Κάθε εβδομάδα στο Flix θα μιλάμε για ένα επεισόδιο της κλασικής σειράς «Twin Peaks». Εξυπακούεται πως ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο. Αυτή την εβδομάδα, το 6ο επεισόδιο.
Το κείμενο γράφτηκε υπό τους ήχους του soundtrack του Άντζελο Μπανταλαμέντι.
Αγαπώ τη συμμετρία του πώς οι χαρακτήρες λειτουργούν σε ζευγάρια σε αυτό το επεισόδιο. Η αρχή γίνεται όπως πάντα στο καφέ του ξενοδοχείου όπου διαμένει ο Ντέιλ Κούπερ, έναν χώρο πάντα ζωντανό αλλά ποτέ όπως αυτή τη φορά, με μια ομάδα πολύ φασαριόζων ενοίκων να ξυπνούν τον Κούπερ από τον ύπνο του με αποτέλεσμα να είναι κακόκεφος στο πρωινό του. Όταν μπαίνει η Όντρεϊ, όπως δηλαδή συνήθως σε αυτές τις σκηνές, για μια όλο και πιο συνηθισμένη κοινή τους σκηνή πρωινού καφέ, ο Κούπερ δεν έχει ώρα να μείνει μαζί της.
Αυτή τη φορά όμως, θα τους βρει μαζί και το τέλος του επεισοδίου, με την Όντρεϊ γυμνή στο κρεβάτι του, ζητώντας του να μη τη διώξει. Το επεισόδιο οριοθετείται από τα λειψά interactions αυτών των δύο, ακόμα κι αν και στις δύο περιπτώσεις είναι η Όντρεϊ που αποζητά την επικοινωνία κι εκείνος κοιτά, κατά βάση μη αντιδρώντας.
Στο ενδιάμεσο, το επεισόδιο εστιάζει σε άλλα ζευγάρια, συχνά σε αποσύνθεση. Στην καρδιά του επεισοδίου ας πούμε, υπάρχει αυτή η σκληρή σκηνή με τον Εντ και την Νόρμα. Οι δυο τους μοιράζονται τις νέες εξελίξεις που αφορούν τα έτερα μισά τους, ο Εντ για τη Ναντίν που είναι όλο και χειρότερα και η Νόρμα για τον Χανκ που αποφυλακίστηκε. Όμως από τους δυο τους είναι η Νόρμα που μοιάζει αβέβαιη για το πώς να συνεχίσει αυτή τη σχέση- μια αναποφασιστικότητα που είναι ουσιαστικά συνώνυμη με βήματα προς τα πίσω. Το χαμόγελο με το οποίο έφτασε στο συνεργείο του Εντ έχει οριστικά σβήσει καθώς αποχωρεί, με τον Εντ να την κοιτάει από μακριά έχοντας ουσιαστικά μόλις χωρίσει μαζί της.
Η Νόρμα διασκεδάζει προσωρινά τον πόνο της σε μια μέρα φροντίδας που μοιράζεται με τη Σέλι όμως και για τις δύο γυναίκες η συνέχεια δε θα είναι ιδιαίτερα ευχάριστη. Η Νόρμα θα βρει στο diner τον Χανκ να την περιμένει, ενώ η Σέλι θα έρθει επιτέλους αντιμέτωπη με τον Λίο.
Αρχικά μοιράζεται μια ακόμα σκηνή παράνομου έρωτα με τον Μπόμπι, με τους δυο τους να γελάνε καθώς ο Μπόμπι εικάζει για το πώς θα αντιδρούσε αν επέστρεφε ο Λίο. Κρατά ένα όπλο και μειώνει τον φανταστικό Λίο της σκηνής, βάζοντας σκέψεις στη Σέλι.
Οι σκέψεις γίνονται πράξη όταν ένας φορτωμένος Λίο (ύστερα από μια ατυχή του συνάντηση με τον Χανκ, επειδή φυσικά και θα ήταν μπλεγμένοι μαζί σε κάτι αυτοί οι δύο) γυρνά σπίτι και εκρήγνυται στη Σέλι, η οποία αρκετά υπέμεινε ό,τι υπέμεινε- τραβά το όπλο και πυροβολά. Η κάμερα μένει να κοιτάζει τη λάμπα που πηγαινοέρχεται λες και βρισκόταν στο σκηνικό του Έντερπράιζ ύστερα από σύγκρουση.
