Η ομάδα του Flix στο 60ό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης είναι οι Λήδα Γαλανού, Πόλυ Λυκούργου, Μανώλης Κρανάκης, Δημήτρης Δημητρακόπουλος, Τάσος Χατζηευφραιμίδης, Ρόμπυ Εκσιέλ, Θοδωρής Δημητρόπουλος.
Η Πηνελόπη διπλή Η Πηνελόπη Τσιλίκα, ένα από τα πιο ταλαντούχα κορίτσια του ελληνικού σινεμά βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη με δύο ταινίες: το «Ζίζοτεκ» του Βαρδή Μαρινάκη και την «Ανάκριση» του Παναγιώτη Πορτοκαλάκη. Τη συναντήσαμε στην πλατεία Αριστοτέλους και μάς μίλησε γιατί αγάπησε τις δύο ηρωίδες της. «Ηταν ρόλοι που ήθελαν πολύ ξεκλείδωμα - ενώ μοιάζουν να είναι κάτι, είναι τελικά κάτι άλλο. Κι αυτό μου φάνηκε πολύ προκλητικό.» Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξή της εδώ. Π.Λ.
Γνωρίστε τους Γείτονες Ξεκίνησαν οι προβολές του νεοσύστατου διαγωνιστικού τμήματος «Γνωρίστε τους Γείτονες» με ταινίες από την ευρύτερη γειτονιά της Ελλάδας και νεωτερίστική ματιά πάνω στον κόσμο και τα πράγματα. Το Flix βλέπει όλες τις ταινίες του τμήματος και γράφει καθημερινά τη γνώμη του. Μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές για τις ταινίες του «Γνωρίστε τους Γείτονες» εδώ.
Οταν ο προγραμματισμός των προβολών κλείνει το μάτι Στην μία αίθουσα του λιμανιού προβάλλεται ο «Πατέρας» των Πάταρ Βαλχάλοφ και Κριστίνα Γκρότσεβα. Λίγο πιο δίπλα, σε μία άλλη αίθουσα, μόλις ολοκληρώθηκε η προβολή του «Madre» του Ροντρίγκο Σορογκόγιεν. Μερικά λεπτά αργότερα, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, ο Τζον Γουότερς παρουσιάζει (στο πλαίσιο της Carte Blanche που του παραχωρήθηκε από το Φεστιβάλ) το «Mom and Dad» του Μπράιν Τέιλορ. Ας ονομάσουμε λοιπόν αυτή τη μέρα του φεστιβάλ «μια ανατρεπτική ωδή ιερούς δεσμούς της οικογένειας». Δ.Δ.
Αυτόν τον Χρυσό Αλέξανδρο ποιος θα τον πάρει; Δεκατέσσερις ταινίες αποτελούν φέτος το Διαγωνιστικό Τμήμα του εορταστικού 60ού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η επιλογή τους έγινε με πυξίδα το φαινόμενο της «πανοραμικής εντύπωσης» (Overview Effect), το οποίο έκανε τους αστροναύτες να δουν τη Γη ως μια ολότητα χωρίς σύνορα, μια κοινή εστία χωρίς διαφορές, και βοήθησε την ανθρωπότητα να αντιληφθεί διαφορετικά τους φόβους, τις ελπίδες, την ουτοπία, την πραγματικότητα και την απογοήτευση που συνοδεύουν τα επίγεια. Το Flix βλέπει καθημερινά όλες τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.
