Industry

Πείτε αντίο στο widescreen (;) Ερχεται το vertical format

στα 10

Τι θα λέγατε για ταινίες που αντί να τις βλέπουμε στην κλασσική widescreen μορφή τους, να τις απολαμβάνουμε από εδώ και στο εξής σαν να τις βλέπουμε σε οθόνη κινητού;

Πείτε αντίο στο widescreen (;) Ερχεται το vertical format

Τα βίντεο σε κατακόρυφη μορφή (vertical format) δεν είναι κάτι το άγνωστο, ειδικά στις μέρες μας που οι περισσότεροι από εμάς τραβάμε βίντεο με το κινητό μας σε λειτουργία πορτρέτου. Η συγκεκριμένη μορφή, η οποία έχει συνήθως την αναλογία εικόνας 9:16, είναι κυρίως διαδεδομένη σε μικρού μήκους ερασιτεχνικά βιντεάκια και web series, η οποία όμως έχει βρει τον δρόμο της και στο σινεμά, ειδικά σε πιο ανεξάρτητες παραγωγές, με κάποιους σκηνοθέτες να χρησιμοποιούν αυτό τον τρόπο κινηματογράφησης άλλοτε ως κάποιο gimmick ή ως έναν ευφάνταστο τρόπο για να διηγηθούν την ιστορία τους.

Σίγουρα δεν είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος για να παρουσιάσει κάποιος μια ταινία του, μιας και το συγκεκριμένο κάδρο μοιάζει να περιορίζει δραματικά την εικόνα της, κάνοντας την οθόνη να μοιάζει αρκετά μικρή - εξάλλου το σινεμά ήταν και θα είναι πάντα κυρίως ένα οπτικό μέσο. Χρειάζεται αρκετή μαεστρία για να πετύχει κάτι τέτοιο, αλλιώς το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να δείχνει αρκετά ερασιτεχνικό. Ποιος θα ήθελε η ταινία του να δείχνει σαν να ασφυκτιά οπτικά;

Διαβάστε ακόμα: Είναι μονοπλάνο αυτό το έργο;

vertical format 607

Από ότι φαίνεται όμως αυτή η μορφή κινηματογράφησης ετοιμάζεται να περάσει και στα blockbusters, κάτι που για τους περισσότερους από εμάς όλο αυτό ακούγεται αδιανόητο. Ομως για τον Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ είναι το αμέσως λογικό βήμα για τις ταινίες του. Σύμφωνα μάλιστα με το Deadline, ο Μπεκμαμπέτοφ θα ξεκινήσει τα γυρίσματα της πρώτης blockbuster ταινίας εξολοκλήρου σε κατακόρυφη μορφή, η οποία θα έχει τίτλο «V2. Escape from Hell». Η ταινία, η οποία θα εξελίσσεται κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, θα ακολουθεί την πραγματική ιστορία ενός Ρώσου πιλότου, του Μικαΐλ Ντεβιατάγιεβ, καθώς προσπαθεί να δραπετεύσει από ένα γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης παίρνοντας ένα αεροσκάφος.

Η ταινία θα βγει στις αίθουσες μέσα στο 2021, σηματοδοτώντας έτσι την επέτειο των 75 χρόνων των συγκεκριμένων γεγονότων, με τον Μπεκμαμπέτοφ να δηλώνει πως «οπτικά η ταινία χτίζεται γύρω από ένα άτομο – πρόκειται για μια ιστορία για έναν άνθρωπο που προσπαθεί να υψώσει το ανάστημά του παρά τις όποιες αντίξοες συνθήκες. Και για ένα αεροσκάφος διάσωσης που υψώνεται στον ουρανό.» Τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα στην Ρωσία με budget 10 εκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε ακόμα: Κάτι αλλάζει στο Χόλιγουντ: Πέντε από τα μεγαλύτερα υποψήφια blockbuster του 2020 είναι σκηνοθετημένα από γυναίκες

timur 607

Η ιδέα και μόνο για ένα blockbuster να παιχτεί με αυτόν τον τρόπο στις αίθουσες μοιάζει ήδη σαν ένας τεράστιος πονοκέφαλος. Ο Μπεκμαμπέτοφ έχει πειραματιστεί και στο παρελθόν και με άλλα ήδη σινεμά, ενώ πρόσφατα βοήθησε, ως παραγωγός, στο να αναδειχθεί το «screenlife format» με την ταινία «Searching», όπου η ιστορία εξελίσσονταν μέσα από κινητά, υπολογιστές και tablets, ως κάτι το πιο κινηματογραφικό με ένα ενδιαφέρον τελικό αποτέλεσμα και κερδίζοντας το βραβείο κοινού στο Sundance. Ομως εδώ τα πάντα δείχνουν λάθος από την αρχή. Αυτός ο ρεαλισμός που θέλει να πετύχει θα χαθεί κάτω από μια social media αισθητική, ενώ δύσκολα θα καταφέρει να πείσει το κοινό του να δει μια ταινία η οποία θα μοιάζει σαν γυρίστηκε για τα κινητά παρά για την μεγάλη οθόνη. Αραγε θα καταφέρει να μας αποδείξει πως κάνουμε λάθος; Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε το 2021 για να το δούμε.

Διαβάστε ακόμα: Τα πατατάκια από τα «Παράσιτα» είναι το success story των ημερών