Ο Μπόμπι αργότερα θα βρεθεί στο γραφείο του Τζακόμπι όπου εκείνος θα υποφέρει την ψυχανάλυση του γιατρού κι εμείς την ηθοποιία του Ντέινα Άσμπρουκ, καθώς ο Μπόμπι ανοίγεται και παραδέχεται πώς του φερόταν η Λόρα και πως τον έκανε ουσιαστικά να μπλεχτεί με το κύκλωμα διακίνησης κοκαϊνης στο Τουίν Πικς.
Νωρίτερα στο diner, πριν επιστρέψουν η Νόρμα και η Σέλι, ο Τζέιμς και η Ντόνα στρατολογούν τη Μάντι να τους βοηθήσει να βρουν το κρυφό ημερολόγιο της Λόρα, το οποίο και η Μάντι όντως θα βρει αργότερα στο επεισόδιο. Όμως όσο κάνουν αυτή τη συζήτηση, τους κρυφακούει ο Χανκ που βρίσκεται στο πίσω τραπέζι.
Είναι κάτι που σταθερά θαυμάζω σε αυτή τη σειρά: O τρόπος που κάθε σκηνή και κάθε πλοκή δένεται με τέτοιους τρόπους με όλες τις άλλες μην αφήνοντας απολύτως τίποτα να μοιάζει εξωτερικό ως προς την υπόλοιπη δράση. Πολύ συχνά σε σειρές κάποιος χαρακτήρας ή κάποιο b-plot καταλήγει να τρέχει παράλληλα με την κεντρική πλοκή, σα να βλέπεις ένα εσωτερικό spin-off. Χαρακτήρες δηλαδή που η σειρά κουβαλά για επεισόδια επειδή είτε δε μπορεί να τους ξεφορτωθεί είτε επειδή κάποια στιγμή θα παίξουν ρόλο- αλλά που ως εκείνο το σημείο δεν υπάρχει τρόπος να ανήκουν οργανικά σε ό,τι άλλο συμβαίνει. Το «Twin Peaks» αντιθέτως διαχειρίζεται θαυμάσια το τεράστιο καστ του, δίνοντας μια αίσθηση ροής σπάνια. Νιώθεις πως όπου κι αν σταθείς στο Τουίν Πικς κι όπου κι αν κοιτάξεις, θα δεις να συμβαίνει κάτι που σε νοιάζει, σε κάποιον από τους χαρακτήρες που σε νοιάζουν.
Πάρε το ξενοδοχείο ας πούμε. Είναι το φυσικό κέντρο επιχειρήσεων γιατί εκεί διαμένει ο Κούπερ, μα η αίσθηση ζωντάνιας του είναι διαρκής. Εκεί εξάλλου βρίσκεται διαρκώς κι ο Μπεν Χορν, που σε αυτό το επεισόδιο καταφέρνει να φέρει ένα Ισλανδικό επιχειρηματικό γκρουπ για να κλείσει μια εμπορική συμφωνία σαν εκείνη που ναυάγησε στον πιλότο.
(Από τις αστειότερες στιγμές του επεισοδίου, όταν ο Μπεν επαναλαμβάνει το κρύο αστείο που του είπε κάποιος στο τηλέφωνο την περασμένη βδομάδα και το μίσησε, αλλά τώρα το αναπαράγει με ενθουσιασμό και γέλια.)
Αυτό το event λειτουργεί ως μαγνητικός πόλος μπόλικων ιστοριών, ανατρέποντας όσα ξέρουμε για κάποιες από αυτές.
Ο Τζέρι Χορν επιστρέφει ξανά με το γνωστό του στυλάκι και τα φαγητά-props που κουβαλάει, αλλά μαζί έρχεται πίσω κι ο Λίλαντ Πάλμερ σε αναζήτηση δουλειάς για να ξεχάσει το δράμα του. Ο Μπεν είναι φυσικά εντελώς αρνητικός στο ενδεχόμενο ένα τέτοιο κέλυφος ανθρώπους σαν τον Λίλαντ να εμπλακεί με μια λεπτή συμφωνία, φοβία που επιβεβαιώνεται όταν ο Λίλαντ καταρρέει στο dancefloor, σε μια από τις πιο δυνατές κωμικοτραγικές στιγμές που θα δούμε σε όλη τη σειρά.
Ο Λίλαντ αρχίζει να χορεύει μόνος του κλαίγοντας στην πίστα, με τον Μπεν να στέλνει την Κάθριν να χορέψει μαζί του ώστε να καλύψει το γεγονός πως ένας άντρας καταρρέει μπροστά στους ξένους επενδυτές. Η Κάθριν προσποιείται πως ακόμα κι οι κινήσεις απόγνωσης του Λίλαντ είναι χορευτικές- δεν ξέρω αν θέλω να κακαρίσω από τα γέλια ή να βάλω τα κλάμματα όποτε βλέπω αυτή τη σκηνή. Μάλλον εξαρτάται από τη διάθεσή μου εκείνη τη στιγμή. Αληθινή σκηνή συναισθηματικής πυξίδας, όχι αηδίες.
(Η κλασική αυτή σκηνή είναι μία μόνο από τις πολλές αμφίσημης σημασίας αυτού του επεισοδίου, εξαιρετικά γυρισμένου από τη Λέσλι Λίνκα Γκλάτερ, μια από τις σημαντικότερες βετεράνους της τηλεοπτικής σκηνοθεσίας, με πιο πρόσφατη της υποψηφιότητα Έμμυ για το «Homeland». Η Γκλάτερ έχει μεταξύ άλλων αγαπημένων, σκηνοθετήσει τον πιλότο του «Gilmore Girls», μιας σειράς που καθόλου τυχαία κουβαλάει ένα σωρό επιρροές από το «Twin Peaks».)
Η Κάθριν κι ο Χορν έχουν προηγουμένως μόλις ξεκλέψει μερικές στιγμές στο γραφείο του, για μερικά παθιασμένα φιλιά και για επανάληψη της βασικής ιδέας του σχεδίου τους για χρεοκοπία του μύλου της Τζόζι. Τα γνωστά δηλαδή. Απλά αυτή τη φορά όλα συμβαίνουν ώστε να μπορέσει να τα παρακολουθήσει η Όντρεϊ, η οποία κρυφοκοιτάζει από την τρύπα στον τοίχο από όπου κατασκόπευε και τον Τζακόμπι μερικά επεισόδια πίσω.
(Με μια βασική διαφορά: Ο Μπεν ξεκλέβει μια στιγμή για να τρέξει να συναντήσει τη Τζόζι η οποία περιμένει μες στις σκιές, καπνίζοντας μοιραία ένα τσιγάρο σα να ξεπήδησε από παλιό νουάρ. Από το πουθενά ήρθε αυτό. Αλλά ΟΚ, γιατί όχι.)
Η Όντρεϊ έχει γίνει αληθινή ντετέκτιβ από τη στιγμή που το παραδέχτηκε ανοιχτά στη Ντόνα την περασμένη βδομάδα. Γι’αυτό και ακολουθεί τον πατέρα της μαθαίνοντας το κρυφό σχέδιο για τη χρεοκοπία, και γι’αυτό και εκβιάζει τον υπεύθυνο του καταστήματος του πατέρα της, ώστε να της δώσει ακριβώς τη δουλειά που είχαν η Λόρα και η Ρονέτ πριν τις επιθέσεις εναντίον τους.
Όσο η Όντρεϊ ψάχνει στοιχεία, ο Κούπερ και οι άντρες του Τρούμαν συνεχίζουν να έχουν επιτυχία ακολουθώντας τα όνειρα του πράκτορα. Αυτή τη φορά, αφού ανακαλύψουν πως το αίμα στο πουκάμισο που βρήκαν ανήκει στον Ζακ Ρενώ, θα ακολουθήσουν μια φωτογραφία που βρήκαν σπίτι του η οποία, σε συνδυασμό με τα όνειρα του Κούπερ, θα τους οδηγήσουν στην καμπίνα της θεάς Log Lady που υπομονετικά την περιμέναμε να επιστρέψει στις οθόνες μας. Εξάλλου, το κούτσουρό της γνωρίζει πολλά, όπως λέει και ξαναλέει.