The coolest man in cinema Με αυτό τον τρόπο παρουσίασε ο διευθυντής του φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης τον Τζον Γουότερς στο χθεσινό του masterclass. Και κάθε απάντηση που έδινε το επιβεβαίωνε. Η ευφυία του, το φλέγμα του, το ακομπλεξάριστο χιούμορ του που ξεβράκωνε τη χολιγουντιανή (κι όχι μόνο) υποκρισία, αλλά και μια ουσιαστική ευγένεια, ένας πολιτισμός και μια τρυφερότητα που δεν περνούσαν απαρατήρητα. Αν κάτι μπορούμε απερίφραστα να πούμε για τον Τζον Γουότερς (και μπορούμε να πούμε πολλά) είναι ότι εκεί που νομίζεις ότι ξέρεις πώς θα απαντήσει σε κάτι, δεν έχεις ιδέα. Πραγματικά, δεν φτάνει το μυαλό μέχρι εκεί. Οπως, για παράδειγμα, στην ερώτηση για την αγάπη του για τα βιβλία και την τεράστια βιβλιοθήκη του. Ποιο είναι το αγαπημένο του τμήμα; «Κοιτάξτε, έχω μεγάλη συλλογή. Τελευταία έχω αναπτύξει μία αγάπη και μαζεύω περίεργα βιβλία. Οπως το "Extreme Ironing" - άνθρωποι σιδερώνουν στα πιο περίεργα μέρη, σε βουνοκορφές, ή κρεμασμένοι από γέφυρες σε λεωφόρους σαν το σιδέρωμα να είναι extreme sport. Ή το "Dads in Jail" ένα παιδικό βιβλίο που μαθαίνει στα παιδιάκια τι να κάνουν όταν επισκέπτονται τον μπαμπά στη φυλακή....» Π.Λ.
Μια βόλτα στην Αγορά Το Καπάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να έχει τα καλύτερα αρώματα, αλλά και μέσα στην Αποθήκη Γ' η Αγορά του 60ού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κορυφώνεται με το ένα ραντεβού να διαδέχεται το άλλο και τα πρώτα νέα για τις νέες ελληνικές (και διεθνείς) παραραγωγές να σκάνε από τα πηγαδάκια.
Μια διαφορετική Γιορόνα Ο θρύλος της Γιορόνα, της γυναίκας που εγκαταλείφθηκε από τον άντρα της και έπνιξε στη συνέχεια από θλίψη και οργή τα παιδιά της, για να καταδικαστεί στη συνέχεια να τριγυρνά αιώνια φέρνοντας ατυχία και προκαλώντας τον φόβο στο πέρασμά της με τον λυγμό της, στα χέρια του Χάιρο Μπουσταμάντε μετατρέπεται απρόσμενα από απλό αρχέτυπο του τρόμου της Λατινικής Αμερικής σε τραγικό σύμβολο των πολιτικοκοινωνικών τραυμάτων της περιοχής. Με αφετηρία την δίκη ενός πρώην στρατηγού (κατά την περίοδο των ένοπλων συγκρούσεων στη χώρα στις αρχές της δεκαετίας του 1980) που κατηγορείται για τις μαζικές δολοφονίες αυτόχθονων Ινδιάνων, ο Μπουσταμάντε εξερευνά και αναδεικνύει την σκληρή διαστρωμάτωση της Γουατεμάλας (και κατ’ επέκταση ολόκληρης της Λατινικής Αμερικής), αποκαλύπτει τις ανοικτές πληγές του παρελθόντος που αποζητούν επίμονα μια θεραπεία και, μέσα στο κατευναστικό πλαίσιο της παράδοσης, πιστεύει στην ισχύ της θρησκείας και του μυστικισμού ακόμα και σε μια σύγχρονη κοινωνία, όλα με μια επίστρωση μαγικού ρεαλισμού που αποκαλύπτει όσα η αυστηρή λογική κρατά καταπιεσμένα. Για αυτό τον λόγο, η «Llorona» του δεν είναι τρομακτική με την κλασική έννοια του genre (αν και η ατμόσφαιρα της ταινίας αντλεί από την εικονογραφία του τρόμου), αλλά καταλήγει απόλυτα στοιχειωτική καθώς αποκαλύπτει ότι ο αληθινός τρόμος έχει για αφετηρία και κατάληξη τον ίδιο τον άνθρωπο. Διαβάστε την άποψη του Flix για την ταινία εδώ. Δ.Δ.
Made in Greece Οι προβολές των ελληνικών ταινιών που αποτελούν το φετινό Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου συνεχίζονται. Εδώ, σε όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ, μπορείτε να διαβαζετε τη γνώμη του Flix για όλες τις φετινές ελληνικές ταινίες αμέσως μετά την πρεμιέρα τους.