Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια απ΄όταν κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί όχι απλά μια γυναίκα να σκηνοθετεί ένα αληθινά μεγάλο υποψήφιο blockbuster, αλλά ούτε καν μια γυναίκα ηθοποιό να είναι η ηρωίδα σε ένα από αυτά. Δικαιολογίες υπήρχαν πολλές: η (ξεκάθαρα σεξιστική) νοοτροπία ότι μια γυναίκα σκηνοθέτης δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει στις τεχνικές απαιτήσεις και το μέγεθος ενός φιλμ που απαιτεί πολλά περισσότερα από ένα «απλό καλλιτεχνικό όραμα». Κι από την άλλη πλευρά πως ήταν εξαιρετικά μεγάλο ρίσκο να βάλουν μια γυναίκα πρωταγωνιστρια σε μια οικονομική επένδυση πολλών δεκάδων εκατομμυρίων.
Η Πάτι Τζένκινς και η Κόνι Νίλσεν στα γυρίσματα του «Wonder Woman»
H «κοινή λογική» μιας ανδροκρατουμενης βιομηχανίας όπου ακόμη και οι ισχυρές γυναικες δεν ήθελαν να ρισκάρουν υποστηρίζοντας καινά δαιμόνια ήθελε το κοινό των blockbuster και ειδικά των superhero ταινιών να είναι στην πλειοψηφία τους έφηβοι ή νέοι άνδρες που θα έβρισκαν δύσκολο να ταυτιστούν με μια γυναίκα υπερήρωα. Ταινίες όπως το «Wonder Woman» απέδειξαν πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει απαραίτητα και καθώς τίποτα δεν αλλάζει το Χόλιγουντ πιο γρήγορα από τα χρήματα, η επιτυχία εκείνου του φιλμ (και φυσικά το ότι ένα ολοκληρωτικά διαφορετικό κοινωνικό κλίμα επιβάλλει να δίνονται επιτέλους περισσότερες ευκαιρίες σε γυναίκες) σήμερα το τοπίο είναι ξεκάθαρα διαφορετικό.
Δείτε ακόμη: Η ζωή μου δεν ήταν αυτή που νομίζεις. To τρέιλερ του «Wonder Woman 1984» είναι γεμάτο χρώμα και αέρα από 80s
Νίκι Κάρο
Το 2020 λοιπόν τέσσερις superhero ταινίες που αναμένονται να είναι από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιας θα είναι σκηνοθετημένες από γυναίκες: Το «Birds of Prey» από την Κάθι Γιαν, το «Mulan» από τη Νίκι Κάρο το «Black Widow» από την Κέιτ Σόρτλαντ, το «Wonder Woman 1984» από την Πάτι Τζένκινς και το «Eternals» από την Κλόε Ζάο. Κι αν αυτό δεν αρκεί για να δείξει ότι ο άνεμος αλλαγής φυσά δυνατά, φέτος ανάμεσα στις 100 πιο επιτυχημένες ταινίες της χρονιάς στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, οι 15 είναι σκηνοθετημένες από γυναίκες. Ενας αριθμός μικρός -αν και ανεπανάληπτος μέχρι τώρα - μα ενδεικτικός για την κατεύθυνση προς την οποία κινούνται τα πράγματα.
Δείτε ακόμη: H «Μουλάν» είναι μια γυναίκα που ξέρει να αγωνίζεται
Κλόε Ζάο
Το 2016 λίγο πριν την έξοδο του «Rogue One: A Star Wars Story»)[https://flix.gr/cinema/rogue-one-a-star-wars-story-review.html] στις αίθουσες, η επικεφαλής της Lucasfilm, Καθλίν Κένεντι έλεγε «θέλουμε να είμαστε σίγουροι πως όταν φέρουμε μια γυναίκα σκηνοθετήσει ένα από τα ‘Star Wars’ θα είναι έτοιμη να επιτύχει. Είναι γιγαντιαία φιλμ και δεν μπορείς να κάνεις ένα από αυτά δίχως να έχεις ανάλογη εμπειρία». Κι αν τότε μια τέτοια φράση έμοιαζε να περιγράφει έναν φαύλο κύκλο (διότι δεν αποκτάς εμπειρία αν δεν σου δοθούν ανάλογες ευκαιρίες) πλέον μοιάζει να είμαστε πολύ πιο κοντά στη στιγμή που μια ταινία του «Star Wars», ή οτιδήποτε άλλο δεν θα αποτελεί πλέον είδηση ότι είναι σκηνοθετημένη από γυναίκα.
Δείτε ακόμη: Η «Μαύρη Χήρα» είναι εδώ και έχει τη δική της ταινία (και το δικό της τρέιλερ)