Industry

Το Netflix και το «Okja» βρίσκουν τοίχο και στους αιθουσάρχες της Νότιας Κορέας

στα 10

Μετά το σωματείο αιθουσαρχών της Γαλλίας και μεγάλες αλυσίδες σινεμά στη Νότια Κορέα, τη γενέτειρα του Μπονγκ Τζουν-χο, αρνούνται να προβάλλουν το «Okja» του Netflix.

Το Netflix και το «Okja» βρίσκουν τοίχο και στους αιθουσάρχες της Νότιας Κορέας

Η αναστάτωση που έχει προκαλέσει το Netflix, ως κινηματογραφικός παραγωγός αλλά και διανομέας / πάροχος, όχι απλώς δεν έχει καταλαγιάσει, αλλά θα πάρει σίγουρα χρόνια για να πάρει την τελική μορφή της κι αυτό είναι που κάνει το ζήτημα συναρπαστικό. Εχουν περάσει δυο εβδομάδες από τη λήξη του 70ού Φεστιβάλ Καννών, που προκάλεσε αντιδράσεις από τους Γάλλους αιθουσάρχες, συμπεριλαμβάνοντας στο Διαγωνιστικό Τμήμα του δυο ταινίες, το «Okja» του Μπονγκ Τζουν-χο και το «The Meyerowitz Stories» του Νόα Μπόμπακ, οι οποίες έγιναν με σκοπό να προσπεράσουν το συμβατικό σύστημα διανομής σε κινηματογραφική αίθουσα και να βγουν απ' ευθείας online στη streaming πλατφόρμα του παραγωγού τους, Netflix.

Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix: «Okja» - o Μπονγκ Τζουν-χο μαγεύει περπατώντας με αυτοπεποίθηση στα χνάρια του Μιγιαζάκι και του Σπίλμπεργκ

cannes day 2 okja 607 «Okja» στο Φεστιβάλ Καννών

Την ίδια ώρα, στη γενέτειρα του Μπονγκ Τζουν-χο, στη Νότια Κορέα, όπου θεωρητικά το «Okja» αναμένεται ως λουκουμάκι, οι μεγάλες αλυσίδες κινηματογραφικών αιθουσών, η μια μετά την άλλη, αρνούνται να προβάλλουν το φιλμ, ως αντίσταση στην πολιτική του Netflix. Την αρχή έκανε η αλυσίδα CJ CGV κι ακολούθησαν τα Lotte Cinema και τα Megabox, τα οποία, μαζί, αποτελούν το 93% των αιθουσών στη Νότια Κορέα.

Δείτε ακόμη: Οταν το σήμα του Netflix έπαιξε για πρώτη φορά στο φεστιβάλ των Καννών. Και λίγο μετά, για δεύτερη!

Okja 607 Tilda

Παρότι ο Μπονγκ Τζουν-χο δήλωσε, στην πρεμιέρα του στις Κάννες, ότι το γεγονός πως είχε ως παραγωγό το Netflix «δεν του έκανε καμιά δημιουργική διαφορά», οι αιθουσάρχες δηλώνουν ότι γι' αυτούς, η διαφορά είναι μεγάλη. Συγκεκριμένα, επισημαίνουν πως η απόφαση του Netflix να βγάλει την ταινία την ίδια ημερομηνία online και στις αίθουσες, αντί να βγει online τρεις εβδομάδες μετά τις αίθουσες, όπως συνηθιζόταν, καταστρέφει «μια σημαντική επιχειρηματική πρακτική στην Κορέα και διαταράσσει τις ισορροπίες της κινηματογραφικής διανομής». Αλλωστε, ενώ στη Γαλλία επιβάλλεται καθυστέρηση τριών ετών, μεταξύ αιθουσών και VOD, από τον Νόμο, στην Κορέα, όπως και στις περισσότερες χώρες, τα διαστήματα καθορίζονται μόνο από τα συμβόλαια μεταξύ παραγωγών και διανομέων.

Διαβάστε ακόμη: Η Τίλντα Σουίντον απέδειξε πως είναι τεράστια στην συνέντευξη Τύπου του «Okja»

Okja 607 4

Ο διανομέας του «Okja» στην Κορέα, η Next Entertainment World, δήλωσε μετά τις αντιδράσεις ότι αναζητά «άλλους τρόπους» να διανεμηθεί η ταινία σε αίθουσες στην έξοδό της, στις 29 Ιουνίου, δηλαδή στις ανεξάρτητες αίθουσες (μεμονωμένες και όχι multiplexes), που αποτελούν μόνο το 7% της αγοράς. Αναμφίβολα μια τέτοια κίνηση θα ενισχύσει τα ταμεία αυτών των ανεξάρτητων αιθουσών, οι οποίες, ωστόσο, αναγκαστικά θα αναβάλλουν ή ακυρώσουν την έξοδο στα σινεμά τους μικρότερων ταινιών που δεν θα έχουν πού να προβληθούν. Κι αν το «Okja» είναι, απλώς, το πιο τρέχον και τρανταχτό παράδειγμα της αλλαγής που φέρνει στα κινηματογραφικά πράγματα το Netflix, είναι βέβαιο πως θα χρειαστούν κάποια χρόνια για να βρει τους τρόπους της και να σταθεροποιηθεί η κινηματογραφική αγορά - γιατί αυτό είναι και ο σκοπός και η βεβαιότητα.

Διαβάστε και δείτε ακόμη: