κλισέ, άρρυθμα κομμένο και κυρίως με αναξιοποίητες δύο υπέροχες ηθοποιούς (Θέμις Μπαζάκα και Κίκα Γεωργίου), που ενώ η κάμερα δεν ξέρει να τις κοιτάξει, πασχίζουν να δώσουν ψυχή σε κάτι άμορφο και τελικά ολότελα αδιάφορο. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το «Grief» της Αλεξάνδρας Ματθαίου. Μ.Κ.

Η Σιγή των Ψαριών Οταν Πεθαίνουν 607

Η Σιγή των Ψαριών Οταν Πεθαίνουν του Βασίλη Κεκάτου

Αξιοπρόσεκτη περίπτωση από την πρώτη του εμφάνιση πίσω στο 2015 με τον «Ανάδρομο», ο Βασίλης Κεκάτος γίνεται, ταινία με την ταινία, ο σκηνοθέτης που είχε υποσχεθεί, εδώ με μια ολοκληρωμένη ταινία μικρού μήκους που αξιοποιεί έξυπνα το παράδοξο της κεντρικής της ιδέας (πηγαίνοντας στη δουλειά του, ένας άντρας μαθαίνει ότι έχει πεθάνει), τις σεναριακές της αρετές και τη δύσκολη ισορροπία δράματος και κωμωδίας, πάνω στην οποία χτίζει το σουρεαλιστικό της υπόβαθρο. Είναι αλήθεια ότι η άλλοτε έντονη και άλλοτε πιο διακριτική «χίπστερ» (στην αισθητική και το στιλ) διάθεση αφαιρεί από την οικουμενική συγκίνηση του θέματος ενός ανθρώπου που «ζει» απαρατήρητος από τους γύρω του, πράγμα που αντισταθμίζει η διαρκώς πάνω στο ρυθμό σκηνοθετική ματιά του Βασίλη Κεκάτου, το εκφραστικό πρόσωπο του Ανδρέα Κωνσταντίνου, όσο και το άρτιο τεχνικό κομμάτι της παραγωγής. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Η Σιγή των Ψαριών Οταν Πεθαίνουν». Μ.Κ.

Οταν Ημουν στο Λύκειο

Οταν Ημουν στο Λύκειο, ήμουν Ερωτευμένος με την Αννα της Ελένης Μητροπούλου

Ο Λουκάς προσπαθεί να εξηγήσει τις ερωτικές του περιπέτειες με τα κορίτσια που δεν τον καταλαβαίνουν, που τον παρατούν, που του φέρονται σαν να είναι σκουπίδι σε μια κομεντί που έχει ιδέες, πειραγμένο ρομαντισμό και κυρίως καταπληκτικές ερμηνείες από τον πηγαίο, ακαταμάχητο Χάρη Φραγκούλη αλλά και το δίδυμο των Σοφία Κόκαλη και Ηρώ Μπέζου, εδώ σε δύο απολαυστικά γραμμένους, κωμικούς ρόλους. Οχι ακριβώς «έκπληξη» η αποκάλυψη του φινάλε που ολοκληρώνει μια ελαφρώς αδέξια προσπάθεια, έχοντας αφήσει ωστόσο έντονο το αποτύπωμα ταλέντου και γραφής μιας νέας δημιουργού που αξίζει να προσέξεις. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Οταν Ημουν στο Λύκειο, Ημουν Ερωτευμένος με την Αννα». Μ.Κ.

Το Flix παρουσίασε την πλειοψηφία των 66 ελληνικών ταινιών που διαγωνίζονται φέτος, συστήνοντας τους δημιουργούς και δίνοντας πληροφορίες για την κάθε συμμετέχουσα ταινία - μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ.


Διαβάστε ακόμη: Δράμα 2018 - Τελετή Εναρξης: Κομματικό Μαλλιοτράβηγμα vs Δόξα Δράμας, σημειώσατε 2


Το 41ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας διεξάγεται φέτος από τις 17 μέχρι και τις 22 Σεπτεμβρίου 2018.

Φεστιβάλ Δράμας 2018 Αφίσα

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.