(Ας σημειωθεί εδώ πως παρακολουθούμε μια σειρά όπου ο ομοσπονδιακός πράκτορας θέτει ερωτήσεις σε ένα κούτσουρο και κανείς απολύτως δεν το βρίσκει περίεργο. Μόνο στο «Twin Peaks».)
Εκεί ο Κούπερ θα βρει ένα κομμάτι από μάρκα του καζίνο One-Eyed Jacks που πιθανώς ταιριάζει με εκείνη που είχε βρεθεί στο άψυχο κορμί της Λόρα. Η Όντρεί φυσικά έχει καταλήξει στη σύνδεση της Λόρα με το καζίνο εδώ και αρκετό καιρό- χωρίς να χρειαστεί καν να ονειρευτεί τίποτα σχετικό.
Εκτός ίσως από τον ίδιο τον Κούπερ:
Παρακολουθώντας την κατάρρευση του Λίλαντ, η Όντρεϊ νιώθει κάτι πιθανώς να κομματιάζεται μέσα της. Τρέχει μακριά, και είναι μόνο μερικές στιγμές αργότερα που μαθαίνουμε πού πήγε, όταν ο Ντέιλ Κούπερ ανοίγει την παραβιασμένη πόρτα του δωματίου του για να βρει την Όντρεϊ κάτω από τα σεντόνια του, αφήνοντάς τον εμβρόντητο να μην ξέρει πώς να αντιδράσει.
Είμαι σίγουρος πως ο Κούπερ για μια στιγμή εκεί, θα πρέπει να αναρωτήθηκε αν είναι ξύπνιος ή αν ονειρεύεται.
Στοιχεία
- Τίτλος: «Cooper's Dreams»
- Σενάριο: Μαρκ Φροστ
- Σκηνοθεσία: Λέσλι Λίνκα Γκλάτερ
- Πρεμιέρα: 10 Μαΐου 1990
- Θεαματικότητα: 17.3 εκατομμύρια
Perfect Shots
Περισσότερο «Twin Peaks»:
- «Twin Peaks» #1 / «She’s dead. Wrapped in plastic»: Οι χαρακτήρες και το μυστήριο
- «Twin Peaks» #2 / «Marilyn Monroe and the Kennedys»: Έρωτας, έγκλημα και συνωμοσία
- «Twin Peaks» #3 / Ξύπνημα στον εφιάλτη
- «Twin Peaks» #4 / Break the code, solve the crime
- Η Δευτέρα Παρουσία του «Twin Peaks»
- Οι 7 απόγονοι του «Twin Peaks»
- Ψήσε καφέ! Το «Twin Peaks» επιστρέφει...
- Τα 20 καλύτερα βίντεο που θα βρείτε στο YouTube για το «Twin Peaks»
- Το πιο όμορφο αφιέρωμα που έγινε ποτέ για το «Twin Peaks»
- Σοκ και Δέος! Ο τρίτος κύκλος του «Twin Peaks» είναι πραγματικότητα!
- «Mulholland Drive»: Η προηγούμενη επιστροφή του Ντέιβιντ Λιντς στην τηλεόραση
- Ολοι μιλάνε για τον τρίτο κύκλο του «Twin Peaks» - μαζί και ο Μαρκ Φροστ
- O Ντέιβιντ Λιντς κάτι θέλει να μας πει για τον τρίτο κύκλο του «Twin Peaks»
- Δύο δεκαετίες μετά, το «Twin Peaks» του Ντέιβιντ Λιντς συνεχίζει να εμπνέει...
- Ο Ντέιβιντ Λιντς διαπραγματεύεται νέο κύκλο... «Twin Peaks»!
- Τι (καινούριο) κάνει ο Ντέιβιντ Λιντς με το «Twin Peaks»;
- Τα 10 καλύτερα τηλεοπτικά φινάλε
- «Tι ήταν αυτό που μόλις είδα;»: τα καλύτερα cliffhangers στην τηλεοπτική ιστορία
- Οι αγαπημένες ταινίες του Ντέιβιντ Λιντς
Tags: twin peaks, twin peaks recaps