Η ταινία
Η Βασιλεία έχει ακόμα τη δουλειά της.
Η σκηνοθέτης
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βόλο. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπουδές Κινηματογράφου Αθήνα και Παρίσι. Μεταπτυχιακό στο Paris 8 Vincennes - St. Denis, Κινηματογράφος και Οπτικοακου-στικά Μέσα / Επαγγελματική Ειδικότητα: Σκηνοθεσία.
Φιλμογραφία
2010 Homo Sacer
2013 Στο Κατώφλι (On the Τhreshold)
2018 Βασιλεία
4 ερωτήσεις για τη «Βασιλεία»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
H Βασιλεία ξεκίνησε σαν μια ιδέα για ένα σύντομο κινηματογραφικό έργο, μια άσκηση κόντρα στην απραξία στην οποία μας υποβάλλει η αναμονή εγκρίσεων και χρηματοδοτήσεων. Η προσωπική ανάγκη για εργασία, η ευάλωτη θέση στην οποία μπορεί να βρεθεί ένας άνθρωπος από την μία στιγμή στην άλλη, η αύξηση των αστέγων, η δυσκολία αποπληρωμής χρεών, είναι κάποια από τα στοιχεία που με οδήγησαν στη συνθήκη της Βασιλείας. Πρόθεσή μου ήταν να δημιουργήσω το πορτραίτο αυτής της γυναίκας τη δεδομένη στιγμή της ζωής της, βασιζόμενη στην ιδέα ότι ο άνθρωπος υπάρχει και καθορίζεται μέσα από καταστάσεις, τις σχέσεις του με τους άλλους και το χώρο.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σε έναν υποψήφιο θεατή;
Σύντομο πορτραίτο ενός ανθρώπου σε κρίση.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Στην Ελλάδα οι περιπτώσεις που μία εταιρία παραγωγής θα προσπαθήσει να βρει χρηματοδότηση για την παραγωγή μιας μικρού μήκους ταινίας σπανίζουν. Το σενάριο «Βασιλεία» συμμετείχε στο Διαγωνισμό Σεναρίου της Ακαδημίας Κινηματογράφου Film Factory Short Film Fund 2016 με υποστήριξη από εταιρία παραγωγής, αλλά δεν έλαβε βραβείο χρηματοδότησης. Τελικά η ταινία ολοκληρώθηκε ως ανεξάρτητη παραγωγή. Aυτό το μοντέλο παραγωγής που θεωρητικά προσφέρει απόλυτη ελευθερία στον δημιουργό, πρακτικά σημαίνει να είσαι ταυτόχρονα σκηνοθέτης και παραγωγός του έργου σου. Καλείσαι να λειτουργήσεις μέσα σε μια αντιφατική κατάσταση όπου πρέπει να θέσεις τα απαραίτητα όρια ώστε να είναι πραγματοποιήσιμο το σχέδιο παραγωγής της ταινίας, χωρίς να υπάρξει κόστος στο δημιουργικό κομμάτι της δουλειάς σου. Η αγωνία μου είναι μεγαλύτερη για τον σχεδιασμό της επόμενης δουλειάς για την οποία υπάρχει χρηματοδότηση από ΕΚΚ και ΕΡΤ. Ισως η ιδανική συνθήκη για την παραγωγή μιας ταινίας δεν υπάρχει, σημασία πάνω από όλα έχουν οι συνεργασίες, η επικοινωνία και ο σεβασμός του ενός προς την δουλειά του άλλου.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας; Ποια πιστεύετε ότι είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του; Θα προτείνατε κάποιες κινήσεις προς τη βελτίωσή του;
Το φεστιβάλ Δράμας σημαίνει 2 προβολές για κάθε μικρού μήκους ταινία που συμμετέχει και σε περίπτωση βράβευσης τη δυνατότητα να ταξιδέψει η ταινία σε επαρχιακές πόλεις και νησιά της Ελλάδας. Το «Φεστιβάλ Δράμας Ταξιδεύει» έχει για ΄μενα ιδιαίτερη σημασία, γιατί μεγάλωσα στην επαρχία και κατανοώ πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει εκεί η δυνατότητα παρακολούθησης νέων ταινιών και κινηματογραφιστών. Σε έναν θεσμό που μετρά τόσα χρόνια ζωής πάντα θα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, το “πώς” είναι κάτι που γνωρίζουν καλύτερα οι ίδιοι οι άνθρωποι του φεστιβάλ καθώς το κάνουν με επιτυχία στο διεθνές διαγωνιστικό. Θεωρώ περιττές τις όποιες υποδείξεις, είναι στην κρίση του κάθε κινηματογραφιστή ή εταιρία παραγωγής να καταθέσει ή όχι την ταινία του στο Φεστιβάλ.
Info
Ηθοποιοί: Φελίς Τόπη, Αλέκος Πάγκαλος / Σενάριο-Σκηνοθεσία: Αναστασία Κρατίδη / Μοντάζ: Ιωάννα Πογιαντζή / Διεύθυνση Φωτογραφίας-Κάμερα: Δημήτρης Κασιμάτης gsc / Ηχος-Μιξάζ: Νάσος Τσιάλτας / Βοηθός Σκηνοθέτη: Νεφέλη Ράπτη / Βοηθός Κάμερα: Ειρήνη Ζευγώλη / Υπεύθυνος Παραγωγής: Παύλος Γούλας / Online Color Grading: Άγγελος Μάντζιος / DCP Mastering: MetaPost / VFX Artist: Μιχάλης Γκιόκας / Final Mix: Bάλια Τσέρου / Βοηθοί Παραγωγής: Ελευθερία Ραπτοπούλου, Ελευθέριος Κρατίδης, Αγγελική Λεωνίδα, Ηλιάνα Κλέτσα, Μαρία Χολέβα, Κωνσταντίνος Σταυριανός / Παραγωγή: Αναστασία Κρατίδη
Δείτε παρακάτω την προηγούμενη ταινία της Αναστασίας Κρατίδη, «Στο Kατώφλι»