Σε ένα χωριό του θεσσαλικού κάμπου που αργοπεθαίνει, δύο ξαδέλφια και πέντε γυναίκες αποφασίζουν να κάνουν μια νέα αρχή. Με λίγη βοήθεια από τη μουσική του Βάγκνερ που παίζουν στα χωράφια και τις ιστορίες που διηγούνται για να πάρουν κουράγιο, επιχειρούν να διεισδύσουν στην παγκόσμια αγορά με τη βιολογική καλλιέργεια ενός παλιού σπόρου ντομάτας. Με χιουμοριστική και ποιητική διάθεση, η ταινία μιλάει για τη δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων, τη σημασία να βλέπει κανείς τη ζωή με διαφορετική ματιά και να επαναπροσδιορίζεται σε δύσκολους καιρούς.
Διαβάστε την κριτική του Flix: «Αν υπάρχει συνταγή για ένα ντοκιμαντέρ που σε κάνει να κλαις, να γελάς και να αναγνωρίζεις τις παράλληλες διαδρομές όσων ζούμε στην κρίση, τη βρήκε η Μαριάννα Οικονόμου...»
Αυτή είναι η ιστορία του ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου που ξεκίνησε την φεστιβάλική του πορεία από το Culinary Cinema της Berlinale και που τώρα είναι η πρόταση της Ελλάδας για τα Οσκαρ. Η ανακοίνωση έγινε με ένα δελτίο Τύπου του υπουργειου πολιτισμού το οποίο αναφέρει:
Η ταινία τεκμηρίωσης "Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες", της σκηνοθέτιδος Μαριάννας Οικονόμου, θα συμμετάσχει στις διαδικασίες της 92ης διοργάνωσης των OSCAR, διεκδικώντας το Βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.
Η ταινία επιλέχτηκε από Επιτροπή, η οποία συγκροτήθηκε με την υπ΄ αριθμ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΣΠ/ΔΠΤΚ/ΤΚΟΜ/297975/6645/1907/584/03.06.2019 Υπουργική Απόφαση, όπως η Απόφαση αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει.
Η απόφαση της Επιτροπής ήταν ομόφωνη. Σύμφωνα με το σκεπτικό, η συγκεκριμένη ταινία διακρίθηκε για την ολοκληρωμένη οπτική της και την ενδιαφέρουσα αφήγηση. Διαθέτει ελληνικά στοιχεία, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει τον συνδυασμό τοπικού και οικουμενικού χαρακτήρα.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού θα μεριμνήσει για την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών εκπροσώπησης της Ελλάδας στην 92η διοργάνωση των Βραβείων OSCAR, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Δείτε ακόμη: Η Μαριάννα Οικονόμου εξηγεί στο Flix τι ενώνει τις ντομάτες με τον Βάγκνερ!
Παρ΄ ότι το δελτίο δεν αναφέρει τα μέλη της επιτροπής αναζητώντας τα στις αποφάσεις συγκρότησής της (και τις τροποποιήσεις της λόγω αντικατάστασης δυο παραιτηθέντων μελών) στην Διαύγεια, βρήκαμε ότι αποτελούνταν από τους κάτωθι
Δημήτρης Σπύρου, Σκηνοθέτης ως Πρόεδρος
Γιώργος Σταμπουλόπουλος, Σκηνοθέτης ως Αντιπρόεδρος
Γιάννης Ζουμπουλάκης, Κριτικός Κινηματογράφου ως Μέλος
Δώρα Μασκλαβάνου, Σκηνοθετις ως Μέλος
Ευανθία Ρεμπούτσικα, Μουσικοσυνθέτις ως Μέλος
Παναγιώτη Σασλίδη, Παραγωγό Κινηματογραφικών Ταινιών ως Μέλος
Ιφιγένεια Καλαντζή, Κριτικό Κινηματογράφου ως Μέλος
Παρ΄ότι οι κανονισμοί της Ακαδημίας επιτρέπουν την κατάθεση ντοκιμαντέρ στην συγκεκριμένη κατηγορία, εξετάζοντας την λίστα των υποψήφιων ξενόγλωσσων (παλιότερα) και διεθνών (πλέον) ταινιων πίσω έως την δεκαετία του 80, κανένα ντοκιμαντέρ δεν κατόρθωσε να φτάσει ως την πεντάδα.
Κι αν στην (ομόφωνη) απόφασή της επιτροπής δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις κάποιου είδους τόλμη, δεν μπορείς επίσης να μην σκεφτείς ότι βρίσκεται πάρα πολύ μακριά από την «λογική» των μελών της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου που θα προκρίνουν τις διεθνείς ταινίες στην τελική πεντάδα
Δείτε ακόμη: Οσκαρ 2020: Πρώτοι τίτλοι για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας